Ihmettelen

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Aino

Ihmettelen

Viesti Kirjoittaja Aino » 21 Elo 2018, 14:12

Olen seurustellut reilut 2v., joista kihloissa 1,5v. Välimatkamme on n. 300 km. Tämä narskumies on matkatyöläinen ja maajussi. Suurimmaksi osaksi minä käyn hänen luonaan. Hän ehtisi hyvin käydä luonani vaikka kerran kuukaudessa, kun järjestelisi ajankäyttönsä suhdettamme huomioivasti, mutta se on hänelle ylivoimaista. Hän on kuitenkin kertonut viihtyneensä hyvin naisseurassa ennen seurusteluamme ja ajaneensa kymmeniätuhansia kilometrejä naisten perässä aikoinaan. Mutta nyt, kun hänellä olisi kihlattu, hän ei viitsi ajaa kotoaan minnekään!!! Jotenkin tästä yhtälöstä minulle tulee ajatus, että tämä mies haluaa naiselta vain sen pinnan, koska todella vaikeaa hänen kanssaan on keskustella syvällisesti. Hän myös selvästi valehtelee menneisyydestään, joka häiritsee, koska jokaisella ihmisellä on menneisyys, jota ei pitäisi tarvita hävetä. Minä olen varmaan liian syvällinen hänelle ja hänen on vaikea olla kanssani ja siksi hän välttelee minua???

Minun olisi tarkoitus mennä käymään luonaan 3 viikon tauon jälkeen tulevana viikonloppuna. Ilmoitin tästä hänelle jo noin viikko sitten (eli 1,5 viikkoa ennen menoani). Hänellä oli eräs homma, joka hänen piti tehdä viime viikonloppuna, joka kestää n. 6h, mutta hän ei ”jaksanut”, vaan jätti sen tulevaan viikonloppuun, kun olen menossa hänen luokseen (!) Lisäksi hänen autoonsa ilmaantui vika, jota hän ehtii kunnolla korjaamaan vasta viikonloppuna, joten yhteinen aikamme jää todella vähiin ja minä ajan 600 km. Kun sanoin hänelle, ennen auton vian ilmaantumista, että hän voisi tehdä 6h homman joskus muulloin, hän sanoi, että yritänkö estää hänen tärkeää työtään? (hän on aiemmin itse kertonut voivansa tehdä työn myöhemminkin) Tällainen syyttely on suhteessamme hyvin yleistä, jos yritän ehdottaa jotain rakentavaa, se on aina nalkuttamista tai painostamista.

No joo, saattaa minulta jäädä 600 km:n reissu tekemättä…

Ihmettelen miksi en huomannut, että hän on narsku, ennekuin olimme olleet yhdessä noin vuoden. Olen kuitenkin ollut 8v. väkivaltaisen narsistimiehen kanssa aiemmin, joista 5v. naimisissa. Seurustellut yhden kanssa 6kk ja pomona on ollut narskunainen 3 vuotta.

Tämä nykyinen narskumies osasi olla aluksi niin hurmaava ja huomaavainen. Hän myös asui 8kk luonani ensimmäisen 1v seurustelumme aikana, koska hänellä oli matkatyö lähellä kotipaikkakuntaani. Silloin hänellä oli minulle aikaa suhteellisen hyvin, mutta viikonloppuisin hänen oli aina pakko päästä kotipaikkakunnalleen 300 km:n päähän. Koirani oli muuten koko tuon ajan hoidossa, koska mies ei siedä koiria…

Miehellä on takanaan 15 vuoden avosuhde, joka päättyi, kun nainen jätti hänet. Eron syyksi narskukihlattuni sanoo naisen hyljänneen hänet toisen miehen vuoksi. Ei siis mitään syytä hänessä itsessään... Joskus hän on sanonut, että nainen olisi valitellut, että miehellä ei ole hänelle riittävästi aikaa. Heidän välimatkansa oli 60 km.

Tämä mies on myös varsin sitoutumiskammoinen. Olen joskus puhunut hänelle avioitumisesta. En enää!!!! Se on hänen mielestään painostusta. Exänsä kanssa hänellä ei ollut yhteistä virallista osoitetta koko 15 v. aikana(!)

Paljon muutakin kerrottavaa luonnollisesti olisi. Kaikkea ei tietenkään pysty tilittämään yhdellä kertaa…

Nyt alkaa joka tapauksessa tulla mitta täyteen tätä valittavaa, onnetonta miesparkaa. Onko kellään samantapaisia kokemuksia? Vertaistukea kaipaan miehen jättämiseen ja muutenkin tilanteeseeni!

Jumissa

Re: Ihmettelen

Viesti Kirjoittaja Jumissa » 21 Elo 2018, 16:38

Hei!
Olen ihmetellyt aivan samaa, miksen huomannut heti, vaikka kokemusta aiemminkin yli 10v. puolisosta , jolla narsistisia piirteitä .
Kun vihdoin tajusin, aloin enemmän lukea erityyppisistä narsisteista ja sieltä löytyi vastaus:
Ensimmäinen tyyppi oli enemmän "perinteisempi", helpommin tunnistettava overt-tyyppi.
Mutta tämä vaikeammin ,( ainakin minun tuunistaa)
tunnistettava covert-tyyppi on käytökseltään hieman toisenlainen, joskin sanoakin piirteitä löytyy.
Ja kirjoituksessasi on itselle monta tuttua asiaa, jotka viittasivat ehkä "sisäänpäin" suuntautuvan tyyppiin: mm.
Kotona viihtyminen, ei näe yhtään vaivaa ilahduttaakseen toista jne.
Voisiko tästä olla Sinunkin kohdallasi kyse, että meni niinkin kauan, ennenkuin "silmät avautuivat".
Ja voin sanoa, että eroaminen ei ole helppoa.
Siihen asti , kun "ollaan yhdessä", ei kumppani juuri kiinnosta, mutta taikasana "ero" saa kyllä kiinnostuksen syttymään, vaikka "toisella kädellä" jo uutta etsitään.
Perusteluksi sitten riittää, että itseään sanoit, että on erottu😒 No niinpä, mutta normaalistihan se tietäisi "rauhaan jättämistä".

Aino

Re: Ihmettelen

Viesti Kirjoittaja Aino » 21 Elo 2018, 18:51

Juu nuo piirteet, joita tuossa kihlatussa on, viittaavat todellakin kuvailemaasi covert-tyyppiin.
Ex-aviopuolisoni sen sijaan oli erittäin ulospäinsuuntautunut ja hallitseva persoona. Hyvin erityyppinen kun nykyinen kihlattuni. En tajunnut todellakaan, mistä on kysymys, kun vasta sitten kun mies alkoi viihtyä kotipaikkkunnallaan ja minä hilauduin useimmiten sinne. Ja sitten alkoi myös enemmän tulla ilmi sitä narskun käytöstä, varmaan johtuen "turvallisesta" kotiympäristöstä. Käytös on nyt sitten vaan vahvistunut.

Eroa yritän tosiaan viritellä, mutta saa nähdä, miten onnistun. :?:

Vastaa Viestiin