Vinkkejä tähän tilanteeseen?

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Sini

Vinkkejä tähän tilanteeseen?

Viesti Kirjoittaja Sini » 24 Heinä 2017, 16:37

Koitan pitää tekstini lyhyenä. Tilanne ex-mieheni kanssa on huipentunut nyt sietämättömän piinalliseksi. Erosin siis ex-miehestäni ja 9-vuotiaan lapseni isästä 5 vuotta sitten. Yhdessä olimme 6 vuotta, ja tämäkin siksi että nuoruuden typeryyksissäni suostuin lyhyen yhdessäolon jälkeen miehen painostuksesta hankkimaan lapsen. 6 kk parisuhteen alusta olin raskaana, ja siitä alkoikin helvetti, jota on kestänyt ihan tähän päivään asti. Parisuhteessa mies pahoinpiteli minua, eristi kaikista ystävistäni, eli täysin vapaata poikamiehen elämää osallistumatta lapsen/kodinhoitoon, mutta vaati minulta pedanttista siisteyttä. Hän petti minua välittömästi tultuani raskaaksi, ja sai syyn pettämiseen käännettyä minuun. Lopulta, 6 vuotta kärsittyäni mustista silmistä, miehen mielivaltaisista katoamisista ryyppyretkille ja kirsikkana kakun päällä kuukausia kestänyt salasuhde työkaveriin sai minut lähtemään. Mies ilmoitti erotessa että tulee tuhoaaan minut, sillä en ole mitään ilman häntä. Lapsi ei miestä kiinnostanut, ainoastaan silloin kun pystyi käyttämään lasta minun kiusaamiseen tai vakoiluun. Teki jatkuvasti ohareita tapaamisissa mutta somessa yms piti yllä rakastavan isän imagoa jota vain katkera ja paha ex-vaimo kiusaa eikä anna tavata lasta. Sai eron yhteydessä sakkotuomion minun pahoinpitelystä. Sitä ennen miehellä oli jo muita väkivaltaisuus ja rattijuopumustuomioita. Hain lähestymiskieltoa, mutten saanut koska miehen uhkailut olivat aina kasvotusten tapahtuvia, viesteissä ei ollut todisteita niistä. Poliisille mies esitti enkeliä ja näin ollen edes hänen aiemmat pahoinpitelyt, väkivaltaisuus minua kohtaan ja haukkumaviestit eivät riittäneet saamaan lähestymiskieltoa.
Lapsesta on yhteishuoltajuus.(Lastenvalvojan mukaan en saa yksinhuoltajuutta, eikä kannata lähteä tappelemaan oikeuteen) Exällehän tämä on 5 vuotta ollut keino vaikeuttaa elämäämme, mikään ei sovi, kaikesta väännetään ja hän on koittanut esittää mitä sairaampia vaatimuksia (mm. minun pitäisi pyytää häneltä lupa jos lapsi haluaa mennä kaverille leikkimään, minun pitäisi ostaa vain tietyn merkkisiä ja värisiä vaatteita.. Passin saamista vaikeutti, yritti estää ulkomaanlomat.. You name it. Vaatimuksia riitti, mutta edes työttömänä isällä ei ollut mielenkiintoa tavata lasta kuin joka toinen viikonloppu, ei koskaan lomilla.Tietysti koulun kevätjuhlissa isoon ääneen esitettiin maailman mahtavinta iskää).
Eromme jälkeen mies seurusteli 2-3 vuotta naisen kanssa jota myös hakkasi. Poliisi vieraili pariskunnan kotona 5-10 kertaa ja eräs pahoinpitely eteni oikeuteen asti, mutta viime hetkellä tämä nainen veti asian pois, peläten että exäni tappaa hänet. Eroon tämä nainen pääsi exästäni vasta kun hänen äitinsä piilotti naisen mökille ja uhkasi exääni aseella kun tämä tuli väkisin naista sieltä hakemaan.Tätä naista exäni myös on kiusannut eron jälkeen ja yrittänyt sabotoida mm. tämän opinnäytetyötä. Piinaaminen on saanut tämän naisen todella hajalle ja hän käy nyt psykoterapiassa. Exän perhe on jotenkin täysin sairas, ja varsinkin hänen äitinsä boostaa miestä uskomaan että syy siihen ettei mies kykene normaaliin parisuhteeseen, on aina naisessa. Äiti ymmärtää ja tukee, minullekin sanoi että oma vikani kun mies hakkaa, opettelisin olemaan hiljaa.
Tässä siis kevyt riipaisu taustasta. Tilanne, johon kaipaan neuvoja on seuraavanlainen. Exäni nykyinen naisystävä soitti minulle muutama viikko sitten. Tai laittoi facebookissa viestiä, että voisinko soittaa asap. Ihmettelin tätä, en ollut naisen kanssa missään tekemisissä. Soitin naiselle ja hän avautui tilanteesta exäni kanssa. Exä oli hakannut hänen miespuolisen ystävänsä kadulla (naisen 7 ja 10 vuotiaat lapset olivat nähteet tilanteen). Saman päivän iltana mies oli tunkenut väkisin naisen asuntoon, hakannut siellä kaksi ihmistä ja lopulta paikalle oli tullut poliisipartio, joka teki sattuneesta rikosilmoituksen ja lastensuojeluilmoituksen (lapset olivat paikalla todistamassa tätä). Nainen vannoi että jättää exäni. Tietenkään hän ei päässyt eroon exästäni, vaikka hakkasi myös tämän naisen. Vajaa viikossa sai painostettua naisen takaisin.Tässä vaiheessa päätin etten anna lapseni enää tavata isäänsä ilman valvontaa. Olin jo pidempään epäillyt että miehen alkoholinkäyttö oli lähtenyt käsistä. Mies kun on ollut työtön 5 vuotta, sillä mikään työ ei ole hänen arvolleen sopivaa.
Exäni tajusi että tiedän tapahtuneesta, ja alkoi lähetellä minulle viestejä joissa syyllisti tätä naisystäväänsä, koitti uskotella minulle ettei tapahtuneet pitäneet paikkaansa. Lähetteli kuvia muka naisen kotoa löydetyistä huumeista, syytti naista narkkariksi ja hulluksi. En kommentoinut mitään, jolloin exä alkoi selittää että kuulemma lapseni mukaan minä ja mieheni olemme eroamassa, lapseni vihaa miestäni jne. Vastasin lyhyesti miehelle että tämän on turha koittaa alkaa syytellä muita, hän on itse mokannut ja asia selvitetään juurta jaksaen. Olin yhteydessä perheneuvolaan, sosiaalipäivystykseen jne miten edetä. Kesällä kaikki avun ja neuvojen saaminen tuntui todella vaikealta, ja tilanne venyi. Tällä aikaa exäni päätti alkaa lähetellä minulle viestejä, joiden mukaan oli kuullut luotettavalta taholta että MINÄ JA MIEHENI käytämme huumeita. Tässä vaiheessa estin miehen whatsappissa. Tajusin että nyt mennään todella syvissä vesissä. En kommentoinut mitään, ja exä alkoi lähetellä aivan sekopäisiä tekstareita joissa syytti miestäni veronkierrosta, huumeidenmyynnistä (exäni kiehuu mustasukkaisuudesta nykyistä miestäni kohtaan, nykyisellä miehelläni on menestyvä yritys, hän on työtön, eikä voi sulattaa asiaa). Samana päivänä olikin sitten minusta ja miehestäni tehty lastensuojeluilmoitus. Nimettömänä, tottakai. Ilmoituksen mukaan käytimme amfetamiinia päivittäin, ja kuulemma ilmoittaja oli kuullut asiasta usealta taholta. Lienee sanomattakin selvää ettemme todellakaan käytä mitään aineita.

Lastensuojelun tyypit kävivät meillä sitten juttelemassa. Näytin viestit joissa mies syytteli ensin exäänsä narkkariksi, sitten minua. Lapsi kertoi isänsä uhkailuviesteistä (oli laittanut Snapchatissa viestiä että jos lapseni ei soita hänelle heti, mies ottaa ostamansa puhelimen pois lapselta. Toisessa viestissä uhkasi soittaa poliisille jos 9-vuotias lapseni ei soita HETI hänelle. Snapchatissa siksi, että hän tiesi viestien katoavan lukemisen jälkeen, emmekä voisi todistaa näitä uhkailuja). Sosiaaliviranomaiset kuuntelivat meitä ja sanoivat että tuskin meidän tarvitsee mihinkään virtsatesteihin ryhtyä. Kotonamme oli kaikki kunnossa, minulla/miehellä ei rikosrekisteriä, sekä lapsi kertoi nähneesä isänsä useasti humalassa.

'No, sitten Lasu-tyypit tapasivat exääni. Tämähän oli puhunut mustan valkoiseksi ja oli täysin syytön. Häneltä oli kysytty, miksi hän teki nimettömänä lastensuojeluilmoituksen meidän huumeidenkäytöstä, ja hän kiisti asian: kuulemma tiesi kuka ilmoituksen oli tehnyt. Asialla oli mieheni entinen työntekijä, joka vajaa 2 vuotta sitten sai potkut- mistäpä muustakaan kuin aineiden käytöstä. Exäni mukaan kaikki mieheni firmassa käyttivat huumeita ja oli tämän sanonut näille sosiaaliviranomaisille. Tämä on aivan sairas vale. Jollain sairaalla sattumalla ex mieheni ja tämä poispotkittu työntekijä olivat löytäneet toisensa ja yksissä tuumin päättäneet kostaa meille. Lastensuojelun henkilöt eivät kuunnelleet lainkaan kun koitin selittää että tämä nimettömänä ilmoituksen tehnyt henkilö ei ole nähnytkään perhettämme melkein kahteen vuoteen: miten hän voisi yhtäkkiä tehdä ilmoituksen siitä että ME käyttäisimme aineita. Tämä henkilö asuu vielä toisessa maassakin kaikenlisäksi nykyään! Sosiaalityöntekijät ilmoittivat että meidän on käytävä virtsatesteissä "Jossain vaiheessa syksyä". Olen henkisesti aivan romuna, tämä on niin nöyryyttävää ja tuntuu kuin lasun tyypit olisivat uskoneet mieheni selitykset, vaikka minulla on mustaa valkoisella kaikesta. En voi käsittää miten yksi nimetön lastensuojeluilmoitus voi antaa aihetta tällaiseen. Tämän kaiken tarkoitushan on exällä kääntää huomio pois hänen sekoiluistaan ja jälleen kerran, kiusata meitä. Sosiaalityöntekijät vaativat nimenomaan mieheni käymistä useissa virtsatesteissä. Mieheni ei ole edes lapseni huoltaja! Ja lisäksi sosiaaliviranomaiset neuvoivat exääni ottamaan ytheyttä lastenvalvojaan, koska en anna (HEIDÄN NEUVOSTAAN!!) exän tavata lasta. Elän nyt löysässä hirressä syksyn, sillä odotan vain että tämä koko paska olisi ohi ja voisin todistaa syyttömyyteni. Haluan tehdä asiasta rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Tiedän että narsistia vastaan on vaikea taistella, mutta en aio luovuttaa. Olen viikon ajan itkenyt tilannetta päivittäin, sekä menettänyt täysin yöuneni. Kohta varmaan menetän työkykynikin.

Pyytäisin teiltä neuvoja tilanteeseen? Tai jos joku osaisi suositella tällaiseen erikoistunutta asianajajaa?

..pahoittelut pitkästä viestistä. Kiitos jos jaksoit lukea ja kiitos jo etukäteen jos jaksat vastata.

Surusydän16

Re: Vinkkejä tähän tilanteeseen?

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 » 24 Heinä 2017, 20:14

Mulla ei ole neuvoja antaa, muuta kun kaikki vaan talteen mitä tuleen. Oikein paljon voimia ❤. On se vaan niin väärin miten nää saa tota kiusaamista jatkaa.
Ei toi ole lastensuojelua, sehän on toisen vanhemman oikeiden suojelua lapsen etua vastaan :evil:
Eikö lastakaan kuunnella! Eikös Suomessa vaahdota siitä, miten lapsella on oikeus vaikuttaa itseensä koskeviin asioihin!! Missä kohtaa se tässä ilmenee. Kyllä ottaa pattiin teidän puolesta!

Vastaa Viestiin