Joulun aika

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
krizz

Joulun aika

Viesti Kirjoittaja krizz » 25 Joulu 2018, 00:56

Mahtavaa tää joulun aika :D oon idiootti, kun aina jään/tuun tänne jouluksi, en tiedä mitä edes odotin. Tein tämän käyttäjätunnuksenikin viime jouluna, tämmöstä tää on :D

Tää on nyt kolmas joulu peräjälkeen, kun oon epätoivottu ihminen. Tänä jouluna sanottiin suoraan, että "vittu jos mulla olisi rahaa niin mä lähtisin ulkomaille jouluksi ettei mun tarvitsisi viettää joulua teidän kanssa" (te = minä ja siskot tmv, ei muita ole, ja tuskin mua teitittelee). Ja nyt (vielä tänäänkin, ja myös viikko sitten jne) tilttaili, että "sä oot niin kiittämätön paska, että mulla menee kohta hermot, mä tuun hulluksi saatana, ei mistään kiitoksen sanaa, kaikki pitää saatana palvella kuin kuninkaalle". Sitten kun yritin kysyä, että mitä nyt oon jättänyt kiittämättä (tää kiittäminen ja kiitollisuus on jonkinlainen toistuva teema), niin ei sanonut mitään esimerkkiä, mutta muisteli jotakin 2-4 vuotta vanhoja juttuja mitä olen tehnyt väärin.

Tää on jotenkin jännä myös, koska oon nyt voinut hyvin (että en oo ollut ahdistunut/masentunut/kivuissa), niin siitä sitten väännetään, että oon siltikin kauhea ihminen ja kiittämätön paska, mielenterveyspotilas ja mitä lie. Ja en ole ollut epäkiitollinen, enkä muutenkaan "käyttäytynyt huonosti" tmv, niin en ymmärrä mistä kauhea kalabaliikki. Jotenkin että mitä paremmin voin, niin sitä pahemmin tuo kilahtelee ja haukkuu ja yrittää vaan saada voimaan huonosti jne, mutta se on kai ihan yleinen juttu.

Sitten viime jouluna taas sanottiin, että "mee vaikka [kotipaikkakunnalle (mistä muutettiin kauan sitten kun erosi isästäni)] viettämään joulua, mä en jaksa kun sä pilaat mun joulufiiliksen valittamalla vaan niistä saatanan kivuistas". Meille olisi tullut äidin äiti jouluksi kylään, mutta jooh. Sitten kun olin jo suunnitelemassa ja menossa isän äidin luo jouluksi, niin asia käännettiinkin aivan päin vastoin, ja N sanoi että "et sä voi noin tehdä omalle mummullesi, että sä lähdet jouluksi pois, kun se on tänne tulossa, se on jo vanha ja iäkäs ihminen, etkä sä voi sille noin käyttäytyä".

Ja toissa vuonna ennen joulua, mutta joulukuussa kuitnekin, N jotenkin manipuloi, ja äidin mies kävi minuun käsiksi kännissä, ja alkoi ajattaa takaa jne, ja sitten jotenkin sekin asia käännettiin päälaelleen, ja musta tehtiin se "syypää", ja silloin piti ehdottomasti lähteä pois jouluksi. Sitten kun lähdin, niin alettiin lähettää niitä sellaisia ihme viestejä, en osaa selittää sellaisia että aivan kuin joku toinen ihminen olisi lähettänyt ne ja sellaisia kilttejä viestejä vaan, ei sellaisia raivonsekaisia ja selllaisia. Sellaisia mukavia lässynlää kaikki on hyvin tuu jo takaisin, en mä sitä tarkoittanut että sä sinne jäisit blaablaa

En muista yhtään, että mitä 3 vuotta sitten tapahtui.

Tää kyllä kaikki nyt vaan kuulostaa tämmöiseltä että uhriudun kaikesta jne mutta aiva sama

Joulun aikaan korostuu kaikki tää paskuus täällä.

Esim myös se miten se tekee, jos ja kun tänne tulee sukulaisia kylään, niin mut jotenkin "eristetään" joukon ulkopuolelle ja vieraiden kanssa sitten sorsitaan mua, ja solvataan porukalla. Ja hovi vaihtuu kokoajan, vanhoja jäseniä kierrätetään aivan yllättäen, ja vanhoja jo-poistuneita hahmoja (joiden kanssa monen vuoden riidat) yhtäkkiä otetaan takaisin hoviin, ja taas niitä vanhoja hovilaisia laitetaan ulkopuolelle jne, siis aivan yhtäkkiä aina vaan.

Ja äsken nyt aattona siis kävi aivan ihme juttu, tätä en ymmärrä. Oli antanut mulle joululahjaksi pörrösukat, joiden sisällä rahaa seteleinä (perinteinen lahja, antanut monta joulua jo tämän saman). Niin sitten kun aloin illalla etsiä niitä sukkia, niin en löytänyt mistään. Ja kysyin että onkohan mahdollisesti mennyt roskien sekaan, kun niitä kerättiin ronskeilla otteilla, ja missään niitä sukkia ei näkynyt. Vastasi: "Vittu mä en jaksa sua mulla niin menee hermot sun kanssas saatana mä etsin ne huomenna"

Sanoin että voin itsekin etsiä joo, pitäisi vaan tietää missä ne lahjapaperiroskapussit ovat. Hain ne sitten ulkoa (olivat siistissä rivissä eivätkä missään keräysastiassa vielä). Ja levitin ne kylppärin lattialle ja aloin etsiä, kun ei ne oikein muualla voi olla, ja harmittaa jos menee rahaa hukkaan aivan turhaan. Niin siinä etsiessä yhtäkkiä se N katosi johonkin, ja yhtäkkiä tuli kylppäriin jossa olin ja heitti 20 euron seteleitä pitkin kylppärin pöytää? Mä että mistä nuo nyt tuli? "Siinä on vitun rahas". En ymmärtänyt yhtään että mistä oli kyse, luulin että se haki omasta lompakosta lisää rahaa, ja että antoi mulle siis omasta lompakostaan ylimääräistä rahaa, kun sitä olisi vituttanut, että kun minä olisin kadottanut ne hänen mulle joululahjaksi antamat rahat, eli siis ne mun lahjaksi antamat rahat olisivat menneet roskikseen.

En ymmärtänyt yhtään, meni kauan aikaa selvittää että ne pöydälle levälleen heitetyt rahat olivatkin juuri ne mun lahjaksi saadut rahat, mutta sukkia ei näkynyt missään. Sitten se sanoi että oli kerännyt kääreistä tulleita roskia, ja oli vahingossa kuulemma pudottanut rahat siskon laukkuun, ja ei ollut ollut varma että kenen rahoja ne ovat, niin.... jotakin. En ymmärrä vieläkään oikeasti. Enkä tiedä miten rahat putoavat sukkien sisältä, kun ne on hyvin siellä jemmassa, mutta jooohhh

"Kun kukaan ei ollut tullut kysymään niitä rahoja, niin enhän mä tiennyt kenen ne oli". Ja kun yritin kysyä, että miten se ei sitten siis silloin tiennyt, että hänen itsensä mulle lahjaksi antamat joululahjarahat, kun kenellekkään muulle se ei ollut ollut antanut rahaa, ja kukaan muu ei ollut saanutkaan rahaa joululahjaksi. Siis en oikeasti vaan tajua, että mistä siinä oli koko jutussa kyse, että miksi noin piti tehdä? Tai että miten se ei ollut itse siinä tajunnut, että ne oli minun häneltä antamia rahoja jne.

Ja oon kai jotenkin idiootti/yksinkertainen vaan kun en tajua, ja kun aina kyselen liikaa, niin siin äkun kysyin noita kysymyksiäni, että mitä siinä oli tapahtunut, ja että miten ei ollut tajunnut, että kenen rahoja ne ovat jne, niin taas se perinteinen "sukulaista päin katsominen ja "vittu mä en niin jaksa tuota, jaksatko sä"-kysyminen". Ja sukulainenhan sanoo: no en.

Sitten kysyi sen perinteisen "noniin otanko mä ne sitten takaisin". Joululahjankin voi ottaa takaisin, jos lahjan saaja alkaa hankalaksi. En tiedä onko sillä oikeasti vaan niin rahapula?

Mites muilla :D? Hyvää joulua (Y)

krizz

Re: Joulun aika

Viesti Kirjoittaja krizz » 25 Joulu 2018, 01:07

Tää on kyllä vähän samaa luokkaa näiden juttujen kanssa, kun joskus oli valot pois mun huoneesta (sillä välin kun olin käynyt autolla muualla), niin siis kun olin lähtenyt, niin jätin valot päälle, ja ihmettelin että valot olivat poissa kun tulin takaisin. Kysyin että oliko käynyt huoneessani, kun valot oli laitettu pois? Oli käynyt, mutta kun kysyin että miksi oli käynyt, niin vastaus oli "en tiedä", ja siihen päälle raivoamista (hyökkäys paras puolustus ja mitä lie)

Tai kun joskus tänä vuonna heräsin koiranunesta siihen, kun se oli tullut tänne mun huoneeseen (jossa oli ollut ovi kiinni) ja seisoi keskellä huonetta ja tuijotti mua suoraan silmiin. En ymmärtänyt yhtään että mistä oli kyse, siis avasin mun silmät aivan automaattisesti ihan kuin en olisi nukkunut räpäystäkään, ja ensimmäinen asia mitä näen on se kun joku tuijottaa mua suoraan silmiin. En jaksanut kysellä yhtään että mitä tapahtui, nukahdin uudestaan. Ja unohdin koko jutun, kunnes illalla yhtäkkiä muistin sen heräämisen ja tuijottamisen. Ja kysyin että miksi kävi mun huoneessa, kun nukuin siellä (ovi suljettuna mutta ei lukossa, koska ei ole lukkoa). Vastaus oli "en tiedä". Hyi että pelotti, että jos toinen ei tietäisi edes tuollaiseen vastausta, että miksi noin tekee, mutta kai se on vaan, ettei se halua kertoa. Tai siis mitä odotti näkevänsä kun klo 7 aamulla tulee huoneeseeni ja tuijottaa mua? Ja miten sellaiseen ei voi tietää vastausta, että miksi tekee asioita joita tekee.

Tämmöstä tää on. Oon ollut omassa asunnossani, mutta idiootti kun oon, niin palaan aina välillä tänne vanhaan kotiin takaisin.

Harmaus

Viesti Kirjoittaja Harmaus » 28 Joulu 2018, 14:04

Kuulostaa tosi hämmentävältä ja kuormittavalta jouluselkkaukselta. Ikävää että sullakin on ollut tommonen joulu.

Tein ittekin saman virheen muutes, en tosin ihan aattona päässyt mutta joulunaikaa kumminkin koetin viettää yhden päivän perheen kanssa. Kaiketi sitä koetti olla kohtelias ja edes yrittää, joskus ärsyttää että toistan samaa virhettä tälleen kun pitäs vaan antaa olla. Lähdin samana päivänä pois.
Kuva
"Tyhmästä voi kasvaa älykäs lukemalla, hölmöstä voi kasvaa viisas kokemalla"

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi » 28 Joulu 2018, 15:09

Sama kohtalo täällä. En mennyt vanhempieni luo vaan exän luo jouluksi. Asumme kaukana toisistamme ja hän on ollut mukava puhelimessa. Lähdin aikaisemmin pois, kun olin suunnitellut. Lisäksi blokkasin puhelut ja viestit. Helpotti 😊.

krizz

Viesti Kirjoittaja krizz » 31 Joulu 2018, 02:37

Kiva että muutkin tekeväit näitä samoja virheitä :D eipä oo yksin joo, en tiiä miks i sitä ei vaan opi

Vastaa Viestiin