Poliisilla uhkailu

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
psykonuhri

Re: Poliisilla uhkailu

Viesti Kirjoittaja psykonuhri » 22 Elo 2017, 23:19

Kokemuksella: Todellinen narsu ei uhkaile tuollaisilla vaan se menee ja tekee sen heti, eli, jos vain uhkailee niin on jostakin muusta kuin narsusta kyse.

Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola » 24 Elo 2017, 16:15

psykonuhri kirjoitti:Kokemuksella: Todellinen narsu ei uhkaile tuollaisilla vaan se menee ja tekee sen heti, eli, jos vain uhkailee niin on jostakin muusta kuin narsusta kyse.
Persoonallisuushäiriöiset uhkaavat hyvin usein viranomaisilla ja tekevät perättömiä ilmoituksia. Niin narsistisen persoonallisuushäiriön, epävakaan persoonallisuushäiriön, histrioottisen persoonallisuushäiriön, kuin sosiopaattisenkin persoonallisuuden omaavat tykkäävät käyttää viranomaisia persoonallisuutensa jatkeena.
Tällainen henkilö kokee, että muut ihmiset ja instituutiot sisältyvät hänen persoonaansa ja hän kokee itsensä kaikkivoipaiseksi, että voi käyttää viranomaisia uhrinsa rankaisemisessa.
Hän pyrkii luomaan uhrilleen sellaisen näkövinkkelin, että koko yhteiskunta on narskun puolella uhria vastaan. Tällä hän pyrkii luomaan uhrilleen samanlaisen kokemuksen, mikä narskulla itsellään oli vauva-aikana suhteessa kaikkivoipaiseksi koettuun äitiinsä.
Kaikkivoipaisuuden kokemus tuottaa narskulle itselleen seksuaalista nautintoa ja näin ollen tällaiseen viranomaisten hyväksikäyttämiseen on olemassa myös viettipohjainen tarve.

Itse olen joskus käyttänyt tästä viranomaisten käyttämisestä nimitystä "itävaltalainen kellari", millä viittaan tähän Natascha Kampuschin tapaukseen ja Fritzlin tapaukseen, joissa tämä sieppaaja esiintyi vankikellarin sisällä tällaisena kaikkivoipaisena. Samaan tapaan, kuin tällainen sieppaaja, pyrkii viranomaisia käyttävä persoonallisuushäiriöinen luomaan tällaisen tilan, jonka sisällä hän on kaikkivoipainen. Hän muodostaa näistä viranomaisista tavallaan ne kellarin seinät, joiden sisälle uhri jää.

psykonuhri

Viesti Kirjoittaja psykonuhri » 24 Elo 2017, 22:08

Saviola kirjoitti:
psykonuhri kirjoitti:Kokemuksella: Todellinen narsu ei uhkaile tuollaisilla vaan se menee ja tekee sen heti, eli, jos vain uhkailee niin on jostakin muusta kuin narsusta kyse.
Persoonallisuushäiriöiset uhkaavat hyvin usein viranomaisilla ja tekevät perättömiä ilmoituksia. Niin narsistisen persoonallisuushäiriön, epävakaan persoonallisuushäiriön, histrioottisen persoonallisuushäiriön, kuin sosiopaattisenkin persoonallisuuden omaavat tykkäävät käyttää viranomaisia persoonallisuutensa jatkeena.
?? Ettet vain nyt puhunut itsesi pussiin tuossa?? "uhkaavat"ja "tykkäävät käyttää viranomaisia persoonallisuutensa jatktkeena"?? Tuotahan juuri yritin sanoa että ne KÄYTTÄVÄT viranomaisia sumeilematta sitä ihmistä kohtaan jolle ne pahaa haluavat, eihän pelkkä ukaus ole mitään vaan se teko,eli, eivät siis vain uhkaa käyttää vaan käyttävät, eli tekevät niitä ilmoituksia mm. poliisille ym. viranomaisille, joten, kumpaa mieltä sinä nyt oikein olet?? Miksi olet ottanut minut silmätikuksi täällä?

Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola » 25 Elo 2017, 09:41

psykonuhri kirjoitti:?? Ettet vain nyt puhunut itsesi pussiin tuossa?? "uhkaavat"ja "tykkäävät käyttää viranomaisia persoonallisuutensa jatktkeena"?? Tuotahan juuri yritin sanoa että ne KÄYTTÄVÄT viranomaisia sumeilematta sitä ihmistä kohtaan jolle ne pahaa haluavat, eihän pelkkä ukaus ole mitään vaan se teko,eli, eivät siis vain uhkaa käyttää vaan käyttävät, eli tekevät niitä ilmoituksia mm. poliisille ym. viranomaisille, joten, kumpaa mieltä sinä nyt oikein olet?? Miksi olet ottanut minut silmätikuksi täällä?
Okei, sori, en ymmärtänyt pointtiasi. Mutta joo, siis tarkoitin tuossa, että persoonallisuushäiriöinen käyttää viranomaisia persoonallisuutensa jatkeina siten, että hän sekä uhkailee uhriaan viranomaisilla, että myös tekee uhristaan perättömiä ilmoituksia viranomaisille.
Itse näkemieni tapausten perusteella näyttäisi siltä, että perätöntä ilmoitusta edeltää yleensä lukuisat uhkaukset pitkällä aikavälillä. Joskus asia on niinkin, että koko homma jää pelkän uhkailun asteelle, koska persoonallisuushäiriöinen tajuaa joutuvansa vaikeuksiin, mikäli tekee perättömän ilmoituksen.

psykonuhri

Viesti Kirjoittaja psykonuhri » 29 Elo 2017, 23:26

Saviola kirjoitti:Joskus asia on niinkin, että koko homma jää pelkän uhkailun asteelle, koska persoonallisuushäiriöinen tajuaa joutuvansa vaikeuksiin, mikäli tekee perättömän ilmoituksen.
Et edelleenkään näytä ymmärtävän narsistisesti pesoonallisuushäiriöisistä YHTÄÄN MITÄÄN, miksi olet tällä foorumilla???

Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola » 30 Elo 2017, 04:43

psykonuhri kirjoitti:Et edelleenkään näytä ymmärtävän narsistisesti pesoonallisuushäiriöisistä YHTÄÄN MITÄÄN, miksi olet tällä foorumilla???
Trollollol.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 30 Elo 2017, 08:52

Kyllä omalla kohdallani olen huomannut, että poliisilla uhkaillaan yms ja halutaan kun poliisit soitettu hälle, niin kääntää ne poliisit omalle puolelle. Hän ei ikinä joutunutkaan putkaan, vaan meni autoonsa nukkuu.

psykonuhri

Viesti Kirjoittaja psykonuhri » 30 Elo 2017, 22:53

Saviola kirjoitti:
psykonuhri kirjoitti:Et edelleenkään näytä ymmärtävän narsistisesti pesoonallisuushäiriöisistä YHTÄÄN MITÄÄN, miksi olet tällä foorumilla???
Trollollol.
Ahaa, eli olet trollaamassa vain täällä, kiitos tiedosta!

Saviola

Viesti Kirjoittaja Saviola » 31 Elo 2017, 00:43

Venica kirjoitti:Kyllä omalla kohdallani olen huomannut, että poliisilla uhkaillaan yms ja halutaan kun poliisit soitettu hälle, niin kääntää ne poliisit omalle puolelle. Hän ei ikinä joutunutkaan putkaan, vaan meni autoonsa nukkuu.
Ensimmäinen naisystäväni uhkaili minua mielisairaalaan joutumisella. Hän repi tyhjästä kaikenlaisia syytöksiä ja väänteli ja käänteli asioita ja homma meni yleensä siihen, että hän alkoi uhkailemaan mielisairaalalla.
Tietenkään näissä uhkauksissa ei ollut mitään pohjaa, koska ei kukaan pysty noin vain järjestämään poikaystäväänsä mielisairaalaan, eli tahdonvastaiseen hoitoon ilman, että on jotain vahvoja perusteita.
Näillä syytöksillä ja uhkailuilla hän pyrki herättämään minussa niitä tunteita, joita hän itse tunsi. Eli sellaisia toivottomia tunteita, syyllisyyttä ja kokemusta siitä, että on päässä jotain vikaa. Hän hyökkäysi minua vastaan mielenvikaisilla syytöksillä ja sitten uhkasi, että joudun mielisairaalaan.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 31 Elo 2017, 15:14

Jooh. Minäkin olin viimeisimmillään raskaana. Olin taas kerran pettynyt, että jätti minut yksin koko viikonlopuksi ja lähti ryyppäämään, vaikka lupasi, että kerrankin vietetään yhteistä aikaa ennen lapsen tuloa.

Sunnuntaina sitten nätisti koitin sanoa, ettei tästä tule mitään, kun hän juo niin paljon ja etten jaksa viimeisimmilläni tällaista käytöstä minua kohtaan. Hän alkoi huutamaan minua huoraksi ja syytteli, ettei lapsi ole edes hänen. Haukkui ja sätti hirveästi. Minulle tuli tosi paha mieli. Vielä kun mietin sitä tilannetta, tulee uudelleen kyynel silmään. Aloin kovasti itkemään. Hän näki tämän ja alkoi syyttämään, että joudan mielisairaalaan kun itken noin. Soitin äidillekin apua, että se vaan haukkuu minua ja joudan mielisairaalaan. Hän huusi niin hirveästi taustalla, että äidillekin tuli hätä, että hän käy minun päälle.

Meni pari tuntia aikaa ja hän esitti ettei olisi mitään tapahtunut. ei edes pyytänyt anteeksi ei ikinä.

Ja sitten kun minä aloin saada hänen käytöksestään tarpeeksi ja minulla keitti yli ja aloin saada voimia taistella häntä vastaan. Haukuin häntä takaisin. Hän sitte soitti omalle äidilleen, että minä olen ihan hullu, kun en tee mitään muuta kuin haukun häntä, enkä arvosta häntä yhtään. Kyllä siinä parin vuoden huonon kohtelun jälkeen alkaa saada tarpeeksi ja minulla vaan keitti jo yli kaikki viha.

Vastaa Viestiin