Tyypilliset narsistipuolison tokaisut?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
UUsielämäodottaa

Re: Tyypilliset narsistipuolison tokaisut?

Viesti Kirjoittaja UUsielämäodottaa »

- katsot taas suurinta pudottajaa ja levität omaa persettäsi sohvalla
- täällä taas äiti opettaa tyttärilleen miten myydään persettä Amsterdamissa (katsoimme elokuvaa)
- etkö osaa edes pyykkiä pestä? Olet täysin ammattitaidoton (koulutukseltani kotsaope)
- Sivistäisit sinäkin itseäsi
- että saa hävetä teitä (= minua ja tyttäriä)
lillerolallero

Viesti Kirjoittaja lillerolallero »

-sä et voi olla noin tyhmä
-jos mä selitän oikein hitaasti et sä ymmärrät
-jos et ymmärrä ni se on sun ongelmas
- etkö sä osaa, taidat vaan tahallasi ärsyttää
-jos haluat tulla mun luokse ni hiukset oltava kiinni, koska sä näytät paljon nuoremmalta niin
-sä olet kyllä helvetin itsekäs
-samat sanat(aina kun sanon jotain ikävää hänestä)
-ajattelen vain sun parasta/meidän parasta
-sä olet narsisti, manipuloija
ribbon

Viesti Kirjoittaja ribbon »

- et ymmärrä kokonaisuuksia
- sinun takiasi juon
- olet muistisairas
- muistat väärin
- olet sekasin , hullu
Gilda

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Kun puoliso sanoo:
"Sinun takiasi juon" tai, "Joudun olemaan uskoton", ja, "Niin usein pahalla tuulella", että, " On pakko etsiä järkevämpää seuraa" ja "Tulen kohta lopullisesti hulluksi", "Oli pakko huitaista, koska sinä aloitit...", "En voi tehdä mitään, koska olet ...", "En voi tehdä remonttia ja kotitöitä, vaikka haluaisin, kun sinä olet vienyt minulta kaiken tekemisen ilon".

... on aina mahdollista ottaa puolison sanat todesta. Omaa eroa tehdessä pitkästä narsismiliitosta jäi jostakin mieleen, että rakkautta voi osoittaa myös antamalla toiselle hänen toivomansa vapaus.

Luin kuukausia sitten täältä keskustelufoorumilta kertomuksen, jossa kirjoittaja oli kuunnellut kumppanin erouhkauksia riittävästi ja päätyi sitten kerran ottamaan asian todesta, kaikessa hiljaisuudessa.
Kirjoittaja pääsi liitostaan eroon. Hän teki erohakemuksen ja muut valmistelut niin, ettei kumppani päässyt asiaan puuttumaan, koska hänelle ei asiasta mitään kerrottu.
Narsistista pääsee eroon. Eikä hänen rakastamistaan ei tarvitse lopettaa, jos omat tunteet vielä tuntuvat rakkaudelta eron jälkeen..
Tuutikki88

Viesti Kirjoittaja Tuutikki88 »

Narsisti eksäni sanoi ylpeänä ja itsevarmasti:
- "olen härkä, kaikki naiset haluavat panna tällaista härkää"
Lumiranta

Viesti Kirjoittaja Lumiranta »

Gilda kirjoitti: 10 Elo 2021, 11:42 Kun puoliso sanoo:
"Sinun takiasi juon" tai, "Joudun olemaan uskoton", ja, "Niin usein pahalla tuulella", että, " On pakko etsiä järkevämpää seuraa" ja "Tulen kohta lopullisesti hulluksi", "Oli pakko huitaista, koska sinä aloitit...", "En voi tehdä mitään, koska olet ...", "En voi tehdä remonttia ja kotitöitä, vaikka haluaisin, kun sinä olet vienyt minulta kaiken tekemisen ilon".

... on aina mahdollista ottaa puolison sanat todesta. Omaa eroa tehdessä pitkästä narsismiliitosta jäi jostakin mieleen, että rakkautta voi osoittaa myös antamalla toiselle hänen toivomansa vapaus.

Luin kuukausia sitten täältä keskustelufoorumilta kertomuksen, jossa kirjoittaja oli kuunnellut kumppanin erouhkauksia riittävästi ja päätyi sitten kerran ottamaan asian todesta, kaikessa hiljaisuudessa.
Kirjoittaja pääsi liitostaan eroon. Hän teki erohakemuksen ja muut valmistelut niin, ettei kumppani päässyt asiaan puuttumaan, koska hänelle ei asiasta mitään kerrottu.
Narsistista pääsee eroon. Eikä hänen rakastamistaan ei tarvitse lopettaa, jos omat tunteet vielä tuntuvat rakkaudelta eron jälkeen..
Minä tein näin hetkellä, jolloin en enää kestänyt jatkuvaa sättimistä, haukkumista, huutamista, murjottamista, erouhkaa ja hänen juomistaan. Se rohkeus kesti vain viisi minuuttia, mutta riitti rikkomaan suhteen. Kumppanini häkeltyi tästä silminnähden ja sitten suuttui. Erosta tuli todella, todella ruma, vaikka se oli hänen puheidensa mukaan ollut juuri se, mitä hän oli halunnutkin - hän oli jopa pyytänyt minua jättämään hänet, koska ei itse kuulemma pystynyt eroamaan. :roll: Pystyi kuitenkin tönimään, repimään, haukkumaan ja arvostelemaan, sekä aina välillä lempeästi rakastelemaan, jolloin luulin kaiken olevan taas hyvin.

En koskaan saanut tilaisuutta kertoa hänelle, että jätin hänet hänen itsensä vuoksi, jotta voisin katsoa peiliin ihmisenä, joka uhrasi rakkautensa ja riippuvuutensa toisen vuoksi. Tuskin hän sitä toisaalta olisi koskaan ymmärtänytkään. Itse kadun tekoani, sillä olen edelleen niin koukussa häneen, vaikkemme ole sen koomin olleet missään tekemisissä. Hän on estänyt kaiken yhteydenpidon sulkemalla kaikki mahdolliset viestintäkanavat.
Gilda

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Voi sentään, vasta nyt näin tämän viestin. Lumiranta. Jos helppoa ei ole yhdessäolo narsistin kanssa, ei eroaminenkaan ole ruusuilla tanssimista. Vaikka tuntuu, että kaduttaa ero, jonka itse itselleen järjesti, se saattaa silti osoittautua viisaaksi ratkaisuksi. Kun ajattelen 4v kestänyttä pätkääni viimeisimmän ongelmakumppanin kanssa, tein erotyötä jo yhdessäolon aikana. Moni neuvoo, ettei kannattaisi edes seurata ex-kumppanin elämää eron jälkeen sosiaalisessa mediassa tai muualla. Itselleni oli ja on edelleen kiinnostavaa saada nähdä mitä hän itsestään ulospäin näyttää.
Terveysongelmat olivat jo suhteemme aikana hänellä kovasti esillä, ja nyt ovat haasteet selvästi palanneet ilmeisesti lisääntyneen alkoholin käytön myötä. Sitä todellisuutta ei ole ikävä. Kaipuu takaisin helpottaa kummasti. Voi vain toivoa, ettei kovin hulluja valintoja hän elämässään tekisi.
Lumiranta

Viesti Kirjoittaja Lumiranta »

Se vähä, mitä kaikista estoista huolimatta saan somen kautta selville, hän luo kuvaa itsestään suhteessamme rikki menneenä uhrina, joka nyt eron jälkeen on nousemassa uuteen kukoistukseen, eikä enää koskaan alistu kenenkään pompoteltavaksi. :roll: Kaikenlaisia kryptisiä biisijulkaisuja, piilohaukkumista minun suuntaani ja sitten ylionnellisuuden korostamista, nyt, kun elämä hänellä on taas palaamassa kuosiin päästyään eroon tällaisesta hullusta naisesta, kuin minä. Uusia naispuolisia tuttuja, paljon menoa ja meininkiä. Ei minkäänlaista surua nähtävissä, pelkkää pelastumisen korostamista. Tuntuu ihan järkyttävältä, harmi etten näe kokonaisuutta, kun se on osin piilossa. Minulle olisi ollut tärkeää seurata, mitä hänelle kuuluu, niin en joutuisi joka päivä miettimään ja arvailemaan. Itse vain itken ja ikävöin, mietin kuinka kukaan ei koskaan kuitenkaan ole yhtä hyvä ja ihana kuin hän, en halua koskaan ketään toista. Kaikki siitä huolimatta, että suhde sisälsi väkivaltaa ja jatkuvan erouhan. Valitettavasti ajattelen myös, että entäs jos hän sittenkin on oikeassa, ja minä rikoin hänet? En vain ole keksinyt, miten. :cry:
Vastaa Viestiin