Romusta eheytymisen tielle

Voit kirjoittaa oman tarinasi.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Safiiri

Romusta eheytymisen tielle

Viesti Kirjoittaja Safiiri » 05 Joulu 2019, 00:04

Tarinani on hyvin tyypillinen, mutta minulle kokemuksena kuitenkin haavaisa, ainutlaatuinen eli suhteeni julmaan narsistiin joka pelannut naisten tunteilla hyvin pitkään.

Tutustuin muutama vuosi sitten erääseen mieheen, joka vaikutti alussa aralta sekä varovaiseltakin. Olin myös itse hyvin varauksellinen tämän uuden tuttavuuteni suhteen, koska suhteemme sai alun ravintola illan jälkeen. En ollut käynyt juurikaan ravintoloissa, eikä alkoholi ole tahdittanut elämääni. Elin tuohon aikaan hyvinkin hektistä aikaa, elämääni tahditti työ opintojen lomassa, myös lapseni eli varsin vaikeaa murrosikäänsä.

Pian kuitenkin päädyimme suhteeseen, josta tuli heti jo alkuun heti myrskyisä, hän haki riitoja, haukkui, käytti julmaa pilkkaa joka kohdistui ulkonäkööni, vartalooni, taloudellisesti heikkoon tilanteeseeni, kerskui jopa pettämisilläänkin. Jätin hänet heti kun kertoi kuinka on pettänyt, ja pian taas päädyimme yhteen, se oli jatkuvaa eroamista, sekä yhteenpaluuta, jatkuvaa riitelyä. Hän sai minussa esille raivoisaa käytöstä kun puolustin itseäni, ja sen seurauksena taas aina tunsin syyllisyyttä. Epäilin monesti, kuinka taidan itse olla menettänyt oman mielenterveyteni. Tunsin itseni rumaksi naiseksi, olin epävarma itsestäni, ja aloin myös fyysisesti sairastelemaan, sain jatkuvia infektioita. Olin aina jossakin flunssassa tai muun viruksen, tai bakteerin saanut. Ennen olin täysin terve nainen, sekä olin harrastanut myös säännöllisesti liikuntaa. Ihmettelin sitä, kuinka sairaaksi muutuin vuodessa.
Seksi toimi kyllä, ei muu toiminut ja intiimielämämme oli varsin kiihkeää, mitä enemmän riitelimme, sen enemmän harrastimme seksiä. Ihmettelinkin sitä asiaa, vasta jälkeenpäin ymmärsin mistä siinä oli kyse.
Henkinen väkivalta oli varsin rajua, avointa pilkkaamista joka kohdistui seksiinkin lopussa. Myös viikonloppuisin alkoi tekstiviesteillä pommittaa, kun olin tullut töistä. Aina yritin puolustaa itseäni, mutta ne antoivat bensaa liekkeihin, sekä aina korosti että kiusaten valehteli pettämisistäänkin uskoin jopa ettei ollut ikinä pettänyt minua. Usein kirjoitti tekstiviestiin, kuinka on juuri pettänyt ja kuinka hyvä nainen oli ollut sängyssä ja minä en merkitse hänelle mitään. Myös alkoivat raju nimittely H alkavalla sanoilla, ikinä en olut kokenut missään suhteissani samaa, joten en edes ymmärtänyt sitä kuinka joku voi käyttäytyä noin ketään kohtaan.

Alkoholin käyttö oli hänelle joka viikonloppuista ja erittäin runsasta, itki aina krapuloissaan ja katui sanomisiaan ja minä annoin kerta toisensa jälkeen hänelle anteeksi. Yhdessä en hänen kanssaan ryypiskellyt, hänelle juominen oli pakonomaista ei seuran vuoksi. Juomistaan hän sanoi, ettei ole ikinä ennen noin juonut ja senkin uskoin, syytti juomisiaan kuinka se oli minun syyni.

Sairastuin itse vakavasti 2017 ja myöhemmin sain kuulla lääkäriltäni kuinka minulta olisi voinut henki mennä. Minua myös tutkittiin tarkasti ja lääkäri ihmetteli miksi sain outoja infektioita kun olin kuitenkin ennen ollut terve. Minusta otettiin laajoja tutkimuksia, ja mitään vikaa minusta ei näennäisesti löytynyt.
Sairastumiseni jälkeen ymmärsin, että minulla on lapsi joka vielä minua tässä elämässä tarvitsee sekä muutkin läheiset, olin äidilleni ainut tyttö, sekä veljelleni ainut sisar, ainut äiti myös pojalleni minä olin heille tärkeä. Päätin irrottautua tästä miehestä, ja jätin hänet lopullisesti. Hakeuduin ammattiavun pariin, juttelin ammattilaisen kanssa, kuinka pääsisin tästä eroon. Pyysin itse tähän tukalaan tilanteeseen, häirintä ei toki loppunut. Myöhemmin sain avun käräjäoikeuden kautta. Ja se toi lopulta stopin siihen jatkuvaan häirintään, myös puhelinnumeroni vaihdoin aloin toipua ja vahvistua.
Pääsin irti myös jatkuvista oudoista infektioista, en enään sairastellut. Itse uskon, että jatkuva stressi ja valvominen voimien äärirajoilla eläminen meinasi tappaa minut.

Noin vuoden kuluttua tapasimme, ja uskoin, että voisimme olla jonkinlaisissa väleissä joka koitui kuitenkin vaan häirinnäksi ja solvaamiseeni ja siihen, kuinka minua ei ikinä kukaan rakasta, alkoi välitön historian toisto.
Jatkoin kuitenkin omaa elämääni eikä tuohon yhteydenpitoon liittynyt seksi millään tavoin, en nähnyt häntä seksuaalisesti kiehtovana.
Tänä vuonna tutustuin mieheen, joka oli henkisesti terve, hänen suhtautuminen minuun oli hyvin eheyttävä kokemus, hän taas asetti aina itsensä edelle ja auttoi minua hyvin monissa asioissa vaikka tiesi, etten tunne häntä sellaisia tunteita joitä tarvitaan suhteeseen. Tätä miestä exä inhosi, se edusti hänelle jotakin sugar daddya ja minä olen vain H alkava nainen.
Ajoittainen häirintä alkoi, mutta niillä sanoilla ei enää ollut minuun merkitystä, en mennyt siihen mukaan eikä ne satuttaneet.
Tapasin hänet uudestaan tässä jokin aika sitten, ja hän näytti minulle uudesta naisestaan kuvia, itse näin kauniin naisen kuvissa ja hän sanoi, että ovat riidelleet sekä ovat eronneet. Pian minulle siinä selvisi, että hän pettänyt tätä uutta naistaan.
Kun poistuin hänen asunnoltaan, tajusin ihan konkreettisesti kuin suuri taakka olisi pudonnut ja verho päästäni, enää ei ollut epäilyksiä, että syy olisi ollut millääntavoin minussa. Tajusin siksi, koska hän jatkaa toimintamalliaan mitä teki minulle tälle uudelle myös. Pettää, juo, sekä valehtelee.

Äskettäin sain textarin jossa kertoi, kuinka menevät kylpylään hienoon hotelliin viettämään laatuaikaa, tarkoitus oli kerskua tai aiheuttaa minulle pahaa mieltä. Hän ei ymmärtänyt, että itse taas tulkitsen laadun arkeen ja aitoon vuorovaikutukseen.
Hän pysyy vielä vanhemmiten ikuisena Peter Panina ja naistennaurattajana, joka on hyvin sääli. Ja nyt ymmärrän senkin ettei narsisti ikinä kykene aidosti rakkauteen, eikä terveeseen parisuhteeseen näin sen silmieni edessä ja kokemus oli varsin terapeuttinen. Eheytyminen jatkuu, sekä uskon että kaikki ei ole narsisteja, eikä taipuvaisia psykopatiaan. Olen myös tutustumassa mieheen, jolla ei ole narsistisia taipumuksia. Olen ollut ns. " yksin 2-vuoden ajan, en ole uskaltanut heittäytyä suhteeseen. Ehkä vielä uskallan elää rakastaen, sekä katsoa ihmistä silmiin niin etten aina epäile hänen tarkoitusperiään.