Introvertti narsisti - onko kokemuksia?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Tellus

Introvertti narsisti - onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tellus » 20 Elo 2019, 11:44

Hei!

Kesäloman toinen päivä, kuppi teetä ja kirjoittamaan aiheesta, joka on mietityttänyt minua pitkään, itse asiassa koko nykyisen suhteeni ajan.

Erosin pitkästä liitosta vajaa neljä vuotta sitten kun mies löysi uuden naisen. Olin silloin 55-vuotias. Elämä oli siihen asti ollut ihan tavallista perhe-elämää, lapset kasvaneet isoiksi ja hankkineet omat perheensä. Jäin asumaan omakotitaloon ja olin vuoden yksin asumisen jälkeen tosi väsynyt sen hoitamiseen ja lämmittämiseen. Kaikki paikat repsottivat ja kaiken muun kurjuuden lisäksi auto hajosi ja jouduin syrjäseudulla asumisen takia heräämään todella aikaisin päästäkseni bussilla töihin.

Yhtenä iltana päätin kirjautua deittisivustolle. Lukuisten muiden yhteydenottojen lisäksi minua lähestyi vähän kummallisen oloinen mies, joka ei lähettämässään kuvassa näyttänyt ollenkaan hyvälle. Hän oli kuitenkin todella sinnikäs ja lopulta suostuin lähtemään kahville. En sielläkään vakuuttunut, mutta mies piiritti todella innokkaasti ja vaikutti todella ihastuneelta. Hän alkoi autella minua ja korjaili pahimmin korjauksen tarpeessa olevat paikat talosta. Yhdellä tällaisella kerralla hän alkoi hieroa kipeitä hartioitani. Miehellä oli aivan uskomaton kosketus ja asiat johtivat siihen, että päädyimme sänkyyn.

Siitä lähtien mies ilmestyi lähes joka päivä luokseni ja jäi yöksi. Esittelin paikkoja, joissa yleensä vietin aikaa, sillä hän ei juurikaan ollut liikkunut kotikylässäni, vaikka olikin lapsena asunut viereisessä kylässä (nyt asui läheisessä kaupungissa noin puolen tunnin ajomatkan päässä). Hän innostui kovasti ja sanoi haluavansa muuttaa samaan kylään. Järjestin hänelle asunnon yhden ystäväni tyhjillään olevasta talosta. Hän kertoi haluavansa jatkossa ostaa talon itselleen. Kaikki vaikutti todella hyvältä, rakastuin ja toivoin, että suhde jatkuisi yhtä kiihkeänä edelleen. Sovimme toisillemme fyysisesti erittäin hyvin, seksi oli aivan uskomatonta ja sitä oli 5-6 kertaa viikossa. Mies oli hyväkuntoinen, vaikka olikin itseäni vanhempi. Hän oli myös hyvin turvallisen tuntuinen, hänen kanssaan nukkuessani tunsin ensimmäisen kerran elämässäni olevani täysin turvassa.

Autoin miestä asunnon sisustamisessa ja viihdyin hänen kanssaan siellä. Asunnon pihapiirissä oli hevostalli, jolla kävi tuttujani. Pian huomasin, etten ollutkaan enää kovin tervetullut hänen luokseen. Kun päätin mennä häntä tapaamaan ilmoittamatta, löysin hänet tupakalta yhden tuttavani kanssa hyvin läheisissä tunnelmissa. Pian aloin kuulla muilta tuttaviltani heidän viettävän aikaa usein yhdessä, tosin kukaan ei nähnyt naisen menevän miehen asuntoon tai poistuvan sieltä.

Sitten lähdin yöksi toiselle paikkakunnalle ystäväni luokse, koska olimme hankkineet jo noin puoli vuotta sitten liput konserttiin. Kerroin matkasta miehelle hyvissä ajoin ja siitä kehkeytyi riita (viesteillä, emme koskaan ole riidelleet kasvotuksin). Ja mitäpä huomasimmekaan, kun konsertin jälkeen ystäväni kirjautui samalle deittisivustolle josta olin löytänyt tämän miehen. Siellä oli täysin hänen tietojaan vastaava profiili hieman eri nimimerkillä!

Päästyäni kotiin tein sivustolle valeprofiilin ilman kuvaa (aiemman profiilini olin poistanut). Profiilin julkaisemisesta kului aikaa viisi minuuttia, kun mies otti minuun yhteyttä! Juttelin niitä, näitä kieltäytyen tekosyillä lähettämästä kuvaa. Tunnistin hänet heti tyylistä kirjoittaa. Hän kirjoitteli siellä tälle valeprofiilin naiselle ja Whatsappissa minulle vuorotahtia!!!

Hän ehdotteli tälle valeprofiilin naiselle juuri samat asiat kuin oli muutamaan kuukautta aiemmin ehdotellut minulle, lupaili tehdä remonttia ja lumitöitä... Pyysin häntä lähettämään kuvan ja bingo!!! Tuli täysin sama kuva, jonka hän oli lähettänyt minulle aiemmin. Lähetin oman kuvani ja riita oli valmis! Hän syytti minua siitä, että olin muka ollut siellä kalastamassa seuraa jo kuukausia, vaikka hän olikin selvästi bongannut minut, kun sivusto näytti sivun laidassa uudet käyttäjät. Viesteillä suoritettu riitely meni todella törkeäksi, hän haukkui minua todella iljettävästi, vaikka minä koetin pysyä asiallisena ja kysellä syytä tällaiseen käytökseen. Lopulta estin hänet ja jäin yksin nuolemaan haavojani.

Viikon kuluttua ikäväni häntä kohtaan oli niin ylipääsemätön, että purkasin eston ja otin yhteyttä. Hän oli katuvainen ja seurustelu jatkui. Koetin kysellä häneltä tuosta naisesta, jonka kanssa hän oli viettänyt aikaa tallin pihalla, mutta hän kieltäytyi puhumasta. Ystäväni kysyi naiselta, oliko heillä suhde, johon nainen vastasi hyvin kuvaavalla äänensävyllä: "Ai sen kanssa, EI NYT SENTÄÄN". Eli miehen liehittely ei ollut purrut tähän naiseen, vaikka mies oli tehnyt myös hänelle kaikenlaisia pikku nikkarointeja (samoin kuin muille tallin naisille, vaikka samaan aikaan minä selviydyin kylän toisella laidalla yksin kaikista omakotitalon töistä).

Kävi ilmi, että miehellä oli valtavat velat, eikä hän voinut ostaa omakotitaloa itselleen ja hän muutti takaisin aiempaan asuntoonsa. Olen päässyt käymään kyseisessä asunnossa vain yhden kerran, tosin olen kuulemma ainoa nainen, joka ikinä on käynyt hänen asunnossaan. En tosin tiedä, onko tuo totta.

Mies osoittautui pidemmän tuttavuuden perusteella hyvin erikoiseksi. Hän ei ole ikinä sanonut minusta mitään hyvää, ellen sitä vartavasten kysele, hyvin harvoin silloinkaan. Hän ei ole koskaan kehunut ulkonäköäni. Hän ei myöskään ole koskaan kertonut tunteistaan, mikä sai minut kerran kysymään, onko hän koskaan rakastanut ketään. Siihen sain vastaukseksi: "Joo, yhtä naista". Kysyin, rakastaako hän sitä naista edelleen, mihin hän antoi kieltävän vastauksen. Ainoa asia, jonka hän on ihan spontaanisti sanonut minusta on se, että olen hänen paras sänkykumppaninsa. Kun kyselen, onko hänellä mitään tunteita minua kohtaan, hän vastaa hymiöillä tai sanoo: "Voi olla".

Hän jopa huomautti lihomisestani, minkä syyksi osoittautui myöhemmin sairaus, jonka hoitotasapainoon saaminen on osoittautunut todella hankalaksi. Myöhemmin selvisi, että yksi hänen omista lapsistaan sairastaa myös kyseistä sairautta ja oli lihonut 4-5 kertaa minua enemmän. Hän myös piikitteli minua tekemättömistä töistä talossa, vaikka tiesi, etten niitä sairauden vuoksi ole jaksanut tehdä.

Hän ei ole kertonut minusta kenellekään, ei alkuaikojen hurmausvaihetta lukuunottamatta koskaan ole liikkunut kanssani missään, missä hänen tuttavansa olisivat voineet nähdä minut. Hän ei vieläkään ole esitellyt minua lapsilleen, vaikka suhde on jatkunut lähes kolme vuotta. Hän ei myöskään kerro juuri mitään aiemmista suhteistaan, kun olen niistä kysynyt. Aivan seurustelun alussa hän kertoi, mutta myöhemmin olen huomannut isoja ristiriitoja hänen kertomuksensa ja miehen some-käyttäytymisestä löytyneiden tietojen välillä ja olen saanut käsityksen, että hän on avioeronsa jälkeen tehnyt "lennosta vaihtoja" eri naisten välillä. Hän on ilmeisesti hyvin lyhyen seurustelun jälkeen muuttanut naisten luo asumaan ja suhteet ovat sitten kariutuneet, mutta syitä hän ei ole koskaan suostunut kertomaan (mikä viittaa siihen, että uusi on löytynyt jo aiemman suhteen aikana ja tavarat on kannettu yhden luota toisen luo).

Suhde muuttui alkuaikojen kiihkeydestä siihen, että minä kysyin lähes joka ilta tuleeko hän mun luokse, mutta vastaukseksi tuli aina: "katotaan". Mies ilmestyi klo 22 aikoihin, jos ilmestyi. Yleensä tuli myöhemmin: "Ei jaksa tänään, tuun huomenna". Sama tuntui jatkuvan välillä viikkoja, välillä taas oli vaiheita, jolloin hän oli luonani viisikin yötä viikossa.

Hän on useampaan kertaan luvannut muuttaa minun luokseni, viimeisin kerta tapahtui, kun kerroin laittavani talon myyntiin. Siitä on nyt kolme kuukautta aikaa, mutta mies ei ole muuttanut. Hän vaihtoi osoitteensa tänne ja hankki kaikenlaisia tarvikkeita talon ja pihan hoitoa varten, mutta sitten yhtäkkiä hän lakkasi vastaamatta viesteihin klo 19-20 aikoihin illalla ja vastasi seuraavan kerran vasta aamulla klo 8 aikoihin, vaikka normaalisti vastaili puoleen yöhön asti tai ylikin ja seuraavana aamuna toivotti huomenet viestillä klo 5-6 aikoihin. Tuon yöajan hän oli myös myös poissa Facebookista, mikä näkyi messengerissä, vaikka normaalisti hän oli siellä läsnä kotona ollessaan lähes koko ajan.

Minä tietenkin muistin liiankin hyvin kaikki aiemmat seuranhaut ja tuttavieni mielistelemiset ja kyselin, missä hän on yönsä viettänyt. Vastaukseksi tuli alkuun pelkkiä hymiöitä, myöhemmin helvetillinen riita. Myöhemmin hän kertoi, että on hankkinut moottoripyörän ja korjannut sitä viimeiset päivät (mikä ei kyllä mitenkään selittänyt, miksi hän oli ollut illat ja aamut tavoittamattomissa). Kävin hakemassa hänet autokorjaamolta, johon hän vei auton korjattavaksi ja vein hakemaan säilytyksestä tuon moottoripyörän. Postasin hänen Facebookiinsa kuvan hänestä ajamassa sillä (kuvasta ei häntä tunnistanut enkä laittanut postaukseen mitään tekstiä). Hän sai siitä aivan hirvittävän raivarin ja vaati minua poistamaan kuvan ja lopulta poisti sen itse. Yksi aiemmista naisista oli kyllä saanut laittaa sinne vaikka mitä postauksia. Tästä suuttuneena kyselin, miksi hän kohtelee minua kuin kakkosluokan naista ja onko hän edelleen rakastunut siihen aiempaan naiseen. Riita meni täysin överiksi ja hän esti minut Facebookissa ja messengerissä. Tiedän, että olen pahimmillani mustasukkainen, mutta hänen käytöksensä on antanut siihen todellakin aihetta pitkin matkaa (kaikkia esimerkkejä en jaksa tähän kirjoittaa).

Tämän jälkeen hän jossain vaiheessa vaihtoi osoitteensa takaisin vuokra-asuntoonsa. Kummallinen käytös jatkui, mutta jossain vaiheessa hän viestitti: "Väsyttää, v***ttaa eikä mikään kiinnosta". Pahan olon takana tuntuu olevan veloista johtuva rahapula ja rikki oleva auto. Minua hän ei ole tuntunut kaipaavan mitenkään, eikä tunnu ymmärtävän, miksi olen loukkaantunut hänen käytöksestään, siitä, että hän on jättänyt minut täysin yksin. Nyt hän ole ollut yötä kanssani kahteen kuukauteen, on vain pari kertaa käynyt auttamassa minua talon töissä.

Moni ystäväni on sanonut minulle, että mies on ilmiselvä narsisti. Olen itsekin sitä usein miettinyt, mutta kun kaikki ei oikein "natsaa". Sitten törmäsin netissä kuvaukseen introvertistä narsistista ja jokseenkin kaikki tuntui täsmäävän.

Onko muilla kokemusta tämän tapaisesta käytöksestä? Olen itse todella väsynyt tähän tilanteeseen ja usein mietin lopettavani suhteen. Mutta jokin minussa haraa vastaan. Ehkä se on tuon fyysisen yhteensopivuuden syytä, etten ole pystynyt irrottautumaan tästä suhteesta. Olen joskus kuvaillut, että aiemman elämäni huono seksi on syynä siihen, että olen nyt täysin koukussa tähän mieheen. Hän kun on valovuoden verran parempi rakastaja, kuin kukaan aiemmista.

Tästä tuli mahdottoman pitkä vuodatus, kiitos, jos jaksoit lukea!

Lisbeth

Re: Introvertti narsisti - onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Lisbeth » 25 Elo 2019, 13:42

Hei, en osaa täysin sanoa, onko mies narsisti. Kuitenkin, hänen käytös sua kohtaan on todella epäkunnioittavaa ja tuntuu, että hän ei arvosta sua ihmisenä ollenkaan. Olet selvästi koukussa mieheen niinkuin itsekin sanoit, kyse on siis ehkä puoleltasi läheisriippuvuudesta.

Miksi haluat haaskata aikaasi mieheen, joka menee kun haluaa eikä välitä sinusta pätkääkään? Mies vaikuttaa kuvailusi perusteella hyvin itsekeskeiseltä. Myös tuo, että hän ei koskaan kehu sinua, ei sano suoraan omaako tunteita sinua kohtaan on sulle todella raastavaa ja väärin.

Mies tuskin tulee muuttumaan. Miehen ei tarvitse olla narsisti syyksi että pistät jutun poikki. Epäkunnioittava käytös suhteessa riittää suhteen katkaisemiseen. Miehellä kyllä kuulostaa olevan luonnehäiriön merkkejä, tuo treffipalstoilla roikkuminen ja sinulle viestittely samaan aikaan ei todellakaan ole ”normaalia” eikä hyväksyttävää käytöstä, raivarit ja katoilu on myös tavanomaisia piirteitä luonne-taikka tunne-elämän ongelmista.

Mieti mitä itse tarvitset, haluat ja kaipaat parisuhteelta. Sinuna katkaisin suhteen, se sattuu aluksi ja on vaikea tie kulkea, mutta se kannattaa ja selviät siitä. Ei ole mitään syytä jäädä kitumaan tilanteisiin, joissa sinua kohdellaan huonosti.

Laita itsesi edelle, lue läheisriippuvuudesta ja yritä hoitaa itseäsi. Mies ei ole sinun arvoisesi, kun hän kohtelee sinua noin.

Kaikkea hyvää Sinulle. <3

Vastaa Viestiin