Umpikujassa

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
arvoromu

Umpikujassa

Viesti Kirjoittaja arvoromu »

Ollaan avovaimon kanssa oltu yhdessä pian kymmenen vuotta. Tuo on alusta asti ollut hyvin määrätietoinen ja kontrolloiva, mutta suhteemme hyvät puolet ovat pitäneet minut suht tyytyväisenä. Hälytyskellot ovat soineet tuon tuostakin ihan alusta saakka vaimon miespuolisten tuttavien takia, mutta selitykset ovat olleet nopeita ja erittäin vilpittömän tuntuisia, vaikkakin ovatkin välillä olleet todella huonoja, ja olen antanut asioiden olla ajatellen ettei minun tarvitse hänen tekemisistään ottaa vastuuta.

Neljä vuotta sitten vaimo muutti meikäläisen vanhaan omakotitaloon asumaan ja asiat jatkuivat kuten siihenkin asti; pidin hänen kontrolloimisen tarvettaan hiukan huvittavana ja epäilyttävät vieraat ukot selitettiin jotenkuten uskottavasti. Pari vuotta sitten vaimo otti puheeksi että voisi ostaa puolet talostani. Samoihin aikoihin kuitenkin oli ontuvat selitykset muuttuneet vieläkin ontuvammiksi, joten en ollut myymisestä kovinkaan innostunut. Olin jo aikaisemmin joutunut lainaamaan häneltä muutaman tonnin vanhoihin velkoihin enkä halunnut olla enempää hänen vallassaan jos suhde menisi kiville.

Vuosi sitten tilanne sitten räjähti silmille, emännän laivaristeily olikin enemmän kuin pelkkää matkantekoa; mitään todisteita ei löytynyt, mutta selitykset ja varsinkin niiden jatkuva muuttuminen kuten myös reagointi esittämiini kysymyksiin kertoo paljon. Lisäksi tiedän samoilla laivoilla olleen tiettyjä vuosien varrelta huonosti selitettyjä miespuolisia ystäviä.

Vaimo ei tietenkään myöntänyt yhtään mitään, vaan käänsi riidoissa kaikki asiat nurin. Itse olen tavattoman huono riitelemään enkä ymmärtänyt miten toinen ei millään pystynyt ymmärtämään mitä tarkoitin eikä mitenkään pystynyt ajattelemaan asioita minun näkökulmastani. No ei tietenkään pystynyt :?
En siinä vaiheessa vielä tuntenut sanaa narsisti.

Herkkänä poikana otin sen verran pulttia tapahtuneesta, että yöunet lähtivät. Siinä silmänräpäyksessä kun yöllä heräsi oli miljoona ajatusta jo päässä eikä enää sen jälkeen saanut unesta kiinni. Kun ei nuku ei jaksa tehdä töitä. Ilman töitä ei tule rahaa. Tuli veromätkyjä maksettavaksi kolmisen tonnia, en pystynyt hoitamaan. Yksinyrittäjänä, enkä kovin hyvänä sellaisena, olen maksanut ihan liian vähän yrittäjäeläkemaksuja, joten sairauslomista ei ole tullut oikeastaan mitään. Alvit on viime kesäkuusta asti kaikki maksamatta, kuten myös kiinteistö- ja ennakkoverot. Katseltuani tarkemmin vaimon menemisiä olen entistäkin varmempi että pettää. Ja todistettavasti valehtelee.

Ajattelin että tuo ehkä oireilee siksi että olisi epävarma tulevaisuutensa suhteen, sanoikin että pelkää minun heittävän hänet pihalle kun olen niin "sairaalloisen mustasukkainen" (en muuten ole). Syksyllä otin siis puheeksi talokaupat. Rahatkin tulisivat tarpeeseen. Ei vastausta. Lokakuussa rupesi Intrum ja ulosottovirasto toden teolla olemaan yhteydessä ja kysyin uudestaan talokaupoista. Emäntä rupesi tinkaamaan hinnasta, oli itse järjestänyt tutun välittäjän tekemään hinta-arvion ja nyt kehtasi tarjota puolikkaasta toistakymmentä tonnia vähemmän, vaikka itse oli aikoinaan kauppoja ehdottanut ja vaikka hyvin tiesi taloudellisen tilanteeni. En vastannut mitään. Jouduin mielialalääkitykselle. Olin kuukauden kokonaan ilman töitä. Hyväksyin vihdoin laskupinon entisestään kasvettua emännän surkean tarjouksen, jonka jälkeen tuo vetäisi maton alta oikein kunnolla. Lähti yökylään toiseen kaupunkiin, vaikka nimenomaan pyysin olemaan tekemättä sellaisia vetoja niin kauan kuin jaksamiseni on tätä luokkaa. On ilmeisesti sitä mieltä että voi nyt tehdä ihan mitä tahansa kun olen riippuvainen hänen rahoistaan.

En todellakaan aio myydä narskulle talonpuolikasta. Mutta olen niin sanoinkuvaamattoman väsynyt etten pysty tekemään mitään muutakaan asiani edistämiseksi. Omistan autonromun ja vanhan työkoneen jotka voisin myydä, mutta tulee fyysisesti huono olo heti kun yritänkin tehdä jotain asialle. Päivät menee sängyllä netflixiä katsellessa; aivot narikassa on vähän helpompi olla.

Nyt on kymmenen päivää aikaa yskäistä jostakin liki kymmenen tuhatta euroa. Rahaahan se vain on, mutta näin väsyneenä päähän tunkee aika mustia mietteitä. Kuvittelin pärjääväni narsistin kanssa.

Ymmällään

Re: Umpikujassa

Viesti Kirjoittaja Ymmällään »

Hei Arvoromu!

Olet varmaan huomannut, että täällä naisuhrit ohjeistavat toisiaan, mutta miesuhrit eivät saa ohjeita.

En edusta nais- enkä miesuhria, mutta olen sivusta seurannut läheiseni miehen avioliittoa yli 20 vuotta. Toista vuotta sitten mies teki ratkaisun ja erosi naisesta. Mies on nyt eron jälkeen vuoden ajan elänyt menetettyä kahtakymmentä vuotta ja nuoruuttaan ja ilo palasi hänen ja lasten elämään.

Älä anna talostasi puolikasta, sillä jos annat pikkusormen vastaan, niin kohta sinulta viedään koko käsi. Olet jo voiton puolella, kun
olet ryhtynyt arvioimaan tilannettasi. Nyt rohkeasti otat itseäsi niskasta ja ryhdyt toimiin, niin että pelastat itsesi ja jäljellä
olevan elämäsi ja teet avovaimolle selväksi, että haluat erota ja hän saa lähteä talostasi. Näin ette voi enää jatkaa.

Toivottavasti sinulla on joku kaveri tai sukulainen, jolle voit kertoa tilanteestasi ja joka uskoo sinua. Muutaman kuukauden kuluttua erosta huomaat kuinka sinun on helpompi hengittää ja pystyt tekemään sellaisia asioita, joista pidät ja jotka ovat vuosien varrella jääneet taka-alalle.

Elämä ei ole tarkoitettu kärsittäväksi ihmissuhteissa. Avovaimon osalta valehtelu jatkuu loputtomiin ja tilanne ei muutu - pahenee vain.
Kannustan nopeaan ratkaisuun ja toivon Sinulle valoisaa tulevaisuutta.

Tinas

Viesti Kirjoittaja Tinas »

Hei!
Haluaisin myös kuulla kokemuksia naispuolisista narsisteista..
Olen itse nainen myös.
Seurustelin melkein 3-vuotta naisen kanssa jota epäilen narsistiseksi tai ainakin paljon narsistisia piirteitä omaava.
Mutta silti epäröin tunteitani että näinkö on?
Mies narsisteista puhutaan enemmän ja enemmän tunnistettavia ominaisuuksia kuin naispuolisilla henkilöillä.
Haluaisin ymmärtää toisen käytöstä ja tilanteita mitä suhteessani oli. Vai olenko vaan liian herkkä ja tunteellinen sekä epävarma itestäni. Ja haluaisin vahvistuksen että olenko vaan hullu joka miettii liikaa toisen käytökseen mitä ei voi ymmärtää.
Haluaisin jo käsitellä asioita ja jatkaa mun elämää jossain vaiheessa

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Umpikuja, älä myy narsistille talonpuolikasta. Joudut kiipeliin, jos sen teet. Myy vaikka koko talo ulkopuoliselle, saat kaikki rahat. Eiköhän vuokra-asuntoja löydy.
Tinas, naisnarsistit ovat samanlaisia kuin miesnarsistit. Perusasiat ovat samat. Yksilöllisiä eroja luonnollisesti on.

Vastaa Viestiin