Keskustelupalsta hämmentää

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Milla

Keskustelupalsta hämmentää

Viesti Kirjoittaja Milla »

Kirjoittelin muutama vuosi sitten vaikeasta elämäntilanteestani joko tälle tai hyvin samankaltaiselle palstalle. Ajattelin kirjoitusteni säilyvän siellä turvassa tulevaa käyttöä ja kertausta varten, mutta nyt kirjoittelutauon jälkeen en löytänyt enää koko palstaa mistään! En löytänyt googlaamalla edes tietoa, että kyseinen palsta olisi suljettu, vaikka en varmaankaan ole ainoa sitä kaipaava. Olisiko jollakulla selitystä mitä on tapahtunut? Minne seikkaperäiset minulle tärkeät kirjoitukseni ovat kadonneet? Nimimerkkini oli sama kuin millä nyt rekisteröidyin ja palstan nimi joko tämä sama tai vain narsistienuhrit, en muista tarkemmin.

Tulevatko kirjoitukset tällä palstalla säilymään ja kuinka kauan?
pilvilinna

Re: Keskustelupalsta hämmentää

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Hei Milla. Minä olin täällä myös vuosia sitten. Eri nikillä kylläkin. Minua ei sinänsä haittaa yhtään että entisiä kirjoituksiani ei löydy. Olin silloin niin rikki ja avuton, että kerroin kaiken liiankin tarkasti ja koska sinne palstalle, ja näkyy tännekin pääsevän, rekisteröimättä lukemaan kuka vain niin jouduin siitäkin sitten vainon kohteeksi. Minut oli tunnistettu ja kirjoituksiani oli tulostettu ja levitelty monille ihmisille luettavaksi. Siitä johtuva kiusanteko ja herjaaminen on jatkunut näihin päiviin asti.
Tulin tänne nyt aamusydämellä katsomani ohjelman vuoksi. Tunnistin ja jopa uusi kumppanini tunnisti minut Mirjamin kertomuksesta. Olen samanlainen lähesiriippuva kuin mitä Mirjam kertoi olevansa ja samalla tavalla huijarin uhri kuin hänkin.
Palaillaan ja kirjoitellaan.
terrieri

Viesti Kirjoittaja terrieri »

Milla,
selitystä tapahtumalle ei minulla ole varsinaisesti. Se luultavasti liitynee silloiseen NUT:ssa olleeseen johtavuussekavaisuuteen, eikä mitenkään ollut kirjoittajien aikaansaamaa. Ehkä voisit tiedustella nykyiseltä ylläpidolta, jos heillä olisi kontakteja siihen henkilöön, joka kuitenkin otti talteen tuolloisen tietokannan. Sillä tiedän , että niin on tehty.
Nelli

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Miksiköhän näitä keskusteluja ylipäätään pääsee lukemaan kuka vaan rekisteröitymättä?! Käytäntöhän mahdollistaa narsistienkin sitten vakoilla uhrejaan käymällä kyttäämässä näitä ketjuja, josko osuisi silmiin joku tunnistettava kirjoitus!! :shock: Tuskin rekisteröityminenkään narsistia estää, voihan hän itse tekeytyä myös uhriksi, heittää lampaan vaatteen harteilleen ja soluttautuu joukkoon. Siltikin, monilla foorumeilla ketjuja ei pääse näkemään ilman rekisteröitymistä ja itsensä esittelyä. Hämmentävää todella...
Nelli

No, on olemassa foorumeita, joissa keskustelut on luettavissa vain rekisteröityneille jäsenille. Itselläni niistä muutamista kokemus, että ovat ihan hyvin ajaneet asiansa ja löytäneet oman lukijakuntansa eikä kenenkään anonymiteetti ole mitenkään kärsinyt, päinvastoin! Täytyyhän tännekin rekisteröityä kommentoidakseen, miksei sitten lukeakseen? Senverran arkoja asioita moni tänne kirjoittaa, että tuskin olis paha juttu ollenkaan, jos osa ketjuista olisi enemmän suojattuja, vaikka tuskin mikään luonnevikaista estäisi vakoilemasta siltikään. Jokaisella toki on oma vastuu, että mitä kirjoittaa ja miten kirjoittaa asioistaan.
Eipä tähän varmaan mitään yhtä oikeaa näkemystä ole. Mielipiteitä saa olla monia.
Viimeksi muokannut Nelli 01 Touko 2014, 11:43, yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nelli

No empä itsekään ajatellut täällä eläkeikään asti roikkua :D

Ehkä salatumpi tapa ei tekisikään tätä mitenkään sopivammaksi paikaksi arkaluontoisen tiedon kirjoittamiseen, mutta tuskin tämänhetkinenkään käytäntö on yhtään sen parempi. Mikään tapa tuskin on täysin turvallinen. Kuitenkin väite, että salatumpi keskustelufoorumi loisi jonkun harhan kuvan tai vaarantaisi jonkun anonymiteetin täällä, on vain olettamusta. Kun puhutaan narsisteista, pahasti häiriintyneistä ihmisistä, niin he halutessaan varmasti voivat olla kykeneväisiä vainoamaan uhriaan, oli käytäntö foorumeilla sitten ihan mikä tahansa! Tästä saa olla mun puolesta ihan mitä mieltä haluaa, kuten sanoin, tuskin yhtä oikeaa käsitystä on.

Tuo oma kommenttini oli lähinnä avoin ihmettely, koska monissa paikoissa käytäntö on toisenlainen. Se ei ole vain omaa logiikkaani ,vaan ihan yleisesti käytetty ja toimiva toimintamalli muutamilla vertaistukifoorumeilla, joista minulla on omakohtainen kokemus. Mutta tämä foorumi saa toki toimia minun puolesta ihan kuten parhaakseen näkee. Minun ei tarvitse tänne tarinaani kirjoitella.

Ilmaisutavalla on todellakin merkitystä, mutta paljon myös sillä, kuinka asian tahtoo tykönään käsittää ja millä tyylillä siihen vastaa.

Tämä keskustelu nyt minun osaltani päättyy tähän.
Hiirihaukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiirihaukka »

Moi Milla ja muut,

vastaan nyt tähän ihan omasta puolestani mitä asiasta tiedän. Foorumia on rakennettu tänä keväänä täysin "nollasta" ja puhtaalle alustalle. En muista tältä istumalta että onko mainitsemanne vanha foorumi ollut NUTin vai jonkun muun toimijan, joten en osaa vastata siihen mitä vanhoille keskusteluille on tapahtunut. Varma vastaus asiaan löytyy NUTin toimistolta.

Piti ihan itse testata tuo tilanne, että pääseekö tätä palstaa lukemaan kirjautumatta ja olihan tuo juuri niin kuin kirjoitit. Ymmärrän erittäin hyvin näkökulman jota ajattelet, mutta itse miellän asian myös sillä tavalla että on perusteltua jakaa kokemuksia myös "ei kirjautuneille". Käytännössä koettua on myös, että kokemusten kertominen rohkaisee myös toisia puhumaan asiastaan. Lisäksi tällä foorumilla on paljon keskusteluja sekä yleistä perustietoa persoonallisuushäiriöistä, joka palvelee taas laajempaa lukijakuntaa. Molemmat kannat (sekä suljettu että avoin foorumi) ovat perusteiltaan vahvoilla ja tähän mennessä on menty nyt näin.
Ystävällisesti,

Markus Lustig
Työympäristöongelmien asiantuntija

http://www.markuslustig.com
kpuu

Viesti Kirjoittaja kpuu »

On siinä sekin, että avoimelle palstalle lötävät useammat apua kaipaavat vaikkeivävielä olisi varmoja mistä on kyse.

Milla puhuu varmaan siitä palstasta joka oli välillä pystyssä nutin aiemman kadottua. Se kai lopetettiin kun tämä aloitti, siellä oli tiedote että tallentakaa viestinne jos on tarpeen. Eli ovat kadonneet.
Vastaa Viestiin