Sosiaalitoimiston huoltajuuskiistan sovittelutyö ihan epistä

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keiju

Re: Sosiaalitoimiston huoltajuuskiistan sovittelutyö ihan epistä

Viesti Kirjoittaja Keiju » 23 Maalis 2016, 15:29

Nykyään ikävä kyllä jo kuollut asianajaja Markku Salo hoiti aikanaan paljon näitä pitkittyneitä huoltajuuskiistoja, joissa oli toisena osapuolena narsisti. Hän on kirjoittanut kirjoja, mm. Varo narsistia ja Narsisti parisuhteessa, työpaikalla, naapurina ja oikeussalissa. Itsellä on nyt lainassa nuo kirjat, suosittelen lainaamaan ja selailemaan. Hän on aikanaan ottanut asiakseen tämän ongelma-alueen, jota kukaan ei halua omiksi hommikseen.

Luulisi, että niistä löytyisi apuja ja vinkkejä oikeudenkäynteihin, kirjat on kuitenkin kirjoitettu juristin näkökulmasta. Jos ei niistä muuta apua ole, niin ainakin omaa mielenterveyttä saa vahvistettua kun voi todeta, ettei kuvittele kaikkea ympärillä tapahtuvaa!

Sofiaa

Viesti Kirjoittaja Sofiaa » 07 Huhti 2017, 20:31

Hei

Kiitos onpa kiinnostavaa luettavaa, koska kaikki
Samat teemat toistuvat.

Itselläni on edessä repivä huoltajuuskiista narsun kanssa, joka ei ole koskaan tätä ennen ollut kiinnostunut lapsistaan :
8v, 5v, ja 5v pojistaan. Olen huolehtinut heistä aina.

Hänen otteensa vaan tiukentuvat koko ajan. Kaikki alkoi 1 lapsen syntymän jälkeen. Eristystä, taloudellista, henkistä ja fyysistä välivaltaa. Kun kaksoset syntyivät, olot menivät tosi vaikeiksi.

Olin täysin yksin ja minut eristettiin. 2014 lähdin takaisin töihin ja sain elämäni takaisin.

Mieheni yritti kontrolloida milloin mitenkin:
Miksi puet nuo vaatteet, ketä tapaat tapaamisissa, kuka lähettää viestit, hän rajoitti puheluitani, öisin tai tullessani ulkoa hän sanoi, otan sinut kostoksi yöllä kun tulet. Koskaan en saanut nukkua, minulla ei ollut ikinä vapaa-aikaa.

Tilanteet johti toisiin, yritin avioeroa 2015/11. Jolloin hän keksi keinon, alkaa tuuppia, kuristaa ja töniä poikia. Hän tiesi, et
Etten voisi jättää poikia. Hän painosti minut yöherättelyullä ja ahdistamisilla allekirjoittamaan hänelle edullinen avioehto.
Olin peloissani ja allekirjoitin.

Vuosi kului ja riuduin ja olin erittäin kuormittunut ja loppu. Elinpiirini oli suppea, meille ei voinut tulla ketään, mieheni terrorisoi kaikkia ja kielsi ystävien tulon ja soitot. Loppu huipennuksena hän väkisin makasi minut. Reilut 10 vuotta naimisissa olleena. Pääsin senkin kokemaan.

Vuokrasin asunnon ja muutin päivässä. Olin noin 2 vk aja
Järjestänyt tavaroita niin ettei hän huomannut.
Muutin omaan asuntoon. Nyt hän tekee kaikkensa saadakseen kaiken tämän jälkeen viikko- Viikon.

En voi millään suostua siihen. Koitamme neuvotella, mutta joudun antamaan periksi koko ajan. Nyt tuli 25s haaste joss sanotaan että koska olen noin kk verran antanut lähes viikko viikon, se muka katsottaisi vakiintuneeksi.

Pelottaa, olen kauhuissani ja toivon, että oikeus tulee voittamaan. Mieheni on pörssiyhtiön joryssä ja hänellä on järkyttävä koneisto, jolla hän minua uhkaa.

Kun vastaan yhdellä lauseella johonkin viestiin, tulee
Noin A4 pituinen vastaus, jonka jälkeen kaikkk mitä
Olen sanonut on kumottu.

Erittäin raskas tyyppi, joka tekee lapsille ikäviä juttuja. He ovat ihan loppu kun tulevat kotiini. Isä ei ole antanut yhtään läheisyyttä ja hän yrittää
Nyt olla täydellinen isä kaikkine superohjelmien kanssa.

Paljon on tehtävää vielä ja matka on vasta alussa. Mutta harjoittelen sanomaan ei ja en enää myönny kaikkeen ja aion myös laittaa vastaan. Toivon kaikille voimia.

Meillä on yksi elämä
Ja joka hetkestä pitää silti nauttia.

Mustikka

Viesti Kirjoittaja Mustikka » 19 Huhti 2017, 13:23

Mahdollisimman monen pitää kuulla lapsilta suoraan, jos/kun eivät halua olla isällä. Varaa aika lastenpsykiatrille. Kerro huolestasi, että isä tönii ja tuuppii lapsia. Kirjaa ylös kaikkien läheisten, lasten kavereiden, heidän vanhempiensa huomiot siitä, millaisia lapset ovat isäjaksoilta tullessaan. Puhu neuvoloissa, kouluterveydenhoitajalle, opettajalle. Pyri kaikin tavoin todistamaan, että viikko-viikkoa ei saa vakiinnuttaa, vaan tahdotte siihen muutosta. Jokainen lapsi on oma persoonansa, jokaisella pitäisi olla oikeus luonteensa mukaiseen tapaamissopimukseen. Kerro yhteisestä historiastasi lasten kanssa ennen eroa, miten kiinteä yhteys teillä on ollut. Tapaamissopimuksen pitää olla sellainen, että kumpikin voi siihen taipua. Jos omatunto/arvomaailma/vanhemmuus ei voi mitenkään sopeutua vallitsevaan sopimukseen, siihen on oikeus pyytää muutosta. Voit vaatia uudelleen arviointia, uutta sopimusta lasten reagoinnin, voinnin, oman vointisi vuoksi. Sinulla on yhtä suuri oikeus omaan mielipiteeseen kuin toisella vanhemmallakin. Lapsilla on oikeus omaan mielipiteeseen.Kyse on lasten hyvinvoinnista ja siitä, että heillä on hyvä olla. Pyydä ensin kokeilusopimusta ja jos se ei onnistu, käy juttelemassa aiheesta oikeusaputoimistossa. Muista, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, toiveisiin ja vanhemmuuteen. Siinä ei ole mitään väärää. Luota oman sisimpäsi ääneen.
Mustikka

Vastaa Viestiin