kummallinen käytös -

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
nena

kummallinen käytös -

Viesti Kirjoittaja nena »

Laitoin tämän tuonne parisuhdepuolelle, vaikka en ole enää parisuhteessa... tajusin nyt siirtää tämän tänne, ehkä tänne
sopii paremmin.

kummallinen käytös -

Hei kaikki
Olen muutaman kerran käynyt täällä lueskelemassa viestejänne - koettanut etsiä AVAINTA taikka PUUTTUVAA palaa, jota en millään löydä.
Kerron lyhyesti tarinani, ehkä voitte kertoa kokemuksianne, joista saatan saada punaisenlangan kiinni.

Muutama kuukausi sitten minulle kirjoitti facebookissa mies. Oli bongannut minut yhteisen tuttumme kautta. Viesti oli todella kohtelias ja miellyttävä - mutta silti hetken epäröin.
Minut kuitenkin saatiin vakuutetuksi, että kannattaa jatkaa kirjoittelua hänen kanssaan. Heti alussa (toinen viesti) hän oli sitä mieltä, että "meillä on koko elämä aikaa".

Kirjoittelimme todella paljon, sitten soittelimme ja lopulta tapasimme. Ekalla tapaamisella hän oli hyvin varma itsestään ja tunteistaan. Oli ollut sitä jo muutaman viikon kirjoittelun
perusteellakin. Rakkaudentunnustukset, kyyneleet silmissä (viesteissä luki), ikävä, halu olla ikuisesti yhdessä... näitä tuli todella runsaasti joka ikinen päivä. Hän vakuutti olevansa erilainen
kuin muut, usein käytti lausetta "itseäni mitenkään sen enempää kehumatta..."

Tapailimme satunaisen säännöllisesti välimatkan vuoksi. Tapaamiset olivat aina kivoja ja hyviä. Viestittelyssä hän kuitenkin alkoi muuttumaan, eikä enää tunnustanut rakkauttaan kuten ennen.
Ihmettelinkin tätä hänelle. Kuitenkin olin edelleen niiden lauseiden lumoissa, joilla hän oli luvannut minulle hyvän loppuelämän... Uskalsin vihdoin luottaa, että tämä henkilö olisi erilainen kuin aiemmat suhteeni. Jaoin hänelle kaiken tunteistani. Hän sanoi kerran, että ei haluaisi olla niin läpinäkyvä, että hänestä voisi sanoa mitä ajattelee.

Jossain vaiheessa minua kiellettiin "innostumasta" liikaa ja kehumasta häntä. Minulla on tapana kertoa positiivisesti asioita ja kehuakin ihmisiä, jos koen sen aiheelliseksi. Tämä oli hänestä
hyvin ahdistavaa kuulemma. En saanut enää "jankata" rakkauttani häneen, mutta silti jatkoimme yhdessäoloa ja tulevan suunnittelua.

Tapasimme ja tapaaminen oli jälleen kerran ihana. Sitten vierähti viikko jonka aikana olimme yhteydessä ja hänkin suunnitteli paljon kaikkea kanssani. Kunnes eräänä iltana hän soitti - ääni oli kylmä ja kiukkuinen - sanoi ettei enää halua nähdä minua. Tulevaisuus kuulemma pelottaa. Tämä oli yksi versio, muutamalle tuttavalle antoi eri version....
mies huusi ja kiroili minulle, kysyin mitä tämä oikein on, kun edellispäivänä oli vielä niin tulevaisuudessa kiinni minun kanssani. Olin kuulemma ärsyttänyt häntä tarpeeksi. Hänen äänensä oli siis todella jäätävä, ihan kuin olisin jonkun automaatin kanssa puhunut, vieras ihminen.... menin shokkiin.
päätös oli häneltä täysin yksipuolinen. Olin hänet tavannut viikkoa ennen ja hän olisi voinut kertoa minulle kaikki silloin -- varsinkin kun itse olin aina valmis keskustelemaan ja huolehdin toisen tunteista. Olen kuulemma mustavalkoinen ihminen joka ei hänen tunteitaan huomioinut, ne oli hänen mukaansa minulle kuin ilmaa. Nimenomaan minä olen suhteessa se, joka huolehtii kaikkien ihmisten hyvinvoinnista, siis kyselen lapsilta/ystäviltä etc että miten meni päivä, mitä kuuluu...jne...

Tässä mennyt nyt päiviä ihan sekamelskassa. Toisinaan ymmärrän ja toisinaan en. Tajuan sen, että IKINÄ en tule saamaan vastausta häneltä, mutta haluaisin oman mielenrauhani takia kuulla teidän tuntemuksia ja näkemyksiä. Tässä on tarinani todella tiivistettynä, mutta sen sisällä on myös yrityksiä muuttaa minun ulkonäköäni, asioiden maksattamista minulla, tunteiden epävakaisuus (heilahtelut ääripäästä toiseen), "poissaoleva"- olotila (kuin miettisi tarkkaan mitä sanoa...)... Pahinta kuitenkin on, että lupauksia lupauksien perään, ottamatta mitään vastuuta. Olo on itselläni todella pettynyt, lähinnä ITSEEENI. ja tavallaan myös pettynyt häneen aikuisena ihmisenä, kun kyse ei ole kuitenkaan kovin nuoresta pojanklopista.
Kristian

Re: kummallinen käytös -

Viesti Kirjoittaja Kristian »

Onko tähän kovin selvää vastausta, valitettavasti ei minulla ainakaan. Tässä on nyt selkeä ohjelma, älä ole koskaan missään yhteydessä tuohon mieheen. Sitten alkaa surutyö, olet nyt menettänyt jotakin, ja minun kokemukseni mukaan itku auttaa siihen. Uskon että olet hyvä ja vahva, ja kun aika koittaa, olet valmis uuteen suhteeseen. Löydät varmasti miehen, joka on sun arvoinen. Ole rehellinen itsellesi ja tunteillesi ja kaikki menee hyvin. Voimia!
nena

Kiitos Kristian
luin ja luin ja luin läpi mitä kirjoitin -- en oikeastaab kirjoittanut mitään niitä muita satuttavia asioita, esim kuinka hän koetti muokata minusta tietynnäköistä naista yms
tajusin nyt, että kirjoitin todella pintapuolisesti, pelotti kirjoittaa KAIKKI ...
päiviä kulunut, enkä oikein ymmärrä mitään vieläkään, mutta olo ei ole niin ahdistava kuin esimerkiksi eilen. unilääkkeillä olen saanut nukuttua, kun aiemmin ei ollut
minkäänlaista univaikeutta. elämä meni 100 askelta takaperin... juuri kun olin päässyt 50 askelta eteenpäin itseni kanssa.
Helpottaa tietää, että on näitä paikkoja minne kirjoittaa kun tuntuu pahalta. kiitos
Tuul

Viesti Kirjoittaja Tuul »

SÄästä itsesi pahemmalta ja älä enää koskaan ota mieheen yhteyttä tai vastaa hänen yhteydenottoihinsa!! Hän jo tuon lyhyenkin ajan ehti luikerrella mieleesi ja vaikuttaa tunteisiisi, joten luvassa olisi helve*illiset ajat! Usko minua, olen sen kokenut enkä kenellekään samaa toivoisi! Nuo merkit ovat aivan selviä häiriöisen ihmisen tunnuspiirteistä. Mies ei ole sitä mitä sanoo olevansa. Hän sanoo niin, jotta uskoisi itsekin olevansa jotain mitä ei ole. Sinun tunteesi voivat olla aitoja, narskun ei koskaan. Myönnä itsellesi, olet rakastunut valheeseen. Sitten käy asia läpi ja sitten unohda koko ihminen! Ole itsellesi lempeä, sillä mies on taitava manipuloija, jollaista on vaikea tunnistaa narsistiksi - aina ammattilaisetkaan ei siihen pysty.
Hän hyväksikäytti sinun tunteita, sinun lämpöä, älä enää anna hänen tehdä niin.

Koukku on sinuun laskettu, mutta sinä pystyt pyristelemään siitä irti!! Voimia!
nena

kiitos tuul
juuri tuon tarvitsenkin kuulla "olet rakastunut valheeseen".
se on totta, ja kovin vaikea hyväksyä itsessäni. huomaan, että pettymys häneen alkaa vaihtua pettymykseen itseeni.
miten pääsen siitä tunteesta eroon, että olen pettynyt itseeni? tiedän etten olisi voinut tietää millainen ihminen edessäni oli.. mutta silti..
..miten opetella olemaan itselleen hyvä ja antamaan anteeksi? (vaikka ei tarvitsisikaan)
Tuul

Voi kun osaisin tuohon vastata, kamppailen aivan saman asian kanssa - pettymys itseeni: Miksi en tunnistanut, miksi tunnistettuani jäin ja siedin ja miksi nyt olen näin heikoilla? Miksi annoin jonkun kiemurella sisimpääni niin pahasti ja ennenkaikkea, miten niin sokeasti minäkin luotin VALHEESEEN. En käsitä, enkä osaa vastata.. Uskoakseni olen päässyt siihen vaiheeseen, että myönnän tämän kaiken itselleni, enkä enää palaisi narskumiehen luokse mistään hinnasta, vaikka välillä ikävää koenkin.
Meidän pitää työstää itseämme ja rakentaa ehkä minäkuva uudelleen. Mitä sellaista narskusta saimme, mitä ei muka muissa ollut? Mikä oli se oma heikkous, joka rakastui narsistiin? Jokin lapsuudessa koettu ikävä asia? Pettymys aiempiin suhteisiin? Avain on meillä itsellämme. Tämä on oiva hetki tutkia itseään ja löytää vastauksia, mutta YKSIN. Siinä ei voi kukaan auttaa ja ei etenkään narsistinen mies.

Vaikeaa tämä on, todella vaikeaa!!
nena

Tuul, huomasin toisessa keskustelussa, että mietit myös "liian hiljaista" oloa narskun puolelta.
Minullekaan mies ei ole ottanut yhteyttä sen jälkeen kun jätti - mutta mietin nyt, MIKSI niin hiljaista. En oikein osaa rentoutua
kun en tiedä onko jotain tulossa. Pitäisi osata luottaa hetkeen, mutta jos olen pettynyt itseenikin, kuinka osaan luottaa juuri tähän hetkeen.
Tuul

Juu kyllä on ollut totaalinen hiljaisuus jo jonkun aikaa, mikä on meidän kuviossa kovin kummallista!! Aina ennen sitä pommitettiin viesteillä ja puheluin taukoamatta, nyt ei mitään! Tosin hänen viimeinen "lähtönsä" oli myös aikamoinen.. Ehkä alan jopa aavistuksen luottamaan siihen, että hän oikeasti jättäisi minut rauhaan. Ihan aavistuksen verran. Nämä pienet askeleet on meille toipuville kyllä suuria!!

Koita tehdä asioita, joista nautit! Ihan mitä tahansa sinulle hyvää tuottavaa! Hyvä ruoka, lasillinen viiniä, uusi vaate, uudet verhot, maalauksen tekeminen, kirjoittaminen, raivo-siivoaminen :) Itse sain nautintoa silloin, kun olin aivan sekamelskana pääni sisällä ja puunasin kaiken lattiasta kattoon, näki konkreettisesti, että pystyi vaikuttamaan edes JOHONKIN asiaan elämässään. Sai JOTAKIN selväksi! Sitten vaan kynttilät palamaan putipuhtaassa kodissa, lämpimään suihkun kautta käpertyy sohvannurkkaan kuuman juoman kanssa lukemaan naisten lehteä.. Nautinto :)
Pikku askelein hakee itselleen mielihyvää, vahvistaa itseään. On itse se, joka tuottaa itselleen hyvää. Pidä huolta itsestäsi ja olle sulle hellä ja lämmin. Jokainen tekee virheitä. Meidän "valinnat" sietää näitä miehiä, oli vähän rankempia.. Mutta näistä me opimme, eikö niin!
nena

Tuul, olin tekemässä juuri noita asioita mitä kirjoitit - siksi en ole vastannutkaan ihan heti.
Lähdin toiselle paikkakunnalle ja otin rennosti. Sain ajatukset aika hyvin muihin asioihin, mutta kotiin palatessa kuulin taas tämän miehen äänen päässäni.
ahdistavaa! mutta uskon, että ääni vaimenee kun edelleen jaksan olla itselleni hyvä.
Vastaa Viestiin