Voinko kertoa miehelleni epäilyn??

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
narsismi1

Re: Voinko kertoa miehelleni epäilyn??

Viesti Kirjoittaja narsismi1 »

Mielestäni ei ole hyötyä näyttää mitään videoita tai edes sanoa sanaa N. Ei ne mitään myönnä. Nim. kokemusta on: Näytin itse narskuexälleni videon niin sanoi mistä sä näitä revit. Hullu päästäs oot. Etkö mitään parempaa keksiny. Jotakin kautta näköjään pakko syyllistää. Jne. Järkyttävä raivokohtaus ja kaljakauppaan. Ryyppäs 2 ja puoli vkoa. Syytti kato nyt musta tulee vielä alkoholisti sun takia. Soitti kaikki tutut läpi et toi akka ei muuta tee ku haukkuu. Pitää soittaa valkotakkiset varmaa sille. Jos narskusi on helposti syttyvää kaarnaa niin näytä toki mut pidä muistissa seuraukset. Sieltä voi tulla mitä vaan. Niin ja kostoksi heitti siitä kk päästä mut meidän yhteisestä kodista ulos että mitäs olit kk sitten semmonen. Ne muistaa ikänsä loukkaukset.

Nikile

Viesti Kirjoittaja Nikile »

Älä! Itsesi takia. Se ei myönnä mitään ja vierittää sinut syylliseksi, terapiaa tarvitsevaksi. Mikäli et voi syystä X lähteä opettele pelaamaan sen oeliä. Tiedän, raskasta. Se on ainoa tapa selviytyä...

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Mielestäni henkilölle, jolle vasta on selvinnyt, että kumppani on narsisti, ei voi antaa yksioikoisesti ohjeita, miten toimia. Ei heti voi rynnätä lähtemään. Asia on selvitettävä itselle. Minusta on huono neuvo toimia niin kuin narsisti. Silloin itsestä tulee narsisti. Omat keinot on kehitettävä, ei narsistia voi matkia. Sillä ei pitkälle pötkitä.

Nikile

Ei tietenkään matkia! vaan oppetella " pelaamaan", sillä muutoin edessä on vain kyyneleitä ja pahaa mieltä. Narsisti ei muutu. Huono neuvo on kuvitella, että oikeasti narsissinen ihminen myöntäisi tekevänsä väärin tai näkisi toimissaan vikaan. Silloin kyseessä ei ole narsisti ja voi sanoa onneksi olkoon.
Kaiken kokemani jälkeen, tulen aina sanomaan, että lähde jos voit. Valitettavasti ( itseni mukaan lukuen) monesti ei voi. Tässä tilanteessa on opittava luovimaan narsistin maailmassa , sillä vuosien kuluessa sama kaava toistuu ja tilanteita oppii siirtämään/ sivuttamaan/ kuertämään ( ettei tule konfiktia) Se ei ole tervettä, mutta se suojaa uhria

Iuli

Viesti Kirjoittaja Iuli »

Tää on mielenkiintoinen pointti. Jos parisuhteesta ei voi lähteä, pitäisi opetella pelaamaan kuin narsisti.

Tarkoitatko esim. riidoissa sitä että käyttäytyy niin ennakoivasti että niitä riitoja ei tule? Toki narsisteja on monenlaisia, mutta itse kyllä uskon että narsisti etsii sen keinon jostain, miten voi alistaa. Sekin on narskulle kuin huumetta, haluaa saada vallan tunteen ja haluaa tavallaan että uhri voi pahoin. Siitä narsisti saa sitä tyydytystä. En usko että pidemmän päälle tämä "pelaa kuin narsisti" toimisi. Jos on vaikea narsisti, uhrina myös helposti alkaa kärsiä erilaisista mielenterveyden ongelmista kun pitää olla koko ajan valppaana.

Vai pitäisikö narsistia tietoisesti nostaa jalustalle, auttaisikohan se? Kehuisi häntä kaikkien kuullen ym.

peruskallio

Viesti Kirjoittaja peruskallio »

Olen puolisoni (nainen) kanssa katsonut useamman elokuvan, missä pääosan esittäjän toimii juuri kuin hän ja hän ei löydä siitä mitään yhtymäkohtia. Yleensä nämä elokuvat ovat vielä hänen mielestään huonoa. Muutama ohjelma tai elokuva on kuitenkin herättänyt pientä itsetutkistelua mm.
Blue Jasmin: Pääosan esittäjä valehteli taustansa uuden suhteen alussa ja vaimoni ymmärsi tehneensä samoin ja pelkää, että hänet hylätään (haavoittuva narsisti)
Mytomania: Ei saa katsoa, sillä vaimoni on ollut patologinen valehtelija ja edelleen pimittää tietoja, vaikka valheet ei yhtä suuria. Hän kuitenkin keksii ja suurentelee koko ajan saavutuksiaan ja ottaa kunnian itselleen jopa ostetuista kakuista ja tarjoiluista joita ei ole tehnyt vaan maksattanut minulla. Hän liiottelee rakkauttamme ja on saanut meidän useampaan lehteen ja jopa telkkuun kertomaan tästä. Valitettavasti siinä tilanteessa on hankala sanoa, että suurin osa asioista joita hän sanoo on ihan hevon humppaa.

Mutta yleensä narsismi roolihahmossa aiheuttaa hänessä inhoa kuinka kukaan voi käyttäytyä noin itsekkäästi ja sitten hän vertaa hahmoa exäänsä, ei itseensä.

En siis usko, että narsisti ymmärtää vinkkiä tai löytää itseään ohjelmista.

Emäntä

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

Minua on auttanut oivallus että narsisti elää täysin omassa todellisuudessaan. Vaikka kuinka yrittäisi selittää miten asiat ovat, miltä hänen käytöksensä tuntuu, mikään ei mene perille. Seuraa vaan pitkä saarna kuinka kaikki on loppujenlopuksi sinun syytäsi. Narsisti ei ota mistään teoistaan vastuuta.

krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Olen emännän kanssa samaa mieltä siitä, että narsisti elää omassa todellisuudessaan. Jos väittelen jonkun narsistin kanssa, sopivassa tilanteessa sanon, että meidän ajatusmaailmat ovat aivan erilaiset, arvoni erilaiset.

Nikile

Olen täällä kirjoittanut " pelaamisesta". Tarkoitan tällä sitä, että itse olen oppinut tietyistä fraaseista tai aiheista, että annan periksi tai myötäilen- olen erimieltä, mutta en todellakaan jaksa enää, vaan " pelaan" tilanteen pois päiväjärjestyksestä. Annan olla oikeassa tai ylistämässä itseään, sanon: olet oikeassa jne. Tervettä? Ei. On vain niin paljon helpompaa, selviän ilman huutamista/ mökötysviikkoa. Ei tarvitse kuunella taas yhtä haukkimista....Omassa päässäni en tietenkään ole samaa mieltä. Näin olen nyt elellyt vuoden ja toivon, että tämä joskus loppuu.

Vastaa Viestiin