Psykoterapeutti

Narsistinen vanhempi aiheuttaa paljon tuhoa lapsilleen 'kasvattajana' - keskustelua persoonallisuushäiriöisen vanhemman aiheuttamista puutteista itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Toivotulevasta

Psykoterapeutti

ViestiKirjoittaja Toivotulevasta » 04 Loka 2017, 15:22

Hei, minulla on narsisti äiti, olen ollut masennuksen vuoksi hoidossa jo vuosia. Äitini on erittäin älykäs ja manipuloiva,lonkeronsa joka paikkaan ulottava elämän valon sammuttaja. Tarvitsen apua. Tiedättekö ketään psykoterapeuttia Oulun seudulta joka ymmärtää narsismista jotain? Tähän mennessä kukaan ei ole ymmärtänyt minun lähtökohtia, neuvotaan esim: jos sanoisit äidillesi miltä tuntuu kun.. Tai: kaikki vanhemmat haluavat lapsilleen vain hyvää. jne. (kaikki täällä tietää kuinka hyödyllisiä nuo neuvot on) Minun on pakko mennä terapiaan, mutta on kova ahdistus siitä, jos joudun kuulemaan nämä samat fraasit taas eikä terapiasta olekaan hyötyä.

kuolemanoma

Re: Psykoterapeutti

ViestiKirjoittaja kuolemanoma » 05 Loka 2017, 22:31

Hei, tämä on valitettavan tuttua minullekin, jotkut terapeutit on enempi pihalla ku lumiukot talvella.. :roll: työntää vaan kauemmas ja pahentaa oloa kun kiikutat viimiset rahat jollekin ja se on sun kaa sit täysin eri mieltä.. kaikesta.. :lol: Kärjistettynä esimerkkinä: joskus jopa nähnyt sen ihmisen läpi kuinka itse laukaissut tälle terapeutille hänen omat defenssinsä tai jonku kateuden päälle, ihan kertomalla rauhassa omasta elämästään.. Sen jälkeen tullut lähinnä hyökkääviä kommentteja loppu terapia-aika ja lopputuloksena kirjotettu masennuslääkkeet kun yhteistä ymmärrystä ei löytynyt. "Höpöhöpö. Ota nyt nämä niin se mieli paranee. Siitä se lähtee sitten!" "Joo.. Kiitos paljon sulle..." Tuntui että maksoin kidutuksesta.. vieläpä yksityisellä.. :roll: Tottakai hekin ovat vain ihmisiä, mutta jotkut ovat varmasti väärin perustein tuolla ihmisiä auttamassa.. Saa olla todella tarkkana, täällä Suomessa luotetaan liikaa titteleihin, ja näiden "ammattilaisten" mielipiteisiin..

Täytyy vain pitää oma pää, osa heistä on mun mielestä vain väärässä työssä, olipa kuinka ammattilainen ja monta titteliä tahansa :lol: ja jatkaa etsimistä että löytää narsujuttuja ymmärtävän terapeutin eteen, tai edes aidosti empatiakykyisen terapeutin, joka ymmärtää elämää syvemmin. Heitä kuitenkin löytyy myös. Ja onneksi itselle on myös kertynyt niitä hyviäkin kokemuksia! Ne onkin sitten antanut paljon ymmärrystä asioihin ja paljon asioita loksahtanut kohilleen, kuinka kiitollinen heille olenkaan. En ole myöskään koskaan kokenut tällaisen "hyvän terapeutin" hyökkäävän minua vastaan, vaikka kuinka henkilökohtaisilla asioilla ollaan liikuttu ja mitä tahansa hän on kysellyt, joten siitä uskon ja tiedän että näitä huonoja terapeutteja oikeasti täällä on.

Laitoin sulle yksityisviestillä pari nimeä Oulun alueelta (hyvää tyyppiä, ainakin itselle) ja lyhesti omia mielipiteitä ja kokemuksia heistä! Toivotaan että niistä olisi apua ja voimia myös sulle! Voimia! 8-)

Toivotulevasta

Re: Psykoterapeutti

ViestiKirjoittaja Toivotulevasta » 08 Loka 2017, 18:43

Kiitos paljon viesteistä. Minulla myös ahdistavia kokemuksia "ammattilaisen" taholta, lopussa olin paljon huonommassa kunnossa kun alkaessa. Paraneminen on kuulemma itsestä kiinni ja hänen titteliänsä piti arvostaa kovasti, tämä näkyi useassa asiassa. Itse olen myös taistellut tuon kanssa: olenko itse sittenkin se narsisti jne. Minua on auttanut se että kuvittelee nämä asiat tapahtuvan jollekin rakkaalle ihmiselle, silloin "näkee" miten asia on oikeasti, eikä oma kietoutuneisuus vanhempaan ole sekoittamassa itseä. :roll: Voimia ja rakkautta meille kaikille!

Paluu