Raivo

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
kaliforniakeke

Raivo

Viesti Kirjoittaja kaliforniakeke » 21 Kesä 2018, 23:15

Minkälaisia raivokohtauksia olette joutuneet todistamaan narsistien kanssa? Itse hämmästyn edelleen miten nopeasti kuppi menee totaalisen nurin ja ilman varoittelua tulee käsittämättömän kovia syytöksiä, nimittelyä ja uhkailua. Ja se mikä hämmentää, on se miten helppo hänen on niin puhua. Olen kuullut kuinka en koskaan tule tapaamaan vielä syntymätöntä lastani ja kuinka hän ei ikinä tule tuntemaan minua. Olen kuullut miten minä olen täysin paska ihminen. Viimeksi keskellä yötä yrittäessään lepyytellä itkevää vauvaamme, nousee tyttöystäväni sängystä suoraan nimittelemään ja että pitäisi painua v***uun, kun en siinä minuutin sisään onnistunut.

Jälkeenpäin näistä ei puhuta. Ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut ja jos en heti ole valmis halaamaan ja pussaamaan, en välitä, en rakasta ja olen ilkeä. Saattaa pyytää anteeksi että tapeltiin, mutta ei varsinaisia sanomisiaan.

Tuntuu että mitään harmaata aluetta ei elämässä muutenkaan ole. Kaikki on joko taivaallista tai huonoa. Tunteissakaan ei tunnu välimaastoa olevan. Totaalista kylmyyttä tai ylitse pursuavaa rakkautta.

Harmaus

Re: Raivo

Viesti Kirjoittaja Harmaus » 22 Kesä 2018, 08:52

Yleensä ihan asiallisesta kritiikistä tai narskun pienimmästäkin kyseenalaistamisesta tulee kovaääniset, kohtuuttomat ja varottamattomat raivot ihan kuin olisin hyökännyt häntä vastaan ihan kunnolla. Huomaan tätä sekä äidissäni että entisessä narsku kaverissani. Jälkimmäisellä raivo vaikutti olevan vaan äärikeino kun manipuloinnilla ei päässyt rajojen yli saamaan mitä narsku halusi ("otan mitä haluan hinnalla millä hyvänsä"). Nimittelyä en monesti kuullut mutta mitätöintiä, tiuskimista ja syyllistämistä sitäkin enemmän ja ihan ihmeellisiä vaatimuksia joista vain hän hyötyy.. Mutta auta armias jos itte joskus suutut tai koetat hyödyntää vihaa positiivisesti, heti alkaa narsku projisoimaan omia myrkyllisiä raivojaan suhun tai pönkittää egoaan sillä että pääsi "ihon alle".
Narskun näkemys on olevinaan myös aina universaali ja absoluuttinen oikea, jos sulla on henk koht tarpeita tai asioita mitä haluat niin narsku kyllä löytää tekosyyn mitätöidä ne. Pidemmällä aikavälillä tommonen asennoituminen on rasittavaa. Kerran jos sen saakin suunnattua pois sanomalla "asennoitumises kertoo enemmän susta kuin musta", silti saa olla varpaillaan mitä seuraavaksi. Näin ainakin tuntui olevan erään entisen kiusaajani osalta, joka taisi olla muuten ensimmäinen jolle uskaltauduin sanomaan takasin.

Kun mainitsit vauvan lepyttelyn tossa tilanteessa, mulle tulee väkisinkin mielikuva että elät kahden vauvan kanssa. Toinen on ihan oikeasti vauva, toinen on narsistityttöystäväsi. Musta tuntuu että tyttöystäväs tulee käyttämään lapsianne tapana pitää sut henkisesti väkivaltasessa suhteessa kun tommosia puhuu.

Editoin hiukka lisää.
Kuva
"Tyhmästä voi kasvaa älykäs lukemalla, hölmöstä voi kasvaa viisas kokemalla"

kaliforniakeke

Viesti Kirjoittaja kaliforniakeke » 30 Kesä 2018, 23:51

Harmaus kirjoitti:
22 Kesä 2018, 08:52
Kun mainitsit vauvan lepyttelyn tossa tilanteessa, mulle tulee väkisinkin mielikuva että elät kahden vauvan kanssa. Toinen on ihan oikeasti vauva, toinen on narsistityttöystäväsi.
Välillä tosiaan tuntuu kuin olisi teinisuhteessa, mitä ei enää oikein päälle kolmekymppisenä jaksaisi.

Jatkan nyt hieman omaa katkonaista tarinaani, mikä on ripoteltuna kolmeen eri ketjuun jo, tässä ketjussa, kun en viitsi toisen ketjuakaan varastaa. Raivon ja riitelyn tai vaikeiden asioiden jälkeen tilanne selvitetään jollain tapaa aina. Tai siis "selvitetään". Käytännössä lakaistaan maton alle. Mutta itse olen nyt jo kahdessa eri suhteessa kohdannut tätä, että riideltävä asia työnnetään sivuun ja siirrytään suoraan sextailuun, mikä "korjaa" välit. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Olen tähän siis valitettavan usein suostunut, mikä on jättänyt olon todella hämmentäväksi. Joskus kyseessä on ollut todella vakavakin välirikko tai vaikea aihe, mistä en nyt viitsi julkisesti mainita enempää.

Esimerkiksi tänään on ollut todella ahdistava päivä ja ollaan oltu keskenään huonoissa merkeissä. Mitään ei olla saatu selvitettyä taaskaan. Yllättäen tyttöystäväni tulee keikistelemään eteeni vähissä vaatteissa, katsoo viettelevästi ja työntäytyy syliini. Käytös on siis 180 astetta eri suunnassa kuin mitä se on ollut missään vaiheessa tässä parin viime päivän aikana. En oikein osannut tehdä mitään. Seksi ei nyt huvittanut, mutta tiesin, että sillä olisi voinut ainakin laukaista tämän päällä olevan tilanteen ja ehkä muutama hyvä päivä olisi ollut edessä. Kun en reagoinut, hän poistui nopeasti paikalta takaisin sänkyyn nukkumaan.

Tätä on tapahtunut muutamia kertoja. Tilannetta ei edellyttänyt minkäänlainen puhe tai sovittelu verbaalisesti, vaan tarkoitus oli kai vetää mutkat suoraksi. Nyt en tiedä mikä on edessä, kun ennen olen tähän aika usein suostunut.

Maga

Viesti Kirjoittaja Maga » 04 Maalis 2019, 23:37

Toi sovintoseksi oli meilläkin usein esillä. Miehellä oli usein ajatuksena että, kaikki ikävät riidanaikaiset kommentit pitäisi lakaista maton alle ja unohtaa, jonka jälkeen kuuluu harrastaa seksiä. Aika harvoin tähän pystyin, koska loukkaavat sanat pyörivät mielessä pitkään. Kieltäytyminen tietenkin aiheutti uuden haukkumis tulvan, olin mm. tunnekylmä ja itsekäs ihminen joka ei osaa antaa anteeksi.

Raivareita saattoi tulla ihan mitättömistä asioista, kerran esim. kahvikuppi oli väärässä paikassa :shock: usein kuitenkin loppukaneettina oli se että, en arvosta häntä, enkä tue häntä tarpeeksi missään asiassa.

Raivareita aiheutti myös ilmeiden, äänensävyjen ja eleiden ylitulkinta. Kaikesta yritettiin väkisin saada esille jotain negatiivisia sävyjä, vaikka mun mielentila olisi ollut ihan muuta. Näistä sitten vängättiin ja jankutettiin niin kauan, että se haluttu reaktio saatiin sieltä esiin. Silloin kun jaksoin väittää vastaan ja vain kumota kaikki väittämät perä jälkeensä, jankutus saattoi kestää useamman tunnin. Näissä tilanteissa hän muisti aina kertoa, että tuntee minut niin hyvin, että tietää jonkin asian olevan pielessä. Usein myös muistutti olevansa hyvä lukemaan ihmisiä ja olevansa harvoin väärässä.

Täti49

Viesti Kirjoittaja Täti49 » 12 Huhti 2019, 17:17

Tätä olen ihmetellyt meillä, että näitä todellisia raivokohtauksia ei ole, mutta sitä herkemmin kyllä vedetään niitä herneitä sieraimeen, milloin mistäkin vähäpätöisestä asiasta, joko minun sanomisesta tai jostakin sellaisesta, joka minun olisi pitänyt tietää ja ymmärtää ilman, että hän olisi asiasta edes maininnut ääneen. Sitten kun en ole ymmärtänyt, niin ihmettelen ääneen hänen muuttunutta käytöstään, yleensä mököttämistä ja mykkäkoulua, niin saan vastaukseksi ylimielisiä ja loukkaavia lausahduksia.
Ja sanaselitys soppaa kyllä tulee siinä tilanteessa, kun uskallan olla omaa mieltä jostakin asiasta, niin sehän ei hänelle käy vaan pitää rueta selittämään asioita, jotta ne lopulta kääntyvät niin, että hän olikin oikeassa tässäkin asiassa. Aivan lapsen tasoista käytöstä. :oops:

Vastaa Viestiin