Case Flying Monkeys

Narsistinen vanhempi aiheuttaa paljon tuhoa lapsilleen 'kasvattajana' - keskustelua persoonallisuushäiriöisen vanhemman aiheuttamista puutteista itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Lydie

Re: Case Flying Monkeys

Viesti Kirjoittaja Lydie » 14 Kesä 2018, 11:27

Ei tosiaan mökkiä ole myyty, mutta siitä on kyllä kuullut uhkailua tai vihjailua vähintään viimeiset kymmenen vuotta.
Viimeksi muokannut Lydie 19 Kesä 2018, 11:22, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 14 Kesä 2018, 11:52

Minkälaisia kokemuksia teillä on sisarussuhteista tällasissa kuvioissa? Voiko sisaret lähentyä myöhemmin kun ovat räpistelleet pois tällaisista verkoista vai kannattaako vain pysyä sisaruksista myös erossa? Jos sisaren kohdalla on kyse jostain muusta kuin tilanteen tajuamisesta ja vahvistumisesta (aiheuttaen välien parantumisen), niin eihän sisareen voi sitten koskaan enää luottaa.

rajallinen

Viesti Kirjoittaja rajallinen » 17 Kesä 2018, 22:06

En osaa kertoa kuin omasta kokemuksestani ja se ei ole lohdullinen. Olen yrittänyt lukuisia kertoja olla uudelleen yhteydessä sisaruksiin, asiallisesti ja läheisemmin ja "turpaan" on tullut joka ikinen kerta.

Sen jälkeen kun narsisti niittasi minut kerralla niin pahaan kuntoon etten siitä enää selvinnyt, ei ole myöskään välit sisaruksiin parantuneet koskaan. He olivat ja ovat... voisiko sanoa sekaisin kuin seinäkellot mitä tulee meidän perhedynamiikkaan. Erityisesti toinen heistä, on vakavasti pershäröinen ollut koko ikänsä. En tiedä onko diagnoosia mutta vainoharhainen kleptomaani kuvaisi hyvin. "MIkään ei tunnu miltään ellei se ole joltain pois". Symbioottisessa suhteessa narsistiin.

Toinen on "vain" puhdas apina, ei naiivi vaan kavala. Omaksui selvitymis strategiaksi sen missä ulkoisesti kaikki näyttää hyvältä mutta lähempää katottuna perhehevltti on täys ocd tyyppistä jäätävää itsen ja muiden kontrollointia. En ihmettelisi vaikka olisi jollain lailla fyysisestikin väkivaltainen kun saa raivareitaan.

Toisaalta, olen pitänyt mielessäni senkin että itselleni tuli useita havahtumisia ennen kuin tuli se lopullinen. Miksei se teoriassa voisi tulla toiselle siskoistakin. En tosin usko, enää. Teatteri on "täydellistä".

Se mitä ennemmin suosittelen on että keskity itseesi, omaan toipumiseen, pidä itsestäsi huolta, puhu ja kirjoita itseäsi ja kokemuksiasi näkyväksi. Siten löydät kaltaisiasi ja saat arvokasta vertaistukea ja alat löytää maata jalkojen alle. Ajan mittaan, kun itse muutut, tulet näkemään toisista näkövinkkeleistä muuttuuko näkymät sisarusten suhteen. Et enää tarvitse sitä samalla tavalla kuin nyt. Sinun on luotava oma elämäsi, uskallettava haluta omaa elämää, sinun näköistä. Ei voi tietää kuuluuko siihen muutaman vuoden kuluessa sisaruksia tai sukulaisia tai haluatko edes ja missä määrin.

Luon toivoni seuraavaan sukupolveen, siihen että olen aikanaan saanut tallennettua mahdollisimman paljon heille talteen materiaalia jota voivat käydä läpi tai olla käymättä. Haluan silti että he tietävät halutessaan historiaansa. Suvustaan. Minun kokemukseni mukaan.

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 22 Kesä 2018, 00:28

Hei! Ajattelin vielä lisätä tähän hovinpyörityskuvioon yhden havainnon jonka olen tehnyt. Paitsi että hajoita ja hallitse -tekniikka on ilmeinen ja aika räikeä, niin mitä minä olen sivusta huomannut on tietynlainen verkon kutominen samaan aikaan. Eli jos esimerkiksi en ole sisarteni kanssa tekemisissä alkaa narsistin taholta omituinen vihjailu ja juoruilu, jotta sisarukset tiivistäisivät yhteydenottoa, päämääränä siis se, että narsisti voisi alkaa taas pelata pelejään. Toisaalta saataan saada jotain ihme "mitä kuuluu" -viestejä yllättäen puolitututulta ja heti aistin että ne tulevat kauko-ohjauksena, yleensä narsistin ystävältä. Eräänlaista linkkejen luontia ja kontrollointia.

Puhutaanko me taas samasta henkilöstä? :twisted:

Vastaa Viestiin