Poliisilla uhkailu

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Helmipöllö

Poliisilla uhkailu

Viesti Kirjoittaja Helmipöllö » 02 Loka 2014, 22:24

Hei, jos mahdollista voisitteko jakaa kokemuksianne narsistin poliisilla / lähestymiskiellolla uhkaamisesta? Mitä keinoja sellaista vastaan on? Poliisit ovat käyneet kerran ovellani, lisäksi kerran narsku on uhannut epämääräisesti "poliisitutkinnalla" ja kahdesti lähestymiskiellolla. Tänään hän oli yhteydessä pomooni joten luulen että kohta on taas poliisien vuoro. Pelkään!

Helmipöllö

Re: Poliisilla uhkailu

Viesti Kirjoittaja Helmipöllö » 03 Loka 2014, 11:03

Soitin poliisiasemalle eikä sieltä löytynyt mua vastaan nostettuja syytteitä. Samoin virkailija sanoi etten näillä perusteilla edes saisi lähestymiskieltoa. Hän sanoi, että turhaan pelkään. Huh! Pelko se vaan itää niin helposti kun on pitkään jatkunut kiusaaminen :(

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 27 Loka 2014, 16:42

Hei!

Minuakin on uhkailtu poliisilla. Kylläkin lasten tapaamisajankohdan erimielisyyden vuoksi. Soitin päivystävälle lastenvalvojalle, joka sanoi, että poliisi ei lähde kotikäynneille ilman selvää syytä ja vaaraa. Tiedän kyllä mitä jatkuva pelkääminen tekee, koko keho on ylikierroksilla ja ahdistus piinaa. Tsemppiä !
Mustikka

Marsipaani

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » 27 Loka 2014, 19:55

Mun eksäni soitti kerran poliisit "Mun perään" ja väitti että olen yrittänyt ajaa autolla hänen päälleen. Olin hieman pihalla, kun ovikello soi ja kaksi setää oven takana....
No eihän siitä mitään seurannut kun ei ollut silminnäkijöitä.

Tuosta vähän myöhemmin sain kutsun kuulusteluun varkaudesta epäiltynä. Jouduin soittamaan poliisit eksän asunnolle kun vei kännissä lapset multa. Tästä kostoksi mies väitti jälkeenpäin että olin varastanut 600e hänen asunnostaan sillä välin kun poliisi vei häntä hallintaotteessa maijaan ja minä menin hänen asuntoonsa hakemaan lapset. Kuulustelija sanoi heti että "ei sun tän takia tarvi yöunias menettää" Enkä menettänyt. Syyttäjättämispäätös tuli myöhemmin ja eksä myönsi että oli ihan tekaistu juttu. En jaksanut tehdä juttua väärästä ilmiannosta vai mikä se nimike olisikaan.

Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim » 28 Loka 2014, 10:23

Muista tämä: Sinua ei voida syyttää mistään ilman selkeää näyttöä ja jotkin rahavarkaudet on äärettömän hankala todistaa pelkkien puheiden perusteella. Vain siinä tapauksessa että todistetusti syyllistyt rikokseen voi virkavalta tehdä jotain. Tähän tarvitaan sitten oikeasti valvontakameranauhoja, taskusta löytyviä epämääräisiä seteleitä joiden perusteella voi AUKOTTOMASTI todistaa että ne ovat juuri niitä seteleitä joita olet vienyt eksältäsi ja siihenkin vielä silminnäkijä. Muutenhan minäkin voisin väittää kelle vain että joku varasti minulta kymppitonnin ja saada sen ilman jatkokyselyitä korkoineen kaikkineen pankkitililleni. Muistan jotain sellaista, että tämän pään narsku väitti, että joku oli varastanut häneltä useita satoja euroja rahaa menemällä salaa hänen pankkitunnuksillaan nettiin. Miten kukaan voisi tässä tilanteessa todistaa, että narsku ei olisi itse siellä käynyt? Entä sen, että narsku ei ole itse vapaaehtoisesti halunnut antaa sinulle oletettua varastettua rahaa?

Ja jos se lähestymiskiellolla uhkaa, siinäkin on oltava selkeä näyttö että sinä olet nimenomaan häiriköinyt häntä. Jos poliisit tilaisivat teletiedot tai vastaavaa joista voisivat todeta häiriköinnin, ei lähestymiskieltoa sillä saa että exäsi soittelee jatkuvasti pomollesi. Mitä se ihan oikeasti aikoi sanoa virkavallalle? "Mä oon soitellu mun eksän pomolle ja nyt mä haluan että eksä jättää mut rauhaan!" Näinkö se ajatteli sanoa? Tai: "Mä haluan mun eksän poliisitutkintaan!" "Niin mistäköhän oli kyse?" "No... no... siitä kun... eksä nyt on... eksä! Tai siis ei mulla todisteita mistään ole! Mä vaan haluan sille tutkinnan päälle ja lähestymiskiellon kanssa! Minä sanon niin joten teidän pitää antaa se!" Tähänhän tulee suorastaan FBI mukaan, niin brutaalia rikoksenuusimista on se, että sattuu olemaan jonkun eksä. Ei kun.

Yksikään poliisi ei lähde tuommoisen perusteella tutkimaan YHTÄÄN mitään. Selvät tapauksetkin on usein hankala saada tutkittua ja todistettua SILMINNÄKIJÖINEENKÄÄN. Resurssit ei riitä yksinkertaisten varkauksien selvittämiseen. Hankala on saada sitäkään todistettua jos joku on vienyt miljooniakin euroja. Entä sitten perusteettomat keissit? Muutaman satasen euron varkausepäilyt? Ei tule kysymykseenkään. VARSINKAAN ilman PITÄVIÄ todisteita, joita narskulla ei kertomuksesi perusteella yksinkertaisesti ole.

Muista myös se, että exäsi ei ole yhtään sen vaikutusvaltaisempi ihminen kuin esimerkiksi minäkään tai naapurin Liisa. Sillä ei vaan kerta kaikkiaan ole mitään sellaista ylietua itsellään, että se saisi kaiken läpi ja anteeksi koska on tietty henkilö jolla on tietty nimi. Sellaista ei vain kerta kaikkiaan ole. Eikä hyvin todennäköisesti tule olemaankaan.

Jeppejee

Viesti Kirjoittaja Jeppejee » 07 Tammi 2015, 13:24

Mun ex teki minusta kolme kertaa perättömän ilmiannon. Ensimmäisen hän teki silloin, kun joutui itse putkaan pahoinpideltyään minua. Hän syytti minua pahoinpitelystä vaikka hän oli se joka löi - poliisin ottamat valokuvatkin todistivat häntä vastaan. Mutta silti hänellä oli pokkaa väittää, että minä olen tehnyt rikoksen. No eihän siitä syytettä tullut - ei edes kuulusteluja. Loput kaksi ilmiantoa olivat sellaiset, että minä olin muka uhkaillut häntä ja rikkonut kotirauhaa. Niistä olin kuulusteluissa eikä minua todettu syylliseksi. Ex oli se, joka oli rikkonut kotirauhaa ja uhkaillut, en minä. Näistä kaikesta mulla on todisteita ja todistajia. Kaikki mitä hän oli poliisille kertonut minusta pystyn todistamaan valheeksi koska vain. Exällä ei ole yhtään todisteita minua vastaan vaikka väitti minun lähetelleen uhkausviestejä sähköpostiin ja puhelimeen. Siellä kuulustelussa tajusin mihin narsisti pystyy vihassaan. Kuulustelussa kävi ilmi, että hänellä oli joku kaveri ollut apuna juonessa, kun olivat minusta rikosilmoitusta tehneet. Eli joku hölmö, joka oli uskonut kaiken paskan mitä ex oli minusta valehdellut.
Ärsyttää se, että yritetään leimata rikolliseksi vaikka hän itse on syyllistynyt moneenkin rikokseen. Ex ja hänen "kaverinsa" eivät ilmeisesti tajunneet, että perätön ilmianto on jo itsessään rikos.

pilvilinna

Viesti Kirjoittaja pilvilinna » 09 Helmi 2015, 15:41

MInut on kerran haastettu oikeuteen kun exnyxä pari haki lähestymiskieltoa joka oikeastaan olisi pitänyt hakea heille. No hävisivät. Tuomari kehotti minua tekeen ilmoituksen kunnianloukkauksesta, en tehnyt. Ex on soitellu ja laitellut viestejä ystävälleni joissa luvannut ystävälleni todisteita minun rikollisuudesta. Käytiin ystävän kans poliisilla kysymässä miten tämä mahdollista. Poliisi nauroi ja sanoi, että tämä on taas niitä sarjassaan vaikeita avioeroja. Poliisikin ihmetteli että miten ihmeessä ihminen joka on itse lähtenyt ja jättänyt yrittää pilata jättämänsä ihmisen elämän. Noh, Ystäväni ilmoitti exälle tietävänsä tämän metkun käytyämme poliisilla eikä halua olla missään tekemisissä exäni kanssa. Sehän ei exää lannistanut vaan kävi sitten käsiksi kun ei puhelut ja viestit tehonneet. Silloin tehtiin itse ilmoitus mutta se ei johtanut mihinkään kun oli sana sanaa vastaan, enkä ollut itse paikalla todistamassa tapahtumaa. NYkyisin tapahtuu mustamaalaaminen entisten yhteisten ystävien välityksellä. Joku täällä palstalla sanoi aikoinaan, että kun narsisti paljastuu tai häviää niin alkaa näytteleen marttyyriä ja ohjaa hovinsa tekemään likaisen työn. Olen sen todella kokenut.

aavistus

Viesti Kirjoittaja aavistus » 18 Helmi 2015, 23:24

Juu monenlaista poliisin sekoittamista elämääni on ollut minullakin nyt viime kuukausina. Suurin osa lähinnä uhkailun tasolla, mutta tehtailtiin minulle 3 tutkintapyyntöäkin, jotka ovat nyt käsittelyssä. Saan kuulla sitten jonkun ajan päästä kuinka niiden kanssa kävi. Sankarini, opettajani, entinen eniten ihailtuni muuttui nämä tutkintapyynnöt kyhättyään niin polleaksi, että lastamme minulle palauttaessa möykkäsi uuden naisystävänsä todistaessa kotini ulkopuolella kadulla (naapureita rivitalomme pihalla) minun olevan rikollinen, joka on tehnyt häntä vastaan useita rikoksia jne...
Noin teknisestihän tuo on kunnianloukkaus, mutta tässä meidän yhteisessä, kauniissa tarinassamme on niin monta muutakin ripulikakkaa, jolle ei ollut mitään tehtävissä, että yksi kunnianloukkaus tähän osoitteeseen on aika pientä. Varsin mielenkiintoinen tuttavuus on ollut tällainen klassinen tapaus. Enpä ollutkaan aiemmin onnistunut törmäämään, liki 40 vuoden elämäni aikana.

lainsuojaton

Viesti Kirjoittaja lainsuojaton » 11 Tammi 2016, 16:38

Notavictim kirjoitti:Yksikään poliisi ei lähde tuommoisen perusteella tutkimaan YHTÄÄN mitään. .
Olen jyrkästi erimieltä tuosta, narskupsyko manipuloi varmuudella polisiin tekemään ihan mitä tahtoo, ja jos ei ensimmäinen poliisi lennä narskun lankaan niin narsku jatkaa poliisien vaihtamista asiassa kunnes löytää tarpeeksi pöljän poliisin joka uskoo kaiken mitä narsku keksii ja siitä on leikki kaukan sitten sillä uhrilla. Kokemuksesta voin sanoa että välttäkää kaikin keinoin joutumasta narskun poliisi-ilmoituksen kohteeksi, siinä voi käydä niin kuin minulle että olet lainsuojaton lopun ikäsi!!

Patsas

Viesti Kirjoittaja Patsas » 02 Helmi 2016, 13:44

Niin on monen asteisia narsisteja liikenteessä, ei voi sanoa varmuudella miten toinen narsu toimisi, kun on vain omastani kokemusta.

Se, että narsisti käytöksellään saa sinut pelkäämään, on pirullista. Aina sen keksii jonkun yllärin, millä saada susta reaktio ulos. Ihan sama onko ylläri lainkaan totta. Eriasteista sitten on se, meinaako narsisti viedä epätodet uhkauksensa maaliin asti ja kuinka hulluin keinoin. Mulla on auttanut ihan törkeän kylmä välinpitämättömyys noissa tilanteissa, ne eivät ole edenneet mihinkään. Narsisti siellä meuhkaa ja mesoaa ja uhkailee ja antaa ymmärtää ja pelottelee, puhuu puuta heinää viranomaisille. En ole antanut itsestäni mitään reaktiota, jolloin narsisti itse tajuaa ettei kannata edetä pidemmälle, koska muuten hän itse vaikuttaisi maaniselta ja sekopäiseltä.

Esim. Narsu saa päähänsä että lapset ovat sairaita. Käyttää heitä lääkäreillä. Lähettää minulle viestejä, että lääkäri oli todella huolissaan, että onko näiden lasten kotilolot ihan kunnossa, onko heitä kohdeltu kaltoin?.. En vastaa mitään. Lähettelee jatkuvasti viestejä lasten tilanteesta, vaikka lapset on ihan terveitä, että hän aikoo edetä nyt erikoislääkärille. Pakottaa lapset kaikenmaailman testeihin. Puhumme niistä rauhallisesti kotona lasten kanssa, mutten ota muuten mitään kantaa narsun suuntaan, olen kylmän rauhallinen. En ole itse missään yhteydessä noihin ns. huolestuneisiin lääkäreihin. Parin viikon kuluttua tilanne raukeaa itsestään. Luulen, että narsu on itse alkanut vaikuttaa siellä lääkäreillä ihan tosi epäilyttävältä, koska faktat eivät puhuneet puolestaan. Ja koska lääkäri ei koskaan ollut minuun missään yhteydessä, voin vain otaksua etteivät he löytäneet mitään hälyyttävää. Ja jos olisi ollut yhteydessä, voisin sanoa vain, että tottakai on hyvä että lapset tutkitaan jos isä on niistä huolissaan, mutta minä en ole huomannut heissä mitään erikoisen huolestuttavaa koska lapset ovat hyvin kehittyviä ja hyvinvoivia. Pitäisi varmaan tilata lasten epikriisit että näkisi mitä kieppejä siellä on vedetty.

Esim. Olen lasten kanssa viikon lomamatkalla, josta olen kertonut narsulle. Saan päivittäin viestejä että onko lapset vielä hengissä. Vastaan vain yksisanaisilla viesteillä, kyllä. Narsua vituttaa. Hän kysyy millä lennolla palaamme että voi hakea meidät kentältä. Vastaan ei kiitos. Hän ärjyy että hänellä on oikeus tietää koska lapset tulevat ja minä en voi kaapata lapsia jne jne. Kun en vastaa pariin tuntiin mitään, hän uhkailee poliisilla, että nyt olen kaapannut lapsemme ulkomaille kun en kerro millä lennolla tulemme takaisin. Hän meuhkaa että joudun vielä vankilaan jnejne. Hän soittaa vanhemmilleni ja ystävilleni saadakseen tietää millä lennolla tulemme takaisin, mutta kukaan ei muista eikä ole kovin kiinnostunutkaan aikuisen naisen ja hänen lastensa lomamatkan lentoaikatauluista.... Saan äidiltäni huolestuneen viestin että onko kaikki kunnossa on Narsu soitti hänelle ettei saa meihin yhteyttä. Rauhoitan äitini ja Narsulle vastaan seuraavana päivänä että puhelimeni oli hotellilla, ja että palaamme sinä ja sinä päivänä juuri niinkuin olen hänelle aiemmin ilmoittanut. Hän hiljenee. Se siitä. Ja siis ihan viikon perusmatka eteläeurooppaan, voi herranjumala mitkä kiepit siitä voi vetää.... Mutta ei siis edennyt mihinkään poliisille, johan hänelle olisi siellä naurettu.

Aaaahahaaa, sainpas purettua taas hitusen!

Vastaa Viestiin