Mistä tiedän onko puolisi narsisti?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
kynnysmatt0

Mistä tiedän onko puolisi narsisti?

Viesti Kirjoittaja kynnysmatt0 » 05 Kesä 2019, 06:47

Olemme olleet yhdessä hieman alle 5 vuotta. Aluksi puoliso oli ihana, huomaavainen ja kohtelias. Suhde eteni nopeasti, koska hän tuntui olevan juuri se puuttuva palanen. Alle puolessa vuodessa alkoi minun arvostelu. Olin lihava, tyhmä, kömpelö. Yritin sanoa vastaan, mutta ei arvostelu ei loppunut. Pikkuhiljaa hän alkoi kontrolloida menojani, tekemisiäni ja jopa sanomisiani. En voi mennä yksin esim baariin, koska olen heti iskemässä siellä kaikkia ja nolaan itseni, kun sanon tai teen jotain tyhmää. Jos en muuta, niin puhun liian kovalla äänellä.

Nykyään tilanne on se, että teen kotona kaiken. Kaikki pitää tehdä puolison määrittelemällä tavalla ja jos joku menee väärin, esim. tarjoilen kahvin väärästä kupista, hän suuttuu. Jouduin jokaisessa asiassa miettimään miten teen asian niin, että hän ei suuttuisi. Silti hän saattaa suuttua jostain uudesta tai ihan pienestä asiasta, esim. vääränlaisesta katseesta tai siitä että toimin liian hitaasti. Hän ei salli minulle esim. sohvalla makaamista ja rentoutumista, vaan minun pitää olla koko ajan liikkeessä tekemässä kotitöitä.

Hänellä ei juurikaan ole mitään hyvää sanottavaa mistään. Kaikki on aina huonommin kuin muilla ja joka asiasta löytyy aina se negatiivinen puoli. Olen yrittänyt sanoa, että elämä olisi kevyempää jos yrittäisi löytää jokaiseen päivään edes muutaman hyvän asian.

Mistä tiedän onko puolisoni narsisti vai onko hän vain ilkeä, vittumainen tai masentunut? Mihinkään terapeutille hän ei suostu lähtemään ja kaikki meidän riidat ovat aina minun syytä, koska en osaa miellyttää häntä tai en osaa lukea ajatuksia siitä, millä tavalla häntä pitäisi milloinkin miellyttää. Puhumaan hän ei suostu, ellei kyse ole minun tai jonkun muun ihmisen arvostelusta.

Oma itsetuntoni on ihan nollassa, koska olen niin monta kertaa kuullut olevani ruma, tyhmä, laiska ja saamaton, joka ei tee mitään oikein koskaan. Kaikki minun omat menoni ovat turhaa ja pois kotitöiden tekemisestä. Häntä ei kiinnosta mikään minun aikaansaannos esim. harrastuksiin liittyen, mutta minun pitää aina muistaa vuolaasti kehua häntä, jos hän jotain tekee.

Olen aika lopussa tällä hetkellä. En uskalla ottaa näitä asioita puheeksi, koska hän suuttuu.

kynnysmatt0

Re: Mistä tiedän onko puolisi narsisti?

Viesti Kirjoittaja kynnysmatt0 » 05 Kesä 2019, 06:52

Lisäyksenä vielä, että puoliso aina välillä vaatii että minun pitää puolustaa itseäni ja päättää joistakin asioista. Mutta kun yritän, hän suuttuu. On vain yksi oikea tapa tehdä asiat ja se on hänen tapansa. Minun menoilla ja tarpeilla ei ole mitään merkitystä. Jos yritän sanoa hänelle vastaan johonkin haukkumiseen, hän kääntää kaiken aina minun syyksi ja minua vastaan.

kynnysmatt0

Viesti Kirjoittaja kynnysmatt0 » 05 Kesä 2019, 07:49

Ja lisäyksenä vielä se, että välillä mies tietysti osaa olla ihana, ostaa lahjoja ja kukkia. Puhuu siitä miten tärkeä olen hänelle ja miten en missään nimessä saa erota hänestä koskaan.

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi » 05 Kesä 2019, 13:12

Kyllä sinä jo tiedät kertomasi perusteella, onko puolisosi narsisti? Yritä kohottaa itsetuntoasi tekemällä mukavia asioita. Silloin kun se on mahdollista. Opiskele narsismia ja selviytymiskeinoja. Löydät varmasti ratkaisun, kun uskot itseesi lujasti.

.

mikonniemi18

Viesti Kirjoittaja mikonniemi18 » 06 Kesä 2019, 20:53

Aivan selvä nara. Luehan ja Youtubeen narsistin viha esim. Kuuntele. 20 v tuota samaa helvettiä, henkistä väkivaltaa, alistamista, alkoholismia, järkyttävää kielenkäyttöä. Liukas kuin saippua. Ivaaja, vallan ottaja, mustamaalaaja, kännissä lensi tiiliskivikin päin minua. Esitti hyväntekijää muille, kotona Piru. Nyt rauha. Lähdin. Valmistelin vuosia lähtöäni. Enkä taakseni katsonut. Mitkään ruikutukset EI tehoa. Muistelen vaan sen näytelmää, esitystä, ei oikeaa rakkautta, hyväksikäyttäjä. Lähdin tammikuun lopussa, 6.5. ositus selvä. No contact, sen kun ruikuttaa. Kulisseja ja passaamista ikävöi, minua vihaa koska paljastin itselleen suoraan että nara esittäjä on. Tuon jälkeen käytös hirveää, poliisit soitin useaan kertaan. Täysi sika käytöksinen, myös vanhuksilleni. Ei mitään holttia, kiinni kävi vanhuksiinkin.

mikonniemi18

Viesti Kirjoittaja mikonniemi18 » 06 Kesä 2019, 20:55

Luebkirja: Naamiona terve mieli, Risto Mäkelä. Asia selviää kenen matkassa olet. Lähde!

mikonniemi18

Viesti Kirjoittaja mikonniemi18 » 06 Kesä 2019, 20:58

Lue kirja: Naamiona terve mieli, Risto Mäkelä. Kyllä asiaselviää sulle kenen matkassa kuljet. Lähde! Oikeasti. Olin 20 v alistettu. Lähdin lopulta! Enkä kadu. Olin lähellä sairastua vakavasti, useasti. Ihme että oon täydessä järessä vielä.

kynnysmatt0

Viesti Kirjoittaja kynnysmatt0 » 07 Kesä 2019, 20:03

Muiden seurasss on tosiaan ihana, huomioiva ja hellä. Mutta kun ei ole muita kuulemassa, niin moitetta moitteen perään tulee.

Vastaa Viestiin