Narsulta terveiset

Narsistinen vanhempi aiheuttaa paljon tuhoa lapsilleen 'kasvattajana' - keskustelua persoonallisuushäiriöisen vanhemman aiheuttamista puutteista itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Lydie

Narsulta terveiset

Viesti Kirjoittaja Lydie » 07 Loka 2018, 16:16

Ajattelin jakaa tässä parin vuoden takaisen fb-viestin. Yritin silloin soittaa..ei vastausta. Olin ollut "no contact" lähes kaksi vuotta. Viesti on alkuperäinen, henkilöiden nimet olen tietysti ottanut pois, joten mitään ei ole tunnistattavissa. Vai onko? :D
--------
(Minun nimi)!

En halua jutella puhelimessa kenenkään kanssa, joka vihaa minua niin suuresti ! Ketä tämä vihanpito nyt sitten hyödyttää. Ei minua eikä varsinkaan sinua. Miksi et kerro sitä minulle vaan ihan muille ihmisille. Järkevintä olisi, jos et pysty sitä suullisesti sanomaan, että kirjoitat kirjeen, missä kerrot syvällisemmin asioista. Ei ole kiva että kuolee sairaana ja vihattuna. Että omat lapset, joita on niin niin hartaasti odottanut ja tuntenut sen kaiken ihanuuden mitä äiti voi pienestä lapsesta tuntea, kääntävät selkänsä.

Onneksi (sisareni nimi)n kanssa on nyt lämmin suhde, kun hänellä itsellään on asiat hyvin. (sisar 2) on vielä ihan raakile tunneasioissa, liian ehdoton ! Mutta elämä opettaa ! Toivottavasti ei kovin raaasti ! asioissa Osaapahan ainakin pitää puolensa ja tietää mitä tahtoo.Olen onnellinen siitä (sisar 2)n parisuhteesta. (x.llä) on ihanat vanhemmatkin. Jos nyt haluat niin voimme toki tavata kesällä jonkin perheterapeutin luona. En usko että osaat ilman hysteriaa puhua asioista minulle muuten,,? Eikä varmaankaan ole hauska tulla hautajaisiini, kun kaikki tietävät mitä vihanpitoa olet pitänyt minulle, Taisit, muuten, olla syypää, etten päässyt (sukulaisen nimi)n hautajaisiin. Minulle se oli kova paikka. Sadat farkunlahkeet lyhensin hänelle ja meillä oli ihan kaikki ok. elämässä ennen teitä (sukulaisen nimi)n kanssa. Odotan kirjettäsi. Kirjoita mitä vuolaasti tulee. Älä sensuroi jälkikäteen ! Mitään muutosta et saa aikaseksi, jos juokset vain jossain alkoholistiperheiden terapiakokouksissa ! Äiti
-------
Viimeksi muokannut Lydie 08 Loka 2018, 12:42, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Venica

Re: Narsulta terveiset

Viesti Kirjoittaja Venica » 07 Loka 2018, 22:54

Voi kamala mitä tekstiä. Voi tuota syyllistämistä. Ihan kamalaa.

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 07 Loka 2018, 23:03

Hei Venica! Kiitos viestistä! Aloin jo aatella, että ehkä vain kuvittelin tämän häiriintyneeksi. Voin sen lisätä, että tämä on ihan kesyimmistä päästä!
En kuitenkaan pysty taikka jaksa niitä pahimpia skannaamaan tänne kun ovat paperilla. Mutta tiedätkö mikä on parasta? Oon nyt lukenu tuon viestin pariin otteeseen ja mua on alkanu ihan hillittömästi naurattaa se - aivan absurdi!

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 07 Loka 2018, 23:05

Niin ajattelin tuosta tunnistettavuusjutusta, että oisko siinä meidän kaikkien universaalisti tuntema narsisti? :P

NeitiK

Viesti Kirjoittaja NeitiK » 08 Loka 2018, 12:48

Uh, miten ahdistavaa "olen muka lähestyttävä, siis hyvä tyyppi - mutta teen samalla selväksi, että sinä olet tässä se huono tyyppi, ja olen siis sinun yläpuolellasi kun ehdotan sinulle miten voisit parantua näistä ongelmistasi - ja vedetään mukaan myös ne kaikki muut, jotka ovat kanssani todella samaa mieltä - puhumattakaan siitä, että sinä olet estänyt minun suhteitani muihin, kamala ihminen olet siis". Mutta nää on näitä, meille kaikille varmaan tuttuja. Ihanko oikeasti narsistit kuvittelevat "tulevansa vastaan" tai olevansa hyviä tyyppejä laittaessaan tällaista viestiä, josta ei jää epäilystäkään siitä, mitä he oikeasti ajattelevat?

Sanot, ettei tämä ole pahimmasta päästä, mutta toisaalta ajattelen, että just nää on niitä pahimpia. Sillä ne kaikkein rajuimmat viestit ei jää kaivelemaan yhtä paljon, aiheuttaahan nekin reaktioita, mutta mitä kierompi viesti, sitä enemmän alkaa se "entä jos minussa onkin jotain vikaa"-koneisto pyörimään, ja se on sitä pahinta.

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 08 Loka 2018, 13:23

NeitiK: Kiitos paljon tästä! Sun vastaus oli tosi merkittävä! Juuri ajattelin, että olenko jotenkin lapsellinen kun postaan tuollasen, siihen kun ei kuulu mitään uhkausta tms. vaan pelkästään tilittämistä jonka voisi periaatteessa ohittaa olankohautuksella. Mutta se on just tuota, että mua on koko ikä "gaslightattu" ajattelemaan, että olen jotenkin outo, vaikea, pessimistinen ja että en osaa kommunikoida! Ja siihen on jossain määrin mun nuoremmat sisaret värvätty mukaan. Ja tuo hysteerisyyskommentti tuossa meilissä oli ihan outo, mulla oikeestaan valkeni tuokin niin paljon paremmin - aivan uskomatonta projisointia!

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 08 Loka 2018, 13:27

NeitiK:
vedetään mukaan myös ne kaikki muut
Niin, nimenomaan...triangulation, quadrangulation...täähän menee ihan uusiin ulottuvuuksiin! :)

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 08 Loka 2018, 13:37

Täytyy vielä lisätä tuohon hautajaisjuttuun, että kyseessä oli minulle tärkeän, isäni puolen sukulaisen hautajaiset (isä kuollut aikoja sitten). Narsisti oli levittänyt juoruja ja saanut jopa sisareni uskomaan, että minä olin hänen pääsynsä sinne estänyt. Tosiasiassa hautajaiset olivat hyvin pienet ja lesken toive oli että narsisti ei tulisi paikalle (tai ei siis yksinkertaisesti kutsunut).

Vielä hullummaksi tämän tekee se, että alunperin narsisti oli saanut kuulla tämän sukulaisen sairaudesta, mutta sanonut siitä tietäville, että minulle ei saa kertoa koska olen niin herkkä!! (siis lue heikko ressukka). Toinen isäni sukulainen sitten kuitenkin minulle kertoi, tämän edesmenneen sisar. Jotenka pientä kaksoisviestintää ja infantilisointia ilmassa!

Harmaus

Viesti Kirjoittaja Harmaus » 10 Loka 2018, 13:46

Mitähän kaikkea tossa on... sympatiaan tai sosiaalisiin velvollisuuksiin vetoamista, säälipeliä, syyllistämistä, pomottelua, egonpönkittämistä muitten ihmissuhteitten varjolla, projisointia, jotain liioittelun oloista vivahdetta, yritystä vaikuttaa että hän kehittyy tai haluaa korjata asioita mutta eeeeiii sinne päinkään....

Tulee mieleen semmonen "avaudu mulle (väkisin) niin korjataan asiat" mikä lyhyellä aikavälillä on näennäisesti aidon oloista mutta pidemmällä tähtäimellä koettaa löytää uusia haavoja mihin päästä loisimaan. Ei kestä sitä että välit on poikki ja pysyy. :D
Kuva
"Tyhmästä voi kasvaa älykäs lukemalla, hölmöstä voi kasvaa viisas kokemalla"

Lydie

Viesti Kirjoittaja Lydie » 10 Loka 2018, 18:50

Joo, kiitos Harmaus kommenteista! Hahaa, taas uusia ulottuvuuksia ja näkökantoja. Niin siinä on tosiaan jotain sellasta, että kato joo kun me muut ollaan tällasta vähän parempaa luokkaa ja minä olen hyvin keskeinen ja suosittu hahmo tässä kuviossa, niin minä voisin armeliaasti kurottaa käteni sinua kohti, mutta kun sinä olet aina ollut niin ongelmainen ja umpimielinen :twisted:

Vastaa Viestiin