Eroaminen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Heli

Eroaminen

Viesti Kirjoittaja Heli » 04 Loka 2019, 09:53

Hei! Olen 41v nainen ja ollut narsistisessa parisuhteessa 15v. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, emmekä ole naimisissa tai kihloissa. Asumme yhdessä. Olen miettinyt eroa pitkään, monta vuotta. Muutaman kerran yrittänyt mutta ne jääneet yritykseksi.
Nyt löysin asunnon, se on minun marraskuusta lähtien. Avaimet saan luultavasti puolen kuun jälkeen. Ajattelin tehdä asiat selväksi sitten kun minulla on avaimet. Siten minulla ei ole sitä ns harkinta/manipulointiaika mahdollisuutta.
Vihaan itsessäni säälin tunteita ja niitä ajatuksia että teenkö sittenkään oikein, mitä jos kaikki sittenkin on hyvin ja suurentelen asioita.... Ja pelko, olisiko vaan taas helpompi luovuttaa ja kärsiä, voida henkisesti ja fyysisesti huonosti...mistä mä löydän sen voiman ja rohkeuden avata suuni..
Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia tai olleita? Miten te olette selviytyneet tilanteesta?

Iuli

Re: Eroaminen

Viesti Kirjoittaja Iuli » 04 Loka 2019, 12:36

Olen samassa tilanteessa. Naimisissa, mutta ei yhteisiä lapsia. Juuri laitoin kyselyä parista asunnosta. Jos saisin voimaa lähteä marraskuusta lähtien. Minäkään en vielä tiedä miten saan kerrottua miehelle, siitä alkaa helvetti ja pitäisi jotenkin päästä sen jälkeen nopeasti lähtemään ettei hän manipuloi.

Lilja

Viesti Kirjoittaja Lilja » 04 Loka 2019, 20:06

Täällä samantyyppinen tilanne, tai siis asuntoja katsonut jo pidemmän aikaa ja myös hakeutunut ammattilaisen luo keskustelemaan asioista. Itse kun mietin lähtöä, tekisin sen mieluiten niin, ettei mies ole kotona. Olen myös varmuuden vuoksi selvittänyt esim missä olisi lähin turvakoti, johon pääsee 24/7, vain menemällä. Mieheni ei siis koskaan ole ollut fyysisesti väkivaltainen, mutta arvaamattoman ja aggressiivisen olemuksen vuoksi, olen ajatellut varautua.
Olet selvästi jo tehnyt päätöksesi, kun olet noin pitkälle päässyt, nyt onkin juuri se aika kun ei saisi luovuttaa vaan pää kylmänä pysyä päättämällään polulla. Tiedämmehän kaikki millaisia hurmureita voivat näissä tilanteissa olla, kun yrittävät kaikin keinoin saada mitähaluavat. Olen myös sitä mieltä että ammattilaisten apu on ehdoton, jotta tästä selviää!
Kyllä sydämesi tietää kun on saanut tarpeekseen. Tsemppiä!

Iuli

Viesti Kirjoittaja Iuli » 13 Loka 2019, 09:48

Olen miettinyt tätä lähtemistä paljon, kuinka se tulisi hoitaa. Niin paljon, että se tulee jo uniinkin. Välillä en muista, mikä on unta ja mikä on tapahtunut.

Olen jo päättänyt päivän, kun kerron, siitä pari päivää eteenpäin lähden. Minusta ei ole siihen, että lähtisin vain kertomatta etukäteen. Ja vaikka näin tekisin, pitäisihän se jossain vaiheessa yhteys mieheen ottaa kuitenkin ositusta ym varten.

En tiedä mistä revin rohkeuden kertoa miehelle, mutta kun on päättänyt päivän, niin tulta päin vain!

Vastaa Viestiin