Mustasukkaisuus puolin ja toisin

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
kermaperuna

Mustasukkaisuus puolin ja toisin

Viesti Kirjoittaja kermaperuna »

Olen joutunut kantamaan pettäjän viittaa 20 vuotta. Vuosien varrella useita juttuja, jotka ovat toiselle osoittaneet aukottomasti minun pettäneen:
  • Hänen tullessa kotiin, laukkuni eri paikassa kuin normaalisti (tuli itse juhlista kun taas minä olin ollut koko illan kotona)
  • Tulitikkuaski väärässä paikassa, kumpikaan ei polta (oli sen vielä itse siihen nostanut, mutta ei muistanut asiaa)
  • Kaupassa kestää normaalia pidempään
  • Silmäpeli vieraan miehen kanssa juhlissa (tuo mies todella vilkuili minua jatkuvasti, häiritsi itseäkin ja minä sivusilmällä välillä katsoin että taasko se tuijottaa, kai se sitten on flirttailua)
  • Koskin miespuolisen kaverin reittä miehen edessä (itse en koko tapahtumaa edes rekisteröinyt, liekö edes tapahtunut oikeasti)
  • Puhelin jäänyt pitkän kauppareissun ajaksi autoon ja puhelin paikantunut muutama sata metriä sivuun paikasta. Ei auttanut vaikka useita kuitteja ostoksista tuolta ajalta, ei edes halunnut katsoa niitä.
  • Risteilyllä kavereiden kanssa off-vaiheessa ja olin hytissä johon tulivat kaikki, jotka eivät juoneet alkoholia ja siinä porukassa oli myös miehiä
  • Työpaikan illanistujaisten jälkeen löysi pikkuhousujeni ulkopinnalta jonkin 1mm likaklöntin, joka hänen mielestään oli spermaa
  • Tutki puhelimeni muutamaan otteeseen, koska olen niin epäilyttävä. Hänen yksityisyyttään ei saanut loukata, koska hän on niin luotettava.
Näitä on paljon lisääkin, mutta tässä nyt muutama esimerkki. Pari tapausta on, joista voisi minulle oikeasti suuttuakin. Tosin niistä toinen oli hänen itse aiheuttamansa, kun ajoi minut talvella keskellä yötä ulos yhden tällaisen syytöksen jälkeen ja kun en yhtään tiennyt mitä tehdä, niin tartuin nuorten miesten tarjoukseen ja pääsin heille yöksi, mitään ei tapahtunut ja todellakin olin siellä vain kun ei muutakaan paikkaa ollut. Toinen juttu minun nuoruuden tyhmyyttä, kun en ollut kunnolla seurustellut aiemmin enkä ymmärtänyt, että tilanteen voi tulkita väärin. Mutta pettänyt en ikinä ole. Ja näihin epäilyihin ei ole mikään auttanut, vaan toinen on sanonut minun olevan hänen päässään pettäjä ja sitä asiaa ei kuulemma millään voi osoittaa vääräksi.

Itse en aiemmissa lyhyissä suhteissa ole tuntenut mustasukkaisuutta, mutta tässä suhteessa minussa heräsi mustasukkaisuus. Mitään pitäviä todisteita ei minullakaan ole, mutta eivät ne ihan tyhjiä juttuja ole:
  • Menin koneelle ja siellä oli jäänyt auki keskustelu, jossa työpaikan naispuolinen henkilö toivotteli paranemista ja toivoi, että voivat mennä jokin toinen päivä lounaalle. Asiassa itsessään ei muuten mitään epäilyttävää, mutta kaikki keskustelut tämän naisen kanssa oli tyhjennetty tuota viestiä ennen ja se ei ole miehen tapaista, vaan säilyttää normaalisti keskustelut vuosien ajalta. Myöhemmin sanonut, että nainen oli työpaikan kiertopalkinto. Eikä tämä nainen tehnyt töitä edes miehen kanssa, vaan oli ihan eri osastolta eivätkä siis sinänsä joutuneet olemaan mitenkään tekemisissä.
  • Kännykkä kädessä koko ajan
  • Facebookiin ei voinut ikinä laittaa parisuhdestatusta
  • Menee ja tulee miten sattuu, ei yleensä edes ilmoita mitään omista menoista, viihtyy todella paljon "poikamiesboxissaan" vaikka on tämä meidän muu perhe toisessa asunnossa
  • Oli lähennellyt sukulaistani (tuon lähentely-yrityksen jälkeen tuli kotiin minulle syytämään syytöksiä pettämisestä)
  • Facebookiin tuli usein uusia tuttavuuksia, jotka olivat naisia. Laittoi myöhemmin ystävät piilotetuksi.
  • Minut pidettiin piilossa kaikilta, tapahtumissa oli usein kuin ei tuntisikaan minua, näissä tapahtumissa paljon näitä naisia joita tullut myös hänen fb-kavereiksi (ollaan kuitenkin oltu 20 vuotta yhdessä ja yhteiset lapset ja olen kuin joku tuntematon tyyppi hänelle)
  • Kehui jatkuvasti muita naisia, minua tietenkin lyttäsi
  • Piti itseään tuhottoman komeana ja sanoi, että menee kaikki se komeus hukkaan, kun ei ole naisia ikinä iskenyt
  • Kerran kun luuli minun pettäneen häntä, oli heti samana iltana iskenyt naisen kapakasta ja seuraavana päivänä vienyt treffeille ja harrastanut tämän kanssa seksiä. Seuraavan kerran, kun me harrastimme seksiä kertoi asiasta kesken aktin! Ja hyvin yksityiskohtaisesti kertoi kuinka treffit olivat menneet ja oli tismalleen sama kaava kuin miten meillä oli joskus mennyt
  • Ihastui yhdessä vaiheessa työkaveriinsa ja kantoi kotiin työpapereita, joihin se nainen oli laittanut sydämen muotoisia post-it lappuja, joissa luki miehen nimi. Myöhemmin mies itki minulle kuinka se nainen oli ollut hänen elämänsä rakkaus ja minä olin estänyt hänen onnensa.
Ja minä olen koko 20 vuotta elänyt uskossa, että minua ei ole ikinä petetty, kun ei todisteita ole. Ja itse kantanut sitä pettäjänviittaa kaikki nämä vuodet. Ehkä silmäni ovat nyt auki.

Punaistajamustaa

Re: Mustasukkaisuus puolin ja toisin

Viesti Kirjoittaja Punaistajamustaa »

Kontrolloiva ja mustasukkainen ihminen näkee merkkejä pettämisestä joka paikassa, tai pikemminkin tekee pikkujutuista (tulitikkuaski, pikkuhousut...) itselleen mukatodisteita asiasta. Nuo mainitsemasi esimerkit ovat tyypillisiä. Niiden varjolla hän voi syyttää toista ja pitää huonona / pahana ihmisenä. Puhelimen tutkiminen ja tietokoneen selaushistorian kahlaaminen ovat kontrolloivalle osapuolelle pakkomielteistä toimintaa. Samoin minuuttien laskeminen poissa kotoa. Myös minulla oli tuollaista ennen eroa ja jouduin pistämään todella kovan kovaa vastaa!

Kontrolloiva ihminen (usein narsisti) syyttää toista osapuolta myös omista tekemisistään ja kääntää näin huomion pois itsestään. Kätevää. Usein onkin niin, ettei hänellä itsellään ole puhtaat jauhot pussissa.

Tsemppiä sinulle tilanteeseen äläkä syytä tai epäile itseäsi asioista, joita et ole tehnyt. Kaikkein kamalinta on, jos alkaa itse epäilemään omaa käytöstään ja nähdä siellä toisen osapuolen vääristelemiä ja väittämiä asioita. Jos ja kun todennäköisesti kyseessä on narsisti, hän pyrkiikin horjuttamaan minäkuvaasi ja saamaan itseluottamuksesi sekaisin. Inhottavaa ja likaista peliä!

tunturinkukka

Re: Mustasukkaisuus puolin ja toisin

Viesti Kirjoittaja tunturinkukka »

A.Miehelläsi ei ole mitään syytä syyttää sinua siitä,että olit niiden nuorten miesten luona yötä.Teit kuten siinä tilanteessa voit,hyvä niin.Hän itse toimi väärin.Myöskään väärinkäsitys ei ole asia mistä sinua voi syyttää eli toinen tapaus.

B.Sanon suoraan,miehesi pettää sinua ja hän ei tule myöntämään asiaa.Olen hyvin pahoillani.Kertomasi esimerkit ovat ihan selkeät näin ulkopuolisen lukemani ja sinullakin vaisto sanoo samaa.Kannattaa uskoa sitä.

C.Kyseessä on todella sairaalloisella jopa harhaisella tavalla mustasukkainen mies.Hän on potentiaalisesti väkivaltainen (fyysisesti) tai onko jo?

Miten on,harkitsetko eroa?Tuntuuko siltä,että kykenet siihen jos ero on vaihtoehto?Itse vähän samanlaista settiä jatkuvasti,siis että syyttää pettämisestä sekopäisellä tavalla.Ero alkaa tuntumaan väistämättömältä.

Vastaa Viestiin