Väkivallan monet muodot

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Bonsaipuu

Väkivallan monet muodot

Viesti Kirjoittaja Bonsaipuu »

Minut sijoitettiin kodin ulkopuolelle kun oli 12-vuotias.syyksi oli kerrottu, haitallinen kasvuympäristö ja epäily äidin persoonallisuus häiriöstä.myöhemmin koulukodin psykologi ilmaisi asian että äidilläsi on vakava persoonallisuus häiriö.siihen aikaan ei vielä ollut osaamista tarkentaa asiaa.se minulle myös sanottiin ettei äitisi osaa muuttua koskaan.
Vuosiksi unohdin kaikki lapsuuden kodissa olleet väkivallan muodot.nyt aikuisiällä nämä muistot nousivat pintaan kun olen yrittänyt auttaa aikuista veljeäni irroittautumaan äitini harjoittamasta alistamisesta.
Meidän lapsuuden kodissa rangaistus saattoi tulla siitä jos tekee äidin sairaaksi.se oli yks hänen vakio työkaluista hallita ja alistaa.
Muistan kerrankin kun hän kävi kimppuuni kaataen minut maahan.hän potki minua kun makasin maassa.sen jälkeen hän huusi että enkö osaa arvostaa sitä mitä hän on tehnyt minun eteeni.itkin ja sanoin että en halua pahaa sinulle.sitten hän sanoi että on minun syytä että äidillä on huono olo ja että äidillä ottaa sydämestä.seuraavaksi hän huusi että olet sairas paska joka haluaa tappaa äidin.lopuksi pyysin anteeksi.sain vielä arestia muutaman päivän eli sain käydä koulussa ja muut ajat jouduin olemaan omassa huoneessa.kun olin suorittanut tämän rangaistuksen loppuun niin piti minun vielä kertaalleen luvata etten enää rasittaisi äitiä.

Äitini ”sairastui” kymmeniä kertoja ja aina tämä noudatti samaa kaavaa.tosin väkivallan muodot vaihtelivat.oli niitäkin kertoja kun hän uhkaili itsemurhalla.siitäkin saimme kuulla miten pahoja olimme olleet. Olin ala-asteella koulussa kun nämä tapahtui.

Äitini teki myös seksuaalista väkivaltaa.hän arvosteli sukuelintäni ja sanoi että ei tuollaisella voi mitään lapsia tehdä.tämä sattui kun hän sattumalta tuli saunan pukuhuoneeseen.

Kaikken pahimmalta tuntuu se että hän nykyisin vainoaa omaa perheettäni.hän kiusaa meitä eri viranomaisten välityksellä.olen pakosta joutunut häntä näkemään muutaman kerran vuodessa koska muuten en voisi nähdä veljiäni ja isoäitiäni.
Yksi aikuisista veljistäni asuu edellee kotona.hän on 28-vuotias.hänellä ei ole koskaan ollut ystäviä,harrastuksia,tyttöystäviä ja hän ei ole koskaan päättänyt mitään itse.
Toinen 21-vuotias veljeni muutti hiljattain pois.kun on oli viemässä tavaroita ystävänsä autoon tuli äitini kuvaamaa auton rekisterin numeroa ja meni sanomaan veljeni ystävälle että tekee hänestä ilmoituksen koska hän kaappasi neuropsykiatrisesti sairaan ihmisen.hulluinta tässä on se että kukaan ei puutu.mistään ei saa apua.kaikki on kokeiltu.olen aikoinaan hakenut häneen lähestymiskieltoa,olen tehnyt hänestä lukuisia rikosilmoituksia.kertonut kymmenille eri ihmisille mitä hän tehnyt.on toki olemassa ihmisiä ketkä hänet todellisuudessa tietävät he tosim pelon vuoksi vaikenevat mutta ihmettelen että eikö todellakaa ole otettu huomioon viranomaisten koulutuksessa tälläistä perheessä tapahtuvaa väkivaltaa mikä jatkuu vieläkin vaikka olemme jo aikuisia.

Raskain mielin joudun katkaisemaan yhteydet veljiini ja isoäitiini.

Hullua tässä on myös se että äidilläni on sosionomin ja sairaanhoitajan koulutus.lisäksi on toimii lautamiehenä käräjäoikeudessa.hänellä on todella mittava työkaluarsenaali kiusata ja vainota meitä aikuisiälläkin.
JohannaSu

Re: Väkivallan monet muodot

Viesti Kirjoittaja JohannaSu »

Ensinnäkin: iso halaus. Hurja tuo sinun tilanteesi ja olen pahoillani, että kokemuksesi on ollut noin kauhea. Narsisteja on kaikissa ammateissa, enkä ihmettele sairaanhoitajanarsistiakaan. Sehän kokee varmasti itse olevansa kaikista sisarhentovalkoisista hennoin ja valkoisin, if u know what I mean. Arvostan sairaanhoitajia ja muuta hoitohenkilökuntaa, mutta ei ole ihme, että siellä on narsisteja. Ei sinne hakeudu pelkästään lempeitä ihmisiä. Vaikutusvaltaiset narskut ja narsistisen toimintamallin omaavat yhteisöt ylipäätään pitävät hallussaan aika messevät eväät kiusaamiseen. Ja narsistinen usko omaan paremmuuteen saa ne jatkamaan ikuisesti. Narsistia ei voi voittaa, koska se uskoo omiin juttuihinsa ja jatkaa temppujaan ja oman paremmuutensa puolustamista kuolinpäiväänsä asti.

Välien katkaiseminen on varmasti ollut tarpeellista ja oikeastaan pakollista mielenterveytesi vuoksi. Jossain vaiheessa on pakko hyväksyä, ettei narsisti perheenjäsen muutu. Veljesi ovat aikuisia, ja lain silmissä kykeneviä hoitamaan asiansa. Sinä ja minä molemmat tiedämme, ettei se käytännössä mene noin, jos narsku on onnistunut lamaannuttamaan ihmisen häkkilintutasolle, jossa se ei uskalla lentää häkistä ulos, vaikka ovi olisi auki.

On energiaa vievää, että joutuu kestämään tuollaista. Toivon sinulle voimia ja saanen huomauttaa, että wau, olet selvinnyt. Ymmärrät, mikä homman nimi on, eikä äitisi onnistunut lamauttamaan sinua. Sinulla on oma perhe ja olet tehnyt ratkaisuja pitääksesi itsesi ja perheesi turvassa. Sinulla on ihan kaikki eväät selvitä vastaisuudessakin.
Vastaa Viestiin