Introvertti narsisti/ covert narsisti

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Toivoakaipaava

Introvertti narsisti/ covert narsisti

Viesti Kirjoittaja Toivoakaipaava » 10 Heinä 2018, 21:25

Olen aikaisemmin kirjoittanut tilanteestani otsikolla "neuvoton" ja sitä olen edelleen.
Olen lähiaikoina ottanut paljon selvää ja lukenut narsismista ja törmäsin covert narsismiin. Tuntuu että kaikki piirteet täsmäävät. Mieheni tosiaan kuvittelee olevansa normaalia älykkäämpi, olisi ollut maailmanmestari lajissaan mutta häntä ei kotoa tuettu riittävästi, aikoo tulevaisuudessa perustaa menestyvän kasvuyrityksen (ei tiedä vielä miltä alalta), tekee usein töitä pitkään eikä tule kotiin sovittuun aikaan ja jos soitan ja kysyn onko tulossa laittaa luuria korvaan ja sammuttaa puhelimen. Tulee kun on valmis. Hän myös urheilee ja sitäkin on/off tyylisesti. Joko joka päivä monta tuntia tai ei ollenkaan. Hän myös menee urheilemaan kun hänelle sopii, sovittaminen perheen muihin menoihin on vaikeaa. Hän on usein, tai melkein aina myöhässä enkä voi luottaa että sovitut asiat pitää. Hän on myös erittäin epärealistinen mm rahan ja ajankäytön suhteen. Hän on myös impulsiivinen.

Onko muilla kokemusta tällaisesta?
Meillä on neljä lasta ja tilanne on hankala. Mietin jatkuvasti muuttoa muualle, mutta irti päästäminen on todella vaikeaa. Ajatus kaikesta luopumisesta (unelmat, koti, ehjä perhe jne) tuntuu vaikealta.

Hän kohtelee minua välillä todella hyvin; kehuu, halaa, tuo kukkia ja ostaa lahjoja. Uskon myös että hän on vilpitön ja tarkoittaa mitä sanoo. Seuraavana päivänä syyttää, mitätöi, halveksii, laiminlyö jne. Hänen köytöksensä on arvaamatonta. Ei voi tietää pitääkö asiat mistä sovitaan, enkä voi tietää millä tuulella hän tulee kotiin.

Olisi kiva keskustella tästä aiheesta samaa kokeneen kanssa.

Venica

Re: Introvertti narsisti/ covert narsisti

Viesti Kirjoittaja Venica » 11 Heinä 2018, 23:04

Muista että narsisti myöntää virheensä ja on mukava ettet lähtisi tai on tarkoitus peränä aina saada jotain.vastineeksi. eli manipulointia.
Jos rakkaus olisi aitoa toiselle haluaa hyvää vaatimatta vastapalvelusta.

Sinun ei tarvitse puolustella hänen huonoa käytöstään että hän osaa olla mukavakin.

Toivoakaipaava

Viesti Kirjoittaja Toivoakaipaava » 12 Heinä 2018, 21:51

Niin ehkä, tuntuu kyllä pahalta ajatella että se aina olsi niin vaikka usein onkin.. Haluaisin uskoa että hän on välillä aidosti vilpitön. Uskon että mieheni tiedostaa joskus omaa käytöstä edes vähän. Tai ainakin hän on välillä ollut pahoillaan kun on huutanut, haaukkunut tms.

Se, mitä hän ei ymmärrä on oma välinpitäämätön kohtelu. Hän ei kykene asettumaan muiden tilanteeseenm Esim kun aamulla pyydin voiko hän nousta lasten kanssa kun olen flunssassa niin ei voi koska häntä väsyttää ( nuorin herää 5.30 ja minä olen se joka herään 95% aamusita). Tai lähtee hoitamaan asioita enkä tiedä milloin tulee. Tai lähtee lenkille tai alkaa tekemään jotakin juuri kun pitää nukuttaa lapsia, tai tulee keittiöön syömään vaikka päivällinen on pian valmis ja kiellän lapsiltakin syömisen kun pian on ruoka jne jne

Ikävää on myös minun oma käytös. Nalkutan ja valitan ja hermo menee. Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen (!) ja se on ollut minusta kiinni. Toki on ollut raskaus ja imetys mutta suurin syy on että en vain kykene. En pysty läheisyyteen kun minua kohdellaan huonosti. Hän taas väittää että se on minulta vallankäyttö ja hän tavallaan kostaa minulle siitä... Saan kuulla siitä lähes päivittäin. Ymmärrän toki että on haitallista suhteelle kun ei ole läheisyyttä, ja sekin on kierre, mutta en voi mitään sille etten nyt pysty.

Lumiaura

Viesti Kirjoittaja Lumiaura » 12 Heinä 2018, 22:32

Narsisti on kyvytön tuntemaan empatiaa, ja siksi hän ei pysty ymmärtämään juuri tuon kaltaisia asioita, että hän nousisi lasten kanssa jne. Narsisti on itse lapsen tasolla tietyllä tapaa, ja kykenee tarkastelemaan ainoastaan asioita omasta näkökulmasta. Hän on kuin itkevä lapsi jonka tarpeet tulee tyydyttää. Narsistin keinot on vaan toisenlaiset, ja intrvertillä ne on mökötys, kylmyys, välinpitämättömyys jne.

Sinulla on loputon urakka. Narsisti ei muutu,ja hänen tarpeet ovat loputtomat. Narsistin palvelu on ylityötä, josta ei makseta ja työehdot muuttuvat koko ajan. Narsisti tietää kyllä joskus kun menee vikaan, mutta toimii silti niin. Koska hänellä ei ole moraalia eikä empatiakykyä. Jaksamista. Pidä huolta itsestäsi ja omista rajoista. Hae apua itsellesi.

NeitiK

Viesti Kirjoittaja NeitiK » 13 Heinä 2018, 21:50

Toivoakaipaava kirjoitti:
12 Heinä 2018, 21:51
Ikävää on myös minun oma käytös. Nalkutan ja valitan ja hermo menee. Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen (!) ja se on ollut minusta kiinni. Toki on ollut raskaus ja imetys mutta suurin syy on että en vain kykene. En pysty läheisyyteen kun minua kohdellaan huonosti. Hän taas väittää että se on minulta vallankäyttö ja hän tavallaan kostaa minulle siitä... Saan kuulla siitä lähes päivittäin. Ymmärrän toki että on haitallista suhteelle kun ei ole läheisyyttä, ja sekin on kierre, mutta en voi mitään sille etten nyt pysty.
Ajatusketjussasi on huolestuttavan kuuloista se, että sanot aiheuttavasi suhteeseen ongelmia sillä, että et pysty venymään epäinhimillisiin mittasuhteisiin. Se mitä sanot, että pystymättömyytesi johtuu siitä, että hänen lähellään oleminen saa sinut voimaan huonosti, on luonnollista tällaisissa tilanteissa. On kohtuutonta vaatia olemaan lähellä ja hellä silloin, kun saman ihmisen läheisyys saa voimaan pahoin. Se on perustavanlaatuisesti vahingoittavaa, sillä joudut toimimaan omaa turvallisuuttasi vastaan. Mutta niin me narsistien läheiset olemme tottuneet vaatimaan itseltämme. Meidän pitää venyä, koska niinhän kaikissa ihmissuhdeoppaissa sanotaan. Pitää mennä lähelle, jotta suhteella voisi olla mahdollisuuksia. Unohdamme ja katsomme sormien välistä kuitenkin sen, että nämä toimivat vain, jos molemmat osapuolet vilpittömästi haluavat tulla toista lähelle ja ymmärtää toista. Narsistista voi usein sanoa, että hän ei ole tähän valmis. Voit kuitenkin kysyä itseltäsi myös, oletko aivan oikeasti itse siihen valmis? Haluatko sitä? Kehosi viestii sinulle vahvasti, että voit pahoin. Jokin on pielessä, kuuntele sitä viestiä. Ei ole mikään itseisarvo pitää kiinni suhteesta vain suhteen itsensä takia, jos samalla tuhoutuu ja voi pahoin jatkuvasti. Tämän ei tarvitse tarkoittaa, että toinen ihminen olisi kauhean kamala, sinun ei tarvitse välttämättä miettiä sitä. Mieti mieluummin sitä, miksi haluat pitää yllä väkisin ja hyvinvointisi kustannuksella suhdetta, jossa voit pahoin? Läheisyys on suhteelle tärkeää, aivan kuten sanoit, mutta sen ei pitäisi olla pakotettua. Ei ole mitään suhdetta, jos toisen lähellä ei halua olla.

Tämä kuvaamasi (hyvin tyypillinen ja tuttu) ajatusketju tuo meille syyllisyyttä siitä, ettemme pysty paremmin, ja luo "gaslight"-todellisuutta, jossa oma suhteen huonoudesta johtuva pahoinvointimme muuttuu samalle viivalle hänen suhdetta pahoinvoivaksi ajavan käyttäytymisen kanssa. On täysin luonnollista reagoida jatkuvaan huomiotta jäämiseen (ei edes normaaleja ihmisen ansaitsemia asioita saa, kuten että hän kertoisi mihin on menossa ja koska tulee takaisin) vetäytymällä, suuttumalla, muuttumalla nipottavaksi tai jopa alkamalla itse manipuloimaan. Se ei ole rankaisevaa vallankäyttöä, vaan luonnollinen suojautumisreaktio. Kannattaa miettiä, mikä on muna ja mikä kana (siitäkin huolimatta, vaikka mitä lukisit parisuhdeterapiaohjeista). Et välttämättä olisi sellainen kuin olet, jos hän olisi tavallisella omatunnolla ja toista vastaantulemiskyvyllä varustettu. Suhteenne voisi olla täysin erinäköinen, ja silloin voisit soveltaa niitä parisuhdeterapiaohjeita. On virheellistä ajatella, että käytökselläsi aiheuttaisit hänen kohtelunsa sinua kohtaan, sillä tämä kohtelu oli olemassa jo ennen. Se kohtelu olisi olemassa riippumatta siitä, millainen olet. Tällaisissa tilanteissa kohtelu jatkuu samana, korkeintaan se voi vaihtua ja muuttaa muotoaan, mutta se ei katoa, teit itse mitä tahansa.

Se, että hän sanoo sinun käyttävän valtaa, on tavallaan myös paljastavaa. Yksinkertaisimmillaan se tarkoittaa, että hän vaatii sinun olevan hänen tarpeitaan varten silloin kun hän haluaa, riippumatta siitä, miten sinä voit. Olet häntä varten, muulla ei ole merkitystä. Toiseksi se on tulkinta, ja tulkinnoissa on usein mukana projektio. Jos hän tulkitsee sinun toimesi vallankäytöksi, se on usein sitä, mitä hän itse tekee. Hän rankaisee sinua (esim. tekemällä jotain mistä et pidä, mököttämällä, tai jollain muulla vastaavalla) silloin, kun et tee niin kuin hän haluaa. Tämän hän projisoi sinuun ja tulkitsee sinun tekevän samaa silloin, kun et vain pysty olemaan hänen lähellään. Hän ei välttämättä edes käsitä, miksi et muka haluaisi olla hänen lähellään, koska hän ei osaa samaistua oman käytöksensä aiheuttamiin tunteisiin sinussa. Hänen maailmassaan ihmiset ovat sen verran irti tunnetasolla toisistaan, ettei tällaisia reaktioita ole olemassakaan, jolloin hänen tulkinnassaan ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin että manipuloit ja käytät valtaa.

Tiedän, että tämä aivosumu on hyvin vahvaa ja tilanteet todella hankalia. Kuuntele kuitenkin itseäsi, vähintään sitä kehoasi, joka viestii sinulle selkeästi. Ne viestit ovat tärkeitä. Loppujen lopuksi sinä olet tarpeeksi vahva ja pystyt selviämään, minkä tien ikinä valitsetkaan.

Toivoakaipaava

Viesti Kirjoittaja Toivoakaipaava » 13 Heinä 2018, 22:36

Kiitos kun jaksatte kirjoittaa. On kyllä ollut hyviä ajatuksia. Olen kyllä huomannut että itsekin välillö manipuloin tai ainakin valitsen mitä kerron ettei hän suutu. Pidän myös monesti puhelinta äänettömällä jos olen muiden seurassa, koska en jaksa vastata kun en tiedä mitä tulee.. välillä kun suutun ja hermostun hän heti kääntää sen minua vastaan ja on sanonut jo monta kertaa että hänenhän se olisi pitänyt turvakotiin mennä ja että minulla on mt ongelmia.

Unhottavinta on kun lapset näkee ja kuulee. Mies käyttäytyy välillä niin törkeästi ja laosellisesti. Matkii minua ja ilmeilee. Tänään kun poika pyysi häntä pelaamaan jalkapalloa kun olin lähdössä lenklle, niin hän pojalleen sanoi että "kuulitko, äidin lenkki menee sun edelle" ja sanoi minua itsekkääksi. Itse lähti nyt kolmen yön reissuun jonks oli varannut minun tietämättä kun olin turvakodissa. Koska ei oltu kuulemma silloin avioliitossa 😯

Miten te jotka olette lähteneet pystyitte siihen? Henkisesti ja konkreettisesti? Tuliko joku tilanne kun tiesitte että pitää lähteä? Minusta tuntuu että olenko vielä valmis? Vai pitääkö/voiko toimia omaa tunnetta vastaan ja vain järjellä toimia? Kävin tänään katsomassa yhtä asuntoa ja ajatus muutosta tuntuu niin ahdistavalta. Vaikeinta on luopuminen talosta, unelmasta ehjästä perheestä. Pelkään myös miten pärjään taloudellisesti ja miten jaksan yksin lasten kanssa. Ja miten ihmeessä muutto konkreettisesti voisi onnistua? Eihän hän siihen suostu. Miten voidaan ikinä jakaa irtaimisto kun hän ei suostu edes puhumaan erosta.

Tuntuu että joudun valitsemaan kahden huonon välillä. Tiedän että tämä ei voi jatkua näin. Lapset kärsii ja minä kärsin. Mutta onko toive siitä että tilanne voisi helpottua täysin utopiaa? Me siis käydään molemmat erikseen turvakodin kautta juttelemassa ammattilaisten kanssa ja lapsillekin on tulossa tapaamisia.
Onko niin että narsismi menee hankalammaksi iän myötä? Vai jossakin kohtaa helpottua?

kissankello

Viesti Kirjoittaja kissankello » 14 Heinä 2018, 09:20

Hei. Olen elänyt 20 vuotta ja elän edelleen samankaltaisessa liitossa. Hyviä neuvoja olen saanut ja lukenut, mutta minulla ei ole ollut voimavaroja jättää häntä. Hän juuri sopivan epäsäännöllisesti on rakastettava ja ihanan normaali , jotta saa minut roikkumaan löysässä hirressä. Tosin hän ei osta minulle mitään, kaikki menot laskemme sentilleen puoliksi, syntymäpäivälahjat unohtuu tai lahja on tyyliin sarjakuvalehti. Hän ei koskaan ota minua kainaloon ja helli oma-aloitteisesti. Seksiä on joskus, kun minä teen aloitteen ja saan hänet jotenkin innostumaan. Näännyn hellyydenpuutteeseen. Nostin narsismi-asian pöydälle vähän aikaa sitten. Laitoin hälle spostitse listan narsismin ominaisuuksista ja viestiin että olen itsekin näitä määreitä joutunut itsessäni pohtimaan. Hän luki sen mutta ei ole kommentoinut mitenkään. Käytöksen huomaan kuitenkin pehmenneen. Mieheni on yrittäjä. Tai hänellä on 3 yritystä. Hän tekee töitä hullun lailla tullakseen miljonääriksi, jolloin hän voisi viettää huoletonta elämää, ostaa hienon talon, löytää itselleen viehättävän vaimon ja tehdä tämän kanssa 3 lasta. Me emme ole saaneet lapsia vuosien aikana . Minulla on poika ed avioliitosta. Mies on nyt 52 v. Hän käy Amazon- kurssia, jonka tulisi antaa tieto-taito menestyvään liiketoimintaan. Kanssani hän kuulemma meni naimisiin ei rakkaudesta vaan koska halusi vain miellyttää minua.Nykyään jos hän ei halua vastata minulle menemisitään niin kutsun häntä salaiseksi agentiksi. Se saa hänet hämilleen,koska narsismin oireissa on monella tapaa painotettu tämä asioiden salailu yhtenä piirteenä . Minua itseäni on helpottanut kun sain hänen käsittämättömälle käytökselleen raamit narsismin piirteistä. Olen myös avannut silmäni muille ihmisille enkä juokse karkuun jos tapaan hyvän miehen. Olen kuitenkin itse hyvä nainen. Meidän tulisi muistaa, että menetämme jokaiselle kuuluvan hyvän elämän sillä että haaskaamme parhaat vuotemme narsistin pelinappuloina.

NeitiK

Viesti Kirjoittaja NeitiK » 16 Heinä 2018, 10:37

Toivoakaipaava kirjoitti:
13 Heinä 2018, 22:36
Tuntuu että joudun valitsemaan kahden huonon välillä. Tiedän että tämä ei voi jatkua näin. Lapset kärsii ja minä kärsin. Mutta onko toive siitä että tilanne voisi helpottua täysin utopiaa? Me siis käydään molemmat erikseen turvakodin kautta juttelemassa ammattilaisten kanssa ja lapsillekin on tulossa tapaamisia.
Onko niin että narsismi menee hankalammaksi iän myötä? Vai jossakin kohtaa helpottua?
On yksilöllistä, miten narsismin piirteet kehittyvät. Usein kuitenkin on tyypillistä, että vakavasti narsistisilla henkilöillä ne eivät lievene, ne vain vaihtavat ilmenemismuotoaan, joka voi joillakin mittareilla näyttäytyä "lievenemisenä", sillä yhden tyyppinen käyttäytyminen vähenee, mutta toinen samalla lisääntyy. Tyypillistä on ehkä myös, että vanheneminen haastaa ja ahdistaa narsistia, sillä hän huomaa, ettei hän ole saavuttanutkaan elämässään kaikkea sitä kultaa, mitä uskoi saavuttavansa. Tämä voi muuttaa esim. ennen overt-narsistin covert-narsistiksi, tai kärjistää hänen piirteitään. Joskus puhutaan nuorena narsistisista "kukkoilijoista", jotka vakiintuessaan rauhoittuvat, mutta nämä ihmiset harvemmin ovat vakavasti narsistisia, kyse on ollut lähinnä piirteistä.

Se, mitä kuvaat miehestäsi on tällä hetkellä vakavan kuuloista. Kukaan ei voi sanoa mihin tilanne kehittyy 20 vuoden päästä, mutta siihen on vielä pitkä aika. Tällä hetkellä hän vaikuttaa kykenemättömältä ottamaan vastuuta omasta osastaan, huomaamaan tilanteen todellisuutta. Jos hän kääntää omien tekojensa reaktiot sinussa niin, että sinulla on mt-ongelma, se on hälyyttävä merkki. Se on sekä vastuun ottamattomuutta, mutta myös gaslightingia ja sinun ajamistasi yhä enemmän nurkkaan. Näin netin välityksellä on vaikea sanoa konkreettisesti, mutta kertomasi merkit ovat mielestäni vakavia, enkä välttämättä jäisi odottelemaan asioiden "korjaantumista". Yritä päästä keskustelemaan turvakodissa sellaisestikin, ettei miehesi pääsee vaikuttamaan keskustelukumppaniisi. Esimerkeksi erilliset henkilöt, joiden kanssa juttelette voi olla hyvä ajatus. On tärkeää, että ammattilainen, jonka kanssa keskustelet, tuntuu ymmärtävän tilanteesi kunnolla. Jos näin ei jostain syystä tunnu, etsi itsellesi ulkopuolelta joku, jonka kanssa jutella (esim. kriisikeskus, terapia yms.). Tarvitset nyt välttämättä tukea, joka ei ole miehesi manipuloitavissa.

Tuosta muuttamisen konkretiasta sen verran, että omien kokemusteni perusteella joutuu materiaalisella tasolla jättämään samalla paljon taaksensa. Narsisti ei kunnioita tasajakoa, vaan ottaa kaiken minkä on mahdollista saada. Riippuu ihmisestä, voi myös olla, että hän ilmaisee suuruuttaan olemalla ottamatta mitään, mutta joka tapauksessa kannattaa valmistautua, että hän haluaa jollain tapaa näyttää vahvemmalta kuin sinä. Tämä puoli voi olla hankalaa, jos muutenkin on rahasta tiukkaa, mutta voit ajatella, että kuinka paljon oma ja lastesi hyvinvointi on rahassa mitattuna? Minkä arvoista se on? Yleensä se arvokkain asia, mikä pitää kiinni, on juuri se toteutumaton unelma. Ei haluaisi kohdata sitä totuutta, että tämä unelma ei koskaan edes toteutuisi tämän ihmisen kanssa. Se vaatii työskentelyä, ja sitten kun sen sisimmässään ymmärtää, ettei tässä oikeasti ole mitään, mitä jättää, koska se unelma ei koskaan voisi edes toteutua, sitten on henkisellä tasolla helpompi lähteä.

Jos konkretia tuntuu raskaalta, pyydä läheisiäisi tukijoukoiksi auttamaan muutossa ja konkreettisten asioiden hoidossa. Monesti neuvotaan, että ennen kuin sanoo narsistille lähtevänsä, on hyvä suunnitella ja hoitaa asioita jo etukäteen valmiiksi (esim. katsella asioita, järjestellä rahoja). Siten narsisti pääse mahdollisimman vähän hankaloittamaan tilannetta. Eron hetkellä asiat voivat kärjistyä monta kertaa pahempiin mittasuhteisiin, mutta pidä tukijoukkosi lähellä ja älä epäile turvautua poliisiin/turvakotiin/muihin tahoihin, jos tilanne sitä vaatii. Tästä on moni kuitenkin selvinnyt, ja niin voit sinäkin. Anna itsellesi aikaa, ja käy läpi asioita mielessäsi. Mieti, tunnustele, tee valintoja. Kun teet valintasi oikeasti motivoituneena, ne kestävät.
Viimeksi muokannut NeitiK 16 Heinä 2018, 10:40, yhteensä muokattu 1 kertaa.

NeitiK

Viesti Kirjoittaja NeitiK » 16 Heinä 2018, 10:38

kissankello kirjoitti:
14 Heinä 2018, 09:20
Meidän tulisi muistaa, että menetämme jokaiselle kuuluvan hyvän elämän sillä että haaskaamme parhaat vuotemme narsistin pelinappuloina.
Tälle monta sydäntä: <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 :)

Joskus

Viesti Kirjoittaja Joskus » 17 Heinä 2018, 19:24

Hei Toivoakaipaava!

Tekstisi kuulostaa melkein omalta tarinaltani. Olen kirjoittanut tälle samalle alueelle aiheella "Joskus vielä vapaa?".

Meillä tilanne on myös kaiken aikaa on-off. Tällä hetkellä seesteisempää, mutta tilanne voi kääntyä kuin tuuli, useita kertoja päivässä. Ja välillä toden totta tuntuu, että kahden lapsen asemesta meillä on kolme lasta...

En tiedä itsekään mitä tekisin, tai miten saisin voimia lähteä. Tunnen syyllisyyttä varsinkin nyt kesällä, kun olemme mökillä yhtenä perheenä; mitä lapsetkin ajattelisivat jos tällaisia kesiä ei enää tulisi? Toisaalta mietin niitä päiviä ja iltoja, jolloin he ovat itkeneet meidän riitojemme tuoksinnassa, niitä pyyntöjä lopettaa vähäisetkin kinastelut jne. Meilläkään ei ole juuri mitään intiimielämää. Kuten itse sanoit, minua omalla tavalla "inhottaa" hänen käytöksensä vaikka hän miten yrittää hyvittää.

Uskoisin itse, että meillä olisi lasten kanssa parempi olla kolmistaan. Tietenkin isä voisi olla etäisä, mutta hän on uhannut että ei halua olla lasten kanssa missään tekemisissä jos eroamme. Eräs ammatti-ihminen sanoi minulle, että erosta kertomiseen voisi ottaa mukaan jonkun tukihenkilön. Mutta en sittenkään tiedä miten uskaltaa. Helpompaa on, jos löytyy tukiverkko joka auttaisi uuden elämän alkuun.

Ja miten totta onkaan tuo mitä kissankello kirjoitti: "Meidän tulisi muistaa, että menetämme jokaiselle kuuluvan hyvän elämän sillä että haaskaamme parhaat vuotemme narsistin pelinappuloina."

Vastaa Viestiin