Narsisti saa jatkaa lasten kanssa, valitettavasti

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
toivoatäynnä

Narsisti saa jatkaa lasten kanssa, valitettavasti

Viesti Kirjoittaja toivoatäynnä » 27 Huhti 2016, 17:14

Hei, on pakko purkaantua johonkin...
kiitos jos luet vaikka et vastaa.
Hävisin äitinä lasten huoltajuuskiistan. Lasten isä vei lastemme uudelle paikkakunnalle, tässä olosuhdeselityksen aikana kolmas vaimo (minä olin toinen) jonka kanssa meni siis äkkiä nyt naimisiin ja on raskaana... tälle miehelle kun nopeat liitot ja lisääntyminen on tapana ja uhriksi valitsee heikoimmat ja herkät, kuten minä olin.

oikeuden käynti on takana. minusta tehtiin rikossyytteitä jätetiin kylläkin syyttämättä. teki ilmiantoja ja kaikkea mustamaalatakseen minua, ne ei menneet läpi. isä on itsemurhasta ollut kaksi kertaa kriittisessä tilassa tehossa. manipuloi lapsia äitiä vastaan ja tekee lapsille mielikuvaa että äiti ei näistä välitä. ei anna pitää yhteyttä lasten äitiin.

silti, minä hävisin. näytin toteen isän jättämät lääkärikäynnit, neuvolat, uhkaus viestit jne.. ei niillä ole väliä. isä on hyvä isä.

ei muuten mutta se että kaikki lastensuojelu kertomukset ja kirjotukset isän käytöksestä on paperilla, sillä ei ole väliä. vaan sillä että hän on hyvä isä ja perhe ja perheenlisäystä tulossa. kaikki on hyvin.

mutta kuka valvoo lasteni etua satojen kilometrien päässä?? lapset oireilevat jo, mutta isä estää tuen lapsille. ei niillä ole hätää. isä hoitaa

Petyin, sillä minä rehellisenä tavallisena (alistettuna) vanhepana hain huoltajuutta lapsiini. hävisin. narsisti isä kertoi kauniisti tekstiviestein jäki käteen oikeuden, "sinä hävisit ja tulet aina häviämään. Sinä et lapsia ikinä tule saamaan ymmärrätkö"

itken, mutta en luovuta.

Keiju

Re: Narsisti saa jatkaa lasten kanssa, valitettavasti

Viesti Kirjoittaja Keiju » 12 Touko 2016, 11:25

Kuulostaa hirveältä. Teilläkö oli yhteishuoltajuus? Vai oliko se isällä jo aiemmin?

Pystytkö kertomaan vähän tarkemmin, minkälaisin perusteluin asia kääntyi noin? Jos et halua julkisesti kertoa, voit laittaa viestiä?

Voimia!

toivoatäynnä

Viesti Kirjoittaja toivoatäynnä » 23 Touko 2016, 13:26

Kiitos Keiju viestistäsi.

Kyllä meillä on yhteishuoltajuus. Mutta isä toimi näin hyvin nopeasti eikä lastensuojelu ehtiny mukana pysyä kuten en minäkään. uudella paikkakunnalla kaikki on nyt kaunista ja ihanaa.... niin muta pian varmasti alkaa sekin teatteri lipsumaan kun lapset oireilee siellä, niin jos uskaltavat. sillä eivät uskalla olla isää vastaan ja täytyy olla lasten juuri samaa mieltä kuin isä TAI...!!!

Uusi liitto lasten mielessä siellä pyörii. näin lapsiani ja annan aikani heille kyselemättä mitään muusta kuin koulusta mutta lasten suusta tulee sanoja "ne yhet riitelee koko ajan" ""vaimo" sano että jättää meidän iskän ja iskä uhkailee että tappaa itsensä" jne.. kuulostaa kamalalle, varisinkin äitinä kun tuollaista joutuvat kuuntelemaan. Olen jo vuosi sitten sanonut lastensuojeluun että se ihminen on epäluoettava ja eikö kukaan usko tai näe sen läpi ennen kuin se tekee jotain lapsille milloin on myöhäistä puuttua?

toivoatäynnä

Viesti Kirjoittaja toivoatäynnä » 23 Touko 2016, 13:29

Niin, tämä isä niin oikeudessa sekä aiemmin lastensuojeluun puhui täyttä skeidaa mitä kukaan ei kysynyt todeksi. näyttäytyi olevansa "uhri" minulle ja minä teen kiusaa vaikka hän itse sitä tekee. haluaa lapset pitää erossa minusta koska olen sis hänen mielestään epä kypsä aikuinen! hän saneli koko oikeuen käynnin ja vaimonsa oli todistajana. hän puhui juuri päivastoin mitä minulle aikanaa puhunut.

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 28 Kesä 2016, 14:55

Minkä ikäiset lapset? Kuulostaa erittäin tutulta. Et ole ikävä kyllä ainoa.
Ainoa tapa on saada totuus tulemaan lasten suusta. Ennemmin tai myöhemmin. Ja chatata itse ja hakea apua naisten linjalta, turvakodilta, avopalveluista. Käytännössä oman sosiaalihuollon ulkopuolelta, koska sieltä yllättävän harvoin apua saa. Jos on onnekas ja joku uskoo sinua ja lapsia sossussa, toki sieltäkin voi hakea apua, mutta epäilen vahvasti, että välineitä ja keinoja auttaa ei ole. Joskus kuuleva korvakin helpottaa, mutta lopullinen apukonsti sellainenkaan ei ole. Ainakaan lasten voinnin kannalta. Missä on se taho, joka oikeasti pitää lasten etujen toteutumisen puolta? Liian usein kuullaan vain aikuisia ja niissä keskusteluissa jyrää vahingollista valtaa ( väkivaltaa) käyttävä manipuloinnin mestari, valehtelijoiden kuningas. Se, jonka röyhkeys on niin julkeaa, että sen käsittelyyn ei kukaan ole saanut koulutusta. Kuinka monen narskun kotona toteutuu puoletkaan lasten ja ihmisarvoisen elämän oikeuksista, kysynpä vaan!
Mustikka

rajallinen

Viesti Kirjoittaja rajallinen » 28 Heinä 2016, 11:56

Tuli mieleen ajatus: kirjoita ylös kaikki mitä lapsesi kertoo, päivämäärineen. Kertomukset riidoista, erouhat, uhkaaminen itsemurhalla.

Aloita pitämään päiväkirjaa johon talletat lapsiesi kertomaa. Päivämäärineen. Annat lapsillesi pelastusrenkaan: joku uskoo, kuulee, kirjaa ylös asioita joihin voi tarvittaessa myöhemmin palata. He eivät kuvittele niitä asioita ja saavat kultaakin kalliimmaan kokemuksen siitä että on aikuinen, äiti, joka uskoo ja kuulee heitä. Eikä uhkaa hylkäämisellä saati itsemurhalla.

Jonain päivänä lapsesi ovat loputtoman kiitollisia siitä että oli yksi aikuinen, rakas äiti, joka ei hyljännyt, uskoi ja kuuli ja kirjasi ylös kaiken mitä he ovat kokeneet. Voisin itse kuvitella että mikään ei olisi huojentavampaa kuin se että lapsuudessa on ollut aikuinen joka on nähnyt kaiken sen pskan mitä joutui kokemaan. Olen varma että se auttaa lapsiasi, uskomaan itseään, pysymään tulevaisuudessakin totuudessa kun on -yksikin ihminen- joka on kuullut heitä ja kirjannut ylös mitä he kokevat.

En voi edes kuvitella mitä käyt läpi. Mutta sinä selviät ja lapsesi selviävät koska sinä selviät.

"Taistelen" itse lapsuuden perhettäni vastaan, oma lapseni on jo täysi-ikäinen mutta hiljattain selvisi ettei riittänyt se että hän sulattelee mumminsa (äitini) narsismia, hiljattain jouduin toteamaan että kamppailen vuorostaan nyt siskoni (joka oli lapsen kummi) kanssa ja siitä en osaa vielä puhua lapselleni. Liika on liikaa. Siskolleni on käynyt "tukholman syndrooma" ja on käyttänyt ja käyttää edelleen sairasta manipulointia ja henkistä väkivaltaa omaan perheeseensä, meidän perheeseen, minun lapseen. Minä koen että nyt mennään jo liian rankkaan totuuteen, tämä menee lapseni käsityskyvyn yli. Hän on "pauloissa" jossain määrin. Ajan myötä hän selviää kyllä, kunhan minä pysyn asialinjalla, enkä sorru, alistu, manipuloitavaksi enää. Nähköön että äiti selviää, äiti on alkanut elää omaa elämää, en enää etsi turvaa heistä koska siitä ei seuraa kuin nöyryyttämistä. Päätin itse alkaa kirjoittaa ylös niitä asioita joita on lapselleni tapahtunut, sitä varten että tulee aika jolloin lapseni käy itse niitä läpi <3 Uskon että kirjaamisesta on silloin apua: on ollut joku joka on kuullut ja nähnyt vaikka ei ole kyennyt suojelemaan aikoinaan.

Kevät2018

Viesti Kirjoittaja Kevät2018 » 08 Maalis 2018, 11:28

Viestisi on jo vanha, mut tuo lasten kertoman ylöskirjaaminen mahdollisimman sanasta sanaan on erittäin hyvä ja tarpeellinen keino. Sitä olen itsekin tehnyt, njo kuuden vuoden ajan.
Jos toisella vanhemmalla on huolta lapsen oloista, elosta ja hyvinvoinnista - niin kellä tahansa meistä on oikeus ja mahdollisuus lastensuojeluilmoitukseen, jolloin asia otetaan tutkintaan. Tämä on vain lasetn parhaaksi! Toki lasten ikä vaikuttaa siihen, miten he heidän kuulemisessa uskaltavat/rohkenevat/pystyvät itse kertoa/puhua. Tätä narsistinen vanhempi voi ninenomaan puheillaan johdatella tai uhkailuillaan ohjailla - ainakin mun ex yrittää parhaansa kaikkeen vaikuttaa näin. Siinä heidän kuulemiseen olis tärkeä saada lapselle se luottamus, et uskaltaisi siellä sanoa viranomaisille kuin asia on.Sehän toteutetaan lasten ehdoilla ja ikä huomioiden. Mulla/mun lapsilla kokemusta jo kolmesta lasu casesta.
Eroni jälkeen (6v) olen aina jos on tullut jotain, kirjannut kaiken ylös mahdollisimman tarkasti ja tarvittaessa ollut perheneuvolaan yhteydessä ja kysynyt neuvoa - yhden sellaisen myötä perheneuvola teki lasu ilmon heidän isästään. Nyt hänestä jo kolmas (kaikki eri tahojen tekemiä) lasu tarpeen selvitys menossa siis kuuden vuoden sisällä. Parhaani olen yrittänyt lapsia tukea ja auttaa, mut narskuhan ei miksikään muutu. Nyt onneksi lapset jo alakouluikäsiä ja heidän sanalla alkaa olla jo painoa niin paljon, et taitaa tämän lasu casen jälkeen tapaamiset jäädä. Lapsilla sekä fyys että psyykkiset oireet isänsä käytöksestä ja suoranaisesta henkisestä väkivallasta.

Vastaa Viestiin