Haluisin kuulla ja jakaa esimerkkejä kaksoisviestinnästä ja ristiriitaisuuksista

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
rosita

Haluisin kuulla ja jakaa esimerkkejä kaksoisviestinnästä ja ristiriitaisuuksista

Viesti Kirjoittaja rosita » 11 Heinä 2019, 21:00

Noista tosiaan haluisin kuulla kokemuksia. Oon eronnut neljän vuoden suhteesta, en ole tänne juuri kirjoitellut tai tarinaani vielä jakanut, mutta lueskellut aktiivisesti.

Listaan tähän muutaman kokemani.

Yks oli meikkaaminen. Mun piti kuulemma meikata, mutta jos meikkasin, niin tuli ivalliseen sävyyn syytös siitä, että olen varmaan treffeille menossa. (töihin) Lopulta kun en enää meikannut, kehoitti mua pyytämään meikkausvinkkejä exältään, vaikka tämä ex oli kuulemma susiruma, paha ja hassua kyllä, narsisti. (tunnen tämän exän, ei todellakaan ole narsisti, sen enempää kuin paha tai rumakaan)

Toinen oli läheisyys. Halusi kuulemma paljon läheisyyttä ja kritisoi exiään siitä, ettei sitä heiltä tarpeeksi saanut, ja kiitteli että onneksi multa sai, mutta samalla läheisyys ahdisti häntä, oli kuuma, peitto mytyssä, mitä nyt milloinkin. Silti sanojensa mukaan halusi läheisyyttä "mielellään koko ajan".

Jos olin jostain iloinen, seurasi täysmittainen sota, raivareineen ja katoamisineen päivineen. Tämä saattoi kestää viikonkin. Kun sen jälkeen en enää hymyillyt ja ollut iloinen, hän syytti siitä, etten ole iloinen.

Ja muutama ristiriitaisuus vielä sanomisistaan.

Olin kuulemma niin kaunis, että siksi hän oli niin mustasukkainen, varmasti jonoksi asti miehiä, tällä hän aina perusteli ne raivarit, jotka johtuivat mustasukkaisuudestaan. Välillä taas näytin kuulemma läskeineni michelinukolta kun istuin lysyssä, tai nappasi kiinni ns. jenkkakahvoista, sanoi jotain muka vitsillä ja naureskeli päälle. Seksikin kuulemma tökki mun mahan takia, vaikka oikeasti halusi ja suorastaan vaati seksiä joka päivä.

Seksistä tuli mieleen sekin, kun hän halusi mun pukeutuvan ns. hipster-mallisiin alushousuihin. Se oli sitä aikaa, kun vielä toiveita toteutin. Myöhemmin hän sanoi, että ne ovat "mummoalkkarit" ja oikeastaan halusikin mulle stringit. Tuo oli jo sitä aikaa, etten toteuttanut toiveita enää.

Älyäni kehui usein, sanoi, että on aina etsinyt älykästä seuraa, ja siksi olen hänelle niin täydellinen kumppani. Toisaalta olin usein myös tyhmä, enkä ainoastaan tyhmä, vaan jopa tyhmin ihminen jonka hän tietää.

Kehui myös sitä miten lämminhenkinen ja hyvä ihminen olen, toisaalta olen myös kiero ja valehteleva ämmä, joka ei edes tiedä mitä aito rakkaus ja ystävyys tarkoittaa.

Pahimmillaan nämä rakastan-vihaan kommentit saattoivat vaihtua muutaman minuutin välein, viestien välityksellä, livenä siihen meni vähän kauemmin, muutamia päiviä loppuaikoina.

Olisi kiva kuulla, millaisia kokemuksia muilla tämmöisistä on, ja verrata kokemuksia ja ehkä myös samankaltaisuuksia?