Tekisi mieli ottaa hänet takaisin

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Jasmiini

Re: Tekisi mieli ottaa hänet takaisin

Viesti Kirjoittaja Jasmiini » 24 Syys 2018, 17:33

NeitiK on täysin oikeassa. Kaikki tunteet mitä narsisti meissä herättää lisää narsistin valtaa, ja narsistille se että hän on niin mahtava että herättää tunteita on elämän eliksiiriä. Ei sillä ole väliä onko se tunne rakkaus vai viha, toinen on vallassa ja käytössä tarpeen tullen. Narsisti herättää sen tunteen joko uhkailulla, pelolla, kylmyydellä, seksin tarpeella, välinpitämättömyydellä, aiheuttamalla mustasukkaisuuden jne. Ja kun me siihen reagoidaan, se on polttoainetta narsistille. Kaikki narsistin teot ovat harkittuja. Soitto, tapaaminen, viesti, some-käyttäytyminen jne. Ja samaan aikaan narsisti haluaa herättää sen tunteen useassa ihmisessä jopa yhtä aikaa.

Se epäoikeudenmukaisuus ja vääryyden kokemus on kamalaa, ja se aiheuttaa ahdistuksen ja tuskan, joka helposti kääntyy kostamiseksi. Se ei tehoa narsistiin, ja ainut oikea tapa on olla välittämättä, mutta se ei ole helppoa. Narsisti ei muutu, mutta minä pystyn. Lienee tärkeintä on myös se, että pystyy antamaan anteeksi myös itselleen.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 24 Syys 2018, 22:19

Neiti k tunnistan tuosta itseni kun.olin nuorempi ja ensimmäisestä vakavasta suhteests koitin selvitä. En saanut nukutuksi ja mulle määrättiin vahvat rauhoittavat. Okei niillä vajaan viikon nukuttua ja sittenpä aloin jäädä niihin koukkuun. Heräsin yöllä ahdistukseen johon piti ortaar lisää rauhoittavaa. Aina kun suljin.silmäni tulin aiihen tilanteesern kun löysin silloisen.ukkoni toisen akan kanssa sängystä. Olen tajunnut nyt että hän on narsisti. Hän.kohteli minua huonosti. Välillä jätti ja ronkui takaisin. Jos ei ollu siistiä asunnossa, hirveä huuto siitä seurasi. Huusi jos jäi ruokaa laittaessa keittiön kaapin ovet auki.
Huvittavinta on vielä että erosta on jo yli 10 vuotta ja hänellä on ollut pakko estää mut facessa. Mulla on kaksi profiilia siellä oman harrastuksieni takia. Sen tein pari vuotta sitten ja senki se on estäny.

Aiemmin kirjoitin uudesta uhrista. En tarkoittanu millään lailla et uusi uhri ansaitsisi sitä. En missään nimessä. Mitenpä me voidaan jokaista mahdollista uhria varoittaa. Meitähän pidettäis ihan tyhmänä. Niinhän minäkin ihmettelin kun minua varoitettiin aikanaan tästä lapseni isästä.

Lähinnä sitä tarkoitin, et itse pääsee nopeammin rauhaan ja parantumaan. Ja hän ei muutu yhtään sen uuden kanssa. Sitäkin minä pelkäsin kun erosin ja oli heti uusi akka, että nyt se muuttuu ja ennemmin on sen akan kans mitä meidän kans. Mutta eipä niin tehny. Ja nyt tää uusinki jonka kans ihmeen pitkään jaksoi on nakannu sen pihalle kun on tehny uuden.profiilin ja koittanu ottaa muhun yhteyttä sillä. Myös käyny mun kuvista tykkäämässä. Mutta en vastaa enkä reagoi mitenkään. Jos estän sen uudelleen se saa haluamansa kiksit.

Kyllä te kaikki paranette kun haluatte sitä tarpeeksi että pysytte erossa niistä. Minä lupaan sen. Hyviä öitä kaikille. Nukkukaamme hyvin. :D

NeitiK

Viesti Kirjoittaja NeitiK » 29 Syys 2018, 13:24

Kuuntelin tätä videota ja mieleen tuli tämä ketju. Ajattelin linkata, sillä kysymys ja vastaus ovat olennaisia.
Tässä Danalta kysytään: "Mistä tiedämme, vastaammeko (respond vs. react -teema) vai olemmeko passiivisia? Olen ollut niin irrallani tunteistani, että reagoiminen (reacting) tuntuu tilanteeseen sopivalta. Se tuntuu siltä, että välitän siitä, että minua kohdellaan väärin." Samaa teemaa voisi olla myös, että kokee puolustavansa itseään ja olevansa alistumatta reagoidessaan.

https://youtu.be/TbomFjdCFvk?t=1680

MariaS

Viesti Kirjoittaja MariaS » 11 Loka 2018, 21:56

Minunkin narsistini uhkasi kunnianloukkaussyytteellä, kun sai selville, että olin kertonut hänestä anonyymisti muille. Sitten uhkasi paljon pahemmalla... Uhkasi tuhota urani ja koko elämäni. Samoin minulla oli todella pahoja ahdistusoireita, koin fyysistä ikävää alistajaani kohtaan. Koko kehoa poltti, ihan kuin minua olisi puukotettu tai poltettu koko ajan. En pystynyt kunnolla puhumaan tai hengittämään, ääni pihisi ja henki kulki juuri ja juuri. En.pystynyt juomaan edes vettä. Näkersin leipää ja join pari kulausta päivässä, että pysyin hengissä. Kohdistin itseeni kaiken vihan mitä minulla oli häntä kohtaan. Jos olisin tappanut narsistin, olisin vapautunut tuskastani. Minä siis ikävöin ihmistä, joka kidutti minua! Eroahdistus potenssiin sata. En ole ikinä kokenut mitään vastaavaa. Ja nyt vuosien jälkeen näen mikä säälittävä ihmisraunio hän on. Minä selvisin.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 11 Loka 2018, 22:14

Kuulostaa maria.hirveiltå.oireilta ja varmasti olikin.kamalaa.
Mutta ihanaa että selvisit.

Vastaa Viestiin