Pettäminen ja henkinen/fyysinen väkivalta

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
onneton

Pettäminen ja henkinen/fyysinen väkivalta

Viesti Kirjoittaja onneton » 05 Huhti 2019, 06:55

En tiedä mistä aloittaisin, asiaa on niin paljon, ettei kaikki edes mahdu tähän päivitykseen. Kaikki alkoi joulukuudsa, kun sain selville mieheni pettäneen minua toisen naisen kanssa. Huom! Sain asian selville, miehellä ei ollut selkärankaa kertoa asiaa minulle suoraan heti, kun näin oli tapahtunut. Kun asiaa sitten lähdettiin purkamaan, selvisi että pettämisestä oli kulunut jo ainakin 5kk aikaa. Viisi vitun kuukautta!! Koko tämän ajan mies pimitti tätä tietoa minulta ja elettiin yhdessä, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Olin tottakai aivan vitun vihainen ja pettynyt. Luotin tähän mieheen 110%, ja en olisi KOSKAAN uskonut, että kaikista maailman ihmisistä juuri hän tekisi minulle mitään tälläista. Luotin siihen ihmiseen enemmän, kuin kehenkään mieheen koskaan:(

Tapahtuneesta huolimatta, päätimme kuitenkin vielä saada asiat jotenkin kuntoon ja jatkaa yhdessä. Se oli ihan vitun vaikeaa, luottamus oli täysin mennyttä. Mies lupasi, että lopettaa kaiken yhteydenpidon tähän toiseen naiseen ja minä uskoin. Ei ollut vaihtoehtoja. No ei mennyt viikkoakaan, kun selvisi että pettäminen ei ollut jäänyt yhteen kertaan. Sen toisen naisen kanssa oli koko tuon 5kk ajan tehty piknik-reissuja, mies oli käynyt säännöllisesti tämän toisen naisen luona, ja tämä nainen miehen luona kerran yökylässä, mies oli ostanut tälle lahjoja, tehnyt ruokaa jne. Tämän jälkeen mies taas lupasi, että lopettaa kaiken yhteydenpidon tähän kolmanteen osapuoleen ja jatkettiin yhdessä suurista vastoinkäymisistä huolimatta. Tämän jälkeen miehen "työmatkat" olivat minulle tämän jälkeen todella vaikeita.

No sitten tuli joulu. Oltiin miehen kanssa juuri nähty ja vietetty ihana yö yhdessä vielä joulua edeltävänä perjantaina. Joulu on minulle todella tärkeä ja haluan sen viettää aina rakkaani ja sukulaisten kanssa. Mies tiesi tämän, muttei halunnut viettää joulua kanssani, vaan sanoi olevansa joulun kotona ja haluavansa levätä. Tilanne oli minulle todella raskas, koska en ole KOSKAAN viettänyt joulua yksin ilman rakastani ja perhettäni. Mutta yritin ymmärtää miestä ja sovimme, että mies tulee sitten tapaninpäivänä luokseni yöksi. Minulla kuitenkin alkoi hälyytyskellot soimaan (luottamus kun ei tule hetkessä takaisin) ja halusin mennä tapaamaan miestäni. Olin ihan paskana, ja joulufiilis tipotiessään koska mies halusi olla yksin. No kun menin sitten joulupäivänä miehen luo kylään, ketään ei ollut kotona. Selvisi, että mies oli viettämässä joulua sen toisen naisen ja tämän sukulaisten luona. Mies tietysti tapansa mukaan aluksi yritti kiistää kaiken. Lopulta selitys mieheltä oli että: ”Ei tämä ole sitä mitä luulet, kävin vaan moikkaamassa”. Niin just.. Ihmisethän kutsuu joulunviettoon sukulaisten luo jonku panonsa ja ostelee joululahjoja, right? Ja mikä oli se lupaus siitä, ettei siihen toiseen naiseen enää pidetä mitään yhteyttä? No pohjaton lupaus, niinkuin kaikki muutkin lupaukset melkein 2v aikana. Eli mies oli jo tässä kohtaa tutustunut tämän toisen naisen äitiin ja sukulaisiinkin. Minulle mies edelleen sanoi, että tulee sitten minun luo taas tapaninpäivänä yöksi. Selitys oli, että hän oli mennyt sinne tekemään ”eroa” tästä toisesta naisesta. Eroahan tehdään ostelemalla joululahjoja ja viettämällä joulu yhdessä?!

Joka ikinen sana, lause, teko, ele tai ilme siltä ihmiseltä oli täyttä valhetta. Pieninkin yksityiskohta miehen sanoissa oli täyttä paskapuhetta! En ole koskaan tavannut ihmistä, joka osaa valehdella ja näytellä niin hyvin, en koskaan! Mies katsoo sua suoraan silmiin ja sanoo, ettei todellakaan oo ketään toista naista ja vannoo rakkauttaan. Kertoo, kuinka haluaa minun kanssa perheen ja yhteisen tulevaisuuden. Kuitenkin yhteensä vähintään 5-6kk ajan hänellä oli seksisuhde minun lisäkseni toiseen naiseen (mahdollisesti kauemminkin, totuutta en varmasti saa koskaan tietää, ja todennäköisesti myös muihin kuin siihen yhteen). Miten kukaan pystyy tekemään mitään tuollaista ja sanoa samalla rakastavansa minua yli kaiken? Olemaan joka toinen viikko toisen naisen luona, ja joka toinen viikko toisen ja esittävänsä rakastunutta molemmille. Joka toinen viikko panee mua ja joka toinen viikko jotain toista.

Alunperin epäilykseni toisesta naisesta alkoivat, kun miehen "työmatkat" kesällä pidentyivät ja niitä oli yhä useammin. Kotona mies oli todella kiukkuinen, enkä saanut minkäänlaista läheisyyttä, keskusteluyhteyttä, seksistä puhumattakaan. Mies oli minua kohtaan todella kylmä ja vaikka itkin polvilllani, se ei saanut häntä heräämään. Sen sijaan mies haukkui minua huoraksi, läskiksi, mykäksi, huomiohuoraksi, someheruttajaksi, laiskaksi ja ihmisjätteeksi. Riidan päätteeksi hän nöyriitti mua sukulaisten luona kesämökillä huutamalla ja haukkumalla mua kaikkien kuullen, ja sen jälkeen lähti ja jätti mut yksin 450km päähän kodistamme. Jälkeen päin selvisi, että hän meni tämän toisen naisen luo.

Lisäksi hän syytti minua milloin pettämisestä, milloin olin muka luonut tinder -profiilin ja milloin taas muka lähetellyt toisille miehille jotain alastonkuviani. Ja samaan aikaan mies kävi itse panemassa jotain toista naista. Siis ei helvetti!! Miten kaksinaamainen voi ihminen olla! Ja mä en ollut todellakaan tehnyt mitään väärää tuossa mielessä, luottamus on mulle parisuhteessa kaikki kaikessa! Lisäksi mies tutki salaa useita kertoja tietokoneeni, puhelimeni, fb ja whatsup -keskustelut ja hankki poliisin avulla laittomasti minusta ja exästäni tietoja jo suhteen alussa. Ja mä en oo kertaakaan antanut aihetta epäluottamukselle. Parisuhteessa uskollisuus on mulle ykkösasia, mun arvoihin ei missään olosuhteissa kuulu pettäminen tai mikään muukaan, mikä ei kestä päivänvaloa. Mies harrasti tätä senkin edestä, ja kehtasi syyttää minua muiden kanssa vehtaamisesta.

Eikä se siihen jäänyt. Henkisen väkivallan lisäksi alkoi fyysinen väkivalta; mies muun muassa rikkoi tavaroitani, kävi minuun useasti käsiksi, potki, tukisti, raahasi pitkin lattioita, lukitsi milloin makuuhuoneeseen, milloin talvipakkasella ulos, eikä päästänyt minua sisään kotiimme. Kerran pelkäsin niin, että soitin poliisit. Tai jos minä en olisi soittanut, kaverini olisi soittanut. Minulla oli vaatteet riekaleina, mustelmia raajoissa ja hiukset irtosi tuppoina. Poliisit eivät tehneet mitään, mies on niin hyvä valehtelija, että sai minusta tehtyä syntipukin. Mies suuttui tästä silmittömästi, koska ei ymmärtänyt miksi soitin poliisit paikalle. Tuolloin pelkäsin, että kuolen.

Nyt siis vasta useita kuukausia myöhemmin sitten selvisi, mitä nämä "työmatkat" oikeasti pitivät sisällään. ”Hommien painaminen” oli toki painamista, mutta täysin eritavalla, miten mä tuon lauseen ymmärrän. Sinne meni yhteinen koti, haaveet perheestä sekä kaikki yhteiset tulevaisuuden unelmat, mitä oltiin alusta asti yhdessä suunniteltu. Minua ei ole koskaan satutettu näin, ei koskaan! Vaikka olen elänyt narsistin kanssa parisuhteessa, se ei ollut mitään tähän verrattuna. Miten tälläisen jälkeen voi enää luottaa kehenkään mieheen? Kun ihminen, ketä rakastat yli kaiken, tekee sulle jotain näin hirveää ja musertaa sun sydämen täysin? Mä olisin vaikka kuollut sen ihmisen puolesta, oikeesti mä rakastin sitä ihmistä yli kaiken:( Minussa on toki myös vikaa, paljonkin. Mutta tälläisiä asioita ei pitäisi kenenkään joutua kokemaan.

Ja eihän hän tietenkään alussa ollut tuollainen, päin vastoin! Hän esitti unelmamiestä ja kohteli minua kuin prinsessaa. Kukaan ei koskaan ollut kohdellut minua niin hyvin, olin ihan umpirakastunut! Eihän sellaista miestä edes voi olla olemassa, ajattelin. Hän nosti minut jalustalle, ja teki selväksi että olen hänen elämänsä rakkaus. Hän otti huomioon ihan kaikissa, pienissäkin asioissa. Tavalla, mitä en ole koskaan ennen kokenut. Hän sai minut täysin koukkuun, näin kaiken vaaleanpunaisten lasien läpi. Hän kertoi, miten hänen exänsä olivat hulluja ja puhuivat hänestä paskaa (niinkuin minäkin nyt). Hänen exänsä aluksi yritti varoittaa minua, mutta enhän minä voinut uskoa siitä ihmisestä mitään sellaista. Hänhän oli kaikkea muuta, mitä hänen ex oli kertonut! Tottakai ajattelin, että ne on vaan jonku katkeran exän paskapuheita, muttei se ollut niin. Olisi pitänyt uskoa, sillä se kaikki oli täysin totta. Kun tutustuimme, todellisuudessa mies ilmeisesti tapaili vielä kahta (!!) hänen exäänsä, salaa minulta tottakai. Tilanne selvisi minulle vasta, kun toinen heistä tuli yhteiseen kotiimme sisään luvatta ja toinen itse kertoi heidän tapaamisestaan minulle ka toinen kertoi miehen olleen juuri hänen synttäreillään ja seuraavana aamuna vieneen exälleen pizzaa.

Kaikkeen tähän sain selitykseksi mieheltä, että hän oli vain ihan vitun vihainen ja halusi kostaa minulle. Oli kuulemma toiminut täysin vihan ohjaamana ja impulsiivisesti, eikä ajatellut järjellä ollenkaan. Mies oli ollut umpihumalassa ja nainen oli manipuloinut miehen seksiin. Mitä mä teen?? Oon aivan loppu 😢 Ja nykyisin mies kohtelee mua kylmästi ja on etäinen. Kiukuttelee koko ajan, enkä saa minkäänlaista läheisyyttä, lämpöä tai seksiä 😞

Venica

Re: Pettäminen ja henkinen/fyysinen väkivalta

Viesti Kirjoittaja Venica » 05 Huhti 2019, 21:54

Sun.pitää vaan päästä eroon tuollaisesta hullusta. :o

Hänhän pahoinpitelee sua kaikilla tavoin kuin vaan on mahdollista. Tiiän et nyt tuntuu loukkaavalta et hänellä on toinen nainen mutta ajattelr se pelastuksena. Se avasi sun silmät. Nyt ei muuta kuin muuttoa järjestelee.

Sä et.voi tehdä yhtään mitään enää. Hän ei muutu muuta kuin pahempaan suuntaan. Satutat vain itseäsi lisää.

Jatkossa muista jos kuulet jotain miehestä jota tapailet. Ei ne eksät syyttä suotta tuu varoittelee. Sanontakin kertoo: ei savua ilman tulta.

Kerro ihmeessä tunteistasi tänne se helpottaa ja lue enemmän narsismista.

onneton

Viesti Kirjoittaja onneton » 06 Huhti 2019, 09:59

Mies ei osoita minkäänlaisia katumuksen merkkejä; päin vastoin! Hän pitää pettämistä ja puolen vuoden sivusuhdetta oikeutettuna ja minun vikana. Eikä minkäälaista elettäkään siihen suuntaan että aikoisi hyvittää tekojaan mitenkään. Enkä toivoisi muuta kuin 100% luotettavuutta, läheisyyttä, seksiä (joka tietenkin on jotain sanoinkuvaamattoman upeaa), huomioon ottamista, lämpöä ja keskustelua. Sen sijaan mies on minua kohtaan täysin kylmä, etäinen, haukkuu ulkönäköäni, tekojani/tekemättä jättämiäsini, sanojani, eleitäni, ilmeitäni, ihan kaikkea. Ei seksiä, ja silloin harvoin kun on, hän ei siinäkään enää ota minua huomioon, makaa vain lahnana. Ennen teki kaikkensa tyydyttääkseen minut. Kun mies tulee luokseni, en saa koskea häneen ollenkaan vaan hän työntää minut pois ja kiukuttelee ja tiuskii 😭

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi » 06 Huhti 2019, 17:08

Ikävä tilanne, mutta nyt tiedät, millainen narsisti on. Ei kannata odottaa anteeksipyyntöä eikä muutosta parempaan. Säästät itseäsi, jos pystyt mahdollisimman nopeaan eroon.

onneton

Viesti Kirjoittaja onneton » 06 Huhti 2019, 20:55

Minulla on tunne, että teenpä mitä vain, sanonpa mitä vain, olenpa millainen vain tai näytänpä millaiselta vain, mikään ei koskaan tule riittämään hänelle 😩 Olenko ihan väärässä?

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 06 Huhti 2019, 22:38

Se ei olisi ettet sinä riittäisi vaan.siitä ettei hänelle.riitä kukaan nainen vaikka olisi kuin täydellinen. Sinä.varmasti.riität ja enemmänkin jollekin.toiselle.ihanalle normaalille.miehelle.

Minä tiiän että toivot että.hän.muuttuisi. mikä sinulle on.se viimeinen niitti että uskot että on parempi lähteä tästä suhteesta?

Hän on käynyt useasti käsiksi sinuun, siimä on jo tarpeeksi lähteä.suhteesta. hän on pettänyt sinua useasti ja ollut suhteessa, elänyt kaksoiselämää, siinäkin on jo tarpeeksi. Myös valehdellut sinulle varmaan aika monesta asiasta heti alkusuhteesta asti. Se on todella surullista ja haavoittavaa, mutta on katsottava suoraan silmiin ongelmia ja myönnettävä että.näin.on.tapahtunut ja näin.tulee.jatkumaan jos minä.tähän.jään.

Tee vaikka itsellesi lista laita positiiviset.asiat ylös.ja negatiiviset teidän suhteesta. Se auttaa konkretisoimaan asiaa toisesta vinkkelistä.

Jotenki koen.tekstistäsi että.olet todella riippuvainen hänestä, koska et ole lähtenyt vielä suhteesta. Mutta olet tänne kirjoittanut jo ja se on jo hyvä askel irtautumaan suhteesta.

Sinun tulee pohtia sitä.haluatko jatkaa elämän.voimaa imevässä.suhteessa loppuelämäsi ja tulet katumaan varmasti sitä että olet kuluttanut.parhaat vuotesi sieluttomaan ihmiseen vai irtaudut ja saat paljon parempaa tilalle.

onneton

Viesti Kirjoittaja onneton » 07 Huhti 2019, 12:58

Kiitos Venica ihanista sanoistasi ❤️ En tiedä mikä on vika niitti. Ennen ajattelin sen olevan pettäminen, mutta nähtävästi ei ollutkaan 😭 Vaikka enhän mä voi koskaan sitä antaa anteeksi enkä unohtaa. Myös luottamus on täysin mennyttä 😢 Positiivisia asioita en nykyhetkestä juuri keksi. Alkuajoilta keksin vaikka kuinka paljon ja niitä olen listannut. Tällä hetkellä vaan negatiivinen lista täyttyy 😞 Ne harvat hyvät hetket mitä vielä on, saa mut uskomaan parempaan vaikka se on järjetöntä 😢 Olen siis jo marraskuussa muuttanut meidän kodista pois ja asutaan erillään. Mies tulee käymään silloin kun HÄNELLE sopii. Eilen oli täällä illalla ja kun ehdotin että mentäisiin suihkuun ja makkarin puolelle, mies kieltäytyi. Hän halusi vain katsoa tv:tä niinkuin aina. Sammutin tv:n ja mies suuttui kuin pikkulapsi ja heitti kaukosäätimen seinään ja lähti kotiinsa. Tänään en ole vastannut hänelle mitään ja mies pommittaa puheluilla ja viesteillä. En saisi olla suuttunut. Hän on TAAS työmatkalla, ei hän juuri kotona ole koskaan. Ja silloin kun on, katsoo vain telkkaria ja en saa edes koskea häneen 😭 Tämä vie tosiaan mun kaikki voimat ja saan paniikkikohtauksia töissä viikottain. Mitään empatiaa ei mieheltä heru 😞

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi » 07 Huhti 2019, 14:34

Minusta toimit oikein sulkiessasi tv:n. Mies näytti taas kerran luonteensa, kun suuttui. Voisit olla tyytyväinen, kun lähti. Kannustan sinua siihen, että et vastaa viesteihin. Sinulla on mahdollisuus päästä eroon. Sinulla on täysi syy olla suuttunut. Anna itsellesi lupa siihen. Venica luonnehti tilannettasi hyvin.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 07 Huhti 2019, 23:07

Saatko ystäviltä tukea? Tai perheeltäsi? Kannattaa pitää nyt linja ettet vastaa. Tiedän että.hän hätääntyy ja koittaa antaa lupauksia että muuttuu mutta menee.viikkoa.ja kaikki on ennallaan.

Minua todella huolettaa tilanteesi ettei käy pahemmin sinuun.käsiksi. meillä oli kans samanlainen ukko että.en.saanu omassa asunnossa omasta telkkarista kattoo mitään jos hän.oli täällä.

Lopulta sitä vaan luovuttaa ja alkaa pikku hiljaa saamaan tarpeeksi. Nyt koita lukea mahdollisimman paljon.tietoa. se on sitä.todellista voimaa varsinkin näihin narskuihin. Osaat toimia itsesi.kannalta oikein ja osaat varautua eri vaiheisiin omien tunteittesi kannalta ja tän narskun röyhkeään käytökseen eron jälkeen.

Pura tunteitasi tänne ettei ne patoudu. Me empaattiset ihmiset olemme sellaisia että ne.tunteet on vaan.käytävä läpi. Ne ihanat ja paskat. Muuten ei pääse elämässä eteenpäin. Toivon.sinulle kaikkea hyvää <3

onneton

Viesti Kirjoittaja onneton » 08 Huhti 2019, 22:38

Mies kertoi juuri, että on kiinnostunut tapailemaan jotain uutta, kolmatta naista. Kuulemma ovat tuttuja vuosien takaa ja ovat nyt jutelleet 😭😭😭😭😭

Vastaa Viestiin