Narsu ja anteeksipyyntö

Narsistinen vanhempi aiheuttaa paljon tuhoa lapsilleen 'kasvattajana' - keskustelua persoonallisuushäiriöisen vanhemman aiheuttamista puutteista itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Shortlie

Re: Narsu ja anteeksipyyntö

Viesti Kirjoittaja Shortlie » 11 Kesä 2018, 15:27

Lydie kirjoitti:
10 Kesä 2018, 17:17
Katoin siitä lisää netistä ja löysin tällasen sivun:
flyingmonkeysdenied.com
Ihan mahtava teksti ja avasi silmiä monessa asiassa.
Tuo oli muuten ihan hyvä linkkaus, lukasin hieman ja laitoin sen talteen pahojen päivien varalle. Mulla on sellainen säiliö linkkejä, joilla yritän muistuttaa itselleni, miksi olen etäisyyttäni ottanut ja miksi se on todennäköisesti ihan tervettä.

Ps. Kyl tuo siteeraaminen tulee ajan kanssa. Jos haluut hioa, miltä tekstit näyttää, niin esikatselua voi käyttää kun kirjoitus on valmis(näkee miltä julkaisu tulee näyttämään muille) + kirjoituksiakin muokata yhä julkaisemisen jälkeen.

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 11 Kesä 2018, 22:33

Kiitos rohkaisusta! Sainkin editoitua! :D

Tuula

Viesti Kirjoittaja Tuula » 14 Kesä 2018, 18:47

Hei Shortlie. Voisitko kertoa konkreettisia esimerkkejä millaisia keskustelusi ovat siskosi kanssa? Haluaisin nähdä onko kokemuksessasi paljon samaa siihen nähden mitä siskoni veti nuoruudessamme.

Shortlie

Viesti Kirjoittaja Shortlie » 15 Kesä 2018, 14:05

Tuula kirjoitti:
14 Kesä 2018, 18:47
Hei Shortlie. Voisitko kertoa konkreettisia esimerkkejä millaisia keskustelusi ovat siskosi kanssa? Haluaisin nähdä onko kokemuksessasi paljon samaa siihen nähden mitä siskoni veti nuoruudessamme.
Moi Tuula,
Kysyt raskaista asioista. Mä luulen, että olen siskostani ja äidistäni kirjoitellut jo foorumilla aika paljon. Suoran esimerkin kertomista vältän, sillä meidän perheessä käytös on niin syvän sekavaa, että on mielekkäämpää kuvitella mua hulluksi, enkä kaipaa niitä kommentteja enää. Meidän perheen sairaus on 95% varmuudella psykopatia, joten aiheeseen perehtynyt kenties ymmärtää puhumisen vaikeuden. Se on paljon lukitsevampaa kuin narsismi, jos yritän jonkinlaista pesäeroa vetää. Siinä kyse on toisen ihmisen täydellisestä "hallinnasta".

Rohkaisen sua kuitenkin kirjoittamaan omista kokemuksistasi, se että ne saa ulos sisältään autto ainakin mua. Vaikeimpia asioita mä työstän kuitenkin nykyään taas terapiassa. Narsistisesta isästäni on helpompaa puhua, sillä hänellä oireet ovat olleet enemmän voimakkaiden narsististen piirteiden puolella.

Tuula

Viesti Kirjoittaja Tuula » 15 Kesä 2018, 19:47

Moikka Shortlie. Harmi että sulla on tällaisia kokemuksia. En voi oikeastaan muuta kuin kuvitella miten sekaisin tuommoiset perhe suhteet voivat lapsensa saada. En kumminkaan foorumia lukiessa ole vielä nähnyt kenenkään kommentoivan toista jäsentä hulluksi kokemuksista puhuttaessa, mutta päätös on tietenkin sun. Konkreettisuus vain antaa jonkinmoista taetta siitä että asiat mitä ihmiset jakavat ovat todellisia.
Kiitos vinkistä Shortlie. Näin teinkin jo. Toivottavasti asioiden työstämisestä on sulle hyötyä.

Shortlie

Viesti Kirjoittaja Shortlie » 15 Kesä 2018, 22:37

Koin sinun toiveesi hieman hyökkääväksi ja lisäksi hyvin henkilökohtaiseksi. En myöskään oikein pitänyt tuosta vaatimuksesta toimittaa konkreettisia todisteita, että puhun totta.

En tunnistanut valitettavasti tuosta sun kertomuksestasi omaa siskoani. En oikein osaa kuin vinkata pitämään etäisyyttä siskoosi, jos koet hänen olevan hankala. Ajan kanssa siihen oppii, vaikkei se oikeasti mukavaa olekkaan pysyä etäällä noista vaikeista läheisistä.

Voimia ja tervetuloa foorumille! :)

Vastaa Viestiin