Paljon kysymysmerkkejä!

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Narsistinvaimo

Paljon kysymysmerkkejä!

Viesti Kirjoittaja Narsistinvaimo » 14 Marras 2019, 16:16

Hei,

Kaipaisin kipeästi neuvoja. Onko mieheni narsisti, vai kuvittelenko vaan????

Olemme olleet yhdessä 16v ja naimisissa 11vuotta, meillä on kaksi lasta.

Suhteemme alussa olin ikionnellinen kun olin löytänyt elämäni miehen, hän kohteli minua hyvin, oli ystävällinen ja kaikin puolin tunsin itseni todella onnelliseksi.
Kaikki alkoi pikkuhiljaa muuttumaan lasten syntymien jälkeen v2009 ja 2010.

Miehestäni alkoi pikkuhiljaa tulla ihan eri ihminen, ja muista n. 7vuotta sitten kun aloin olemaan ihmeissäni hänen käytökseensä. Aluksi se alkoi ihan pienillä asioilla. Tottakai silloin elimme paljon vauva arkea, kaksi pientä lasta joihin olin 24/7 sidoksissa, ei jäänyt silloin paljoa aikaa huomioida miestäni. Itse sen asian osasin ajatella niin että aika aikaa kutakin, ja nyt keskitytään lapsiin, ja ymmärrän ihan täysi senkin asian että mies voi siinä tilanteessa kokea olevansa ulkopuolinen. Mutta jossain vaiheessa alkoi tulemaan syytökset siitä etten huomioi häntä tarpeeksi, seksiä ei saa tarpeeksi jne... Ymmärrän myös tuon asian eikä se tarkoita sitä että on narsisti.

Mutta tilanne ei ole muuttunut yhtään mihinkään, vaikka lapsemme ovat jo sen verran isoja ettei kaikki asiat pyöri koko ajan heidän ympärillä ja aikaa on jo vähän muuhunkin. Miehestäni on tullut sellainen että jos en huomioi häntä tarpeeksi niin hän alkaa käyttäytymään minua kohtaan todella ilkeästi, puhuu rumasti, kohtelee kuin olisin ilmaa, "jäkättää" joka asiasta ja haluaa jollainlailla hallita minua, tai ainakin siltä tuntuu.

Seksi on nykyään keino jolla saan hänet hetkeksi( muutama päivä) sellaiseksi että kohtelee minua paremmin, mutta sekin on vain tosiaan muutaman päivän ja taas kaikki on hänen mielestään huonosti. Melkein päivittäin hänen täytyy huomautella ihan arkipäiväisistä asioista mitä en ole tehnyt tai olen tehnyt väärin yms. Olen monesti riitojen yhteydessä toivonut että haluaisin elää ihan normaalia perhearkea enkä halua olla kokoajan varpaillani.

En ole hänen mielestään normaali jos pyydän ettei joka asiasta tarvi sanoa, hänen mielestä minun pitäisi kestää jos hänellä on jotain sanomista...

Olen 3v sitten aloittanut yrittämisen johon mieheltäni en ole saanut ollenkaan tukea. Minulla on sellainen olo että täytyisi totella häntä jotta arki olisi helpompaa. Pahinta tässä on se että olen alkanut huomaamaan pojassamme samoja piirteitä, empatianpuutetta sekä välinpitämättömyyttä.

Olen monesti miettinyt eroa ja haaveillut siitä. Toivoisin että voisin elää ihan normaalia elämää ja nauttia siitä. Eroaminen tuntuu kuitenkin lasten ja talouden kannalta jotenkin kauheen suurelta ja pelottavalta asialta. Toivoisin asiallisia kommentteja. Kiitos!