Narsistin huoli terveydestä

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
KatariinaM70

Narsistin huoli terveydestä

ViestiKirjoittaja KatariinaM70 » 05 Loka 2017, 20:13

Anteeksi kun olen näin aktiivinen ja tuikkaan toisenkin keskustelun avauksen tähän heti perään.

Tällä kertaa teemana on narsistin yletön into huolehtia kehostaan.

Tämä "käärmeeni" oli aina sairas. Jotenkin ja jostain. Hänen kaappinsa ja yhteisten tilojen hyllyt tursusivat hoitavia voiteita, kipulääkkeitä, vitamiineja. Hän osti apteekintuotteita ihan shoppailumielessä!

Hän hankki hierontalaitteita, akumattoja, hoitavia värkkejä solkenaan. Hierojilla, erilaisissa hoidoissa, lääkäreillä, fysioterapeutilla, käyntejä oli jatkuvasti. Ikävä kyllä fysioterapeutit antoivat jokainen vuorollaan kotijumppaohjeita ja ne hän tietysti skippasi. Mitään omia ponnistuksia vaativia venytyksiä tai muuta rasittavaa hän ei tietystikään tehnyt. Jonkun piti hieroa, hivellä, paijata, hoivata.

Itse uskon näiden jatkuvien kipukokemusten johtuneen hänen omasta myrkyllisestä mielestään. Niin paljon vihaa, kateutta, katkeruutta, petoksia ja näyttelemistä. Hän hillitsi kiukkuaan ja nuolet kääntyivät sisään päin.

Pienikin ongelma, näppy tai havainto kehossa ja hyvinvoinnissa niin oitis lääkäriin.

Sen sijaan että hän olisi syönyt tai elänyt terveellisesti, hän valitti ja voihki ja etsi ulkoisia ratkaisuja huonoon oloonsa pillereistä ja hoidoista. Ruoka on hirveää rasvatöhnää, herkkupullaa ja namia, ja hän senkun lihoi.

Kaiken kukkuraksi hänen omakuvansa oli yhtä vääristynyt kuin anorektikoilla. Koki olevansa jopa urheilijan vartaloinen vaikka alkoi näyttää lähinnä karvattomalta nahkailmapallolta.

orjapoika

Re: Narsistin huoli terveydestä

ViestiKirjoittaja orjapoika » 09 Loka 2017, 11:11

KatariinaM70 kirjoitti:
Pienikin ongelma, näppy tai havainto kehossa ja hyvinvoinnissa niin oitis lääkäriin.

Heh, nyt osut kyllä ytimeen! Äitini huh, voi sitä lääkärissäkäyntien määrää ja ambulanssirallia. Joka nuhaan täytyy saada AB-kuuri, vaikka tulehdusarvot olisivat normaalit. RR mittari mittaa jatkuvasti ja sydän on jatkuvasti "kummallinen" ja eiku lanssi paikalle, jonka ensihoitajat kieltäytyvät äitiäni päivystykseen viemästä, koska arvot ovat normaalit.

Voi sitä leikkausten määrää, minkä julkinen sektori on suostunut tekemään. Lisänä himoitsee pärstäleikkauksia, rasvaimua ja muita kohotuksia, mutta luojan kiitos rahat eivät riitä.

Entäs muorin oma osuus terveyden ylläpidossa? Aivan nollassa. Ylipainoinen on ollut koko elämän. Munkit ja siiderit ovat maistuneet ja liikuntatottumukset aivan nollassa. Teininä halveksi minua ja veljeäni koska kävimme kuntosalilla. Erikoista oli, että haukkuin meitä narsisteiksi, kun yritimme olla sutjakoita nuorukaisia.

Mutta toki löytyy yksi asia, missä äitini mielestään on täysin terve. Se on mielenterveys. Joku psykiatri oli julistanut äitini 100% terveeksi jollakin kuntotusjaksolla, kun äitini oli kertonut tarinaa kovasta kohtalostaan ja räppäävistä kakaroista. Äitini kertoman mukaan hän on uhri, joka on elämässään tehnyt kaikkensa lastensa hyvinvoinnin eteen. Lisäksi psykiatri oli kuulemma kertonut, että meissä molemmissa pojissa on pahasti jotakin vialla ja olemme mahdollisesti mielisairaita :lol:

Rosewood

ViestiKirjoittaja Rosewood » 14 Loka 2017, 11:24

orjapoika kirjoitti:
KatariinaM70 kirjoitti:

Heh, nyt osut kyllä ytimeen! Äitini huh, voi sitä lääkärissäkäyntien määrää ja ambulanssirallia. Joka nuhaan täytyy saada AB-kuuri, vaikka tulehdusarvot olisivat normaalit. RR mittari mittaa jatkuvasti ja sydän on jatkuvasti "kummallinen" ja eiku lanssi paikalle, jonka ensihoitajat kieltäytyvät äitiäni päivystykseen viemästä, koska arvot ovat normaalit.

Voi sitä leikkausten määrää, minkä julkinen sektori on suostunut tekemään. Lisänä himoitsee pärstäleikkauksia, rasvaimua ja muita kohotuksia, mutta luojan kiitos rahat eivät riitä.

Entäs muorin oma osuus terveyden ylläpidossa? Aivan nollassa. Ylipainoinen on ollut koko elämän. Munkit ja siiderit ovat maistuneet ja liikuntatottumukset aivan nollassa. Teininä halveksi minua ja veljeäni koska kävimme kuntosalilla. Erikoista oli, että haukkuin meitä narsisteiksi, kun yritimme olla sutjakoita nuorukaisia.

Mutta toki löytyy yksi asia, missä äitini mielestään on täysin terve. Se on mielenterveys. Joku psykiatri oli julistanut äitini 100% terveeksi jollakin kuntotusjaksolla, kun äitini oli kertonut tarinaa kovasta kohtalostaan ja räppäävistä kakaroista. Äitini kertoman mukaan hän on uhri, joka on elämässään tehnyt kaikkensa lastensa hyvinvoinnin eteen. Lisäksi psykiatri oli kuulemma kertonut, että meissä molemmissa pojissa on pahasti jotakin vialla ja olemme mahdollisesti mielisairaita :lol:

Ei kuule ole lainkaan tavatonta, että narsku haukkuu muita narskuiksi. Minä ja moni muu uhri on kuultu olevamme narskuja samoin moni narskun ympärillä oleva ihminen.

Tää mun narsku oli kans puheidensa mukaan käynyt terapeutilla juttelemassa ja se oli sanonut, että mä oon narsku. No mä oon jutellut kans ammattilaisen kans ja se taas sano, että mun ex on narskun olonen käytökseltään mun kertoman perusteella.
Narskuhan kertoo asiat omalta puoleltaan itselleen eduksi, jopa mustamaalaten uhria suoranaisilla valheilla. Yleensä uhri sensijaan kertoo asiat tosiasioina.

orjapoika

ViestiKirjoittaja orjapoika » 16 Loka 2017, 21:08

Rosewood kirjoitti:
Ei kuule ole lainkaan tavatonta, että narsku haukkuu muita narskuiksi. Minä ja moni muu uhri on kuultu olevamme narskuja samoin moni narskun ympärillä oleva ihminen.

Äitini ei tajunnut narsismista mitään, luuli sen tarkoittavan ihmistä, joka ihailee itseään peilin edessä. Äitini yritti kaikella tavalla latistaa meidän poikien urheiluharrastusta. "naisia ei kiinnosta tuollaiset pullistelijat" "sisäinen kauneus merkitsee" Joskus ostin kehonrakennusta käsittelevän julkaisun, niin äitini ilmoitti, "ettei tuollaisia homolehtiä tarvitse kotiin kantaa"

No, sisäinen kauneus ei omalla kohdalla merkitse enää mitään, kun naama alkaa olla ryppynen. Kovasti haaveilee muori kauneusleikkauksista ja tuskailee leikkausten hintoja. Jos tuohon väliin väläyttäisin jotakin narsismista, niin alkaisi vaahdota, kuinka jättää perinnön seurakunnalle ja hommaa minut perinnöttömäksi.

Surusydän16

ViestiKirjoittaja Surusydän16 » 28 Loka 2017, 00:52

Voi kyllä! Tällä narsistilla on ollu kaikki mahdolliset syövät ja jatkuvasti joku lääkekuuri ja on kuule vaikka mitä "allergiaa" ja ongelmaa :lol:
Ja on sairas puoliso ja lapsillakin vaikka mitä. Elukatkin on ollu niin sairaita kaikki :roll:
Niillä sairauksilla kerätään sääliä ja huomiota itselle. Kun imago alkaa rakoilemaan, niin kappas on päivitys facebookissa, että on jollain joku vakava sairaus tai ikävä vaiva 8-)

lainsuojaton

ViestiKirjoittaja lainsuojaton » 04 Marras 2017, 03:33

Ollaan jälleen asian ytimessä, tietenkin narsisti haluaa elää mahdollisimman kauan ja hän "tutkailee" terveyttään paljon voimakkaammin kuin normaali ihminen, narsistillehan on kaikkein hirvein ajatus että hän kuolisi joskus tai että häntä EI olisi olemassa??? Narsisti ei käsitä että hänestäkin voi aika joskus jättää....!

KatariinaM70

ViestiKirjoittaja KatariinaM70 » 04 Marras 2017, 19:46

Todellakin. Kauheaa jos häntä ei ole.
Lisäksi pikku havainto: jotkut narsistit myös annostelevat varsinkin suhteen alussa tapaamisia. Ei siis hänen suuruutensa herkullista seuraa liikaa uudelle kumppanille. Tulee muita menoja, kuten ehkä harrastukset, työjutut, ylipäätään hänen aikataulunsa alkavat jännästi kontrolloida suhdetta. Näin myös kätevästi selviää heti kättelyssä onko toinen osapuoli joustava ja riittävän taipuisa päästäkseen jatkoon.

Marsupilami

ViestiKirjoittaja Marsupilami » 23 Marras 2017, 23:11

Omalla ex-kumppanilla ei ollut muuten huolta terveydestään, mutta auta armias jos minä tulin kipeäksi ! Kyllä siinä oli hänellä heti kaikki vaivat ja kuumeinen olo ja varmaan vähintään keuhkoputkentulehdus :roll: kauhea voivottelu ja kuumeen mittaaminen varmuuden vuoksi vartin välein. ;) pitihän se nyt varmistaa ettei se huomio ole liiaksi minussa. :lol:

Paluu