Narsisti vai väärä ihminen?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
PilkeK

Narsisti vai väärä ihminen?

Viesti Kirjoittaja PilkeK » 13 Loka 2018, 21:13

<t>Haluaisin apua ja mielipiteitä tilanteeseeni koska olen tällä hetkellä todella sekaisin ja hämmentynyt. Olen lukenut narsismiin liittyviä artikkeleita ja täällä foorumissa muiden kokemuksia ja niissä on paljon samantyylisiä piirteitä kuin minun parisuhteessani. Olen kauhuissani alkanut tajuamaan ja yhdistelemään kummallisia asioita mitä on tapahtunut kahden vuoden aikana kun olen hänet tuntenut.<br/>
<br/>
Kun tapasin hänet niin olin sillä hetkellä melko rikki vielä edellisestä suhteesta ja en ollut missään vaiheessa ajatellut että tapailumme johtaisi niinkin pitkälle kuin mihin se on nyt meidät vienyt. Hänellä oli myös itsellään muita tulevaisuuden suunnitelmia joista kertoi avoimesti joten hänelläkään ei ollut tarkoitus etsiä mitään vakavaa sillä hetkellä. Tutustuimme nopeasti ja hän vaikutti hyvin älykkäältä maailmaa nähneeltä mieheltä ja turvallisen oloiselta ihmiseltä ja hän halusi auttaa minua asuntooni liittyvissä teknisissä ja muissa miehille kuuluvissa asioissa joita en ollut saanut hoidettua. Pikku hiljaa tapailumme vain kiihtyi ja yhtäkkiä huomasin että minulle tuli joka aamu hyvää huomenta viesti ennen töihin lähtöä mikä tuntui ihanalta. Hän myös kehui huomattavan paljon silmiäni tai ulkonäköäni ja usein tuli sellainen olo että hän liiottelee ihan överisti. <br/>
<br/>
Muutamia kuukausia tapailtuamme aloin ihmettelemään miksei hän kutsu minua koskaan kotiinsa käymään ja kartteli vähän aihetta ja myöhemmin selvisi että hän oli asunut eksänsä luona puoli vuotta koska oli aiemmin irtisanoutunut työstänsä ja suunnitellut muuttavansa ulkomaille mutta lähtö oli viivästynyt. Järkytyin aluksi mutta sitten selvitimme sen ja asia oli ok. Heillä oli pitkä suhde päättynyt vuosia sitten ja heidän välillään ei ollut mitään muuta kuin kuusivuotias yhteinen lapsi. Tutustuin myös hänen lapseensa kolme kuukautta tapailtuamme.<br/>
<br/>
Asiat etenivät vauhdilla ja minua alkoi ahdistamaan että hän asui eksänsä luona että miksi hän ei tehnyt asialle mitään. Päätimme että hän muuttaa luokseni asumaan ja minulla oli sellainen todella voimakas tunne että hän on juuri täydellinen minulle ja olisi ihanaa jos hän olisi lapseni isä. Hän alkoi myös ajattelemaan asiaa ja päätimme että hankimme lapsen. Tulin saman tien raskaaksi, jo ennenkuin hän oli muuttanut luokseni asumaan. Hänen muuttamisensa jälkeen alkoi tapahtumaan kummallisia asioita kuten hän suuttui herkästi pienistä asioista ja piti mykkäkoulua ja sai raivokohtauksia joista olin vähän järkyttynyt ja peloissani. Kerran hän suutuspäissään esim. laittoi minut raskaana kävelemään uimahallista kotia ja meni itse autolla. <br/>
<br/>
Minulla kesti tosi kauan tottua siihen että hän osti omat ruuat ja hammastahnat. Kerran hän sai järkyttävän raivarin siitä että olin syönyt hänen paahtoleipä paketistaan puolet. Sanoin hänelle että olin tuomassa hänelle kaupasta tilalle joka tapauksessa uuden pussin, ei auttanut, hän oli syvästi loukkaantunut. Tätä ruuan jaottelemista on jatkunut näihin päiviin asti, ehkä vähän lieventynyt mutta ei ole kauaakan kun hän kysyi olenko syönyt hänen kananmunansa tai olenko käyttänyt hänen hammastahnaansa koska suuni tuoksuu siltä. Hän sai ennen raivareita esim. siitä että pesen hänen pyykkejänsä minun urheiluvaatteideni kanssa koska niistä jää kummallinen haju. Raivareita siis minulle melko pienistä asioista ja hänelle kuulemma isoista. Kotityöt teen suurimmaksi osaksi minä, hän saattaa kerran kahdessa kuussa esim imuroida. Joskus ihmettelin että pesi vain itse käyttämänsä astiat ja jätti loput altaaseen.<br/>
<br/>
Hänellä on taloudellisia ongelmia ja sinä aikana kun olen hänet tuntenut hän on irtisanoutunut kahdesta vakituisesta työstä ja yrittää toistamiseen yrittäjyyttä. Talousongelmistaan huolimatta hän on aina kuitenkin pystynyt maksamaan asumisensa kustannukset ja omat ruokansa. Muuten olemme vuorotellen maksaneet ulkonasyömiset ja muut.<br/>
<br/>
Hän aika usein huomauttelee ulkonäköön liittyvissä asioissa positiivisesti ja sen jälkeen negatiivisesti kuten sulla on niin kauniit silmät... jos ei noita ryppyjä olisi. Tasapuolisesti positiivista ja negatiivista palautetta, mikä on tuntuu hämmentävältä. Hän myös heittelee ilkeitä kommentteja eri asioista, joista tulen aina melko hämmentyneeksi ja ne jäävät takaraivoon vaikuttamaan. Yksi esimerkki on kun totesi yhtäkkiä viikonloppu reissulla ollessamme että tämä on sitten meidän viimeinen reissumme tai nyt lopetan seksin harrastamisen kanssasi, yritän olla vahva ja pidättäytyä. <br/>
<br/>
Raivokohtaukset ovat välillä todella pelottavan kuuloisia, kerran hän on suutuspäissään tarttunut nilkasta kun olin vauvan kanssa sängyssä ja viikko sitten riitamme aikana hän huusi ja ravisteli kädestäni, mutta niin että minuun ei kuitenkaan ole sattunut, ehkä olen säikähtänyt vain. Hän puhuu silloin hermostuneea itsekseen ja saattaa paiskasta kädellä johonkin, mutta ei ole rikkonut mitään.<br/>
<br/>
Välillä hän on maailman ihanin, hauskin ja avulian ihminen mutta hänen mielialansa saattaa muuttua yllättävän nopeasti ja hänellä on esimerkiksi äitini kanssa sukset ristissä. He eivät tule toimeen enää ollenkaan koska äitini mielestä on hän on hyväksikäyttäjä eikä välitä minusta oikeasti. Tähän saattaa myös vaikuttaa heidän hieman vajavainen kielimuuri. He eivät pysty kommikoimaan selkeästi toisillensa.<br/>
<br/>
Hän on usein uhannut lähtevänsä koska olen niin hankala ja olemme niin erilaisia ja nytkin hänellä on edellisestä riidasta reppu vielä pakattuna jossa on hänen vaatteensa. Viimeisin suuttumisen aihe oli minusta erittäin loukkaava koska ei hän meinannut allekirjoittaa minulle kelasta saamaani tukea äitiyslomaani liittyen koska hänkään ei ole saanut mitään tukia ja hän heitti siihen vielä päälle ilkeästi ettemme ole edes perhe ja että kuinka tyhmä hän onkaan kun on aloittanut suhteen ihmisen kanssa kenen kanssa ei ole mitään yhteistä. Hän mieluummin pakkaa kamansa kuin tekee mitään mikä hyödyntäisi minua. Ensi kertaa minulle tuli kunnon raivo ja kyllästyminen häntä kohtaa ja sanoin että voi muuttaa pois jos emme hänen mielestään ole perhekään. Nyt hän on siis tosissaan muuttamassa pois tai niin hän ainakin sanoo. Pysyin pari päivää vahvana mutta nyt olen alkanut sortumaan ja tunnen oloni melko sekavaksi.<br/>
<br/>
Tässä melko pitkästi kirjoitettuna minua vaivanneista asioista ja en ole varma onko nämä kaikki ongelmat lähtöisin nopeasta etenemisestä ja siitä että häntä on kaduttanut ja ahdistanut loppupeleissä koko suhteemme vai onko hän oikeasti narsisti? Toivoisin myös asiantuntijan mielipidettä.</t>

Jasmiini

Re: Narsisti vai väärä ihminen?

Viesti Kirjoittaja Jasmiini » 13 Loka 2018, 22:12

Kukaan ei varmaan varmaksi osaa sanoa onko henkilö narsisti vai mielenterveysongelmainen muuten, mutta tuo kaikki on sinulle ja lapsellesi epäterveellistä, lopulta jopa vaarallista. Elämäsi ei ole ok, ja tuo kaikki kuvastaa kyllä tilanteen jatkuvaa pahenemista. Juttele asiasta neuvolassa tai hae muuta apua itsellesi,omaa tilannetta kun on tosi vaikea itse analysoida kun elää siinä kuplassa. Narsismi tosin on vaikea aihe ammattilaisillekin jotka ei asiaa muuten tunne, mutta tärkeintä on että saat tilanteeseen nyt apua. Ja ole varovainen.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 14 Loka 2018, 23:24

Onko väliä.onko.hän narsisti. Näyttää ettei homma toimi ja lapset kärsii. Tiedän että rakastat häntä.ja.haluaisit että hän saisi apua. Monesti tai.lähes aina.narsisti ei halua muuttua, eikä.apua, koska kokee, että muiden täytyy muuttua hänen tahdon mukaan.

Kertomuksesi perusteella hänellä vaikuttaa olevanvkäytösongelmia. Jopa narsistia.piirteitä. sinun kokemukset kuulostaa jo todella.pahoilta ja olet nyt jo.kärsinyt henkisestä ja lievästä fyysisestä väkivallasta.

Ajattelin myös.sitä että monesti ne.omat äidit näkee mikä omalle.tytölle on parasta. Hän varmaan näkee miehesi.läpi. ehkä.olisi hälytys kellot pitäny.soida.kun.selvisi että hän.asuu eksänsä.luona. Jos on jotain salattavaa niin ne valehtelee ja.siellä on jotain pahempaa takana. Jos.hänellä.olisi ollut asia.niin kuin.hän.sanoi, hän olis.sanonu aika heti sulle.siitä.

Narsisteilla on monesti raha asiat ihan retuperällä. Ei.kannata.asua.samassa taloudessa joudut vielä.itse.maksumieheksi. miksipä muuten se asui.eksänsä luona muuta kuin hyväksi käyttäen. Miksi.hän.kohtelisi sinua yhtään paremmin.

Sanoit että.hän on älykäs. Ehkä älykäs huiputtamaan.naisia muttei omia raha asioita.osaa hoitaa. Saattaa ettei hän ole.ikinä.matkustanutkaan.

Jännä, miten sitä on itsekin samalla Lailla langennut samanlaiseen retkuun. Että syyllistää en.aloittajaa.tarkoita. Nämä oli ajatuksia mitä tekstisi herätti.
Oletko saanut miehesi muista valheista kiinni?
Voisitko äidiltäsi pyytää apua tilanteeseesi. Käyt vaikka siellä.yöpymässä pari yötä ja mietit tilannettasi. Äiti haluaa vain.sinun.ja.lapsesi parasta.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 14 Loka 2018, 23:28

Ja.anteeksi.töksähtelevä kirjoitusasu. Kirjoitan kännyllä niin tämä.on niin.kömpelöä homma. Ihanat jatkot.kaikille lukijoille ja kanssa tovereille

MariaS

Viesti Kirjoittaja MariaS » 15 Loka 2018, 21:52

Narsistilta kyllä vaikuttaa tai ei ainakaan terveeltä.. Raskas tilanne, kun pieni vauvakin. Ihminen voi toki muuttaa käytöstään, jos hänen on pakko, jos pelkää esim. menettävänsä sinut, mutta ongelmia oli varmaan edellisessäkin suhteessa.. Melkein toivon, että voisin varoittaa exäni uutta naisystävää, mutta voihan olla että heidän traumansa sopivat yhteen.. Narsisti kyllä harvoin sopii yhteen kenenkään kanssa.

Vastaa Viestiin