Onko narsisti vai ei

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Pikkumy

Onko narsisti vai ei

Viesti Kirjoittaja Pikkumy » 25 Tammi 2018, 23:13

Ex mieheni on todella hankala ihminen.
Välillä epäilen itseäni, että kuvittelenko vain hänen olevan narsisti.
Hän on todella riidanhaluinen ja piti mökötys maratoneja.
Hän puhuu seläntakana kaikille minusta pahaa ja uhriutuu.
Hän on usein sanonut että hänen raivarit johtuu minusta koska olen niin v*ttumainen ja kääntää asiat päälaelleen, ja hän muunmuassa väittää että minä olen se hankala ihminen ja että minun kanssa on hankala elää ja muitakin juttuja.
Hän kilahtelee pikku jutuista esim kun puhuttiin puhelimessa ja mainitsin että vaihdan autoa niin "narsisti" kilahti ja rupesi raivoamaan et millä rahalla minä autoa vaihdan ja että nykyinen autoni on hyvä yms.. Me ollaan erottu ja hän yrittää yhä määräillä.
Kirjoittelen tähän ketjuun lisää juttuja aina kun tupsahtaa mielen

Pikkumy

Re: Onko narsisti vai ei

Viesti Kirjoittaja Pikkumy » 26 Tammi 2018, 22:24

Hän osti seurustelun alussa auton ja rupesi määräämään auton käytöstä ja halusi sen auton omiin nimiinsä

Alexanderi

Viesti Kirjoittaja Alexanderi » 27 Tammi 2018, 10:08

Minkälainen hänen lapsuutens aon ollut? Se on avain siihen voiko ihminen olla narsisti. Jos ihminen on elänyt normaalin, tasapainoisen ja onnellisen lapsuuden niin hän ei voi olla narsisti

Pikkumy

Viesti Kirjoittaja Pikkumy » 30 Tammi 2018, 00:55

Alexanderi kirjoitti:Minkälainen hänen lapsuutens aon ollut? Se on avain siihen voiko ihminen olla narsisti. Jos ihminen on elänyt normaalin, tasapainoisen ja onnellisen lapsuuden niin hän ei voi olla narsisti

Hänen lapsuutensa oli epävakaa. Alkoholisti perheenisä joka pieksi kaikkia sisaruksia. Lisäksi muitakin alkoholisteja suvussaan. Nähnyt paljon väkivaltaa ja kokenut. Hänellä itselläänki alkoholiongelma joka tullut yli 20 vuotiaana. Minulla olisi paljon kerrottavaa hänestä mutta kasailen palapeliä päässäni jotenkin ajatukset solmussa ja satakertaa mietin oliko kokemukseni totta ja uskallanko sanoa ääneen. Ja koko ajan epäilen itseäni ja omia kokemuksiani, vaikka totta jokainen tapahtuma oli.

Pikkumy

Viesti Kirjoittaja Pikkumy » 30 Tammi 2018, 01:02

Kun meille syntyi lapsi niin "narsisti" käyttäytyi oudosti. Esim kun kuljettiin rataslenkillä ja vauva itki ja nostin syliin niin hän suuttui ja rupesi mäkättämään ja että vauvaa ei saa syliin ottaa vaikka huutaa. En todellakaan tajua miksi. Yöllä kun vaihdoin vauvalle vaippoja niin "narsisti" suuttui ja alkoi suu vaahdossa selittää ettei vaippoja saa yöllä vaihtaa. Ja kun keskityin vain vauvaan hän rupesi valittamaan että minun pitäisi hieroa ja huomioida häntäkin. Vaikka vauva vain heräsi yöllä itkemään "narsisti" suuttui koska vauva herätti hänet. Ja kun oli sellainen yösyöttö aika vauvan kanssa ja olin valvonut hurjasti niin "narsisti" valvotti minua tuntikausia aloitti iltaa kohden oudot saarnansa milloin mistäkin etten saanut nukkua ja ne asiat mistä hän saarnasi oli niin merkityksettömiä että tuntui että halusi vain riitaa huvikseen. Sitten kun tultiin esim. jostain kyläilemästä kotiin lapsen kanssa iloisena niin "narsisti" tahallaan aloitti riitaa jostain aiheesta ja tuntui että hän kosti sen koska olin käynyt kotoa poissa (jota tapahtui harvoin) Tuntui että hän oli mustasukkainen vauvasta kutsui vauvaa nimillä: manaaja,riivaaja.. Sanoi että kun vauva syntyy helvetti alkaa..

Pikkumy

Viesti Kirjoittaja Pikkumy » 30 Tammi 2018, 01:10

Ja muutenkin tuntui että tämä "narsisti" kontrolloi kaikkea jopa kännykkä piti pitää äänettömällä koska aloitti siitäkin aina että jos tuli viesti niin kuka laittoi ja miksi ja että onko se viestittäjä mies yms.
Sitten jos laitoin viestejä myöhään yöllä: kuka työtön siellä laittaa viestejä kellä on aikaa viestitellä yms..
Oli mustasukkainen jos minulle soitettiin. Hän itsekkin oli suurimman osan ajasta työtön ja puhui aina alentuvasti muille ihan kuin olisi toisten yläpuolella..
Ja kun sukulaisia tuli kylään tämä "narsisti" saattoi lukittautua makkariin eikä tullut lainkaan ulos käytti joskus tekosyynä päiväunia välillä kirjan lukemista ja milloin mitäkin itseäni hävetti hänen käytös.

Ja hänellä oli tapana aloittaa tyhjästä saarnojaan ja valituksiaan jotka kesti tuntikausia ja kun olin hiljaa niin suuttui siitäkin ja jos vastasin suuttui siitäkin.
Ja tuntui että aina kun olin iloinen niin halusi lytätä ja sanoinkin tästä asiasta hänelle että tuntuu että hän haluaa nähdä mun itkevän. Tuntui ettö nautti mun pahasta olosta.

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 30 Tammi 2018, 08:24

Siis mahtavaa, että olet päässyt eroon tuollaisesta :) Ei varmasti ole ollut helppoa elää siellä ympyröissä...

Alexanderi

Viesti Kirjoittaja Alexanderi » 30 Tammi 2018, 14:35

Kuullostaa kyllä todellakin narsistilta vieläpä jos lapsuus on ollut tuollainen. Mustasukkaisuus kuuluu ilmeisesti vakiona miesnarsisteille. Niin ikävältä kuin se kuullostaa niin narsistin uhri (kumppani esim) on pelkkä väline ja roskalaatikko johon narsisti voi oksentaa oman pahan olonsa joka kuitenkin on narstilla se ainoa aito ja pysyvä olotila johtuen siitä että lapsuudesta on traumoja joita ei ole käsitellyt. Ei ole väliä onko muiden syyttämisillä tai haukkumisilla mitään logiikkaa. Johonkin se turhautuminen pitää purkaa. Minä sain haukut kun söin pizzaa veitsellä ja haarukalla tai kun lämmitin ärsyttävän ”pitkän” aikaa mikrossa ruokaa. Minun olisi pitänyt syödä pizzaa ”kuin muutkin tavalliset ihmiset”

Myös lapset ovat narsistin uhreja koska ovat esittelyvälineitä joilla voi eron tullen puolisoaan kiristää. Ei narsisti välitä oikeasti lapsistaan tai rakasta heitä. Ovat joskus jopa vain taakka. Muistan kun narsistiexäni haukkui lastaan tämän kuulematta minulle. Kukaan joka rakastaa lastaan ei sano lapsestaan niin kuin hän sanoi minulle

Karju

Viesti Kirjoittaja Karju » 01 Maalis 2018, 09:46

Alexanderi kirjoitti:
30 Tammi 2018, 14:35
Kuullostaa kyllä todellakin narsistilta vieläpä jos lapsuus on ollut tuollainen. Mustasukkaisuus kuuluu ilmeisesti vakiona miesnarsisteille. Niin ikävältä kuin se kuullostaa niin narsistin uhri (kumppani esim) on pelkkä väline ja roskalaatikko johon narsisti voi oksentaa oman pahan olonsa joka kuitenkin on narstilla se ainoa aito ja pysyvä olotila johtuen siitä että lapsuudesta on traumoja joita ei ole käsitellyt.
Mustasukkaisuus on ihan yhtä tyypillistä niin miehillä, kuin naisilla luonnehäiriöisten(narsistien) keskuudessa. Se vain näyttäytyy hieman eritavalla .

Pikkumy

Viesti Kirjoittaja Pikkumy » 12 Elo 2018, 01:29

Alexanderi kirjoitti:
30 Tammi 2018, 14:35
Kuullostaa kyllä todellakin narsistilta vieläpä jos lapsuus on ollut tuollainen. Mustasukkaisuus kuuluu ilmeisesti vakiona miesnarsisteille. Niin ikävältä kuin se kuullostaa niin narsistin uhri (kumppani esim) on pelkkä väline ja roskalaatikko johon narsisti voi oksentaa oman pahan olonsa joka kuitenkin on narstilla se ainoa aito ja pysyvä olotila johtuen siitä että lapsuudesta on traumoja joita ei ole käsitellyt. Ei ole väliä onko muiden syyttämisillä tai haukkumisilla mitään logiikkaa. Johonkin se turhautuminen pitää purkaa. Minä sain haukut kun söin pizzaa veitsellä ja haarukalla tai kun lämmitin ärsyttävän ”pitkän” aikaa mikrossa ruokaa. Minun olisi pitänyt syödä pizzaa ”kuin muutkin tavalliset ihmiset”

Myös lapset ovat narsistin uhreja koska ovat esittelyvälineitä joilla voi eron tullen puolisoaan kiristää. Ei narsisti välitä oikeasti lapsistaan tai rakasta heitä. Ovat joskus jopa vain taakka. Muistan kun narsistiexäni haukkui lastaan tämän kuulematta minulle. Kukaan joka rakastaa lastaan ei sano lapsestaan niin kuin hän sanoi minulle

Kiitos. Haukut vahingoittaa niin syvältä. Kirpaisee ajatella miten paljon toist on rakastanut ja hän on paljastunut hirviöksi. Kaikki särkyy ja joutuu elämän kasaamaan sirpaleista. Tuntuu ettei kukaan ulkopuolinen tajua mitä uhrit käy läpi. Samaa mieltä ettei narsisti välitä lapsistaan. Ne ovat vain pelinappuloita sodassa, kuten ex mies minulle on sanonut mutta väittänyt että minö käytän lasta pelinappulana. Minä olen järjestänyt tapaamiset (kuljettanut lapsen isänsä luo) Ja silti hän väittää että pelailen pelejä. Tajuan että puhuu itsestään ja yrittää heijastaa tekonsa minuun. Vaikeaa elää tälläisen ihmisen kanssa. Silloin kun ei pidä yhteyttä olen vain ja ainoastaan onnellinen.

Vastaa Viestiin