Sisarus narsistina

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Helga

Sisarus narsistina

Viesti Kirjoittaja Helga » 26 Helmi 2018, 22:53

Onko kenelläkään kokemusta siitä että sisko olisi narsisti? Olen itse nyt vähän herännyt tähän kun siskoni on alkanut käyttäytymään hyvin kummallisesti.
Jostain syystä hän etsii nyt kokoajan syyllisiä muista, kertoo koko ajan miten hänellä menee huonommin ja kuitenkin kehuu itseään koko ajan. Ja ehkä tärkein, empatiakyky puuttuu eikä hän pysty asettamaan itseään toisen asemaan. Kaiken minkä tekee tähtää siihen että hän hyötyy siitä.

Jotenkin en enään kykene toimimaan hänen kanssaan. Anteeksi olen antanut monasti mutta nyt jotenkin havahduin. En osaa kaikkia piirteitä tähän luetella kun ajatukset on vielä ihan sekaisin.

Mistä mä saan apua tähän?

Shortlie

Re: Sisarus narsistina

Viesti Kirjoittaja Shortlie » 30 Maalis 2018, 13:32

Moi,
Minun sisarellani on myös jonkinasteinen luonnehäiriö. Tiedän miten karmea fiilis siitä tulee, kun asian alkaa havaita. Paras vihje, minkä osaan sanoa on, että yritä alkaa suunnitella, miten pääsisit hieman etäämmälle hänestä.

Apua tunnepuolelle saa kirjoista, youtube videoista ja nut ryhmäkäynneistä. Puhuminen asiasta voi olla vaikeaa, koska kaikki ihmiset eivät välttämättä ymmärrä, miten järkyttynyt todella olet.

Muista, että et ole yksin. Moni täällä foorumilla kirjoittavista on jossain vaiheessa joutuneet havahtumaan psyykkiseen kipuun. Suosittelen alkuun lukemaan muiden kertomuksia ja perehtymään narsismiin kunnolla. Tsemppiä!

Quasimodo

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » 14 Touko 2018, 15:43

Epäilen ettei siskosi ole narsisti. Tarvitaan enemmän tietoja. Mihin sisko reagoi? Miksi hän hakee syyllisiä?
Vastaako hänelle kukaan? Onko muukin perhe hylännyt hänet? Miltä siskon jättäminen sinusta tuntuu? Miten hän kehuu itseään ja miksi se vaivaa sinua? Jos hän oikeasti on narsisti se tarkoittaa sitä, että koko perheessä on jotain vinossa. Narsismi itää lapsuudessa, kun lapsen perustarpeisiin ei vastata ja lapsi piilottaa todellisen minänsä ja tarpeensa syvälle sisimpäänsä ja elää lopun elämäänsä naamion takana tunteita näytellen. Jos sisko on narsisti, hänellä on hovi joka tekee likaisen työn hänen puolestaan. Hän haluaa kostaa sinulle kaiken kokemansa vääryyden mutta niin, että näyttää itse enkeliltä ja sinä kiipeilet pitkin seiniä. Hän projisoi häpeäänsä sinuun mutta ei saa siitä helpotusta. Olette loppuun asti sodassa.

Voimaton

Viesti Kirjoittaja Voimaton » 16 Touko 2018, 19:51

Perheessä voi olla narsisti, joskus lapsi, joskus vanhempi, joskus sisarus. Diagnoosi ei ole tärkeä, vaan se miten itse tunnet. Sisarusta aina ahdistaa tällainen tilanne ja on todella vaikea ottaa etäisyyttä läheisestä ihmisestä. On niin surullista nähdä hänenkin kärsivän, se purkautuu narsistin oireina.
Valitettavasti itse jaksaa paremmin kun pitää etäisyyttä. Tsemppiä!

Vastaa Viestiin