Tulossa oikeudenkäynti, lapsi 6,5 vuotta vanha

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
aziza

Tulossa oikeudenkäynti, lapsi 6,5 vuotta vanha

Viesti Kirjoittaja aziza » 30 Heinä 2014, 10:56

Hei kaikille,
Olin aktiivinen täällä sivulla noin 6 vuotta sitten kuin mun lapsi oli syntynyt. Olen nyt päässyt pitkän terapian tuloksensa täysin vapaaksi narsistista. 2 v sitten kuin mun lapsi oli 4v tehtiin lastentarhasta lastensuojeluilmoitus koska lapseni kertoi, että isä ( narsisti) puree häntä. Lapseni isä ei ole ikinä ollut aidosti kiinnostunut lapsesta, hän ei edes koskaan kysynyt missa tarhassa lapsi käy. Tietenkin hän kiisti puremisjutut vaikka lapsen poskessa oli puremajälki. Laste suojelu teki ilmoituksen poliisille. Nyt hän on taas aktivoitunut. Halua yhteishuoltajuutta ja lapsen tapaamista. Lapsi ei halua tavata. Yhteishuoltajuutta ei toivottavasti tule kun see ei ole lapselle hyödyllistä, että vanhemmat riitelevät kaikesta. Hänen tavoite on kiusata. Jos kyseessä olisi terve ihminen, joka aidosti halua otta vastuutta lapsen kasvattamisesta niin minulla ei olisi mitään sita vastaan, että he tapaavat. Nyt olen tietenkin huolissa kun olen lukenut, mitä narsistinen lapset on kertonut omista kokemuksista. En halua, että mun lapsi kärsii kuten minä olen kärsinyt sen miehen takia ja en halua, että lapsi joskus käy vuosia terapia koska hänestä on tullut narsistin uhri.
Kun nyt lapsi ei halua tavata voiko pian 7v lasta viedä väkisin esim valvottuihin tapamisiin? Minua tietenkin pelottaa sekin, että hän tekee tuomarista ja juristeistakin omat uhrit, hänellä on ollut useita oikeudenkäyntejä pahoinpitelyn vuoksi ja hön on ollut aina voittaja- kaikki tutut on valehdellut hänen puolesta.
Onko kokemuksia ja neuvoja?
Miten todennäköistä on yhteishuoltajuus? Mitä pitä tehdä kun lapsi ei halua tavata? Miten pystyy oikeudessa todistamaan, että kyseessä on narsisti?
Kiitos kaikille jo etukäteen!

imkb

Re: Tulossa oikeudenkäynti, lapsi 6,5 vuotta vanha

Viesti Kirjoittaja imkb » 28 Tammi 2015, 05:30

Toivottavasti löysit o silloin hyvän asianajajan! He tietävät yleensä niksit. Mitä aiemmin, sitä paremmin.

Hiirihaukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiirihaukka » 02 Helmi 2015, 13:59

Moikka,

ensimmäinen vinkki - älä missään tapauksessa vihjaa tai kerro käräjillä, että ex-puolisosi on narsisti. Tällöin häviät jutun varmasti ja päädyt vielä itse syytteeseen. Yhteishuoltajuus on yleisesti todennäköisin vaihtoehto, mikäli perusteita yksinhuoltajuuteen ei ole. Hyvä asianajaja osaa sanoa tarkemmin mitä nämä perusteet ovat ja miten todennäköistä sen saaminen on. Väkivaltatausta on hyvä syy voida vaatia ainakin valvottuja tapaamisia.

Mikäli saatte yhteishuoltajuuden, mikään ei estä sen muuttamista ja riitauttamista mikäli väkivalta jatkuu tapaamisten yhteydessä. Tällöin rupeaa olemaan jo ihan näyttöäkin asiasta. Lisäksi, mikäli saatte yhteishuoltajuuden - tulee sinun voida tarjota lapsellesi terve kasvatusmalli toisen vastapainoksi. On todettu juttu, että yksi terve vanhempi riittää, edellyttäen että kyseinen vanhempi on se läheisempi ja jonka kanssa vietetään enemmän aikaa.
Ystävällisesti,

Markus Lustig
Työympäristöongelmien asiantuntija

http://www.markuslustig.com

23taa

Viesti Kirjoittaja 23taa » 07 Helmi 2015, 12:41

Lapsen oikeudet
Nyt on ilmestynyt kirja: lapsi oikeus ja osallisuus.Tärkeää tietoa kaikille lapsen asioissa oikeuteen meneville. Kirjoittaja perhe ja lapsioikeudesta väitellyt Henna Pajulammi. Siinä käsitellään lapsen oikeutta sanoa oma mielipiteensä häntä itseään koskevassa asiassa.(lue LOS artikla 12 )YK:n lapsen oikeuksien sopimus lähtee siitä,että lasta täytyy kuulla ja hänen mielipiteellään on oltava tödellinen painoarvo kun lapsen etua määritellään. Sopimus on juridiikkaa ja lain silmissä velvoittava.Lasta voidaan kuulla muuallakin kuin oikeussalissa, sillä oikeussali voi olla lapselle järkyttävä kokemus. Suomessa tarvitaan koulutusta tuomareille ja lastensuojelulle ym. Ongelma on asenteet. Lukekaa YK:n lapsen oikeuksien sopimus lapsiasiavaltuutetun sivulta ja vaatikaa sen noudattamista, sillä se on voimassa olevaa juridiikkaa.
Lapsiasiasiavaltuutettu siirtyy sosiaali ja terveysministeriön hallinnonalalta oikeusministeriön alaiseksi. Toivotaan, että tämän myötä lapsioikeudenkäynneissä päädyttäisiin lapsen kannalta oikeudenmukaisiin ratkaisuihin.

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 09 Huhti 2015, 10:04

Kannattaa varmistaa lastensuojelulta/valvojalta/sosiaalitoimelta, että heille kertominen hyödyttää. Käytännöt tuntuvat olevan kovin erilaisia paikkakunnasta riippuen. Kun 12-vuotias lapsi puhui lastenvalvojalle omasta aloitteestaan omista toiveistaan, asumisesta ja tapaamisesta ja niiden syistä, sosiaalitoimi katsoi, ettei hänen kertomaansa voida paljastaa eteenpäin, jotta lapsi ei joudu itse oman elämänsä päättäjän asemaan. Lapsi suojeltiin äänettömäksi. Eli varmistakaa ensin, että se kenelle lapsi avautuu, myös ottaa vastuun siitä, ettei kerrottu vajoa mustaan aukkoon ja kätketyksi.
Mustikka

Vastaa Viestiin