Voitin narskun

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
terrieri

Re: Voitin narskun

Viesti Kirjoittaja terrieri » 04 Huhti 2014, 11:58

Notavictim,
sulla on asennetta. Onnea sulle!
(Joskus tulee mieleen sellainen juttu, että ei se 'narskun kasvatus' paljonkaan eroa vaikkapa koiran kasvatuksesta. Eli siis kun muistelen oman terrierini epätoivotuista käyttäytymismalleista eroon pääsemistä, niin yksi hyvä keino oli juuri nimenomaan huomioimatta jättäminen.)

Jou, kyllähän ne aina voi yrittää kääntää 'koko maailmaa' sinua vastaan, mutta muista, että narskun maailma on aina erittäin paljon pienempi kuin hän kuvittelee sen olevan. :)

sartal

Viesti Kirjoittaja sartal » 02 Touko 2014, 10:45

Miten nää "narskut" saakin ihmiset uskomaan entisten vaimojen ym. hulluuden/mielenvikaisuuden??!!! Mäkin olin jo ennen käräjiä tilannu itelleni mielentilaselvityksen, mutta mun asianajaja sano, etten tarvii sellaista. Herra kun lähti juuri sopivasti linnaan missä oli kun huoltajuuskäräjille mentiin. Uusi vaimo kulkee perässä kuin puudeli..... Totuus tulee julki AINA, kun vaan jaksaa odottaa..... Voi vaimorukka minkä "kultakimpaleen" saikaan :mrgreen:

Kaksi valvottua tapaamista takana. Olin niissä läsnä koska lapsemme on vasta 3 v. eikä koskaan ollut isänsä kanssa. Toisessa tapaamisessa oli tunnelma niinku oltais oltu yhdessä perheenä kylässä!!! Lapselle hyvä, mutta...... kun isä sitten otti mut tiukkaan syleilyynsä ja sanoi rakastavansa/aina rakastaneensa vain minua niin... HUH HUH! Hetken mielihyvän tunne vaihtui järjen ääneen ja shokkiin kotona. Pakko jättäytyä tapaamisista heti kun mahdollista. Tulee muutoin käyttämään niitä mua vastaan. Haastanu asianajajani, ystäväni joka työskentelee sosiaalitoimessa ja lastensuojeluilmoituksenkin jo ehtinyt tehdä. Huomasin vaan että tämä tie on vasta alussa! Taidan sittenkin tarvita tukea ja apua.

Mom

Viesti Kirjoittaja Mom » 11 Touko 2014, 12:20

Hei,

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Notavictim, voitko laittaa minulle viestiä myös osoitteeseen lastenapu@gmail.com. Myös kaikki muut oikeudenkäynneistä tietävät laittakaa minulle meiliä. Tarvitsisin kipeästi neuvoa oikeudenkäynneistä.

Minun tapauksessani lapseni on todella hengenvaarassa, jos lapsen biologisen isän valheet menisi läpi ja hän saisi valvomattomat tapaamiset. Lastensuojelusta on kielletty päästämästä häntä lapsen lähelle edes valvotusti hänen tekemien vakavien lastensuojelurikosten vuoksi, joista lapsi on kärsinyt ja oireillut vakavasti hyvin paljon ja pitkään. Nyt hän hakee valvomattomia tapaamisia oikeusteitse ja lapsen yhteishuoltajuutta.

T:Mom

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 11 Elo 2014, 21:22

Onko kenelläkään kokemusta rajoitetun yhteishuoltajuuden hakemisesta? Todella älykäs narsisti on jo manipuloinut muutaman ystäväni puolelleen. En hetkeäkään epäile, etteikö hän olisi siinä hyvä joka instanssissa. Sosiaalitoimiston viestit ovat olleet nuivia, lastenvalvojakaan ei tunnu olevan enää niin ymmärtäväinen, en voi luottaa kehenkään enkä mihinkään. Tuntuu, että harvan älykkyys riittää ymmärtämään tilannetta. Onko kukaan turvassa huippumanipuloijan kynsissä? Itse en pärjää sanallisesti, enkä muutenkaan narskulle. Lapsilla olisi sanottavaa, he ovat 9 ja 12v. Onko kukaan kokeillut sovitteluoikeutta, folloa?
Mustikka

Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim » 18 Elo 2014, 10:43

Minä sain ainakin yksinhuoltajuuden kokonaan niin, että sanoin narskulle, että "mä otan sen yksinhuoltajuuden, koska sun kanssa ei voi sopia mistään. Joko hyvällä tai pahalla. Koska et hyvällä suostunut, mä otan sen pahalla. Kaikki tietää, että mä tulen saamaan sen kuitenkin, koska susta tiedetään totuus joka paikassa. Mun asianajaja oli tästä samaa mieltä."

Narsku ei ole mikään särkymätön yli-ihminen. Se on vain kieroon kasvanut ihminen, joka on jämähtänyt lapsen tasolle. Aikuisen ollessa kyseessä se saattaa näyttää pelottavalta, mutta hyvin pitkälti tähän pätee samat säännöt kuin uhmaikäisen lapsen kaitsemiseen. Ehdottomat säännöt ja virkavalta saa narskun taittumaan ainakin hetkeksi.

BioAngel

Viesti Kirjoittaja BioAngel » 21 Elo 2014, 01:09

Hei!

Kuten joku jo aikaisemmin totesi, on yksinhuoltoa vaikea saada jos toinen ei ole suostuvainen tai muuten soveltumaton huoltajaksi (vaatii aika lailla ongelmia esim. lain kanssa). Itse sain aikoinaan yksinhuollon kun "ostin" sen exltäni (niin rahan ahne, että möi elareiden alennusta vastaan, oikeen juoksi lastenvalvojille).

Mitä siihen kysymykseen tulee, että kuinka on valehtelun laita, niin tottakai narsku valehtelee kaikille ja niin paljon kuin kerkiää, mutta siitäpä sen usein saa myös nalkkiin oikeussalissa (jos on hyvä lakimies, joka tätä ilmiötä tuntee). Itse kuuntelin korvat punaisena ja höyry korvista nousten kun toinen suolsi lakimiehensä välityksellä uskomatonta tuubaa silmät kirkkaina ja vielä asioista, jotka oli helppo muuksi todistaa parilla virallisella paperilla. Jos ei nämä vuodet mitään muuta ole opettaneet, niin ainakin itsehillintää ja venyvää pinnaa!!!

Olen onnellinen kaikkien puolesta, jotka ovat omat taistelunsa jo käyneet ja lopulta voittaneet ja niille, jotka ovat keskellä kaaosta tai vasta matkalla sinne, haluaisin sanoa, että kaikesta selviää hengissä... kuitenkin ja lopulta ja elämä sen jälkeen kun kaiken oikeasti voi jättää taakseen ja on vapaa (myös peloista, ahdistuksesta, "Mitä jos...-ajatuksista, vihasta jne.) maistuu hyvältä ja elämisen arvoiselta!

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 07 Loka 2014, 10:28

Onko jo oikeuteen lähteneillä jotain päätöksiä tai väliaikaismääräyksiä tullut? Olen myös hankkinut asianajajan ja kannetta hahmotellaan.
Mustikka

annemarjo

Viesti Kirjoittaja annemarjo » 29 Loka 2014, 13:08

Hei,

oma keissi on siinä vaiheessa, että follo perjantaina ja tällä hetkellä valvotut tapaamiset marraskuun loppuun. Isä tahtoo säilyttää yhteishuoltajuuden ja haluaa TOTTAKAI laajat tapaamiset myös...lapsi alle vuoden. Mä olen huolissani, koska asianajajani kertoi, että "yleensä isä saa normi-tapaamiset (eli kun 1v niin myös yön yli) eikä käräjäoikeus yleensä ikinä evää oikeuksia isältä". Mun pitäis muka alkaa totutteleen et pian isä vie lapsen kotiinsa ja mulla ei oo sanomista siihen.. narsisti taas pyörittää koko rumpaa just niinku haluaa! mitä ihmettä! Fyysisesti väkivaltainen isä ei ole juuri mua kohtaa ollu, mutta exäänsä kyllä ja lapsi on hänelle pelkkä pokaali, ei vähempää kiinnosta, mutta sossulle, sosiaaliselle medialle jne kyllä hehkuttaa isyyttään. Henkistä väkivaltaa edelleen harjoittaa muhun, follon jälkeen lähestymiskieltoa haen. Miten ihmeessä tällaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa ei tajuta että henkinen väkivalta tekee jopa suurempaa tuhoa lapseenkin kuin fyysinen! Narsisti-etävanhemmat saa usein "rauhassa" purkaa omaa pahaa oloaan lapsiin...ja nyt varsinkin kun pian ei pysty mua enää kontrolloimaan niin kuka siinä sitten "saa" uhrin roolin muu kuin lapsi. Isällä ei lähes minkäänlaista muuta elämää. Ei perhettä lähellä, vain tuttuja, ei ystäviä.

Antakaa jotain neuvoja, vinkkejä miten mä kestän tän läpi.

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 04 Marras 2014, 09:15

Hei!

Minua lohduttaa ajatus, että meidän kodissamme ja luonani asiat tehdään rakkaudella ja lämmöllä. Otan vastaan lasten murheet ja olen tukena. Uskon, että toisen vanhemman tuki ja aito rakkaus antaa lapsille eväät eheytyä ja korjaa monet haavat. Usein mietin samaa, että kuka lasten etua ajaa? Vasta, kun he oirehtivat, asia uskalletaan kuiskata hiljaa ilmoille. Onko isien oikeuksista tullut sellainen tabu, että se oikeuttaa isät käyttäytymään miten tahansa, koska he ovat turvassa? Eihän toista vanhempaa saa syrjiä ! Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin tasapuolisesti! Kummanko oikeuksia ajetaan, lasten vai isien? Mielestäni vanhemmuus pitää ansaita joka päivä, osoittaa teoilla ja sanoilla rakkautensa ja ilonsa omista lapsistaan. Se, että on vanhempi ,ei automaattisesti takaa sitä, että on hyvä vanhempi. Jossain kohtaa lapset yksinkertaisesti eivät enää suostu menemään narskun luo tai hän saa uuden perheen, joka kiillottaa kulissit ja vanha menettää merkitystään. Sitä ennen välittävä vanhempi kuskaa lapset terapiaan, pitää sylissä öisin, lohduttaa ja ymmärtää, suree ja itkee heidän puolestaan, kulkee tiukasti omalla rakkauden tiellään....Ei ole reilu maailma, ei !
Mustikka

Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim » 07 Marras 2014, 12:59

Minun mielestäni on sinänsä hyvä, että isien oikeuksiinkin on alettu kiinnittää huomiota, koska valtaosa isistä on kuitenkin ihan normaaleja ja kunnollisia. Toisaalta tällaisissa tapauksissa se ei välttämättä ole hyvä asia, että voidaan omien tarkoitusperien takia huudella sitä isyysoikeusjuttua joka paikassa ja saada sillä tahtonsa läpi. Pitäisi aina muistaa se, että sekä äideissä ja isissä löytyy kaikenlaisia tapauksia, vaikka en ketään sinänsä täällä suoraan syytäkään.

Narskulta on otettu toinen lapsi huostaan ja laitettu sijaisperheeseen. Oli sitten lapselleni selittänyt, että lapsi ei halua asua sijaisperheessä, koska häiriökäyttäytymistä oli. Ei ole mielestäni epäselvää, mistä se häiriökäytös oikeasti johtuu... ehkäpä tämä sijoitettu lapsi vihdoin uskalsi tuoda omat tunteensa ilmi?

Vastaa Viestiin