Pitikö taas ottaa yhteyttä

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
sydänrikki76

Pitikö taas ottaa yhteyttä

Viesti Kirjoittaja sydänrikki76 » 12 Maalis 2018, 14:40

Voi helvetti. Olen ollut puolitoista kuukautta erossa narsistista, joka siis jätti minut noin seitsemännen kerran ja luonnollisestikaan asioista ei puhuttu, vaan herra totesi ykskantaan ettei hänellä ole resursseja tähän koska minä olen liian vaativa.. Koko tarinan voi halutessaan lukea tuolta omista tarinoista.
Mutta siis, olen nyt puolitoista kuukautta kerännyt itseäni, lukenut narsismista vaikka kuinka paljon, käynyt juttelemassa terapeutin kanssa jne. Nyt sitten olen ollut muutaman päivän sairaana sängyn pohjalla ja sain "kuningasidean" vielä kerran yrittää saada narsisti puhumaan ja sitä kautta selvyyttä asioihin. Ettei tarvitsisi pyöritellä omassa päässään niitä mljoonia kysymyksiä..
Laitoin eilen varmaan useamman viestin, jossa pyysin kauniisti että puhuttaisiin asioista kuin aikuiset, jotta molemmille jäisi edes vähän parempi maku asioista ja olisi helpompi jatkaa elämää.
Arvatkaa mitä tapahtui? EI YHTÄÄN MITÄÄN!!!
Ja taas syöksin itse itseni siihen raivoon, että miten joku voi olla tuollainen?? Miten joku voi jättää täysin huomiotta ihmisen, jolle on väittänyt rakastavansa.
Loppuuko tää ikinä?
Miksen nyt hemmetissä tajua pysyä erossa siitä ihmisestä, kun järki sanoo, että pysy kaukana tuollaisesta kylmästä ja tunteettomasta sielusta?!!

Lumiaura

Re: Pitikö taas ottaa yhteyttä

Viesti Kirjoittaja Lumiaura » 12 Maalis 2018, 17:45

Tunnistan tuon niin hyvin. Itse laittaa viestin ja ajattelee että toinen tottakai vastaa, ja kun ei vastaa, tulee ärsytys ja viha mitä ei oikein edes pysty kontrolloimaan. Eikä pystykään. Ja narsisti ei välttämättä edes ole viestiä lukenut päiviin, tai lukee, mutta ei vastaa. Tai sitten ottaa yhteyttä ihan kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Ja ei lopu. Joko sinä teet päätöksen kun olet tarpeeksi satutettu ja yrittänyt liian monta kertaa, tai jos sinusta tulee narsistille täysin hyödytön, hän saattaa tehdä lopun. Tiedän mitä käyt läpi, meitä on monta..

sydänrikki76

Viesti Kirjoittaja sydänrikki76 » 12 Maalis 2018, 18:22

Lumiaura: On kyllä lukenut. Ei vaan vastaa.
Eli ilmeisesti olen ns. hyödytön. Ja sekös on mahtava ajatus. 😐

Lumiaura

Viesti Kirjoittaja Lumiaura » 12 Maalis 2018, 20:59

Narsisti saa sillä yliotteen, kun tietää että et ole päässyt hänestä yli. Jos osoitat oman ahdistuksen tai vihan, ajattelet häntä. Narsistille mikä tahansa huomio on parempaa kun ei mikään huomio.

Yksi asia on varma. Et tule saamaan ikinä selitystä. Et aitoa anteeksipyyntöä. Et koskaan tule näkemään toisen silmistä katumusta, tai aitoa ymmärrystä. Ainut mitä voit tehdä, on yrittää jatkaa elämää. Jos narsisti ottaa yhteyttä, se on vain väliaikaista. Mitä useammin ”retkahdat”, sitä tuhoisampaa se sinulle on. Mutta tiedän, tie ei ole helppo..

sydänrikki76

Viesti Kirjoittaja sydänrikki76 » 13 Maalis 2018, 09:17

Kiitos Lumiaura. Mä niin tarvitsen juuri tuota vakuuttelua ja faktaa uudelleen ja uudelleen, jotta joku päivä se on syöpynyt päähän niin etten enää ajattele narsistista mitään inhimillistä.
Kyllä tämä tästä..

Lumiaura

Viesti Kirjoittaja Lumiaura » 13 Maalis 2018, 18:52

Vakuutteluja tarvitaan, ja kauan. Sitä on vaan niin vaikea itse ymmärtää että on olemassa niin toisenlainen tapa toimia ja ajatella, ja se ristiriita on oman pään sisällä liian suuri.Ja haluaisi uskoa että hyvä voittaa aina pahan, joka on varmaan pelkkää fantasiaa..

Lue faktaa. Ja kun meinaat hairahtua, lisää faktaa. Ja näitä tarinoita.

Selkärangaton

Viesti Kirjoittaja Selkärangaton » 21 Maalis 2018, 10:02

Pystyin niin hyvin samaistumaan kirjoittamaasi. Tosin itsellä edessä on "vasta" kolmas ero..mutta kuin tasapainoinen suhde voi olla, jos vuodessa ehitään erota kolmesti. Tämäkin ero tuli jälleen kerran riidan päätteeksi ja mies tekee niinkuin aina eli häipyy, hän ei koskaan pysty kohtaamaan mitään vaikeita asioita, ja sen jälkeenhän häneen saa yhteyden vasta sitten kun häntä kiinnostaa, yleensä menee se 12-48h joskus jopa pitempään, ja joko mies kokee, että riita on sitten kadonnut, kun ollut tarpeeksi kauan poissa tilanteesta ja mitään ei tarvitse käsitellä. Viime yhteenpaluussa hänen ratkaisunsa olikin vain se, että kaikki on hyvin kunhan ei riidellä eli kunhan en vain ole koskaa eri mieltä kuin hän. Toinen vaihtoehto yhteydenotossa on sitten se "tää oli tässä-viesti, kaikki vika on sinussa ja minä olen sellainen kuin olen ja jos ei kelpaa nii sit voi antaa olla."

Sitä on niin vaikea selittää järjellä miten voi toisesta ihmisestä ja sen huomiosta olla riippuvainen, miten se on kuin huume. Itsekkin olen miestä pitänyt narsistina/narsistisena jo ensimmäisen eron aikaan ja nyt lopulta alkanut myöntää, että hänellä on myös alkoholiongelma, mutta silti vaan aina vain vongun hänet takaisin, että jos se vika on kuitenkin jotenkin minussa.

Mut se ku on aluksi nostettu jalustalle, toinen suorastaan palvoo ja antaa ymmärtää, että tosissaan olet se ihmeellisin asia maailmassa..kunnes yhtäkkiä alat menettää tämän paikan hänen silmissään. Hänestä tulee kylmä ja välinpitämätön ja ite tuntuu tekevän mitä tahansa, että pääsee takas sinne arvostetuksi rakkauden kohteeksi, että se on jotenki oma vika, että on pilannut sen täydellisen onnen mikä oli. Tätä mies on eroissakin halunnu aina muistuttaa: Muista, että olit se täydellisin, olisihan sitä halunnut jatkaa elämää yhdessä, mutta..

Tästä tuli nyt vähä oma avautuminen. Oikein ajatuksia saa vielä kunnolla jäsennettyä et ne vaa ryöppyää jotenki johonki..

Cloudy

Viesti Kirjoittaja Cloudy » 23 Maalis 2018, 16:21

Mulla kanssa oli tota samaa eli häipymistä..taitaa nää narsistit olla aika samanlaisia kaikki siis sama kaava käytöksessä. Ei mitään selittelyjä vaan minä olin se hullu, "mitä sä jauhat, en oo tehny mitään??", vaikka merkit pettämisestä oli aika selviä. Aina lupailtiin muutosta..kuinka tyhmä oikeen olin kun luulin et toinen voi muuttua. Osas puhua nätisti mutta käytännön tasolla ei oikeita tunteita..yhtä vuoristorataa oli koko suhde. Vielä pitkienkin aikojen päästä haluaa palata yhteen. Pakko kai se on jo uskoa, ei saa langeta.

ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu » 10 Huhti 2018, 10:59

Haluan nostaa esille erään näkökulman, joka varmasti jakaa mielipiteitä. Foorumilla on näköjään myös keskusteltu aiheesta, miten rakensitte itsetunnon eron jälkeen. No contact on todella tärkeä väline päästä eroon narskusta, mutta se ei ratkaise kaikkia ongelmia. No contact on erittäin välttämätön, jos narsisti on fyysisesti väkivaltainen, koska tämä väkivaltaisuus pahenee usein eron myötä. Mikäli narsisti ei ole väkivaltainen on no contactin merkitys mielestäni lähinnä se, että uhrin tunne-elämä tasoittuu ja narsistin asettama koukku lähtee irti. Toisin sanoen uhri pääsee vapaaksi narsistin otteesta ja alkaa elää omaa elämäänsä. Muuttuu ulkoa ohjautuvasta ihmisestä sisältä ohjautuvaksi.

Harva alkoholisti pääsee viinasta eroon hokemalla lakkaamatta pään sisällään "älä juo, älä juo, älä juo". Silloinhan hän ei muuta teekkään, kun mieti viinaa. Harva painon pudottaja onnistuu tavoitteessaan, jos hän muuttaa äärimmäisen epäterveellisen ruokavalion pelkiksi kasviksiksi. Molemmissa tapauksissa tämä ongelmainen henkilö harjoittaa mustavalkoista ajattelua, joka on muuten tosi monen narsistin uhrin ongelma. Huomaatteko pointin? Narsistin uhrilta vaaditaan vahvaa itsetuntoa riuhtaista itsensä irti narsistin otteesta, mutta joka kerta, kun hän epäonnistuu ja mollaa itseään laittamastaan viestistä niin hän lyttää samalla omaa itsetuntoaan ja on näin ollen askeleen kauempana lopullisesta irtautumisesta. Jos painonpudottaja sortuu yhteen suklaapalaan on sillä suuri merkitys suhtautuuko hän itseensä sen jälkeen lempeästi vai vihamielisesti. Sanoisin, että kyllä se on se vihamielinen suhtautuminen ja epäonnistuminen, jotka ajavat ahmimaan koko levyn.

Ensimmäisinä kertoina, kun erottiin exän kanssa mä olin niin varma etten enää ikinä oo missään yhteydessä mieheen. Lopulta, kun todella erottiin viimesen kerran, joka tapahtui yhden kauhean ahdistavan tapauksen jälkeen niin mä sanoin mielessäni jotain tän suuntasta: "En tiedä nähdäänkö enää koskaan tai ollaanko enää ikinä yhteydessä, mutta tilanne on nyt tämä ja se voi vielä muuttua." Kyllä se vielä muuttuikin, mutta ei me olla enää oltu samalla tavalla läheisiä, eikä exä pyöri mielessä jatkuvasti. Yhteydenpito lakkas luonnostaan, kun ei ollut enää mitään sanottavaa. Pahimpina hetkinä laitoin exälle viestejä, mutta ei se mihinkään johtanut ja annoin ne itselleni anteeksi.

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 10 Huhti 2018, 11:47

Kyllä mä uskon juuri siihen, että ajan kanssa palikat loksahtaa kohdilleen ja ihminen "raitistuu" suhteesta kokonaan... eikä sinnittele kuivilla... Hyväksyy asiat, ettei ne miksikään muutu.. ja pääkoppa jatkaa elämää eteenpäin. Jokaisella se "pohja" tulee, kun tulee... jokainen epäonnistunut irtautumisyritys on tie kohti lopullista irtipäästämistä..

Vastaa Viestiin