Lapsiin vaikuttaminen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Susanna75

Lapsiin vaikuttaminen

Viesti Kirjoittaja Susanna75 » 10 Loka 2019, 15:08

Olen jokin aika sitten eronnut miehestä, jonka käytöksen perusteella uskon olevan narsisti. Parin vuoden suhde takana, täynnä manipulointia, kontrollointia, mustasukkaisuutta ja jättämistä milloin mistäkin syystä. Mutta toki ihaniakin hetkiä. Lapset välittää kovasti miehestä ja ovat nähneet vain hyvän puolen. Aina olen pitänyt huolen, etteivät tiedä ns pimeästä puolesta ja arvaamattomuudestaan. Nyt tuli viimeinen pisara vastaan, kun en noudattanut hänen haluamaansa kotiintuloaikaa, vaan viihdyin ystävien kanssa liian myöhään. Asiassa ei sinänsä mitään uutta, nyt vain loppui jaksaminen ja jouduin toteamaan, ettei hän lupauksistaan huolimatta hae apua mustasukkaisuuteen ja impulsiiviseen käytökseen, olettaa vain minun mukautuvan vaatimuksiinsa.

Sain jo etäisyyden kaveriin ja elämä näytti jo paremmalta. Juteltiin erosta lasten kanssa ja annoin syyksi yleisen "ei oltu onnellisia yhdessä" selityksen ja ajattelin molempien jatkavan elämää omaan suuntaansa omien lastensa kanssa. Nyt selvisi kuitenkin, että poikani on isällä ollessaan isänsä avustuksella viestitellyt miehelle (asuu toisessa pohjoismaassa, joten kieli englanti) ja mies lähettänyt viestejä lasten isälle lapsille välitettäväksi - koska itse kieltäydyin välittämästä tunteellista jäähyväisviestiä sellaisenaan, jossa kertoo olevansa aina osa lasten perhettä ja koska tahansa tulevansa heitä tapaamaan, jos/kun he haluavat. Pahalta tässä tuntuu se, että manipulointi tuntuu jatkuvan nyt lasten kautta. Kukaan muu ei noita pimeitä puolia ole miehestä nähnyt kuin minä, onhan hurmaava kaikille muille ja olen jopa hävennyt ongelmia sen verran, etten niistä ole juuri muille puhunut. Minun toiveeni kommunikoida asia omalla tavallani lapsilleni ohitettiin täysin. En halua häntä tapaamaan lapsia tai häntä osaksi lasten elämää, mutta nyt tuntuu siltä, että en voi asialle mitään. Voinko tai kannattaako asiasta jutella jotenkin lapsille? Ovat 10v ja 12v. Koko suhteen ajan on mies käyttänyt lapsia tunnepuolen manipuloinnissa - jos olen yrittänyt estää kontroloinnin ja sanonut lähteväni suhteesta, on syyllistänyt siitä, etten ajattele mm lapsia, koska suhde on muutakin kuin vain me. Isäpuolena hän onkin ollut hyvä - tosin muutaman kerran jättänyt mut juuri ennen yhteistä lomaa tai uhkaillut sen aikana, jos on saanut mustasukkaisuuskohtauksen.

Nyt olen neuvoton. Olen pyytänyt kaveria lopettamaan viestimisen lapsille, mutta itse ei näe siinä ongelmaa. Voinko jutella lapsille varovasti miehen ns pimeästä puolesta vahingoittamatta heitä? Ainoa syys siihen olisi se, että eivät ikävöisi niin kovin kiiltokuvaa kaverista ja toivoisi tapaamista ihmisen kanssa, jonka todellista luontoa eivät tunne. Enkä haluaisi miehen olevan osa lasten tai omaa elämää, jotenkin on itsekin päästävä pois hänen vaikutuspiiristään, jotta saa oman elämänsä takaisin raiteilleen...

Iuli

Re: Lapsiin vaikuttaminen

Viesti Kirjoittaja Iuli » 10 Loka 2019, 16:44

En puhuisi lapsille... Eivät ehkä ymmärrä ja se voi kääntyä sinua vastaan. Onko sinulla minkälaiset välit lasten isään? Voisitko hänelle hieman avata tilannetta niin ei ainakaan auttaisi yhteydenpidossa? Kyllähän se tyyppi jossain vaiheessa lopettaa sen yhteydenpidon kuitenkin...

krassi

Re: Lapsiin vaikuttaminen

Viesti Kirjoittaja krassi » 11 Loka 2019, 17:02

En ole mikään lapsiasiantuntija, mutta jotain tulee mieleen. Tietääkseni vanhemmat voivat päättää, keiden kanssa alaikäiset lapset saavat olla tekemisissä? Mielestäni lapsille tulee olla rehellinen. Paljon voi vaikuttaa sillä, miten sanansa asettaa. Ymmärrän hyvin, että eroosi vaikuttaa paljon ex puolisosi yhteydenpito lapsiin. Se on vain hänen keinonsa kontrolloida edelleen sinua.

Vastaa Viestiin