Lähes 20 vuotta oudossa suhteessa

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Epäilys

Lähes 20 vuotta oudossa suhteessa

Viesti Kirjoittaja Epäilys » 06 Joulu 2018, 22:52

Tavattiin hyvin nuorena ja rakastuttiin todella voimakkaasti. Ensimmäisinä vuosina en nähnyt mitään epäilyttävää muuta kuin mahdottomia ja vähän pienempiä lupauksia, joista nuori mies ei pitänyt kiinni. Sitten paljastui muutama valhe ja juuri ennen häitä tämä nuori mies löysikin uuden kiinnostavan tytön eikä häitä sillä kertaa järjestetty. Alkujärkytyksen jälkeen olin todella helpottunut, mutta parin kuukauden päästä mies alkoi pitää uudelleen yhteyttä ja palattiin yhteen (jälkikäteen ajatellen hän varmisteli, että alanko varmasti seurustella hänen kanssaan ennen kuin suhde toisen tytön kanssa päättyi..). Mentiin nopeasti naimisiin ja minusta tuli todella onneton. Mies oli paljon poissa, hänellä oli epäselviä menoja jne. Syntyi ensimmäinen lapsi. Miehelle tapahtui vaikeita asioita ja samalla paljastui valheita, suhde työkaverin kanssa jne. Tällöin tiesin odottavani toista lasta. Mies ei ollut kertonut toiselle naiselle odottavani toista lasta ja kun otin naiseen yhteyttä, hän päätti heidän suhteensa. Tähän asti mies oli tietenkin kieltänyt koko suhteen. Olin jo pakannut tavarani, mutta mies sai minut puhuttua jäämään. Siitä seurasi kauheat vuodet, valehtelua, epämääräisiä naisjuttuja, avointa flirttailua meillä kotonakin minulle tuttujen naisten kanssa jne. Hänen ystäviään meillä ei käynyt oikeastaan ikinä. Näin jälkeenpäin olen huomannut, ettei hänellä ole ystäviä, kun kaveripiiri vaihtuu koko ajan...

En tiedä, miksi tuossa suhteessa olin.. hyvät ajat olivat hyviä ja mies osasi olla todella ihana hetkittäin. Pääasiassa kuitenkin poissaoleva, paljon töissä, häntä kiinnosti kanssani lähinnä seksi ja niitä epämääräisiä naisjuttuja riitti, kunnes en enää jaksanut välittää ja hän sulki puhelimensa niin, ettei siihen ollut mitään pääsyä (vaikka oli välillä itse kehottanut puhelinta tutkimaan, jos jokin epäilyttää). Valheita hän ei ikinä myöntänyt, vika oli aina minussa. Joko olin päästäni vialla tai sanoi, että mulle ei vaan voi puhua totta. Joskus erehtyi sanomaan, että naisten kanssa yhteydenpito on minun vikani, kun en huomioi häntä tarpeeksi.

Tänä keväänä mieheni ilmoitti yllättäen, että haluaa erota. Sitä oli edeltänyt paljon epämääräistä poissaoloa jne. Sitten häm halusikin vielä pohtia, mitä tehdään. Paljastui, että hänellä oli suhde kauempana, mutta edelleenkään hän ei ole tätä myöntänyt. Seksi kanssani kelpasi edelleen, mikään muu ei. Ja valheita riitti entistä enemmän. Romahdin itse, vaikka olen ollut aika vahva.. olin kaikesta huolimatta ajatellut elää hänen kanssaan elämäni, mutta mittani tuli täyteen. Nyt ollaan oltu kesästä asti erossa, mutta koko kesän ja alkusyksyn hän välillä oli hetken täysin läsnä (=halusi seksiä) ja sitten saattoi ”kadota” pariksi viikoksi. Hänellä oli kevään suhteen jälkeen uusi ystäväpariskunta, jota palvoi (tai jonka naiseen oli luultavasti ihastunut). Enää eivät ole missään tekemisissä. Sitten oli lyhyt suhde, jossa nainen oli hyvin pian huomannut miehessä narsistin piirteet ja ilmeisesti hänen aloitteestaan erosivat. Tämä nainen laittoi heidän eronsa jälkeen minulle viestiä ja linkin narsismista kertovalle sivulle. Silmäni ovat auenneet ja alan ehkä hiljalleen ymmärtää missä suossa olen elänyt. Valheiden ja naisten lisäksi mieheni oli muutama vuosi sitten viritellyt videokameran makuuhuoneeseemme ilman lupaani ja kesällä löysin toisen pannuhuoneesta hänen tavaroitaan pakatessani.. outoa. Nyt hänellä on (3 viikkoa edellisen eron jälkeen) uusi ihana suhde.. Säälittää tämä nainen, toivottavasti huomaa myös pian miehen ongelmat. Ja säälittää tämä mies. Ja myös lapset. Heidän isänsä on niin vähän läsnä, kun työ- ja rakkausasiat vievät aina kaiken huomion. Lapsetkin ovat häntä varten.. Väkivaltaa ja sanallista mitätöintiä tms en ole juuri joutunut kokemaan, mutta monta muuta kurjaa juttua. Ihmettelen kovasti itseäni, miten olen tuommoiseen suhteeseen lähtenyt ja siinä niin kauan pysynyt.

krassi

Re: Lähes 20 vuotta oudossa suhteessa

Viesti Kirjoittaja krassi » 07 Joulu 2018, 08:08

Tarinaasi olisi paljon kommentoitavaa, mutta kirjoitan ajatuksia, jotka tulivat ensimmäiseksi mieleeni. Minäkin olin kauan avioliitossa narsistin kanssa. Se johtui siitä, että en tiennyt paremmasta. Nuorena en tiennyt, että narsismia on olemassa. Ei voinut varoa asiaa, jonka olemassa oloa ei tiennyt.

Avioliittomme loppuvaiheessa riidat lisääntyivät ja lisääntyivät. Mielestäni se johtui siitä, että aloin itsenäistyä. Lopulta menin ammattiauttajan puheille. Häneltä sain tiedon narsismista ja vyyhti alkoi purkautua. Henkilö, joka viestitti sinulle narsismista on tehnyt hyvin.

Vastaa Viestiin