Olin narsistin(?) kakkonen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Blondie

Olin narsistin(?) kakkonen

Viesti Kirjoittaja Blondie » 02 Elo 2018, 10:52

Aloitan uuden ketjun, koska minulla on hieman erilainen tilanne kuin useimmilla täällä. Olin se toinen nainen miehelle, jota narsistiksi epäilen, reilun vuoden ajan. Olin ja olen itsekin varattu. Meidän molempien piti tahoillaan erota ja haaveilimme yhteisestä tulevaisuudesta. Tunsin miehen entuudestaan useamman vuoden ajalta töiden kautta ja luulin tietäväni että hän on kunnollinen ja luotettava. Joitain viikkoja sitten suhteemme paljastui ja hän katkaisi yhteyden minuun parin puhelun jälkeen jotka ihan ekoina päivinä paljastumisesta teimme. Asumme eri puolilla maata, eli meillä oli etäsuhde, tapasimme joitain kertoja vuoden aikana. Yritin soittaa ja lähetin hänelle viestejä alkuun. Sitten olin yhteydessä hänen naisystäväänsä, jolloin tämä kertoi minulle uusia asioita ja uusia puolia miehestä. Lopulta mies vastasi minulle viestillä pyydellen anteeksi ja muutamien viestien jälkeen lopulta soitti yhden puhelun, jossa en saanut mitään selviä vastauksia ja hän oli hyvin vähäpuheinen. Tämän jälkeen juttelin vielä hänen naisystävänsä kanssa kerran tästä puhelusta ja muista mieheen liittyvistä asioista. Osa minusta on sitä mieltä että hänen naisystävänsä valehtelee ja mustamaalaa miestä saadakseen pitää hänet. Suuri osa minusta kuitenkin on sitä mieltä että mies on narsisti tai jotenkin vakavasti persoonallisuushäiriöinen. Mietin että voiko erittäin pahasti masentunut ja sosiaalisesti ahdistunut, edellisissä ihmissuhteissaan petetty ja burnoutin partaalla vuosia ollut ihminen, joka ei osaa käsitellä vaikeita tunteita (pakenee tai taistelee) toimia niin että hänen toiminta muistuttaa narsistin toimintaa tai muuttua itsesuojelumekanismien takia narsistiseksi? Miehen ja hänen naisystävänsä näkemyksissä ja tarinoissa on eroja, mutta en pysty luottamaan kummankaan puhuvan totta. Tunnen itseni lähes vainoharhaiseksi välillä tämän takia. Osa minusta haluaa yrittää jatkaa ja korjata omaa alkuperäistä pitkää parisuhdettani (mieheni on antanut anteeksi ja haluaa yrittää) ja osa sanoo että se henkinen ja fyysinen yhteys minkä tämän toisen kanssa koin ei tule ikinä toteutumaan puolisoni kanssa, niin että voisin olla täysin itseni ja tyytyväinen olooni ja tähän parisuhteeseen. Mä en enää tiedä mitä mä teen ja kehen voin luottaa, tämä kaikki vaikuttaa mun oloon, arkeen, työhön ja mielenterveyteen. Haenkin täältä vertaistukea ja apua ajatusteni selvitykseen.

Sirocco

Re: Olin narsistin(?) kakkonen

Viesti Kirjoittaja Sirocco » 02 Elo 2018, 19:40

Olet hankalassa tilanteessa kun et tiedä ketä uskoa. Ex-mieheni omaa mielestäni vahvoja narsistisia piirteitä ja meillä oli vuosia ennen lopullista eroa vähän samansuuntaisia tilanteita. Miehelläni oli siis naissuhteita ja pari pidempääkin (useampi vuosi). Kun sitten minulle asiat selvisivät hän jätti silloiset naisystavänsä (tai siis sanoi minulle näin). Tämä nainen ei halunnut uskoa sitä mitä minä miehestä kerroin.Siis sitä että miehellä oli kaksi salarakasta yhtäaikaa. Mies taas kertoi minulle, että tämä naisystävä vainoaa häntä. Loppujen lopuksi siis erosimme. Olen tullut siihen tulokseen, että mies siinä valehteli sekä minulle että naisystävilleen. Ex-mieheni olisi ilmeisesti halunnut pitää meidät molemmat. Hän osaa olla hyvin vakuuttava ja usein uskoin (tai halusin uskoa) hänen valheensa vaikka järki sanoi että tuo ei ole totta. Edelleen vaikka olemme eronneet hän jatkaa valheitaan. Nyt kohteena ovat meidän aikuiset lapset. Mies kertoo näille, että ei hän ole koskaan äitiänne pettänyt mutta äitinne halusi heittää hänet kotoa pois. Hän ei ole vielä kolme vuotta eron jälkeenkään esitellyt lapsille tätä naisystävää. Lapset arvelivat, että pelkää että nainen paljastaisi lapsille heidän suhteensa olevan jo kahdeksan vuotta vanha ja naiselle paljastuisi miehen valehtelut näistä muista salarakkaista.
Voi olla että sinun tilanteessa tuo miehen vaimo valehtelee, jotta saisi miehensä takaisin. Mutta jos sinä olet miehelle todella tärkeä, miksi hän ei jätä vaimoaan. Tuossa lopussa pohdit voitko miehesi kanssa päästä yhtä hyvään henkiseen ja fyysiseen olotilaan kuin tämän salarakkaan kanssa. Kannattaa tutustua narsismiin ja narsistisen ihmisen parisuhteisiin. Narsistit yleensä antavat suhteen alussa todella ihanan vaikutelman. Jossakin kirjassa sitä kuvattiin ihanaksi kuplaksi - narsisti ihailee, palvoo, jaksaa kuunnella , tuo kukkia jne. Itsellä kävi juuri näin. Tuntui että tässä on minun elämäni mies. Hän ymmärtää minua jne. Myöhemmin kun sattui kaikenlaista, sitä yritti selittää, saatoin syyllistää itseni ja odotin että pääsisimme taas siihen ihanaan yhteyteen. Mutta se yhteys oli valetta. Mies veti vaan roolia, jolla hän sai minut pauloihinsa.
Uskon että oman miehesi kanssa pääset myös hyvään yhteyteen. Tämä voi olla kokemus, jonka avulla loppujen lopuksi löydätte toisenne. Suosittelen vertaisryhmiä tai pariterapiaa. Hyvä parisuhde perustuu aina rehellisyyteen ja avoimuuteen. Tsemppiä sinulle!

Vastaa Viestiin