Miksi kaipaan ja itken, mitä kaipaan?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Halkopino

Miksi kaipaan ja itken, mitä kaipaan?

Viesti Kirjoittaja Halkopino » 07 Huhti 2019, 22:31

Hei!

Olen lähinnä lukenut täällä teidän tarinoita ja saanut niistä paljon tukea. Nyt jotenkin suhteen jälkimainingeissa aloin kysymään itseltäni että miksi itken, kaipaan, haluan hänet takaisin jne. Alku meillä oli ihan yhtä ihanaa kuin niin monella meistä. Upeaa yhdessäoloa, onnea mielettömän ihanasta miehestä, seksi oli mahtavaa, sitä oli paljon, lahjoja, matkoja, retkiä, illallisia jne.
Sitä karvaammalta tuntui kun nämä ihanat asiat alkoivat vähentyä ja lopuksi minut jätettiin yksin mitä moninaisimmilla tavoilla. Fyysistä väkivaltaa ei ollut, mutta valehtelu, petkuttaminen, asioiden pimittely ja jatkuvat hylkäämiset monin erilaisin ja julmin tavoin alkoivat raastamaan henkistä hyvinvointiani. Samaan aikaan hänelle ei tuottanut tuskaa kertoa että rakastaa ja olen hänen elämänsä rakkaus..
Monesti kerroin että ei pitäisi yhteyttä, sanoin suorat sanat käytöksestään, mutta manipuloinnin mestarina ja myös ihmisenä joka ei kertaakaan kunnolla keskustellut että miksi mitäkin tapahtui, hän jotenkin aina ui uudestaan luokseni. Ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut!
No minähän hänet päästin...yleensä pitkän piirityksen jälkeen. Tilanne on ollut jo pitkään se, ettemme ole yhdessä.
Silloin tällöin kuitenkin "sorrun" häneen ja taas hetki sitten hän sai minut maaniteltua pikku retkelle kanssaan. Vietimme kivan illan ja menimme hotelliin yöksi. Hän puhui kuinka menemme aamulla uimaan ja nautitaan aamiaista yhdessä jne. No...harrastettuamme yöllä pari kertaa seksiä, hän lähtikin pois. Ei mitään riitaa esim. edeltänyt tätä...sai siis mitä halusi. Minä olin aivan järkyttynyt ja itkin silmät päästäni. Ei hänen käytöksensä kuitenkaan millään tasolla yllättänyt..tiesin että yleensä tulee lunta tupaan, kun hänet näen. Miksi siis vieläkin näin hänet? Tiedän jo etukäteen että hän tulee loukkaamaan minua. Ilmeisesti toivon että näin ei kävisi, vaan alun ihanuudet toistuisivat ja nyt ikuisesti. Nyt sitten itken ja kadun. Kaipaan ja itken. Itken ja inhoan itseäni. Miksi? Ei tämä ainakaan rakkautta voi enää minunkaan puolelta olla. Rakastan kiduttajaani? Heh...hieman dramaattista tietty.
Miten ihmeessä sitä tervehtyisi ja saisi sen itsetuntonsa siihen pisteeseen että ei voisi enää ymmärtää, mitä on tullut joskus tunnettua/ tehtyä?
Jotenkin kaipaisin selviytymistarinoita. Tällä hetkellä tuntuu etten tervehdy tästä koskaan. Ja jopa ajattelen että hän oli elämäni rakkaus. Miten sairasta, voi apua..

Venica

Re: Miksi kaipaan ja itken, mitä kaipaan?

Viesti Kirjoittaja Venica » 07 Huhti 2019, 23:14

Voi sinua... olet riippuvainen hänestä. Se tapahtuu aina narskun uhreille. Narsku jotenki saa itsestään riippuvaiseksi näyttämällä tai oikeastaan esittämällä mitä.hän voisi olla, vaikka sitä hän todellakaan.ole.

Koita olla iloinen että olet irtautumassa narskusta. Nyt vaan.aivan.täydellinen nollatoleranssi. Ja muista olla itsellesi armollinen. Et ole murhannut ketään, olet vaan.ollut kaipaava narskun uhri joka on.vielä toivonut että olisiko se nyt tullu järkiinsä. Olet tainnut monta viimeistä.korttia avata narskun suhteen. Koita, tiedäm.että se on vaikeaa, mutta koita nyt jättää hyvöstit hänelle, ihan.itsesi takia. Koita rakastaa itseäsi enemmän.

Minä.lupaan että asiat muuttuu parempaan.suuntaan kun.vaan.päätät.että nyt tämä on ohi. Kaikki yhteydenotto kanavat vaan.kiinni. ota itsellesi.valta.takaisin.

Halkopino

Viesti Kirjoittaja Halkopino » 08 Huhti 2019, 17:56

Kiitos Venica!
Puhut asiaa ja nollatoleranssia monesti yrittänytkin. Estot päällä, mutta yht´äkkiä puhelimessa on puheviesti...yleensä sen jälkeen luen, kuuntelen viestiryppäät ja jossain vaiheessa olen sitten vastannut. Tällä kertaa otin kovemmat aseet käyttöön, joten toivottavasti ei enää tule viestejä ja voin aloittaa toipumisen kunnolla.
Narsistin kanssa on todella vaikeaa tämä ristiriitaisuus. Aluksi mieletön rakkauspommitus jolloin sanat vastaavat tekoja, mutta yhtäkkiä on vain sanat joihin ei voi enää luottaa. Teot alkaa olla yhä enemmän julmia ja itse on kummallisessa hämmennyksen tilassa. Kai minun tapauksessani oli niitä sulosanoja sitten niin paljon että aina toivoin että pitäisivät paikkansa, mutta ei.
Myös tätä on vaikeaa tajuta, kun se hyvä oli niin mielettömän hyvää, niin miksi ihmeessä se loppui? Oliko kaikki yhdessäolo miehelle vain näytelmää, missä hän ei tuntenut koskaan mitään? Kiihkeän alun jälkeen on jotenkin kummallista kuvitella että hän ei myös olisi nauttinut olostaan kanssani. Ääääh...tämä on liian ristiriitaista!

mikonniemi18

Viesti Kirjoittaja mikonniemi18 » 08 Huhti 2019, 20:41

Hyviä näyttelijlitä. 20 v samaa paskaa kuin teillä. Paratiisivaihe oli ihana, mutta näytelmää, naran sarvet nousi ja ryöpytys alkoi,vhyväksikäytetty olin. Niin hirveää kiekenkäyttöö en oo vielä ikinä kuullu kuin tuon ukon suusta.

Venica

Viesti Kirjoittaja Venica » 08 Huhti 2019, 20:54

Narskut vie taivaaseen ja helvettin uumeniin.ja molempiin edes takaisin ryöpytystä. Loppuvaiheessa enää.vaan helevettiä

Enjaksaenäämitään

Viesti Kirjoittaja Enjaksaenäämitään » 11 Huhti 2019, 20:31

Ei tästä tuskasta pääse yli. Ei mitenkään.
Nyt kuitenkaan narsku ei enää halua. Sekös hajottaa.
Hetken on hyvä olla, jonka jälkeen tulee entistä pahempi romahdus.
Olemme olleet yhteydessä, mutta jokainen hyvä ele ja asia päättyy narskun raivoon tai muistutuksen ettei enää halua. (Uusi uhri)
Muistaa kuitenkin mainita kuinka välittää yhä.
Pää on ihan sekaisin. Vastauksia ei saa mihinkään.
Käänsin asian vastakohdaksi, että ainoa keino lopettaa suhde oli roikkua. Silloin pakenee.
Kerroin tämän Narskulle. Joko pysyy visusti poissa tai helvetti on taas alkamassa.
Pahimmat ajat on jo olleet ohi, uhkailua ajoittain. Uhannut polttaa kodin minulta, tuhota minut, pilata työt ja kaiken.
Silti kaiken tuon helvetin jälkeen itken ja kaipaan. Olen ihan poikki ja surullinen.
Olen petetty useamman kerran, halveerattu, ollut vääränlainen, liian iloinen, liian äänekäs, liian kaikkea.
Muiden miesten huomio oli punainen viitta. Siitä alkoi hillitön mustasukkaisuus aina.
Huomasin ärsyttäväni tahalleen, koska tiesin jo itse mikä toimi ärsykkeenä. Tuolloin minut jätettiin.
Olimme kuin kilpa-asetelmissa. Joskus sanoikin minulle katkerana, että kaikki pitävät minusta. Hän taas on pilannut kaiken elämässään.

Halkopino

Viesti Kirjoittaja Halkopino » 12 Huhti 2019, 22:28

Jotenkin narsisti saa toivon jatkumaan. On suorastaan järjenvastaista että suuresta tunteesta mennään suoraan välinpitämättömyyteen. Meille tunne-elämältään toisenlaisille asiaa ei voi vain käsittää, koska me emme tekisi niin, koska meillä on empatiaa, koska haluamme hyvää, osoitamme rakkautta ja oletamme että saamme sitä takaisin.
Mikään ei täsmää. Huonot asiat on niin huonoja että vain helpottuu ja elämä voittaa kun narsisti aloittaa rakkauspommituksen. Nythän kaikki muuttuu, nyt hän ymmärsi kuinka käyttäytyä että rakkaus voi hyvin...mutta kohta taas suossa.
Jännää miten joku mainitsi että narsisti oli sanonut että kukaan toinen ei voi häntä rakastaa niin paljon. Kuulin nämä sanat myös. Aluksi sanoin että totta kai voi ja on rakastanutkin, mutta myöhemmin taisin mennä jonkinnäköiseen uneen mukaan, jossa ajattelin että hänen rakkautensa tosiaan on upeinta mitä olen kokenut. Siinä vaiheessa hän oli kuitenkin jo satuttanut ties kuinka paljon. Valheet ja petkutukset olivat aina läsnä. Silti suhdetta kesti vuosia.
Halusin uskoa että minua rakastettiin, mutta valitettavasti miljoona tekoa osoitti että se ei pidä paikkansa. Olisinko minä tehnyt hänelle niitä asioita, mitä koin? En koskaan!!
Vieläkin glorifioin niitä ihania hetkiä, joita oli paljon. Jokaisesta ihanasta hetkestä seurasi kuitenkin yksinäisyyttä, itkua ja surua.
Juu. Tästä on vaikeaa päästä eroon ja selvitä, mutta me selvitään ja löydetään parempaa!!

Maga

Viesti Kirjoittaja Maga » 13 Huhti 2019, 19:02

Hei Halkopino!

Oletko kuullut tukholmasyndroomasta? Kokeilepa googlettaa ja jos enkku sujuu niin traumabond, youtubesta löytyy paljon hyvää materiaalia. Kannattaa myös lukea niin paljon kuin suinkin jaksat ja pystyt, tiedon hankkiminen on auttanut ainakin minua paljon. Lue myös läheisriippuvuudesta, se on narskujen uhreilla myös tyypillinen.

Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia niin suosittelen että, blokkaat nyt ihan joka paikasta, älä kuuntele ääniviestejä tai lue sähköposteja yms. Ihan kokonaan suljet hänet elämästäsi. Jos yrittää yhteisten tuttujen kautta, kerro heille ettet halua kuulla tai sitten estä heidätkin. Tää on raakaa ja raskasta peliä mutta, sun toipumisen kannalta tosi tärkeää.

Kaikkea hyvää ja paljon voimia koitokseen❤️ Et ole yksin tässä, muista se!

Halkopino

Viesti Kirjoittaja Halkopino » 13 Huhti 2019, 21:46

Kiitos Maga

Olen lukenut paljon asiasta jo vuosia ja termistö alkaa olla tuttua. Teoreettisesti olen ymmärtänyt paljon ja nyt on lopullinen irtautuminen menossa. Kaikki mahdolliset estot on käytössä. Minun ongelmani on ollut se, että on ollut niin hirvittävän vaikeaa uskoa, että joku ei tarkoita mitä sanoo, vaan valehtelee. Mehän emme (varmaan luojan kiitos) asuneet yhdessä ja ehkä siten pidin illuusiota yllä, kun en voi tietää mitä tapahtui niinä aikoina kun emme olleet yhdessä. Hän kuitenkin maanitteli minut luokseen kerta toisensa jälkeen. Yritin pitää sitä kontrollissa niin että nähtiin välilla "vain ystävinä" ja välillä sitten sorruin muuhunkin. Tiesin teoriassa aina, että ei ole hyvä asia että nähdään, mutta irtautuminen on kestänyt todella kauan. Koska hän ei jätä rauhaan lopullisesti. Koska minä olen ollut heikko juuri tässä asiassa. Toivonkipinät ovat sinkoilleet...
No nyt olen palannut taas lukemaan narsismista ja myös traumasidoksesta....joskus ajattelin että minun pitää varmistua diagnoosista että voisin lähteä suhteesta. Nyt ymmärrän että ne asiat, mitä hän minulle teki oli vain kauheita, enkä itse voisi kohdella toisia niin. Se riittää lähtöön ja sen pitää riittää siihen myös tulevaisuudessa.

Jasmiini

Viesti Kirjoittaja Jasmiini » 13 Huhti 2019, 22:13

Niin tuttua tuo kaikki. Kuvittelin että löysin ikuisen rakkauden, ja huomaankin olleeni yksi väline asioiden toteuttamiseen, hänen tarpeiden tyydyttämiseen. Ja kun uusien kanssa menee sukset ristiin, hän ottaa aina uudelleen yhteyttä, ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mitään ei koskaan puhuta oikeasti ja häntä pitää vaan ymmärtää, hänen ainutlaatuisuutta ja sitä että hänen ehdoilla mennään, aina. Ja miten sitä itse tunnistaa kaiken, mutta ei ole sitä viimeistä itsekuria riuhtaista tästä irti. Voi mennä puoli vuotta, ja hän palaa. Tämä on niin raskasta. Minulle on myös ollut vaikeinta hyväksyä sitä että toinen valehtelee, eikä ikinä myönnä sitä.

Vastaa Viestiin