"Taas yksi"?

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
sätkynukke100

Re: "Taas yksi"?

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 19 Loka 2017, 22:42

Niinpäs.... Aika vain kuluu päivä kerrallaan eteenpäin samaa kaavaa noudattaen viikosta toiseen.. kuukaudesta toiseen jne. Niinhän siinä pitäisi tulla se välinpitämättömyys... ensin pitäisi saada se yhteydenpitokatkos joo.. siinä onki haaste ja lujana pysyttävä. Tämä asia on tehnyt mut heikoksi.. normaalisti en ole kovin heikkoa tekoa... tässä ihmistä viedään ilman omaa tahtoa eteenpäin ulkopuolisen ohjauksella, manipuloinnilla.. kuin märkää rättiä. Sen jokainen varmasti lähestulkoon täälä palstalla tietää. Vihaa en oikein osaa tuntea.. onko se kanssa hidaste tässä hommassa. Olen lamaantunut

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 01 Huhti 2018, 00:11

¨Pitkästä aikaa vähän tänne poteroon kirjoitella kuulumisia. En ole vieläkään päässyt irti.. henkistä etäisyyttä on tullut metri lisää. Henkistä yhteyttä ei nyt kyllä ole oikein ollutkaan.. mutta olen itse ollut enemmän kiinni siinä, kuin nykysin.

On ollut mm tilanne, että olen mennyt sinne.. on alkanut puhua yli rajojen mua järkyttävää asiaa.. lähdin pois samantien. Huuteli perään, mutta pidin yhteydenpidossani parin päivän tauon. Olin vahvoilla.. kun sain tehtyä sillai. Sen vuoksi myös on alkanut vetämään teatteria pidemmän aikaa jo (toki se todellinen itse paistaa hyvinkin sieltä läpi, eikä pysty koko ajan teeskentelemään). Näen Hänen toimintaansa jo selkeämmin.. manipuloinnin, hyödyntämisen, valheita, ristiriitoja puheissa muutenkin.. ja puheiden sekä tekojen ristiriitasekamelskaa. Tarkasti kontrolloitua elämäänsä, että saa pidettyä kaikki narut käsissään.. ties mitkä narut.. niitä varmasti riittää. Salattuja asioita. Elämä on yhtä jännää peliä tollasille. Pelilauta ja pelinappulat. Kunnia olla yksi pelinappula. :?

Olen tilanteessa, että käyn puolella teholla.. suoritan pakolliset.. aloitekyky uuteen on huonompi, kun normaalisti. En näe huomista enkä tulevaisuutta muutenkaan. Tämä on paikallaan polkemista... Sen stressihäiriön tunnistan itsessäni.. se oli ja on lieventynyt. Ei tule enää flashbackeja traumatisoivista tilanteista (nöyryyttävistä tilanteista julkisesti esim).. kuorta on kasvanut jonkun verran pintaan... ei vaikuta enää sen tekemiset niin syvälle. Toki ei olla liikuttukaan pahemmin missään.. aina "pientä" tulee joka paikassa.. missä liikumme. En enää ryöpytä sille viestein, rakentavassa mielessä... mun väärinkohtelusta... siitä ei ole edes mitään hyötyä. Mykkäkoulu on mun koulutustani ollut, etten puhuisi Häntä rasittavia asoita.. en jaksa kauheasti enää vaivautua kertomaan pahasta olostani. Päässyt siihen mihin on halunnutkin?

Pahinta tässä kuviossa on ollut se sairas huomionhaku, kuin huume sille. Sitä pitää olla jatkuvasti, joka tuutista .. suunnitteleekin huomionhakua erilaisiin paikkoihin ja tilanteisiin. Jatkuva projekti sille... ja järkyttävää sille, joka siinä lähellä joutuu seuraamaan tämmösiä asioita. Sen elämä todellakin perustuu itseensä pelkästään.. sitä ei voi olla suu auki ihmettelemättä.. miten joku voi olla tuollainen. Siinä se aika sitten rientääkin.. ja huomaa, että taas on puolivuotta samaa kulunut eri maustein..enkä vielä ole pystynyt riippuvuutta katkaisemaan. Haluaisin nähdä sen ajan, kun/ jos olen jälleen oma iloinen itseni ja positiivinen ihminen, kunnossa... on niitä vähän tälläkin hetkellä .. mutta murto- osa siitä mitä on ollut.

Tanssiaskeleet narsistisen ihmisen kanssa: kolme eteen, neljä taakse.. yksi eteen, kaksi taakse.. todellisuus ja käytäntö, poljetaan paikoillaan, sut poljetaan lattiaan.. lopuksi lattia kuluu puhki. Narsistinen vie, mutta ei ole vastuuta viemisestään. Jos et pysy perässä, se on sille yhdentekevää. Olet vaihdettavissa oleva esine.. et ole yksilö vaan samaa massaa ihan kaikkien muidenkin kanssa. Hyöty otetaan irti aina, mistä milloinkin saadaan.. oikeudet on vain Heillä. Velvollisuudet muilla heitä kohtaan... Maailmassa kaikki pyörii heitä varten. Ei moraalia.. ei arvoja.. periaatteita.. tai niitä teeskennellään tilanteen mukaan.. Ei selkeää minuutta... rikkinäinen olento, ei ehjäytymismahdollisuuksia. Oppivat teeskentelemään paremmin ja paremmin asioita iän myötä... että saavat pidettyä paremmin hyödykkeitä ympärillään. Oppivat taitavemmiksi ajan saatossa manipuloimaan..

Tämmöstä sekavaa tekstiä ennen nukkumaanmenoa.. en tiedä saako tuosta mitään selkoa :lol:

Kohtivaloa

Viesti Kirjoittaja Kohtivaloa » 01 Huhti 2018, 07:34

Saan kiinni tuosta kaikesta, olisin voinut kirjoittaa tuon kaiken. Narsisti on energiaimuri. Saa kaivattua myös itsestäni kaikki huonot piirteet esiin. Aika ja vieroittautuminen auttaa, mutta se on niin tuskaista. Silti edelleen välillä tulee olo että kaikki energia pakenee hetkessä, ja tulee ihan veltto olo.

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 01 Huhti 2018, 21:50

On tämä elämänvaihe oma osionsa todellakin.. Kuplassa elämistä.. maailma pienentynyt, kutistunut olemattomaksi. Ajatukset kiertää edelleenkin kehää.. nyt on juuri taas oikein ahdistavaa, kuivilla sinnittelyä ihmisestä. Vaan miten siitä sitten raitistut.. tuntuu mahdottomalta. Pää sumussa kuljetaan.. ei osaa elää omaa elämää... ei kiinnosta omat tekemiset, niillä ei ole merkitystä (teen kuitenkin asioita). Pohja olis saavutettava.. olen sen luullut jo monta kertaa olevan. Tuntuu siltä, että se mun kohdalla tulee ajan kanssa pikkuhiljaa.. kunnes se sitten siirtyy historian havinoihin merkityksettömänä ja elämänilo palaa..? Näin on ainakin jollain tasolla uskottava.

Jumissa

Viesti Kirjoittaja Jumissa » 02 Huhti 2018, 08:25

Niin on taas sätkynukke tekstisi, kuin omasta elämästäni. Olin jo hetken aikaa ( muutaman viikon) hyvällä alulla toipumisen tiellä, niin eiköhän vain kahta kovempi" pommitus", kun vastaan tuli( pienen paikkakunnan ongelma, ei vain aina onnistu välttämään) ja samantien olin taas "ihan myyty", kun käytös juuri samaa tauon jälkeen kuin silloin, kun aloimme vajaa 3 v sitten tutustua. Tuosta ajasta puolet on yritystä no erkaantua hänestä. Onnistumatta . Huoh.
Hänellä on uusi nainen "työn alla", ja silti pakonomainen tarve ( nyt suorastaan kovin) pitää minusta samalla kynsin hampain kiinni. Pyysin häntä keskittymään uuteen ihmiseensä ja jättämään minut rauhaan. Hänen mielestään ei ole mitään uutta ihmistä, vaikka puheluita tuli useita ja viestiä "paikkasi" taukoamatta tältä uudelta, ( saanut siis jo koukutettua hänetkin todella hyvin)kun olin narskun seurassa.
Mikään ei itseäni niin paljon suututa kuin minä itse, miksi kerta toisensa jälkeen menetän hänen edessään sen vähäisenkin jäljellä olevan päättäväisyyteni.
Energiatasostani suhteen aikana on kadonnut varmaan80%, saan nykyisin hoidettua vain työni ja kotona aivan pakolliset. Aiemmin olin aktiivinen ja iloinen ja sosiaalinen ihminen. Enää en juuri itseäni tunnista, ja muuta syytä en muutokseen ihan löydä, kuin tämän kuluttavan ajan tässä myllerryksessä.
Grayrock, ihailen sinun "järjestyksessä olevaa päätäsi", ja selkeää ulosantiasi teksteissä. Itse koen, että olen joskus ollut yhtä selväpäinen, en enää, mutta tavoitteeni on selvittää pää ja sydän uudelleen normaaliin kuntoon.
Se saattaa vaatia isojakin asioita, jopa pois muuton, kodin myynnin ja työpaikan vaihdon. Niistä en kuitenkaan mielelläni luopuisi.
Näitä puntaroidessa kiitos tästä vertaistukea täällä , koetetaan porukalla selvitä "kuiville" vielä jonain päivänä.

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 02 Huhti 2018, 12:55

Juu, ei tässä pysty selvästi jäsentelemään tällä hetkellä asioita ihan sinne syvälle asti. Järki on pelissä, mutta se ei auta.. Jokainen tietää järjellä tupakkaan ym ym liittyvät asiat, mutta riippuvaisessa päässä ne muuttaa todellakin muotoaan... riippuvaisen ihmisen aivot kääntää asiat siihen malliin, että saa ainetta... oli se sitten mitä hyvänsä... tai ihmistä, jonka läsnäolo pistää erittymään oksitosiinit ryöppynä jne jne.

Jossain oli siitä, että tupakasta ja alkostakin pääsee helpommin.. ne ei huuda ja muistuttele ittestään, että vedä mut.. juo mut.. mutta narsistiset ihmiset tekee niin. Pelkkä viesti riittää helpottamaan riippuvaisen oloa.. Kun ja jos sitäkään ei tule, vierotusoireet on kovat... kestää oman aikansa. Paras tie raittiuteen ihmisestä ja parempaan elämään tästä olis, että kaikki linjat mykäksi.. ei missään tekemisissä. Pitkä on tie ollut siihen pisteeseen.. pohja on tultava. Tähän asiaan liittyy myös trauma bonding.. niin. https://en.wikipedia.org/wiki/Traumatic_bonding (ei ole siis kyse mistään pelkästä riippuvuudesta ja siihen liittyvästä irtautumisen vaikeudesta). Kiitos vinkistä, joka tästä mainitsi... Pitäisi perehtyä enemmän tuohon aiheeseen.

Riippuvainen ihminen on erilainen riippuvaisena kuin omana itsenään. Tunnen kuitenkin täs elämässä itseni, vaikken meinaa tunnistaa tällä hetkellä... Tupakkaan liittyvistä riippuvuuksista on vaikea irtautua todellakin.. tiedän (mutta olen sen tehnyt)... tässä "ihmissuhteessa" puhutaan vielä vaikeammista asioista... että kaikki täälä palstalla olevat, haluan sanoa.. aika sissi, joka tästä irtaantuu ja pääsee elämässä eteenpäin :) Sekin on hyvä, vaikka tulisi jätetyksi... kunhan vaan pääsee eroon. Pää saisi henkisen vapauden, hyvän olon.. jossain vaiheessa. Vierottautuminen ja ehjäytyminen kestää kaikesta sen oman aikansa.. terapia ei varmasti huono lisä olisi kenellekkään (paitsi jos ei ole aiheesta mitään tietoa oikeasti!). Terapeutit on yksilöitä, eikä kaikki tajua aiheesta yhtääääääään mitään. Vaihtoon vaan.

Aika sitkeeseen p*skaan sitä on tullut astuttua.. joka ei kengänpohjasta lähde millään irtikään.. ja se p*skanen kenkä vielä jalassa pikaliimalla kiinni. Pakottamalla se ei lähde, vaan hitaasti liottamalla......................................................................................... (joo, todella hyvä vertaus..hahahah :D)

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 02 Huhti 2018, 15:56

http://ketunhantak.blogspot.fi/2016/07/ ... matic.html (aukaisi silmiä todellakin suuremmalle!)

Kissapistoksissa

Viesti Kirjoittaja Kissapistoksissa » 06 Elo 2018, 22:22

Saattaa vaatia useitakin yrityksiä pyristellä irti, mutta jokainen yritys vie hitusen kauemmaksi. Itsellä tämä myös työn alla. Monesti olen pettynyt itseeni, kun lankean taas. Kun ikävä iskee kovaa, on niin helppo suostua, vaikka tiedän, ettei kyse ole muuta kuin seksistä. Se onkin ainoa asia, joka välillämme toimii. Se myös antaa tunteen, että toinen tarvitsee ja halua sinua, jopa vähän rakastaakin... heh heh, tiedetään, rakkaus ei ole tälläistä. Sisältä onttona, hyväksikäytettynä sitten kiroan itseäni, kun en ollutkaan tarpeeksi vahva.
Vuosia jo tiedostaneena vääjäämättömän eron, tässä roikun vielä, joten ymmärrän kyllä. Neuvot siitä, että jätä se heti, ei auta. Kaikilla on polkunsa kuljettavanaan....ero vie aikaa, mutta yksi pieni askel on se, että tajuaa eron olevan väistämätön.

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 16 Elo 2018, 21:29

Kissapistoksissa kirjoitti:
06 Elo 2018, 22:22
Saattaa vaatia useitakin yrityksiä pyristellä irti, mutta jokainen yritys vie hitusen kauemmaksi. Itsellä tämä myös työn alla. Monesti olen pettynyt itseeni, kun lankean taas. Kun ikävä iskee kovaa, on niin helppo suostua, vaikka tiedän, ettei kyse ole muuta kuin seksistä. Se onkin ainoa asia, joka välillämme toimii. Se myös antaa tunteen, että toinen tarvitsee ja halua sinua, jopa vähän rakastaakin... heh heh, tiedetään, rakkaus ei ole tälläistä. Sisältä onttona, hyväksikäytettynä sitten kiroan itseäni, kun en ollutkaan tarpeeksi vahva.
Vuosia jo tiedostaneena vääjäämättömän eron, tässä roikun vielä, joten ymmärrän kyllä. Neuvot siitä, että jätä se heti, ei auta. Kaikilla on polkunsa kuljettavanaan....ero vie aikaa, mutta yksi pieni askel on se, että tajuaa eron olevan väistämätön.
Juurikin niin.... Olin tuossa viikot olematta y hteyksissä.. ja sitten taas... viikonloppu läheni, nähtiin. Tämä on projekti.. ei päätös... lähteä omille teilleen. Pitkä projekti. Riittääköhän elämä... heh.

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 02 Syys 2018, 20:59

Taas olisi yritystä olla NC: ssa... eli ei yhteydenpitoa narsistiseen ihmiseen. Hetki kerrallaan

Vastaa Viestiin