Jumissa narsistin kanssa

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Lilium12

Jumissa narsistin kanssa

Viesti Kirjoittaja Lilium12 » 19 Loka 2018, 22:22

Tutustuin noin vuosi sitten mieheen, joka oli naimisissa ja kertoi elävänsä suhteessa vaimonsa kanssa kuin "sisaren kanssa ikään". Hän kertoi, kuinka onneton oli ja vaimo halusi hänestä vain eroon monen avioliittovuoden jälkeen. Lisäksi hän kertoi, että hän oli pohtinut eroamista jo vuosia ja oli itse valmis uuteen suhteeseen. Olin itse juuri eronnut useamman vuoden suhteesta, jossa mies oli myös hyvin itsekeskeinen, mutta ei läheskään sitä, mitä tuleman piti.
Koska olen itse ollut vuosia hoitoalalla ja kai minulla on jokin "hoitaja-syndrooma", Ystävystyimme tuon naimisissa olevan miehen kanssa, koska hän halusi alussa vain lenkkiseuraa ja jutella jonkun kanssa. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo alussa, kun hän jaksoi tapaamisesta toiseen puhua aina vaan omasta pahasta olostaan ja siitä, kuinka oli uhri kaikessa. Vaikka itsekin olin juuri eronnut ja rikki, ei hän liiemmin kysellyt, muuta kuin tyyliin , että "ollaan samassa tilanteessa ja ymmärretään toisiamme".
Koska mies oli eroamassa ja itsekin etsiskelin asuntoa, ehdotin hänelle 1/2-vuoden tuttavuuden jälkeen yhteistä asuntoa. Saimmekin aika pian (helmikuussa 2018) yhteisen asunnon vuokralle yksityiseltä vuokranantajalta. Alussa kaikki tuntui ihan ok, vaikka tosin ihmettelin, että kun mies oli eronnut, niin miksi hän niin hitaasti, lähinnä ex:n pakottamana ja pakkaamana, toi tavaroitaan yhteiseen kotiimme viikkoja muuton jälkeen.
Pian aloin huomata, että mies oli kaikkea muuta, kuin unelmieni kumppani. Hän meni ja tuli miten halusi ja minun piti pyytää, että hän kertoisi missä menee. Hän kuitenkin jatkoi välinpitämätöntä käytöstään. Koska hänellä yrittäjänä on vapaa työaika, en koskaan tiennyt, milloin hän lähtee töihin tai tulee töistä. Lisäksi hän töiden jälkeen saattoi poiketa auttelemaan kavereitaan tai Ex:ää, ja ilmoitti asiasta vasta kotiin tultuaan.
Kotona hän ei liiemmin kysellyt mitä syödään ja alussa oletti minun aina laittavan ruokaa, vaikka oli nimenomaan antanut sen vaikutelman, että laittaa kotona ruokaa (On nyt kokannut ehkä 7 kertaa 7kk aikana).
Kotona hän piereskeli esim. keittiössä, vaikka toiset söivät. Kun huomautin asiasta, hän aina vetosi siihen, että on laktoosille allerginen ja on varmaan syönyt jotain maitotuotetta jne. Hän myös alkoi käyttää neekeri-nimitystä tummaihoisista, vaikka tietää varsin hyvin, että minulla on 3 puolitummaa lasta, joista nuorin asuu vielä kotona. Hän jaksoi jatkuvasti haukkua ja arvostella tummaihoisia. Myös ex-vaimoaan hän arvosteli mm.lihomisesta ja siitä, ettei tämä kuulema tee mitään. Itsestään hän oli antanut mielikuvan ahkerana tekijänä, mutta todellisuudessa on kaikkea muuta.
Ajauduimme viikko viikolta kauemmas toisistamme, kun tajusin pikkuhiljaa, että sain kaikkiin juttuihin yleensä vain piikittelyä ja ilkeitä kommentteja. Kun yritin katsella TV.tä, hän tuli puhelimen kanssa viereen häiritsemään (laittoi esim.videon kännykästä äänineen pyörimään). Kun yritin lukea kirjaa, hän höpöttää vieressä kännykästä autoasioita (jotka eivät edes minua kiinnosta), kun soitan äidilleni, hän ei halua, että puhun suljetun oven takana, vaan haluaa ilmeisesti kuulla kaiken. Jos yritän kertoa työasioista tai raskaasta työpäivästä, muuttuu se heti vähättelyksi tai leikinlaskuksi.
Kun väsyin ja keskeytin opiskeluni, hän ei tukenut minua millään lailla. Hänellä oli huoli lähinnä rahasta ja pärjäämisestä. Todellisuudessa minä olen maksanut asuntomme vakuusmaksut eli 2kk vuokrat (ottamalla lainaa), Olen maksanut sähköt ja nettimaksut. En myöskään ole koko suhteen aikana pyytänyt häneltä penniäkään rahaa, vaan hän maksaavain puolet vuokrasta. Hän sen sijaan omi itselleen asunnon ainoan autopaikan ja minä sain etsiä autolleni paikan, ties mistä. Ruokakuluina hän yleensä ostaa vain omat ruokansa, siis sitä mitä itse haluaa syödä.

Piste iin päälle oli se, kun eräänä päivänä työpäivän jälkeen väsyneenä eräänä iltana laittelin pyykkiä kuivamaan ja hän vain makoilee sängyllä, tsättäilemässä. sanoin, että hän voisi auttaa, koska teemme yhtä rankkaa työtä ja olinhan pessyt hänenkin työvaatteitaan ym. työpyykkiä. Hän tuumasi vain, että " voinhan tulla kokeilemaan hänen työtään". Minä teen 40h. työviikkoa hoitotyössä ja minulla on 15v. erityislapsi kotona, joka tarvitsee tukea. Hän työskentelee 2-8h., useinmiten 4-6h. päiviä, pitäen välillä lomapäiviä.
Koin tuon työni vähättelyn todella raskaana, varsinkin, kun oli muutamia viikkoja aijemmin lopettanut koulun ja hän tiesi kuinka rikki olin. Myöhemmin hän myös sanoi minulle, että jakainen meistä on osansa valinnut ja miksi olen kateellinen.
Kaiken tämän keskellä olemme erkaantuneet rajusti toisistamme ja hän satuttaa minua sanoillaan ja teoillaan jatkuvasti. Haluaisin eroon hänen luotaan, mutta... en pääse. Asunto jonka vuokrasimme, tuli molempien nimiin yhdeksi vuodeksi ja asunnon saa irtisanoa vasta ensi vuoden alkupuolella. Nyt olen siis jumissa tämän narsistin kanssa. Kun pyydän, että hän jättäisi minut rauhaan ja antaisi minun vain olla, niin arvatkaa uskooko ? Pienin, lapsellisin teoin hän kostaa minulle omaa pahaa mieltään, vaikka yrittäisin kuinka vetäytyä syrjään.
Olen yrittäänyt hakea apua terveydenhuollosta ja kääntynyt jopa vuokranantajan puoleen. Mistään en ole saanut toistaiseksi apua.Oma psyykkinen vointini on romahtanut niin, että välillä tuntui jo, että olisi helpompi päättää päivänsä, kuin tulla kotiin kiusattavaksi. Lasken vain päiviä, että pääsen eroon tästä maanpäällisestä helvetistä. En olisi ikinä uskonut, miten tässä suhteessa käy. Kun lähdin sutta kasrkuun, tuli karhu vastaan. Tunnen häpeää myös tapahtuneesta ja syytän itseäni siitä, että sorruin herkässä mielentilassa itsekin "nyyhkytarinaan" ja ihastun tietämättäni hyväksikäyttäjään.
Surullista on myös se, että tällä miesystävälläni on naisystävä Turussa, jota hän kovasti yrittää valloittaa ja sanoo tätä myös hoitoalalla olevaa naista "sielunsisarekseen". Pelkään, että hän on seuraava uhri, minun jälkeeni. Jos voisin, varoittaisin jo etukäteen, ettei kokisi samaa helvettiä kuin minä.

Jasmiini

Re: Jumissa narsistin kanssa

Viesti Kirjoittaja Jasmiini » 19 Loka 2018, 22:35

Onko sinun mahdollista mennä lastesi kanssa vaikka vanhempien luokse ennen kun pääset asunnosta eroon? Aivan kamala tilanne, paljon voimia sinulle. Uutta naista ei kannata varoittaa, kukaan ihastunut ei usko asiaa, ja jokainen joutuu tämän tien ikävä kyllä itse kohtaamaan. Yrittäisin saada vuokranantajan ymmärtämään tilanne, jos häneltä löytyisi inhimillisyyttä. Mutta älä tee itsellesi mitään <3

sätkynukke100

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 » 25 Loka 2018, 19:42

Kyllä siitä voi lähteä... mutta seuraavan kk vuokra pitää vaan maksaa, jos siitä muuttaa(?). Näin ainakin on tutuillani, joilla on määräaikainen vuokrasopimus vuodeksi kerrallaan..

Harmaus

Viesti Kirjoittaja Harmaus » 26 Loka 2018, 13:53

Joo, narsisti kuluttaa kumppanit loppuun ja sitten vielä vääristelee tietoja niistä jos puhuu heistä muille. Milläs ihmeellä puolustelet mainettas vaikka oot elänyt kuinka kunniallisesti? Mutta silläkin noi vaan eristävät sua, ettei kukaan usko ja oikeutta ei tapahdu - pitäs uhrien kesken alkaa kehitellä jotain tapaa millä narskulta saa maskin pois ennen kuin se ehtii hyväksikäyttää.

Jos sulla on voimia, voithan sä varoittaa sitä uutta. En tiedä uskooko se sua vai ei, jotkuthan on siinä varoittelussa onnistuneet mutta narskut sitten rupeevat tekemään työtä hiljentääkseen sut. Ihmettelen millä narskut saavat aina apua ja tukea kun sitä hakevat ihan näiltä huijattavilta ja vaikka valtiolta, uhrit taasen eivät millään mm pallotellaan vaan paikasta toiseen ilman että mitään tapahtuu.

Toisten "nyyhkytarinat" voi olla myös aitoja, mutta kannattaa olla skeptinen. Narsisti ns vaihtaa rooleja aina kun edellinen suhde on ohi, eli muuttuu hyväksikäyttäjästä uhriksi jotta saisi pelastajan, vaikka yleensä ei ole samanlaista kärsimystä koskaan nähnytkään kuin uhrinsa. Säälittäviä...
Kuva
"Tyhmästä voi kasvaa älykäs lukemalla, hölmöstä voi kasvaa viisas kokemalla"

DontHurtMe

Viesti Kirjoittaja DontHurtMe » 31 Loka 2018, 17:18

Jos vain pystyt, lähde pois vaikka vanhempien luokse.

Miehesi kuullostaa kuin minun narsisti-mieheltäni. Mieheni menee ja tulee miten haluaa ja kun kysyn asiasta hän sanoo vihaisesti ettei hänen menot kuuluu mulle vittuakaan.
Minun pitäisi aina laittaa ruokaa ja siivota.
Hän piereskelee milloin haluaa käyttää neekeri-nimitystä tummaihoisista. Ja ex-vaimoaan haukkui ja nimitteli, ja muitakin ihmisiä haukkuu.
Minä en saisi rentoutua telkkaria katsoen. Hän laittaa musiikkia tai videoita kännykästä kovaan ääneen päälle samaan aikaan. Puhelut pitää puhua hänen lähellä. Menoni pitää kertoa hänelle aikataulun kera. Mieheni on myös fyysisesti väkivaltainen, puristaa, ottaa kiinni painostamisen lisänä. Minä maksan lähes kaiken. Hän ei halua mennä töihin. Hänellä on ollut muita naisia.
Nyt olen irtautumassa suhteesta. Pelkään miten hän reagoi erotilanteeseen sitten kun uskallan kertoa siitä että lähden pois.

Vastaa Viestiin