Voitin narskun

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Notavictim

Voitin narskun

Viesti Kirjoittaja Notavictim » 08 Marras 2013, 12:32

No niin, nyt on sitten voitto kotona niin sanotusti. Tuolla muilla alueilla olen kertonutkin tarinani, mutta tänään sitten mentiin oikeuteen valvottujen tapaamisten ja yhteishuoltajuuden suhteen. Päätin, että tämän show:n vedän minä, eikä narsku siis pääse väliin keräämään kaikkea huomiota. Matkalla sinne tuli hetkeksi sävähdys että mitä hittoa mä olen tekemässä, en mä pysty tähän, mutta jatkoin menoa ja päätin, että tämän päivän mä suureellisesti ajatellen omistan kaikille niille, jotka on samassa tilanteessa kuin minä.

Oikeustalolla tapasin asianajajani, jonka kanssa käytiin läpi vielä viimeisimpiä todisteita oikeudenkäyntiä varten. Seuraavaksi tulikin sitten narsku, vilkaisemattakaan meikäläiseen. Mä en ollut huomaavinani koko tyyppiä. Oikeuskäsittelyn ajan mumisi hiljaisella äänellä lähinnä asianajajalleen katsoen lähinnä pöytää. Minä katsoin rohkeasti ja selkä suorana kaikkia silmiin ja kerroin rohkeasti siitä, miksi olen alun perin valvotut tapaamiset halunnut ja miten sopiminen on mennyt. Kerroin nimittelystä, väkivallasta ja siitä, miksi olin huolissani korostaen sitä, että haluan hyvän suhteen tyttärelleni ja tämän isälle. Ensin vastapuolen asianajaja yritti sanoa ettei näyttöä väkivallasta ole, mutta siinä vaiheessa oma asianajajani kaivoi omat lappunsa esille ja kertoi lastensuojeluilmoituksista.

Lopulta keissi meni siihen, että tuomari jätti meidät neuvottelemaan keskenämme ja saatiinkin lopulta kaikki asiat sovittua. Narsku oli jo myöntynyt siihen että saan yksinhuoltajuuden ja ainoastaan valvotut tapaamiset oli kynnyskysymyksenä. No, ne saatiin sovittua! Narskun asianajaja tajusi että tästä on turha lähteä enää vääntämään ja maanitteli narskun siihen, että suostuu valvottuihin tapaamisiin.

Kun oltiin saatu homma sovittua ja tuomari tuli takaisin sisään, alkoivat kirjoittamaan tuomiolauselmaa valmiiksi (se siis annetaan vaikka kyseessä olisikin sovittu asia) ja me päästiin tauolle. Mä menin tupakointihuoneeseen jonne tuli myös narskun asianajaja ja tämä kertoi siitä, että saman kulttuurin sisällä asioita on helpompi käsitellä ja juteltiin sivistyneesti siitä, miten joistain muista maista tulleiden oli vaikea sulattaa sitä, että naiset päättää asioista. Sen jälkeen narskun asianajaja ja oma asianajajani alkoivat muistella hyvässä hengessä omia hassuja kokemuksiaan urallaan, minä keskustelussa mukana. Narsku mökötti vieressä penkillä ja huokaili tylsistyneenä, nousipa hetkeksi ylös ja lähti kävelemään edestakaisin mielenosoituksellisesti. Kun kutsu saliin tuli, se marssi vihaisena sinne ja käytännössä paukautti oven kaikkien naamalle. Tää on paras: Kukaan ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota, ei edes vilkaissut!!! :D Kun oltiin saatu paperit, narsku lähti hirveää kyytiä pinkomaan oikeustalolta ulos ja varmaan kaahasi satasta takaisin kotiinsa. Että teki mieli soittaa perään ja sanoa, että mähän saatana sanoin että älä pelleile mun ja tyttäresi kanssa; se joko suostuu mun vaatimuksiin tai itkee ja suostuu. On ne käytöstavat kuitenkin mullakin.

Että tuntuu hyvältä kun mä olen noussut sitä vastaan ja kerrankin antanut sen maistaa omaa lääkettään. Mä en usko pätkääkään että nuo valvotut tapaamisetkaan oikeasti toteutuu. Se onnistuu ryssimään asiansa vielä moneen kertaan. Kuitenkin sillä ei ole enää minkäänlaista otetta meihin koska huoltajuus on mulla. Mitä ne sanookaan aina? Sitä saa mitä tilaa, niin sitä makaa kuin petaa ja mukaillen: helvetti ei ole mitään verrattuna loukatun naisen kostoon, varsinkaan sellaisen, jonka lasta on loukattu. Normaalisti mä olen rauhanenkeli, mutta yhtään epäröimättä voisin repiä kirjaimellisesti hampailla kurkun auki sellaiselta joka mun lasta uhkaa. Varsinkin, jos joku on noin - piip - että alkaa uhota naiselle, jota on huoritellut ja haukkunut ja kohdellut lasta miten haluaa. Juha Vuorisen sanoin: Mulle ei vittuilla.

MUOKS: Aahahaha, nyt narsku on yrittänyt saada ainakin yhtä mun ystävää kääntymään mua vastaan sillä, että se on valjastanut uuden muijansa selittämään että minä olisin kiero ämmä ollut aina ja mua ei kannata uskoa :D Mun käy sääliksi niitä, eikö niillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin jauhaa musta? :D

Liibalaaba

Re: Voitin narskun

Viesti Kirjoittaja Liibalaaba » 21 Joulu 2013, 18:32

Hei!

Haluaisitko yksityisesti kirjoitella hieman kanssani. Meillä on pian alkamassa oikeusprosessi lasten huoltajuudesta ja kaipaisin vertaistukea. En viitsi näin julkisesti paljoa kirjoitella. Jos vaan jaksat, osoite olisi Liibalaabatin@gmail.com

Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim » 22 Joulu 2013, 10:25

Joo voin. Pistän meiliä hassusta osoitteesta joka ei paljasta mun henkilöllisyyttä vaikka sinänsä en uskokaan että olet mikään stalkkeri :)

squido

Viesti Kirjoittaja squido » 21 Tammi 2014, 20:34

Meilläkin nyt sitten alkamassa oikeusprosessi(t)..
Miten tuon narskun valehtelun laita mahtaa olla? Kokemuksia? Mulle on tässä käynyt nyt ilmi asioita (osan kuullut suoraan miehen suusta osa tullut tietoon muuta kautta) joita mies on valehdellut mm. lastenvalvojalle, asianajajalleen ja ties kenelle muulle.. Ja siis kyse aivan käsittämättömistä asioista, asiat hyvin kaukana totuudesta. Huolestuttaa ja suorastaan pelottaa se, että mitä jos oikeudessa uskotaankin miehen valheet totuutena? Jonkun tällaisenkin tarinan olen kuullut, että narsku valheillaan on saanut oikeuden puolelleen... Mistä siellä tiedetään, ketä uskoa? Ja mitä itse voin tehdä, jotta minua uskotaan?

Hazy

Viesti Kirjoittaja Hazy » 22 Tammi 2014, 01:01

Hyvä kirja on Markku Salon Varo narsistia, asianajajan kokemuksia luonnehäiriöisistä. Kirja käsittelee pääasiassa juuri huoltajuuskiistoja ja siinä on useita esimerkkejä. Uskoisin että siitä on suuri apu näiden asioiden keskellä painivien kanssa, vaikka kirja myös toteaa karun tilanteen, ettei kovin monia keinoja "narskujen torjuntaan" ole. Lastensuojelusta puuttuu ammattitaitoa ja tietämystä narsisteista, asianajajat saattavat myös joutua narsistien uhriksi.

Olenkin ihmetellyt miksi narsismia ei käsitellä enemmän... Lehtien lööpit ovat täynnä erilaisia tapauksia, missä aika suurella todennäköisyydellä on ollut narsku osatekijänä, mutta missään ei puhuta siitä? Esimerkiksi nyt on ollut muutamia tapauksia missä isä on tappanut ensin perheensä ja sen jälkeen itsensä, pahoinpitelyjä, turhia kuolemia (8 v. lapsi)... mutta kukaan ei sanallakaan puhu tai kirjoita siitä, mikä nämä ongelmat aiheuttaa. Julkisuuteen usein hakeutuu juuri narsistisia piirteitä omaavia henkilöitä, en tiedä onko siinä syy vaitonaisuuteen...

En tiedä onko kenellekään apua tästä, mutta uskon että niin sanotun todistusaineiston kerääminen auttaisi myös. Kaikki mahdolliset tekstiviestit, lappuset, sähköpostit kannattaa säilyttää, lääkärikäynnit, laskut... kaikki mikä todistaa valheet valheiksi. Kannattaa myös selvittää mitä asioita narsku on muille sepittänyt, jos vain mahdollista. On sitten mahdollista valmistautua siihen mitä on tulossa. Itsellä on myös pelko siitä, että narsistiset henkilöt pystyvät manipuloimaan myös minun puolta pitäviä. Valheet satuttavat, on vain jotenkin todistettava ensin itselle ja sitten muille, miten asiat oikeasti menevät.

Hazy

Viesti Kirjoittaja Hazy » 22 Tammi 2014, 01:17

Markku Salon Varo narsistia kirjan takakannen teksti:

"Suomessa elää kymmeniä tuhansia ihmisiä luonnevikaisen narsistin armoilla. Kiusaaja voi olla puoliso, vanhempi, naapuri, esimies tai työtoveri. Alistaminen voi tapahtua henkisesti tai fyysisesti, mutta yhtä kaikki se jättää aina uhriinsa syvät, elinikäiset arvet.
Asianajaja Markku Salo on työssään kohdannut satoja luonnehäiriöisiä piinaajia, jotka ovat vuosien ajan ajaneet lähimmäisiään romahduksen partaalle. Usein ulkopuolisille moitteetonta kulissia ylläpitävät ovat kotioloissa tunnekyvyttömiä kiusaajia, jotka kohtelevat kaltoin niin lapsiaan kuin puolisoitaan.
He eivät näe vikaa itsessään vaan syyttävät muita vaikeuksistaan ja pakottavat heidät noudattamaan hulluimpiakin päähänpistojaan. Heillä saattaa olla vireillä kymmenittäin riitajuttuja oikeudessa. Traumojaan muihin purkava narsisti muuttaa harvoin tapojaan. Pahimmillaan uhri alistuu täydellisesti kiusaajalleen eikä kykene enää puolustautumaan.
Yli 300 oikeusjutun kokemuksella Salo opastaa tunnistamaan luonnevikaisuuden, kuvaa kiusanhenkien käyttämiä yleisimpiä keinoja, kehottaa hakemaan apua ajoissa oikeista paikoista sekä neuvoo kuinka painajaisesta voi vapautua. Salo patistaa viranomaisia ja tuomioistuimia suojelemaan häiriöisten sijasta uhreja, ennen kaikkea riitojen kohteeksi tahtomattaan joutuvai lapsia."

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 25 Tammi 2014, 16:33

Hei!

Minullakin alkamassa huoltajuustaistelu lapsista, eikä tämä edeltävä sovitteluprosessi ole todellakaan sujunut ja edennyt. Onko teillä tiedossa narsismiin erikoistuneita lakimiehiä, joita voisitte suositella? Juuri se huolestuttaa minuakin, että uskooko kaikki toista, eikä näe totuutta ja asioiden hulluja piirteitä. Entä minkälaisia päätöksiä tuomarit ovat jo tämän läpikäyneiden kohdalla tehneet? Kuinka yleistä on määrätä lapsille vuoroviikoin tapaamiset, vaikka lapset ja äiti eivät sitä haluaisikaan? Entä millaista on ollut vallankäyttö, kiusanteko ja manipulointi lasten kautta päätöksen jälkeen? Mustikka.
Mustikka

squido

Viesti Kirjoittaja squido » 27 Tammi 2014, 21:43

Miten kauan prosessi ajallisesti noin yleensä kestää kun yksinhuoltajuutta haetaan oikeusteitse?

Notavictim, jos vain jaksat ja ehdit, niin kuulisin mielelläni enemmänkin siitä miten koko prosessi teillä meni, kauanko se kesti, millä perustein sait yksinhuoltajuuden jnejne.Voit vaikka lähettää viestiä squido87@hotmail.com Vertaistuki olisi nyt enemmän kuin tarpeen..onkin tiedossa harvinaisen rankka kevät... Toivon kuitenkin tosissaan, että kesään mennessä saisimme jo rauhan ja siksi on pakko toimia mahdollisimman nopeasti.

Liibalaaba

Viesti Kirjoittaja Liibalaaba » 19 Maalis 2014, 08:51

Hei mustikka ja squido,

meilläkin on oikeusprosessi kesken ja toivon pääsevämme sopimukseen ennen varsinaisesti käräjille menoa. Prosessin kesto ja saatava päätös riippuu paljon lasten iästä ja todisteista ja siitä kuinka kauan olosuhdeselvitysten teko kestää. Tuo Markku Salon kirjoittama kirja selventää asioita paljon. Yksinhuoltajuus on tänä päivänä vaikea saada, jos toinen osapuoli ei siihen suostu, joten todisteiden on oltava todella vahvat ja asianajajan hyvä. Jos haluatte yksityiskohtaisempaa tietoa, s-postia saa laittaa =)

Äiti72

Viesti Kirjoittaja Äiti72 » 03 Huhti 2014, 19:47

Aivan mahtavasti sulle Onnea tuosta:) Olet tehnyt miehen työn..mutta ei narsku miehen..Eli ne voi vetäytyä kun huomaavat olevansa epäonnistuneita toiveissaan ja vaatimuksissaan..

Vastaa Viestiin