Lasten asiat

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Epäilys

Lasten asiat

Viesti Kirjoittaja Epäilys » 06 Tammi 2019, 16:48

Hei,

ollaan erottu viime keväänä 18 v jälkeen ja meillä on 3 lasta (2 lähes teiniä ja yksi 7v). Eron syynä oli miehen suhde toisen naisen kanssa, jota ei ole myöntänyt. Tämän suhteen jälkeen on nyt 2. suhde menossa 9 kk aikana ja edellisen naisen mielestä selviä narsistin piirteitä miehessä. Itse olen samaa mieltä, kun olen asiaan perehtynyt. Nyt tämän viimeisen kanssa ovat tunteneet reilun kuukauden, tämä on elämän suuri rakkaus, jota hehkutetaan päivittäin somessa jne (itse en enää seuraa). Lapsille tämä nainen oli esitelty viikonloppuna, kun nainen oli ollut heti yötä. Samalla oli kerrottu, että katsovat yhteistä kotia viereiseltä paikkakunnalta (naisellakin 3 lasta) ja menevät naimisiin, mutta minulle ei saa kertoa. Nuorimmalle oli myös sanottu, että tätä uutta naista voisi pitää varaäitinä. Olen itse todella helpottunut erosta, vuosien valehtelu ja oudot naisjutut on takana, mutta sydän on aivan rikki lasten takia, isoja muutoksia tulee lähes viikoittain. Edellisenkin suhteen nainen oli ehditty esitellä. Onko jollakin vinkkejä, miten selviytyä tästä ja miten itse kannattaa käyttäytyä? Tunnen niin voimakasta vihaa, että annan välillä tulla, vaikka se ei ikinä johda muuhun kuin minun syyttämiseen (olen vain katkera, pitäisi löytää suuri rakkaus, että ymmärtäisin tätä nopeaa toimintaa jne eikä lapsille voi tästä seurata mitään huonoa..)?

Nnn

Re: Lasten asiat

Viesti Kirjoittaja Nnn » 06 Tammi 2019, 22:21

Voimia kamalaan tilanteeseen! Käyhän lukemassa mun juttu tuolta keskustelua oikeudenkäyntiasioista-osiosta, jos jaksat. Mulla narsistiexän kanssa 6 v poika ja hänen asioista tapellaan vieläkin, vaikka erosta pian 4 v aikaa...

Älä missään nimessä anna itsestäsi MITÄÄN tunnereaktiota exällesi. Narsisti nauttii, kun saa uhrissa aikaan vihaa, hämmenystä, surua tai pelkoa. Siihen täytyy vain opetella, ja se on vaikeaa, kun erosta on vähän aikaa. Hän tietää, että hänellä on sinuun valtaa, kun reagoit hänen sanoihin tai tekemisiin. Narsistin kanssa pitää olla täysin kylmä, reagoit sitten vasta kun olet yksin. Näin se vaan on ja siitä narsisti ei pidä. Se osoittaa hänelle, että hän ei ole niskan päällä.

Sinun kannattaa vain olla lapsillesi tukena ja voit toki asiallisesti keskustella heidän kanssaan, että isän käytös ei todellakaan ole ok. Eikä hyväksyttävää aikuisen käytöstä! Tunnen yhden perheen, jossa naisen exä oli narsisti ja nyt jo aikuistuneet pojat eivät isästään liiemmin välitä. Lapset kyllä ymmärtävät, miten asiat ovat. Kun lapset ovat luonasi, pidä heitä lähellä ja ole läsnä. Vietä aikaa! Narsisti ei sellaista osaa.

Voimia!

Vastaa Viestiin