Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
PerheellinenM

Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM » 16 Heinä 2019, 14:16

Moi, olen uusi täällä ja lukenut näitä tarinoita ja otsikoita läpi melkosella mielenkiinnolla. Lämmitti sydäntä tietää, etten ole ainoa, joka kärsii tälläsistä kivoista ihmisistä elämässään. Mutta samalla surullista, koska kukaan ei kaipaa tällästä shittiä oikeasti elämäänsä... Mistä näitä ihmisiä syntyy ja tulee tähän maailmaan...

Aikajana tapahtumille on noin 5-6 vuotta pyöreesti. Kerrottakoon, että yhteistä taivalta vaimon kanssa on takana yli 20 vuotta.
Kaikki alkoi appiukon erosta, jolloin hän haki meiltä tukea ja saikin sitä. Oli hyvää pataa ja kaikki oli jees. Käytiin kaupoissa ja oli ihan kivaa. Synkkasi. Mutta hiljalleen vuosien vieriessä hänen käytös mua kohtaa on muuttunut täysin.
Vähätteleviä kommentteja tuli lisää ja lisää ja huomasin, että hänen kanssaan oli hyvin vaikea keskustella ja pikkuhiljaa tilanne meni siihen, että en olisi halunnut oikeen nähdä koko ukkoakaan.
Tänä päivänä appiukon käytös on hyvin alistavaa, vähättelevää, räyhäävää, tuomistevaa, alistavaa käytöstä, joka ilmenee jokaisella kohtaamisella enemmin tai myöhemmin tavalla, joka on henkisesti todella rankka.
Oli puhe mistä tahansa, hän on aina löytämässä sanat lyödä henkisesti. Oli puhe kengistä tai harrastuksista, ajamisesta autolla...oli puhe mistä tahansa, hän on aina se, joka osaa tietää on tehnyt teki ja niin ees päin.

Hän on se, joka imee minusta kaiken voiman, ilosuuden, positiivisuuden. Jo pelkkä ääni riittää siihen tällä hetkellä.

Muutama vuosi sitten aloin oikeasti kyseenalastamaan hänen puheitaan. Sanat eivät vastanneet tekoja. Tänä päivänä ollaan päästy sille tasolle, että hänen läsnäollessaan olen aika hiljainen. Normaalisti olen iloinen ja avoin, mutta hänen läsnäolonsa saa minut hiljenemään. Siihen hän on sitten puuttunut huutamalla joulupöydässä miksi en puhu hänelle. Tai että miksi puhunun naapureille, mutten hänelle mitään. Ja näinkö minut on kasvatettu, olemaan hiljaa, haluaisi kuulemma kovasti nähdä miten mut on kasvatettu päästä kattoon kärpäseksi siis....

Tässä on toki myös taloudellinen kuvio, jota en avaa enempää, mutta tämä kaikki osuu yhteen narisistin käytöksen kanssa. Saa haluamansa ja on siihen tyytyväinen puhuttuaan vuosia ja vuosia miten asiat sitten tehdään ja niin ees päin. Asiat tehtiin niin kuin hän hienosti suunnitteli, mutta hän unohti muutaman pienen asian siitä välistä ja on nyt sitten taloudellinen taakka.

Vaimon suhtauminen? On isänsä puolella. Jopa sillon kun hän huutaa minulle poikamme läsnä ollessa, joka on jo niin iso että ymmärtää mitä tapahtuu. Viimeeksi se meni siihen, että tämä ukko huusi minulle kolme minuuttia siitä, että olen 10 tuntisen helle työpäivän jälkeen 3 tuntia myöhässä mökille tulosta. Poikani näki ja kuuli kaiken vierestä, meni itkemään ja halusi kotiin ja tämä ukko räyhäsi että tänne puhumaan sieltä ei sala puheita. Ja niin kuin hän oli vuosia sitten selittänyt miten lapset vaistoo asioita................

Unohtui laittaa, että kyllähän tämä avioliitossa jo näkyy tämä vaiettu ongelma. Mutta miten tämän ottaa vaimon kanssa pöydälle.....ilman, että siitä tulee huutoa.

Olisiko täällä nyt kellään vinkkiä siihen, miten toimin poikani suhteen? Ja miten tämän asian otan vaimon kanssa pöydälle?
Ymmärrän, että oma isä on tärkeä, mutta nyt tämä alkaa olla siinä pisteessä että alkaa tulla isoja ongelmia jos ei muutosta tule.

Ajatus siitä, että tämä narstisti appiukko pääsee vaikuttamaan poikani ajatusmaailmaan saa rinnasta ottavan tunteen. Mitä voin tehdä? Miten voin suojella häntä? Kun en viittisi oikeen kysymään alkaa ja tentaamaan.... Poika ei ole vielä kouluikäinen, mutta ei siihen kauaa mene....
Hän on mulle kaikki kaikessa ja olen kysynyt 100000 kertaa Yläkerralta, miksi minulle tämäkin pska piti laittaa - Kpäinen appiukko, joka on narististi siitä puolesta välistä taulukkoa tällä hetkellä...... Miksei vaan kaikilla voi olla kivaa ja kukaan ei vttuile kengistä ja syömis tavoista, haravointi tavasta ja istumisesta, autolla ajamisesta tai muuten vaan lyttäämisestä......

Olisin hyvin kiitollinen neuvoista. Olen hakemassa tähän apua kyllä työn puolesta, mutta kesä ja lääkärit ovat lomilla. Töissä täytyy tästä olla avoin tietyille tahoille, jotta mahdolisen perhe kriisin tullessa (jos vaimo ei oikeen sulata tätä koko keskustelua), tietävät miksi saattaa työ into vähän mennä.

Kiitän neuvoista ja keskustelusta, jos joku osaisi jotain vinkkiä antaa tähän. Kesälomaa tulossa ensi viikolla ja tottakai Kpäinen appiukko maisemissa. Joka kerta mökillä kun menemme..aina. Ei perheen keskistä aikaa. Ikinä sielä.....sietämätön ukko.

Emäntä

Re: Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Viesti Kirjoittaja Emäntä » 17 Heinä 2019, 11:02

Youtubessa on paljon videoita miten kommunikointi narsistin kanssa onnistuu jos välien poikki laittaminen ei ole mahdollista. Ideana kai lähinnä se, että ei päästä narsistia "ihon alle", on mahdollisimman kylmä ja vähäsanainen, eikä näytä mahdollista ahdistusta tai muitakaan tunteita. Vaimon kanssa minusta kannattaa kaikesta huolimatta olla rehellinen, kertoa että appiukko puhuu tosi rumasti ja epäilet narsismia. Jos lapsesta asti kasvaa tietynlaiseen käytösmalliin siihen voi sokeutua ja alkaa pitää normaalina.

PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM » 17 Heinä 2019, 21:08

OK kiitoksia. Täytyy kattoa! Joo kyllä oon tätä jo ihan oman järjen kanssa tehnyt, ei mulla sille appiukolle ole mitään sanottavaa. Ottaa siitä aina herneen purkkiin kun totean, että "en minä tiedä mitä tähän pitäs sanoa, kiva jos olet telkkaria kattonut.."

Ahdistuksen näyttäminen...no se on se hiljasuus mikä minulle tulee kun herra käy niskaan. Todella tuskallisen vaivalloisia tilanteita kun tuijottamalla mesoaa ja selittää miten haravointi pitää tehdä tai miten minut on huonosti kasvatettu tai että miten hankalaa se auton parkkeeraaminen tällä kertaa näytti olevan. Vaimo vielä on hänen puolellaan näissä tilanteissa ja poikakin nyt niin vanha, että ymmärtää iskää kohdeltavan kaltoin.

Mutta joo kiva viikendi tässä tulossa. Mökille ja Herra täydellisyys kyttääjä tulossa mukaan tottakai. EN vaan tajua sitä, että miten tän ikänen äijä ei ymmärrä sitä, että voisi antaa tyttärensä perheelle ees kesälomalla sitä yhteistä perheen aikaa pysymällä poissa jaloista. En ees muista koska on kolmisteen mökillä viimeeksi oltu. Jos tätä kysyisi perheterapeutilta tai spykologilta, tuomio olisi suhteellisen suora tämän appiukon käytökseen. Ei tällänen mitään parisuhdetta vahvista. Ja lähinnä tulee mieleen, että "ei sitten ole päähän poksahtanut lähteä sieltä mökiltä pois kun tyttären perhe tulee kesälomalla sinne". Ilmeisesti tää äijä luulee, että on osa perhettä..... No ehkä se on muttei minun perhettä.

Olen vaan liian kiltti ollut, arka nostamaan kissaa pöydälle ees kotona koska vaimo on tullut isäänsä tietyissä asioissa ja on hyvin jyrkkä kritiikille. Viime aikoina huomannut samankaltaisuuksia käytöksessä tietyissä tilanteissa viittaten jollain tavalla narsistiseen käytökseen, mutta huomattavasti lievemmin kuin isänsä, joka ei häpeile huutaa tai teilata toinen sanallisesti lattiaan kaikkien nähden.

Mutta se on faktaa, että tämä asia pitää ottaa pöydälle. Kumpa vaan pystyisin siihen pian. Jännityksellä odotan mitä tästä viimisestä kahdesta viikosta tulee tämän asian kanssa. Herra täydellisyys pätee mökillä ja kyttää ku hai laivaa jokaista tekemistäni. Ilmeisesti hän on kuitenkin niin pihalla, ettei ymmärrä minun lukevan hänen jokaista elettä, silmiä, äänen painoja kuin kirjaa. Hän todennäköisesti luulee, että olen niin tyhmä etten tajua hänen vttuilevan minulle. + tämä talous kuvio jota en täällä aio avata, mutta hämmästelen vaan kovasti sitä, että miten on moraalilla monta muotoa. JOS tämä herra kuulisi jonkun tekevän näin, hän haukkuisi sen pystyyn.........

Jonkun ihmisen omahyväsyys, kaksinaamaisuus, takinkääntäminen on järkyttävää huomata, että joku selittää suu vaahdossa miten asiat pitää tehdä ja tekee itse ihan päin vastoin. Tässä on tosiaan oppinut kyseenalastamaan ihan kaiken mitä tuo ukko sanoo ja puhuu. Arvostus on täysi 0 tällä hetkellä ja se tulee olemaan jatkossakin alempana kuin 0. Lähinnä syytän itseäni siitä, että olen sallinut tämän kaiken. Tosin minulta on jätetty pari asiaa kertomatta siinä välissä, tai on siis kerrottu mutta on kysytty onhan tämä OK... kertomatta sen enempää miksi tämä pitää näin tehdä.
No minä selvitin kaiken, ja tiedän nyt vähän enemmän, että osa oli ihan tottakin, mutta silti tämä on todella syvältä.

JOs jollain on neuvoja, kommentteja tai mitään muutakaan niin ilomielin luen niitä. Kiitos jo etukäteen.

Ketunmarjat

Viesti Kirjoittaja Ketunmarjat » 18 Heinä 2019, 11:30

Kuulostaa siltä, ettei sinun kannata vängätä appiukkosi kanssa tai ottaa hänen käytöstään juurikaan puheeksi. Se lietsoo hänen vihaansa suuremmaksi. Tai jos haluat yrittää pitää puoliasi, varmista ensin, ettei poikasi ole lähelläkään kuulemassa tai näkemässä. Hyvä sen sijaan olisi, jos raivoamisella olisi mahdollisimman paljon muita, aikuisia silminnäkijöitä.

Mökillä jos olette, lähde tilanteen eskaloituessa hyvissä ajoin pois. Varmista, että ylipäätään pääset pois. Myrkyllisessä ilmapiirissä hengityksen pidätteleminen on sadistista, henkistä pahoinpitelyä. Ajattele myös lastasi tässä.

Yritä jatkossakin puhua vaimollesi ja tehdä kantasi hänelle selväksi. Rajat pitää tehdä näkyväksi. Sinullakin on rajat, jaksaminen ja arvo. Opeta tämä myös pojallesi, jotta hänkin oppii tunnistamaan omat rajansa.

Sen voin omasta kokemuksestani sanoa, että appiukkosi vihalla ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi. Sinussa ei ole mitään vikaa. Satut vain seisomaan hänen hullulla tontillaan ja olet narsistisesta näkövinkkelistä katsottuna uhka hänen egolleen ja valheelliselle minäkuvalleen. Luultavasti hän pitää vaimoasi ja poikaasi omaisuutenaan eikä ole enää pitkiin aikoihin kokenut hyötyvänsä sinusta. Et merkitse hänen maailmassaan mitään eikä hän todellakaan ajattele asiaa millään tavalla poikasi näkökulmasta. Narsisteilla ei ole empatiakykyä.

Toivon, ettet loukkaannu luonnehdinnastani. Koska narsistinen persoonallisuushäiriö ilmenee samalla tavalla ja usein meistä uhreista tuntuu aivan kuin puhuisimme samasta ihmisestä, tulin tässä samalla kuvailleeksi omaa isääni.

PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM » 18 Heinä 2019, 21:56

Kiitos vastauksesta juuri ennen piina viikonloppua!

Joo hän on niin jyrkkä luonne, että tulee hyvin herkästi silmille. Ihan pienestäkin kritiikistä tulee iso ongelma. "Minulle et noin puhu!" jos vähänkin samaan sävyyn takasin vastaa tai vähän nokkaisee "että minähän sanoin...."...
Poikani on mulle kaikki kaikessa, on se vaimollekin, mutta minä nään tämän ihan eri näkökulmasta. Hänelle en toivo tätä ristiriitaa, mutta herra itse tekee sen väkisin tietoisesti. Siitä syystä olen ollut hiljaa, niinä kaikkina kertoina. Hiljaa ja vaan koittanut olla, että joo joo, mutta joo joo...sanoilla. Suojellut poikaani lähinnä siinä kohtaa. Aikuisia silminnäkijöitä voisi löytyä naapurista, he kun tietävät olen kertonut muutamille kullissin todellisen laidan. Mutta siihen purkaukseen tarvitaaan herran suora vttuuilu päin naamaa heidän nähen, sillon mulla on syy ottaa pultit siitä asiasta.

Joo mökillä on.....masennus kun tietää tuon olevan sielä. Kolmisin olisi niin kivaa sielä olla. Hän on herra kyttääjä...kun katse kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Teet mitä tahansa, katse seuraa. Mitä lie se sitten miettii. Mutta silmistä näkee hyvin paljon mitä ihminen ajattelee. Ilmeet elee...silmät....kaikki. Olen lähtenytkin pois, kun on alkanut tutua noitavainolta, tylysti vaan kävellyt pois ja todennut käyväni juomassa tai jotain vastaavaa. Koittanut puhua pojalle näissä tilanteissa, että tilanne raukeasi. Mutta yleensä siitä tulee tämä "näinkö sut on kasvatettu kun et vastaa mitään" kommentti.... Hän tietää vanhempieni taustat..... joskus sitä miettii, että voi ihminen olla julma.

Vaimolle puhuminen....mistä hitosta löydän voimat siihen. Ottaa tämä kaikki pöydälle, hänen isänsä käytös, meidän parisuhde joka on kärsinyt viimisen vuoden aikana todella paljon tästä tilanteesta. Vaimon käytös ollen isänsä puolella, vaikka pojan kuullen minut haukutaan alimpaan hlvettiin. Täysin mittättömistä asioista yleensä vieläpä. Mistä hitosta löydän voimat ottaa nää asiat pöydälle, ja vielä tämä taloudellinen tilanne. Kaiken tämän keskellä pitäisi vielä malttaa puhua nätisti, eikä korottamalla ääntä. Vaimo on isänsä puolella, mutta en tiedä....... Mitä siitä tulee. Kestääkö hän kritiikin, tai näkökulmani ymmärtääkö hän miltä minusta tuntuu.
Siksi käyn työterveyshuolossa puhumassa tilanteesta, se askel on vaan otettava turvatakseni selustani töissä mahdollisen pidemmän sairasloman takia, en tiedä mitä meille perheenä tässä käy. Eroammeko ja mitä se tuo, vai pysymmekö pojan takia yhdessä, vai käykö niin että vaimo ymmärtääkin...... isoja asioita kieltämättä elämäni vaikeimpia aikoja parisuhteen puolesta tämä aika nyt.

Appiukko hyötyy meistä kahdesta, tyttärestään ja hänen miehestään eli minusta taloudellisesti tällä hetkellä. Se onkin varmasti ainoa syy, miksi hän sietää sen vähän mitä sietää. Kahden kesken mitä oon joutunut asioimaan, hän on vieläkin suorempi ja jyrkempi. Ei säästele. Ja uskon, että olet oikeassa tuossa omaisuus asiassa. Olen tullut hänen ja tyttären väliin ja olen siis paha ihminen. Ja uskon, etten todella merkitse hänelle mitään. Arvostusta ei ole, tunne on onneksi molemminpuoleinen. Tämä kaikki kyllä kertoo siitä, kun hän aina puhuu näistä autoista, miten vanhat autot on niitä "autoja". No minä kävin parissa tapahtumassa Eurooppassa taannoin, oletin sillon vuosia sitten että hän kysyisi niistä koska tiesi, että sielä on näitä "hienoja autoja", joista hän aina pasaa.
No mitä siitä seurasi, ei kysynyt mitään. Ei ole kysynyt tähän päiväänkään mennessä. Yhtään Mitään. Mistään. Ihmettelin, mutta tänään osaan yhdistää palaset......

Poikani näkökulma....joo ei hän sitä mieti. Että mitä hän oikeasti tekee. Haukkuu lapsenlapsensa isän täysin nollaksi pojan silmien edessä toistuvasti ja toistuvasti. Nokittelee ja pätee, vähättelee ja arvostelee. Ja niin kuin hän sillon taannoin selitti, miten lapset aistii ja ovat herkkiä ja viisaita. Kaksinaamaisuus on kiva asia huomata toisessa, että hetkinen.... Mutta toisaan ei hän todellakaan tajua mitä on tekemässä, millasen kuilun hän on ihan itse kaivamassa ihan itse itselleen. Niin minun joka on jo niin syvä ettei ole paluuta, ja pojan ja hänen tyttärensä väliin. Miten voi ihminen olla näin helvtin typerä.....

Niin moni naapuri sanonut, että teillä on niin ihana poika ja on kamalaa ja järkyttävää kuulla, että tilanne on tämä. Yksi ihminen pilaa kaiken.
No katsotaan mitä lääkärit sanovat, olisi ehkä pitänty aiemmin avautua, vaikuttaa tämä työhönkin osaltaan.

Et loukannut. Tarvitsen todella suoran näkökannan, tässä ei mitään muuta toivo kun apua tähän shittiin, ja sitä että oppisin ehkä jotenkin puhumaan tälle aasille, en halua ymmärtää häntä. Mutta on pakko tulla toimeen pojan takia. Perheen takia. Mutta alkaa nyt olemaan vähän siinä mallissa, että "räjähdys" on tulossa. Mulla ei enää kohta riitä pidätyskyky olla sanomatta päin naamaa paria asiaa.....
Liian kiltti olen ollut tähän mennessä. Aina ollut se, joka ei halua konfliktia ja koittaa sovitella asiat niin kotona kuin muutenkin. Minun kanssani tulee kyllä toimeen jos haluaa tulla, mutta tää on toisaalta mahtavaa tietää mikssi hän ei tule toimeen minun kanssa. Koska hän ei halua edes tulla. Asioille on viime viikkoina löytynyt syitä ja diagnoosi, joka on helpottanut paljon asian ymmärtämistä.

Ketunmarjat kirjoitti:
18 Heinä 2019, 11:30
Kuulostaa siltä, ettei sinun kannata vängätä appiukkosi kanssa tai ottaa hänen käytöstään juurikaan puheeksi. Se lietsoo hänen vihaansa suuremmaksi. Tai jos haluat yrittää pitää puoliasi, varmista ensin, ettei poikasi ole lähelläkään kuulemassa tai näkemässä. Hyvä sen sijaan olisi, jos raivoamisella olisi mahdollisimman paljon muita, aikuisia silminnäkijöitä.

Mökillä jos olette, lähde tilanteen eskaloituessa hyvissä ajoin pois. Varmista, että ylipäätään pääset pois. Myrkyllisessä ilmapiirissä hengityksen pidätteleminen on sadistista, henkistä pahoinpitelyä. Ajattele myös lastasi tässä.

Yritä jatkossakin puhua vaimollesi ja tehdä kantasi hänelle selväksi. Rajat pitää tehdä näkyväksi. Sinullakin on rajat, jaksaminen ja arvo. Opeta tämä myös pojallesi, jotta hänkin oppii tunnistamaan omat rajansa.

Sen voin omasta kokemuksestani sanoa, että appiukkosi vihalla ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi. Sinussa ei ole mitään vikaa. Satut vain seisomaan hänen hullulla tontillaan ja olet narsistisesta näkövinkkelistä katsottuna uhka hänen egolleen ja valheelliselle minäkuvalleen. Luultavasti hän pitää vaimoasi ja poikaasi omaisuutenaan eikä ole enää pitkiin aikoihin kokenut hyötyvänsä sinusta. Et merkitse hänen maailmassaan mitään eikä hän todellakaan ajattele asiaa millään tavalla poikasi näkökulmasta. Narsisteilla ei ole empatiakykyä.

Toivon, ettet loukkaannu luonnehdinnastani. Koska narsistinen persoonallisuushäiriö ilmenee samalla tavalla ja usein meistä uhreista tuntuu aivan kuin puhuisimme samasta ihmisestä, tulin tässä samalla kuvailleeksi omaa isääni.

Ketunmarjat

Viesti Kirjoittaja Ketunmarjat » 19 Heinä 2019, 11:52

Sanotaan, että narsisti sairastuttaa läheisensä ja että narsistinen persoonallisuushäiriö on koko perheen häiriö. Terve perhedynamiikka kasvaa kieroon jo varhain ja siitä hallinnan tunteesta narsisti ei halua eläessään päästää irti. Ei silloinkaan, kun omilla lapsilla alkaa olla omaa perhettä.

Narsistin mielestä syy pahoinvointiin löytyy aina pahoinvoivasta itsestään ja hän saa muutkin uskomaan niin. Narsisti valitsee lähipiiristään jonkun, jolle antaa huonon ja heikon ihmisen leiman ja alkaa sitten julistaa asiaa totuutena. Muistathan, että aina kun narsisti paasaa ja hyökkää sinua vastaan, hän on syvällä omassa maailmassaan, ei siinä todellisuudessa, jossa sinä ja muut ympärillä ovat. Älä lähde narsistin riidanhaastoon mukaan ollenkaan tai jos lähdet, viritä kännykkään ääninauhuri valmiiksi.

Vaimosi varmasti haluaa viimeiseen asti uskoa, että isänsä on kunnon mies ja terve mies. Usein narsistien lapset toimivat näin, sillä se toinen, ilmeisempi vaihtoehto on liian pelottava kohdata ja myöntää. Niin kauan, kun vaimollasi ei ole keskinäistä kiistaa isänsä kanssa, hän luultavasti vähättelee hätääsi. Myös mainitsemasi taloudelliset riippakivet vaikuttavat asiaan varmasti.

Ketunmarjat

Viesti Kirjoittaja Ketunmarjat » 19 Heinä 2019, 12:20

PerheellinenM kirjoitti:
18 Heinä 2019, 21:56
Mutta on pakko tulla toimeen pojan takia. Perheen takia.
Neuvoni tähän on, että ignooraa, huvitu ja unohda. Vaikka se vaikealta tuntuisikin. Nouse äijän yläpuolelle!

Pojalle jälkeenpäin selität, että isoisä ei osannut tilanteessa käyttäytyä.

PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM » 19 Heinä 2019, 14:33

Kiitos näistä. Viime hetken neuvoista.! Samoilla linjoilla olen ja valitettavasti vaimon suhteen taidetaan täällä olla oikeassa.
Kerron viikonlopun jälkeen uutisia miten tämä viikendi meni.
Kiitos vielä kerran kun joku jaksaa aikaa minulle suoda kesäpäivästä!

PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM » 21 Heinä 2019, 21:46

Noniin viikonloppu takana ja varsin hankala sellanen. Appiukon käytös on ennallaan. Mukavasti yrittää ja pääseekin toisinaan ihon alle. Koittaa keskustella omien sanojensa mukaan minun kasvatuksestani. Alkaa vaivihkaa vihjailemaan ja ottaa mukavan asennon ja yrittää..... En juuri noteerannut tätä yritystä. Ja kuulemma ei voi minun kanssa keskustella kun en "osaa". No mitä siinä teet, toinen alkaa haukkua vanhempiasi, pitäiskö siinä sitten alkaa puhua ja pulputtaa....

Selvempää selvempääkin on nyt se, että tämä appiukon läsnäolo mökillä tuo parisuhteeseemme ison särön. Vaimon käytös muuttuu isänsä ollessa paikalla. Tuttu kaava. Se tuo säröjä ja hankaluuksia, riitoja ja idiootiksi haukkumista. Vaikea sanoa, mistä tuo käytös johtuu lopulta.... Mutta en vaan siltikään tajua, että miten tuo appi**** voi olettaa voivansa olla paikalla joka ikinen viikonloppu kesälomallakin, pyörimässä jaloissa..... Kun hän niin pätevä on, niin luulisi tälläsen asian ymmärtävän.

Parisen viikkoa työterveyshuollon lomien loppumiseen ja pääsen tämän kaiken avautumaan sitten lääkäriin, katsotaan mihin se johtaa mutta vielä en pysty millään ottamaan tätä kaikkea pöydälle, vaimon käytös, appiukon kiusaaminen ja talous.......

Hetken kun lauantaina tulin mökille mietin siinä saunaa lämmittäessä, että voi helvata ku sais vaan pojan ja vaimon kanssa olla täällä. Mutta heti kun tämän äijän näkee, alkaa ahistamaan. Hän kun kuulemma aikoo opettaa pojalleni, miten lääkkeet otettaan. Kun kaikessa kiireessä perjantaina unohdin sydänlääkkeeni kotiin. Asia tuli puheeksi sunnuntaina kun kysyi miksi hengitän välillä vähän raskaammin ja silleensä. Että koita tossa sitten olla "kiva juttu jees" asenteella....

PerheellinenM

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM » 22 Heinä 2019, 22:23

Sananen maanantaista. Appiukko ja vaimo olivat näemmä sopineet Ikea reissusta. Minä kuulin siitä 15 jälkeen. Kuulemma on pakko ottaa mukaan kun hän ettii jotain kaappia. Ei sitte yksi osaa mennä sitä kaappia ettimään?

No tuli mukaan kyytiin ja siis lyhyt versio menee niin, että hän kiukuttelee mulle, puuttuu jokaiseen sanaan jos vähänkin on erimielisyyttä, puuttuu hyvin jyrkästi ja suoraan. Lopputulemana voi sanoa ihan näin, että hän kiukuttelee ja vtuillee minulle päin naamaa ja minulle sanotaan, että minä kiukuttelen ja mökötän kun olen hiljaa. Tätä se on ollut viimiset 3-5 vuotta. Hän sanoo mitä hän haluaa ja minä olen syyllinen sitten siihen, että kävelen taaempana kuin vaimo ja hänen isänsä ja kun minulle sanoo suoraan asioita, jotka eivät ole ystävälllisiä tai "kaikilla on kivaa" tyyppisiä lauseita, niin vika on minun kun olen hiljaa ja mökötän tai kiukuttelen.

Poika oli mukana ja no............en tiedä...... Tää on vaan niin uskomatonta kokea joka ikinen kerta kun tämä ukko on mukana, että miten tämä oikeasti menee. Hänhän on sitä mieltä, että hän on aina oikeassa ja on oikeutettu kommentomaan joka asiaa ja jyräävällä tavalla. Vaimo sitten jotenkin asettuu hänen puolelleen siinä..... voi että kun spykologi näkisi tämän videolta tämän kaiken.......

Vastaa Viestiin