Oikeuden käynti tulossa

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
tidii

Oikeuden käynti tulossa

Viesti Kirjoittaja tidii » 08 Helmi 2016, 14:40

Minulla tulossa oikeudenkäynti lasten asumisesta ex avopuolison kanssa . Hän on mustamaalannut minua lastensuojeluun. Ilmoitellut mm. Että lapset ovat olleet liian vähissä vaatteissa ulkona, katselleet televisiota liian myöhään, että en ole hoitanut lasten ihottumaa, lapset ovat menneet kesällä ilman kenkiä jne. Lisäksi pelottaa se että olen suhteen aikana kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, tietysti hän käyttää sitä hyväkseen. Sain terveen paperit kyllä lääkäriltä. Olisiko kohtalon tovereita? Hän on uhkaillut minua yksinhuoltajuudella jos en suostu myymään omaa osuuttani asunnosta hänelle. Hän on myöskin ottanut minun lääkärinlausunnon ja vienyt omalle asianajajalle nähtäväksi ( masennuksesta lausunto). Nyt hän asuu uuden naisystävän kanssa naisen omistamassa asunnossa. Hän nostaa kaikki lapsilisät ja mitään ei ole lapsille hankkinut. Minua syyttänyt että mihin olen lasten lapsilisät käyttänyt 4 vuoden ajan, vaikka ruokaan ja vaatteisiin jne. Ovat menneet. Kaduttaa että en tajunnut aiemmin minkälainen ex avopuolisoni on.

Salvia

Re: Oikeuden käynti tulossa

Viesti Kirjoittaja Salvia » 24 Helmi 2016, 11:36

Kyllä, tutulta kuulostaa. Omassa tapauksessani kaikki tuo vaan meni vielä paljon pitemmälle, ja kesti aivan liian kauan. Ja on kesken vieläkin (yli 8 vuotta erosta), ja kestää vielä tästä eteenpäinkin. Kauanko erostanne on? Saan käsityksen, ettei kovin kauan, mikä on hyvä asia! Vielä ei ole käynyt niin, että huomaat narskun vieneen sinulta koko omaisuutesi ja vieläkin esiintyy julkisesti väärin kohdeltuna, että sinä oletkin riistänyt häntä.
Tuo on todella raskasta, mutta pidä pääsi ja hanki todisteita. Oma tilanteeni on siinä vaiheessa, että huomaan että onkin vain oma etuni, että narsku kaivaa paskaa minua vastaan, ns. todisteita. Ne kertovat lopulta enemmän hänestä kuin minusta.
Et kertonut kaikkea, esim. mikä tilanne nyt on ja mihin asetelmaan oikeudenkäynnillä tarkalleen pyritään, kauanko siihen on vielä aikaa. Entä johtivatko lastensuojeluilmoitukset johonkin? Jos eivät, sinun kannattaa olla lasuun itse yhteydessä, sopia tapaaminen, kertoa oma osuutesi. Saat siitä lausunnon, jota käytät oikeudessa. Osoitat vastuuntuntoisuutesi. Jos vielä ehdit. Ymmärrän, että tilanne voi lamaannuttaa, mutta oma aktiivisuutesi ja erityisesti merkit vastuunotosta kyllä painavat oikeudessa!
Hyvä asianajaja on kaiken a ja o. Oikeusaputoimistoon ei kannata tyytyä. Ehkä jollain on hyviäkin kokemuksia, itse en ole sellaisista kuullut, mutta yleisesti ottaen narskutapaukset ovat liian mutkikkaita heille. Sikäli kun oikeudenkäynneistä tulee kustannuksia (omassani tulee), valtionapu koskee myös yksityiseltä sektorilta tulleita kuluja.
Olisi paljon muutakin...

tidii

Viesti Kirjoittaja tidii » 25 Helmi 2016, 08:21

Nythä ollaan ensin menossa sovitteluun. Nyt hän on myöntynyt siihen että minusta tulisi toisen lapsemme lähivanhempi. Minusta tuntuu että exäni on vain rahan perässä. Saas nähdä muuttuuko hänen mielipiteensä enne sovittelua. Erostamme on puolisen vuotta aikaa. Lastensuojelu ilmoitukset ei johtaneet mihinkään, viime tapaamisella yritin sanoa että exäni on valehdellut, mutta lastensuojelusta sanottiin että ne kertomukset minusta ovat vain exäni omia sanontoja. mitä nuo oikeuden käyntikulut muuten tulevat olemaan? Sain sen oikeusavun ja oma asianajani kyllä taitaa olla aika kallis.

Salvia

Viesti Kirjoittaja Salvia » 13 Maalis 2016, 12:15

Vastaukseni on varmaankin myöhässä. Lasten lähivanhemmuutta EI JAETA. Piste.
Hienoa on, että olet noin ajoissa. Voin kertoa, että pitkittyneenä tapaus olisi ollut paljon mutkikkaampi :( Itsellä ei ollut voimia oikeustaisteluun maailman vaikeimman ihmisen kanssa, joka oli nujertanut minut täysin...
En tiedä, mitä oikeudenkäyntikuluni valtiolle ovat. En uskaltanut kysyä. Aiempiin tietoihini perustuen arvelen, että vähintään 6000 €, kun pitkässä ja vaikeassa jutussa asianajajan aikaa on kulutettu ihan hurjasti. Älä mieti sitä, äläkä säästele yhtään.

Surusydän16

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 » 20 Loka 2017, 22:30

Hei, kuinka aloittajalle kävi? Täällä odotetaan myös oikeudenkäyntiä...

Vastaa Viestiin