Minäkö hullu vai hän narsisti

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Kaikal

Minäkö hullu vai hän narsisti

Viesti Kirjoittaja Kaikal » 01 Tammi 2019, 15:03

Tarina alkaa reilu vuosi sitten. Näen baarissa etäisesti tutun miehen, joka iskee silmänsä minuun välittömästi. Hän Ikään kuin ui liiveihin vie minut mennessään ja minähän menen..Vietän yön hänen kanssaan ja seuraavankin, koska hän pyytää. Hän on eronnut puoli vuotta aiemmin, 2 lapsen yhteishuoltaja.. Puheet että lapset tulee mukana paketissa jne, yhteiset kävelylenkit jne. Kuin satua, ihanaa kipeää satua, joka muuttuu painajaiseksi.
Elämäni on sillä hetkellä muutoinkin sekasortoista, hän tulee sopivasti kuvaan. Hetken kaikki on kuin satua, ihanaa satua olen ihana, kaunis ja kaikkea muutakin.. Vietän aikaani hänen kodissaan johtuen ikävästä tilanteesta omassa kodissani. Kohta huomaan lähes asuvani hänen luona. Hän tarjosi paikan asua siellä. Kunnes löydän itselleni pienen oman asunnon. Ihanuus loppuu siihen. Alkaa puheet kuinka huonoa seksi on minun kanssani ja exän panettelu ja haukkuminen, minua verrataan exään, olen yhtä tyhmä ja huono panemaan. Suihin pitäisi ottaa, se kuulemma pitää parisuhteen kasassa, en suostu mikä johtaa mykkäkoulun ja kylmäkiskoisuuteen. Lopulta teen niin kuin hän haluaa. Etten vain menetä tätä ihanaa parisuhdetta. Toki niitä ihania sanoja ei enää minulle anneta, eikä läheisyyttä eikä huomiota. Seksin jälkeen juostaan hinkkaamaan muna puhtaaksi, jonka jälkeen joko katsotaan televisiota tai räplätään puhelinta. Minua ei huomioida. Ajattelen että minussa on joku vika etten osaa. En muutenkaan niin kovin ole seksin ja panemisen perään ja olenkin kokematon niissä asioissa. Ne eivät ole minulle niin tärkeitä kuin läheisyys jne. Hänelle paneminen ja naisten arvostelu on kaikki kaikessa, ja hän sen myös on minulle kertonut monin eri tavoin.. Ajattelin että minussa on joku vika, vaikka hieman ihmettelin niitä juttuja kun kerrottiin minun kavereista ja tutuista täysin estottomasti ketä hän panisi ja ketä ei.. En myöskään osannut arkipäiväisiä asioita. Siivosin huolimattomasti ja tein vääränlaista ruokaa. Mistään ei sanottu suoraan, mutta kuitenkin niin että tajusin tehneeni väärin. Noin puolitoistakk on mennyt tästä baari-illasta ja menen hänen luokseen kun lapset ovat menneet äitinsä luokse. Illan hän puhuu exän kanssa puhelimessa. Yöllä hän sanoo ei tästä tule mitään hä ei pysty olemaan kenenkään kanssa paria kuukautta pidempään, eikä rakastamaan ketään exänsä jälkeen (jota hän on koko suhteemme ajan kytännyt, esim autoreissut järjestettiin niin että ajettiin exän ikkunan ohija hän katsoi ollaanko siellä paikalla.. Tietenkään ei tätä suoraan sanonut, mutta en nyt niin tyhmä ole etten tajuaisi) Ja kuinka lasten takia hänen on helpompi olla jonkun yksinhuoltajaäiti kanssa kuin minun.. No homma päättyy siihen..

Kunnes muutaman vkon päästä tulee minulle syntymäpv onnittelut ja pyydetään viettämään synttäreitä hänen kanssaan. Olen reissussa ja hän tarjoutuu hakemaan minut junalta.. Suostun. Ja niin tulee taas yhdessä vietetty yö. Kaikki on taas hetken satua, olen kaunis ihana ja mitä vielä.. Seuraavaan pvään saakka.. Olen luvannut lähteä hänelle kuskiksi ja niin teenkin. Alkuilta ollaan hänen luonaan, iskumoodi on päällä.. Isketään silmää, hipaistaan ohimennen jne.. Mennään baariin, matkalla hän soittaa minulle biisin "are you with me".. En kommentoi oikein mitään. Kuitenkin selkeä viesti on olemassa, oltaisiinko yhdessä. Baarissa myös minä ota juomaa ja hommaan kuskin. Hetken päästä ilmaantuu lähellemme toinen nainen. Mies flirttailee vuoroin minun vuoroin tämän toisen naisen kanssa. Viimein hän esittelee naisen minulle ystävänään.. Ai niin onhan hän minullekin sanonut jo silloin aiemmin, että kun ollaan ystäviä jne.. Minä tervehdin naista ja esittelen itseni ja käännyn miehen puilee6js totean kylmän viileästi "yritätkö ärsyttää minua vai mitä tämä on".. Sillä sekunnilla helvetti on irti.. Hän raivostuu ja sanoo minulle kuinka huonosti käyttäydyn ja että minun tulee poistua välittömästi. No minähän lähden kyllä, minua ei häpäis julkisesti enempää.. Sitä ennen ennätetään käydä useaan otteeseen varmistamassa että olen varmasti lähdössä.. Seuraavana pvnä asiaa puidaan viestein ja selvitetään minulle, kuinka nainen on vanha ystävä vuosien takaa ja hetken päästä hän onkin täysin uusi tuttavuus.. Hän pyörii tämän naisen kanssa hetken.. No tämä kierros minun osaltani päättyy tähän.

Aikaa menee ja olen täysin päässyt eroon pakkomielteestäni tätä ihmistä kohtaan, tiedän ettei se ollut rakkautta alun jälkeen eikä toisesta välittämistä, koska rakkaus ei uuvuta se voimistaa..

Kunnes syksyllä tulee viesti jossa kysytään kuulumisia ja pyydetn kahville.. No minä suostun. Menen hänen kotiinsa, ilmapiiri on ahdistava kuin näkymätön seinä. Tällä kerralla ei tapahdu mitään. Vain juttelua.. Illan jälkeen aamulla, tulee viesti kuinka mukavaa on viettää aikaa kanssani jne ha tavataanko vielä.. Vastaan et käy ja uusi aika sovitaan. Lähempänä kysyn vieläkö on voimassa, hän vastaa että "onkohan meidän viisasta nähdä, kun minä haluan kuulemma liikaa ja hän ei halua mitään vakavaa" vastaan että "ihan miten vaan, en minä halua mitään vakavaa myöskään ja että ei haittaa vaikka tapaaminen menisi makuukamarin puolelle" ja ihan aikuisten oikeasti olin myös tuota mieltä. En missään nimessä kuvitellut että hänen kanssaan vousi elämää suunnitella mutta minulla ei ollut ketään. Ei ollut ollut koko erossa olomme aikana. No hän vastaa et katsotaan, mutta nyt on kiirettä.. Tiesin heti että hänellä on joku nainen kuvioissa sillä hetkellä..

Olin täysin varma etten kuule hänestä enää mitään.

Mutta.. Noin 1.5 kk myöhemmin tulee viesti kysellään kuulumisia ja ehdotetaan tapaamista jne. No tietenkin suostun.. Olinhan ollut jo lähes vuoden yksin ja hän on tuttu ja täten turvallinen valinta.. No tapaaminen sovitaan ja se on juuri sitä mitä ajattelinkin. Sain energiaa ja hyvän mielen.. Sovitaan yhdessä tämä on vain seksiä. Tämä myös minulle ok, koska tiedän jo mikä hän on miehiään.. Uuden etsintä käynnissä jne.. No tapaamme illan vietin merkeissä muutaman pvn kuluttua häbe luonaan. Alku menee hyvin ja hän on huomaavainen jne.. Seksin jälkeen alkaa sitten puheet ketä hän on pannut (ja niitähän riittää) ja kysely onko minulla ollut ketään.. Kun vastaan että joku yritelmä oli. En saa lausetta loppuun kun raivoaminen alkaa, hänen täytyy mennä nyt heti seuraavana aamuna lekuriin ja tarkistuttaa itsensä, ettei vaan olis mitään tauteja tullut kun minä olin jotain kiertopalkintoa käyny panemassa pitkin kyliä.. No minähän siihen selitän ettei ollut seksi jne.. Tilanne rauhoittuu.. Lähden kotiin koska koirani ovat kotona, hän ei niitä kotiinsa oga6.. Kaikki on ok..
Seuraava tapaaminen onkin sitten jo aivan muuta, hän juottaa minua ei nyt väkisin mutta taitavasti ohjaillen. En nyt pulloon sylje koskaan, mutta sellaista tissuttelu humalajuomista mitä hänen kanssaan on en kyllä harrasta. No kun olen jo aika kännissä. Hän pyytää minua riisumaan housut ja istumaan tietyllä tapaa sohvalle, jotta hän voi katsella.. (Nyt hävettää myöntää, mutta minä teen niin.. Nöyryytän itseäni, enkä edes tajua sitä kuin vasta myöhemmin kun sanon nämä asiat ääneen..) ja sitten pitää taas ottaa suihin jne.. No siinä pannaan sitten urakalla.. Siirrytään pöydälle ja hänellä ei enää seiskaan.. Sanon jotain vanhempien miesten ongelmista ja piru on irti, minulle heitetään vaatteet kylmästi päälleni ja heitetään pihalle.. Yritän selitellä jotain ovella ja kysyn jo ennalta sovitusta joulusta, hän sanoo että katsotaan.. Kävelen kotia yöllä. Laitan kotoa hänelle viestin, jossa kerron etten tarkoittanut mitään loukkaavaa ja muistutan häntä edellispvn minuun kohdistetusta loukkauksesta.. Hän vastaa että voidaan edelleen tapailla ja että minun pitää vain lopettaa tälläset kommentoinnit, koska hän ei omalla minun arvostelullaan tarkoittanut pahaa.. No ei tietenkään..
No illalla olen lupautunut kavereille kuskiksi ja hän on lähdössä baariin omissa porukoissaan. Pvn/illan aikana ei kuulu mitään. Yöllä alkaa viestittely, tule tänne hän on kotona hetken päästä, tule viereen jne.. Ei tainnu kukan lähtee matkaan baarista.. Vastailen että olen lupautunut kuljettamaan kaikki kotiin jne.. No tule sen jälkeen. Vastaan että heitän nää kotiin ja tuun sit.. Ei vastausta, soitan ei vastausta.. No aamulla tulee viesti hän nukahti tule nyt, kerron että menoja hevosen kanssa no tule sen jälkeen.. Lupaudun lopulta mennä illalla. Hän on kuulemma lämmittänyt saunan jne. No odotan että tulee kiva "koti" - ilta.. No väärin odotin. Menen sinne ei mitään iloista jälleennäkemistä halausta läheisyyttä tmv.. Istun sohvalle, hän jauhaa saunasta.. Sanon että 6 mietitään mutta että kun mulle tulee saunassa huono olo.. No hän poistuu toiseen huoneeseen ja kun tulee takaisin on alasti, sanoo "mennään panemaan" (Olisihan minun nyt Herranen aika pitänyt tajuta miksi sinne menin eikä odottaa mitään läheisyyttä jne) no siitä sitten makkariin, missä minut istutetaan sängylla ja sanotaan ota muna suuhun, no kiltti tyttö ottaa.. Seksi oli sillä kertaa vielä ihan jees. Tämän jälkeen saunotaan hetki minulle toki sanotaan että että ei saa paljon käyttää.. Saunan jälkeen kuvittelen että hetki istuttaisiin ja juteltaisiin.. Ja höpö höpö.. Istuttiin kyllä katsomassa kaksimielisiö kuvia eläimistä ja naisista.. Sanoin ei kiinnosta eikä ole hauskaa.. Sen jälkeen selkeästi sanomatta, jos nyt ei jo ennenkin annetaan ymmärtää.. No niin huora tehtävä on tehty, suksihan nyt vittuun täältä. Lähden, ei mitään halausta/hellyyttä tmv.. No ei tietenkään, ei huoraa halailla..
Seuraavana pvnä hän tulee laittamaan minulle hyllyjä ei mitään läheisyyttä, se ihminen on kylmä kuin jääpuikko, lähtiessään sanoo "lapset tulee nyt muutamaksi päiväksi, katsotaan sitä joulua sitten"
Menee lähes vko ei kulu mitään aaton aattona tulee viesti, pitäisi mennä tortulke ja glögille sinne, en mene. Seuraavana aamuna pyydetään aamupuurolle.. Sanon että "en ennätä, voit tulla tuonne mökille iltaa viettää minne oon menossa".. No näin sovitaan ja apua taas tulee häpeä itseeni kohtaan ja mietin.. Miksi teen näin.. Eli pukeudun mekkoon, hänhän halusi niin. En ikinä käytä mekkoja juurikaan. Ja pahin laitan hänelle vielä kuvan itsestäni.. No hän tulee. Alku on perussettiä haukkuu hänen sukulaisensa, arvostelee mökin sisusta ja arkkitehtuuria ja kertoo miten pitäisi korjata sitä.. Sitten alkaa juominen taas ja minähän Juon myös.. Seuraavaksi muna kaivetaan esille ja alkaa puheet suihinot osta, en reagoi. Seuraavaksi sitten saunaan, jossa kuvaan häntä lauteilla olut tölkki kädessä johonkin työporukan whap ryhmään.. Voi luoja myötähäpeä on sanoinkuvaamaton.. Seuraavaksi minulle kerrotaan miten hänen yksi vanha panonsa on lihonut ja antanut itsensä rupsahtaa, toki nyt kuulemma ollut jo aiemminkin turvoksissa mutta nyt vasta onkin.. Ja samaan hengen vetoon kerrotaan että älä nyt päästä itseäsi repsahtaa kun olet vähän lihonut viime vuodesta.. Tämä kiva..
Seuraavaksi alkaa suihinottojuttu taas. En suostu selitän jotain hiestä jne, no hän kertoo että käy pesemässä munansa (oikea herrasmies), en oikein kommentoi. No hän menee suihkuun ja minun pitää hieroa saippuaa hänen selkäänsä niin että tissit hiplaa selkää ja no tietenkin pestä muna. Teen näin ja lähden saunasta. Ulkona kuulen kuinka hän meuhaa suihkussa jotain hiestä ja ettei voi muka ottaa suihin jne.. Tyrmistyn täysin ja mietin että mitä teen. En voi laittaa ihmis kävelemään korvesta jouluyönä. No vetäsen kestohymy päälle ja painumme sisälle.. Sisällä kuvaaminen jatkuu, nyt nojatuolissa konjakkilasi kädessä ja sauna takki osittain auki. Siinä se istuu paikallinen Hugh Hefner omissa kuvitelmissaan.. Minua lähinnä säälittää ja oksettaa. Välillä tietenkin pitää käydä tarkistaa onko kukaan kommentoinut saunakuvaa.. Voi apua..
No sitten mulla on hetki mitä en muista, mutta ilta jatkuu kuitenkin sillä että suihinotto on saatava ja senhän hän saakin.. Olen kuulemma hyvä siinä (no hyvä että lutka osaa tehtävänsä muuta en sitten osaakaan), hän keskeyttää ennen kuin laukeaa ja sitten jatketaan sohva pöydällä.. Seksin jälkeen hän ryntää munansa pesemään ja toteaa minulle "mällisellä pilkulla istut siinä sohvalla, mee nyt pesulle".. Sen jälkeen minua opastetaan että yöllä/aamulla hänet voi herättää suihinotolla.. No enpä herätä..
Aamu menee oikeastaan samaa rataa, muna on esilläsuihinottoa vihjaillaan.. Ei tapahdu. Hän lähtee pois ja suutelee lähtiessään kaulalle ja sanoo soitellaan. Hetken päästä tulee viestinä kiitos mukavasta illasta ja että nähdään,en vastannut mitään.. Sen koommin ei ole kuulunut.

Tässä jutussa minua ahdistaa eniten se, että tasan tiesin mikä mies on enkä edes pitänyt ajasta hänen kanssaan päinvastoin, olin aina tapaamisten jälkeen todella väsynyt.. Silti lähdin mukaan tällaiseen tälle viimeiselle kierrokselle. Ja nyt olen käyttäytynyt kui huora ei vaan lutka, huorille maksetaan.. En normaalisti käyttäydy näin. Hän sai minut käyttäytymään täysin vastoin normaalia käytöstäni edes suoraan pyytämättä vaan käyttämällä jotain ihmeellistä sanatonta voimaa jota en osaa selittää.. Olen nöyryyttänyt itseäni urakalla.

Minun piti sanoa hänelle joulupvnä että nyt se on loppu, mutta ei tullut tilaisuutta kun muna oli lähes 95% ajasta esillä ja puheiden keskipisteenä..

Lisäksi tämä ihminen kadehtii kaikkea ja kaikkia elämässä jotain aikaiseksi saaneita ihmisiä..

Uskon ja toivon että hän vielä ottaa minuun yhteyttä viimeistään siinä vaiheessa kun ei muualta irtoa.. Sitten sanon sanottavani ja jatkan eteenpäin..

tunturinkukka

Re: Minäkö hullu vai hän narsisti

Viesti Kirjoittaja tunturinkukka » 08 Tammi 2019, 21:45

Ensimmäinen viestini täällä.Tarinasi kuullostaa kovin surulliselta ja tilanteesi yksinäiseltä.Toivon,että et häpeäisi itseäsi tai toimintaasi,koska on aivan selvää että et ole tehnyt yhtään mitään väärää.Helposti käy niin,että itseään syyttää kun tulee syytetyksi.Et ole hullu,kuulostat asioita analysoivalta ja ymmärrät hyvin kuinka tunteet voivat viedä tietyissä tilanteissa niin,että asiat lähtevät käsistä.

Luulen,että olet ollut herkässä pisteessä,kun olet törmännyt tähän mieheen.Itsellä kävi samoin,takana koko aikuisuus ilman rakkautta ja kun sitä annettiin tarjottimella,niin minähän tartuin tilaisuuteen.Yhtäkkiä homma eteni hirveää vauhtia ja se onkin tyypillistä narsistisessa käyttätymisessä.

Nyt olisi minusta hyvin tärkeää,että et enää tapaa tätä miestä.Aistin,että sinua on eniten satuttanut nuo seksiin liittyvät asiat?Olet selvästi joutunut rikkomaan omia rajojasi painostuksen,uhriutumisen tai manipuloinnin vuoksi.Niin ei saa tapahtua,se on oikeastaan seksuaalista hyväksikäyttöä jo ja hyvin vahingollista psyykkeellesi.

En tiedä hahmotatko asiaa itse kuinka hyvin,ei tullut ihan selväksi minulle,mutta tuolla voi olla vuosikausien vaikutus siihen miten koet itsesi naisena,voitko olla parisuhteessa tai kykenetkö seksiin turvallisella mielialalla.Nämä on niin isoja juttuja ja voi tulla viiveellä,että älä anna enää satuttaa itseäsi tällä saralla.Mitä nuorempi ja kokenemattomampi olet,niin sitä pitkäaikaisemmat seuraukset.

Yritäthän päästä irti hänestä?Läheisyyttä hän ei anna ja sitähän halusit.Lue muuten traumaattisesta kiintymyksestä.Voi olla,että huomaat sen avulla miksi olet vastannut kyllä hänen pyyntöihinsä tavata.Lakkaat samalla syyllistämästä itseäsi asialla.Nämä ovat psykologisia mekanismeja joita hahmottamalla on helpompi antaa itselle anteeksi.Sinähän et ole väärin tehnyt.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 08 Tammi 2019, 21:53

Mullakin oli ensimmäinen seksikokemus se että mut painostettiin siihen myös suihinottoon. Luulin.muka olevani rakastunut siihen äijään... taas sitte älysin että sekin on eksistä narsku. Miten sitä omassa päässä on niin paljon vikaa :oops:

tunturinkukka

Viesti Kirjoittaja tunturinkukka » 09 Tammi 2019, 14:22

Siinä tapauksessa,että ensimmäiseen seksikokemukseen on liittynyt painostusta,on enemmän kuin luonnollista että aihe on herkkä.Ehdottomasti miehen olisi pitänyt käsittää asia eikä toistaa ehkä traumaattiseksikin tullutta asiaa.Kuullostaa siltä,että hän ei välitä lainkaan.Painostus seksissä on muutenkin Aina väärin.Todellakaan sinulla ei ole mitään hävettävää,yritä siirtää tunne syrjään tarkastelemalla sitä rationaalisesti.Tunteet usein huijaavat ja järkeä kannattaa käyttää tämän tunnistamiseksi.

Itsellä myös ensimmäiseen seksikokemukseen liittyy seksuaalinen hyväksikäyttö ja vapauden riisto.Kyllä sellainen jättää lopulliset jäljet,koen voimakasta kelpaamattomuutta seksuaalisesti.Edelleen.Olen erityisesti varautunut sille,että miehet eivät satuta minua psyykkisesti ja se ei tosiaankaan ole toimiva konsepti parisuhteessa.

Nyt suosittelen kovasti,että et näe tätä miestä.Vaikuttaa siltä,että hänellä on valtavan tuhoisa vaikutus psyykkisesti koska koet mm.häpeää ihan syyttä.Se on kauhea tunne ja runtelee lisää seksuaallisuuttasi.Aihe,mikä tekee ehkäpä rajuinta jälkeä ihmiseen.Saanko tiedustella ikääsi?Olen huolissani jos oletkin nuorehko.

Yritä jaksaa.Näe ihmisiä ja harrasta.Ehkä jotkut treffit jonkun muun kanssa ilman sen ihmeempää,kuin juttelu voisi avata silmiä.Suurin osa ihmisistä on ihan kelvollisia,mutta osaa tulee varoa.

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi » 09 Tammi 2019, 17:34

Komppaan edellisiä kirjoittajia. Tartun tarinasi viimeiseen kappaleeseen:
"Uskon ja toivon että hän vielä ottaa minuun yhteyttä viimeistään siinä vaiheessa kun ei muualta irtoa... Sitten sanon sanottavani ja jatkan eteenpäin.."
Kappale osoittaa, että et ole päässyt hänestä eroon. Minä puolestani toivon, että hän ei ota sinuun yhteyttä. Luulen kyllä, että ottaa. Tällainen tyyppi on varmasti kuullut monelta naiselta suorat sanat. Ne eivät auta mitään. Hän toistaa käytöstään. Hän saa vain virtaa riitelystä. Paras keino päästä eroon on olla kylmän, viileän asiallinen ja puhua niin vähän kuin mahdollista. Kannattaa vain selkeästi kieltäytyä kaikesta yhteyden pidosta. Tällainen keino on tehokas. Se vaan ei ole helppo. Moni mm. minä on saanut opetella tämän käyttäytymisen kantapään kautta. Tehokasta on sanoa vaikka aivan ystävällisesti: "En tapaa sinia enää koskaan." Vaikeus on siinä, että tämä päätös pitää toteuttaa, jos haluaa selviytyä.

Maaria

Viesti Kirjoittaja Maaria » 10 Tammi 2019, 23:18

Hei Kaikal. Minä olen kokenut aika samalla tavalla. Alku oli ihanaa - liian hyvää ollakseen totta- rakastuin, ja luotin häneen.
Kertomuksessasi samaistun eniten ihmettelyyn siitä, kuinka hän sai minut toimimaan täysin arvojeni ja normaalien tapojeni vastaisesti. Jotenkin hän kietoi minut sanoilla ja sai mustan näyttämään valkoiselta.
Tämäkin halusi toteuttaa seksuaalisuuttaan kanssani ja kauttani tavalla, joka on rikkonut minua. En ymmärrä täysin, miksi suostuin siihen kaikkeen jota en voi puhua edes tässä nimettömänä. Mutta käytit sanoja huora ja lutka, ja jotain sellaista hän sai minussa aikaan.
Olen iloinen että sinä pystyit kirjoittamaan kaiken ulos, sellaisenaan.
Hän otti minusta alastonkuvia, myös videokuvaa seksistä. Luvan annoin eli ei tehnyt salaa. Hän piti huolta että hänen kasvonsa eivät näy, minun kylläkin. Pelkään että hän käyttää näitä minua vastaan nyt tai myöhemmin, häpäistäkseen minua lisää.
Kahdesti menin retkuun minäkin, mutta nyt se on loppu. Hänestä oli vaikea päästä irti, mutta kannatti irrottaa otteensa. Irti pääsee kun ei anna enää itsestään mitään hänelle. Narsisti haluaa tuntevan ihmisen reaktiot, ja näitä ilman jäädessään mielenkiinto loppuu aikanaan.
Olen aika hyvin päässyt irti itsesyytöksistä, "kuinka saatoin olla niin tyhmä" koska ei sellainen auta eteenpäin. Vaikka en kaikkea ymmärräkään, niin tunnistan rikkinäiset rajani jotka vasta tämän ihmisen jälkeen ovat alkaneet piirtyä minuun. Olen sittenkin olemassa, minä olenkin hyvä ihminen, kelpo nainen sittenkin. Olen tehnyt myös tuhmaa, olen siis erehtyväinen myös.
Kirjoitit, että olet nöyryyttänyt itseäsi, mutta todellisuus on mielestäni se, että tuo mies on se joka nöyryytti sinua. Sinä olet kertomasi perusteella mielestäni selvästikin narsistin uhri, etkä sinä ole syyllinen. Saat armahtaa itsesi, antaa anteeksi.
Kiitollinen olen siitä että nyt osaan - tai ainakin ymmärrän opetella- sanoa Ei, asioille jotka eivät ole minua itseäni. Pelkään että kuvat tulevat joskus nousemaan esille, rakkaitteni ja läheisteni silmiin, työssä ja vapaalla. Silti kiitollinen että pelkokin on opettanut elämään tätä päivää, yhden päivän kerrallaan; tänään kaikki onkin näköjään mennyt hyvin tähän asti, niinkuin meni muuten eilinenkin päivä. Huomisesta en tiedä, mutta sittenpähän tuon näkee kun sinne asti elää.
Sinulle Kaikal Kiitos avoimesta, selkeästä kerronnasta. Olet joutunut kokemaan traumaattisen suhteen, ja sinulle toivon että mittasi todella täyttyi, etkä anna hänelle enää valtaa rikkoa rajojasi.
Muista, että järkipuhe on hänen kanssaan täysin turhaa, eikä mitkään hyvää tarkoittavat keskustelut hänen kanssaan auta sinua.
Melko varmasti hän on ennemmin tai myöhemmin yhteydessä sinuun, mutta sinun vuoksi toivon että et antaisi itsestäsi hänelle mitään; et reagoisi hänen viesteihinsä, et tapaisi. Haluaisit ehkä puhua hänen kanssaan ja selvittää asiat, erota ystävinä? Toivon sinulle että et lähtisi siihen suohon enää.
Olisi mukavaa kuulla sinusta uudelleen vielä.

Jasmiini

Viesti Kirjoittaja Jasmiini » 11 Tammi 2019, 08:21

Onkohan se narsistien ominaispiirre, että seksi halutaan kuvata, ja jää asia millä tietää että voi jatkossa kiristää tai ainakin henkisesti alistaa? Ja toinen asia mikä liittyy usein narsisteihin on alistava seksi. Narsisti haluaa temppuja tempun perään.

MariaS

Viesti Kirjoittaja MariaS » 14 Tammi 2019, 00:41

Narsistin henkinen väkivalta on jotain aivan käsittämätöntä, koska a) vika on aina uhrissa ja b) narsistilla ei ole tunteita, joten hän voi häikäilemättä manipuloida sinua, uhkailla, käyttää hyväkseen ym.. Hän tekee uhrin hulluksi, jotta voi syyttää uhria. Narsisti on tyytyväinen vain silloin, kun sinä kärsit ja alistut ja olet täydellisesti hänen kontrollissaan. Olen edelleen sitä mieltä, että näiden "ihmisten" ei pitäisi kulkea vapaana.

MariaS

Viesti Kirjoittaja MariaS » 14 Tammi 2019, 00:46

Ja seksi pyörii tosiaan sen munan ja suihinoton ympärillä. Tylsintä seksiä ikinä! Täysin itsekeskeistä, nainen on pelkkä tyydytyksen väline. Eikö noita narsisteja voisi kastroida, etteivät jaa geenejään ja vaurioita lapsiaan?

Vastaa Viestiin