Narsistien toistuvat sanonnat

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Lydie

Re: Narsistien toistuvat sanonnat

Viesti Kirjoittaja Lydie » 10 Joulu 2018, 12:16

Krizz, juuri näin mulla kävi terapeutti 2:n kohdalla. Kun olin meilannut, hän pyysi tulemaan vielä kerran, ja kuulemma sitten siirtäisi minut toiselle terapeutille. No eiköhän siinä sitten heti seuraavaa kertaa oltu varaamassa, ja mä en osannut sanoa sillon ei. Mutta onneksi kesälomat oli juuri sillon alkamassa, joten peruin sen viimesen kerran eikä tarvinnut mennä enää ikinä. Jälkeen päin tajusin kuinka älyttömän paha olo oli ollut aina monta päivää terapian jälkeen. Tämä terapeutti muuten oli mies ja katolinen, taisi olla äitimyytit hänellä aika sitkeänä!

Marianne

Viesti Kirjoittaja Marianne » 10 Joulu 2018, 12:35

No tuokin on kyllä totta että terapeutit pitävät silti kiinni asiakkaistaan. Jos asiakas on ovela, niin voi kevyesti aina silloin tällöin tehdä terapian suhteen tilannearviota, niin pysyy terapeutti varpaillaan ja taso säilyy :lol: . Äitini kanssa olen kyllä oppinut sen, että mitä aikoo tehdä, niin sitä ei kannata etukäteen ilmoittaa, jos ei halua katsella ja kuunnella itkupotkuraivareita ja kauheaa tragediaa. Se tosin on aiheuttanut ongelmia muissa ihmissuhteissa, kun minulla on taipumus tehdä omia liikkeitä muissakin yhteyksissä. On pitänyt opetella tunnistamaan tilanne, koska pitää ensin keskustella ja koska ei.

krizz

Viesti Kirjoittaja krizz » 10 Joulu 2018, 23:17

Lydie, en edes ymmärrä mihin sitä vanhaa terapeuttia tarvitsisi, kun eiväthän he sitä siirtoa tee? Kun Kelahan sen siirron tekee, vanha terapeutti vain toimittaa sen jonkun paperin, että terapia on päättynyt jne jne. Ovela kun heti oli uutta varaamassa, mulla se oli sellasta että aivan kuin olisi sumuun mennyt, enkä tajunnu mitä siinä tapahtui jnejenjen

Pitääpä lukea äitimyyteistä :D

Tulonlähdehän se asiakaskin on terapeutille joo.

En ymmärrä mikä tää "kiittämättömyys"-juttu on narsisteille, oon nyt monta viikkoa saanut kuunnella tosi usein, että kuinka kiittämätön oon. Ja että "mä en ikinä omalle äitilleni...". Pitääpä lukea.

Tää kiittämättömyysjuttu on toistuva sanonta siis, mutta en osaa muotoilla sitä tähän, kun on jo pari päivää mennyt edellisestä läksytyksestä :D

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 10 Joulu 2018, 23:44

Krizz, kävin siellä ekalla (KELA:n) terapeutilla sen koko ajan, n. 2.v. Tämä terapeutti 2 ei ollut Suomessa ollenkaan, vaan asuinmaassani yliopistolla.

Ihmiskuori

Viesti Kirjoittaja Ihmiskuori » 27 Joulu 2018, 08:48

-Isäsi valitsi helpon elämän
-Etkö sinä muista miten me jäimme lapsuudessasi kahden
-Ymmärrät ehkä sitten kun olet aikuinen (olen 40)
-Käyttäydytkö noin töissäkin?
-Istutaan alas ja puhutaan vakavasti
-Kyllä sinun pitää ymmärtää tämä minun kannalta
-Olet kiittämätön
-Minulla on oltava oikeus
-Minä koen X, joten sinun on tehtävä Y

Jatke

Viesti Kirjoittaja Jatke » 08 Tammi 2019, 22:07

Minua ei alisteta!

itsnoteasy

Viesti Kirjoittaja itsnoteasy » 12 Elo 2019, 11:48

Äitini suusta tullut:
-"Minä ja isä on kyllä aina auttanut sinua niin paljon ja tässäkö on nyt kiitos!"
-"Et kuitenkaan usko mitä sanon, uskot vaan sitä alkoholisti miestäsi"(mieheni siis ei todellakaan ole alkoholisti vaan se on äidin keksitty)
-"Minä olen aina yrittänyt kasvattaa sinusta kunnollisen ihmisen mutta olen siinä näköjään epäonnistunut"
-"Miksi et voi olla kuin vanhempi veljesi"
-"Et ikinä kuuntele"
-"Taas minä olen syyllinen kaikkeen"

Jotain niistä lauseista mitä tulee aika usein...

Vastaa Viestiin