terapeutin mielipide

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
rajallinen

Re: terapeutin mielipide

Viesti Kirjoittaja rajallinen » 14 Elo 2019, 17:59

(Tämä olikin varmaan vanha kysymys mutta kommenttina muuten vaan: Jos ei terapeutti tunnu hyvältä, se ei sitä ole. Usko ja luota omaan kokemukseen. Jos et koe tulevasi kuulluksi ja nähdyksi, se on totta. Ei terapiasta ole mitään hyötyä sinulle jos sinusta ei tunnu siltä. Terapiaan mennään siksi että halutaan tulla kuulluksi ja nähdyksi luottamuksellisessa ilmapiirissä terapeutille ja itselle. )

Mutta krizz: sun kommentti!!! :D
krizz kirjoitti:
03 Maalis 2019, 18:35
Hyi helvvv kun niin paljon samoja juttuja narsistiäitien lapsien elämissä.. varsinkin just tuo, että ei pidetty sylissä/sanottu rakkaaksi/halattu/ei "saa" itkeä.. En saanut itsekkään itkeä omaa koiraani (olen 25-vuotias), kun itkin, niin heti teilattiin, kuulemma mielisairasta ja päässä vikaa
PItkästä aikaa palstalla ja oijoijoijoi, tämä, niin tämä :lol: Hyi kauheeta miten tuttua ja tuttuja muistoja! Mulla ei ole yhtään sylimuistoja äidistä lapsena, ainoastaan yhdessä koko perheen poseerausvalokuvassa olen todistettavasti ollut sen sylissä ( ja silloinkin sillä oli rööki toisessa kädessä ja toisella kädellä "onks tukka hyvin". )
Itkeminen oli ok vasta sitten kun koulusta oli otettu yhteyttä "kyllähän sinä voit minulle kertoa, ei tarvitse kouluun kertoa jne" mutta kertomisesta seurasi aina se että "kun minulle kävi noin niin minä purin hammasta yhteen ja yritin vielä kovemmin" tai "kuinka sinä nyt noin" tai "menepäs ulos leikkimään, ei ole nyt aikaa" jne.
Jos oli kosketusta, se oli aina niin että äidin hiukset piti laittaa tai leikata, ei koskaan toisin päin. Se ei IKINÄ leikannut tai kammannut minun tai sisarusten hiuksia. Jos oli halausta, se oli AINA niin että sillä oli joku tarve eli se vinkui "anna kun minä halaan sinua kun tekee ihan mieli kun ei koskaan kukaan koske!" Ja sitten kun se halasi, siitä puuttui lämpö ja läsnäolo, se oli sellaista jäykkää jäykillä sormilla "lääppimistä" teennäistä kökköä. Tavallaan siihen sopii myös sellaisten ihmisten piirteet, jotka ei tykkää kosketuksesta tai fyysisestä läheisyydestä vaan ovat sellaisia "asia ihmisiä". Sellaiset ei kuitenkaan mitätöi väheksy manipuloi jne. Ja merkille pantavaa oli aina tuo että TARVE oli ja on hänen. Ei toisinpäin. Olen ajatellut että narsistiselle ihmiselle rakkaus on yhtä kuin tarvitsemista. Hän tarvitsee = hän rakastaa. Ei niin että rakkaus olisi halua antaa ja jakaa ja saada ja ottaa vastaan rakkautta, vaan sitä että hän tarvitsee ja hänelle pitää antaa, ihailun kera.

Ja kun viimeisin koirani kuoli, tuntui etten pääse siitä mitenkään yli siksi että äitini nöyryytti minut täysin sen jälkeen julkisesti. Ikään kuin se olisi "laskenut syyllisyyden ja häpeän viitan päälleni" ihan vain siksi että tarvitsin lohdutusta ja osanottoa. Se oli ihan helvetin julma kokemus. Kadun ihan sikana että menin tyhmänä edes avautumaan sille lohdutuksen toiveessa. Sama juttu ensimmäisen koiran kanssa, välittömästi ell käynnin jälkeen se jätti minut yksin ja lähti siskon kanssa menemään ikään kuin HÄN olisi ollut se joka tilanteessa tarvitsi lohdutusta.

Hyi helvetti mitä muistoja tulikin mieleen. Sairasta niin sairasta.

Mutta jatkan toisaalle, mennee muuten ihan ketjun otsikon ohi tässä.

Vastaa Viestiin