Kiusaaminen pääasiana

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Mari1

Kiusaaminen pääasiana

Viesti Kirjoittaja Mari1 »

Mitä seuraa, jos lähdemme perheen kanssa ensi pääsiäisenä matkoille,vaikka on isän vuoro pitää lapset?
En ole koskaan aiemmin pyytänyt vaihtoa ja nyt isä ei suostu vaihtamaan pääsiäistä hiihtolomaan, joka meille ainoa mahdollinen aika matkustaa. Isä on sairaseläkkeellä, ei siis käy töissä ja voisi ottaa tytöt koska vaan. Isä on nyt vasta parin viime vuoden aikana kiinnostunut tytöistään, sitä ennen ei suostunut säännöllisiin tapaamisiin.
Notavictim

Re: Kiusaaminen pääasiana

Viesti Kirjoittaja Notavictim »

Ettekö voisi sopia, että isä ottaa lapset vastaavasti vaikka matkanne jälkeen?? Kyllä mä ainakin joustaisin jos kyseessä ei olisi toisen vanhemman yritys saada lapset kokonaan itselleen eikä nyt ilmeisesti ole.
Mari1

Viesti Kirjoittaja Mari1 »

Olen ehdottanut vaikka mitÄ. isä puolestani voi pitää koska tahansa vastaavan aja tyttöjä, esim hiihtolomalla, jolloin tytöt ovat minulla....mutta ehdotukseni eivät sovi hänelle. isä uhkailee uhkasakoilla ja lähettelee meilejäni oikeusaputoimiston oikeusavustajalle ja cc:nä minulle. Taustallahan tässä on se, että narsistin pitää yrittää hallita ja määräillä aina!!! Lapsen etuhan tässä ei toteudu, jos hän mielivallallaan estää meidän matkan vaikka tytöt haluavat lähteä tapaamaan ystäväperhettämme, joka alkuvuodesta muutti Usaan ja perheessä tytöillä on hyviä ystäviä ja tämä ajankohta on ainut mahdollisuus niin meille kuin myös perheelle Usassa. Isällä itsellään ei ole mitään mahdollisuuksia matkustella tyttöjen kanssa; hän elää yhteiskunnan tukien varassa, ei tee töitä eikä myöskään mm. maksa tytöistä yhtään elatusmaksua.
Kiitos muuten vastauksesta! Olisi kiva kuulla muidenkin kommentteja/kokemuksia asiaan!
Ciara

Viesti Kirjoittaja Ciara »

Sano sille jäätävän halveksivasti että normaalit ihmiset kyllä pystyy sopimaan mistä asioista tahansa ja joustamaan, ja että se haluaa käyttää vain valtaa jonka teet myös tiettäväksi lastensuojeluviranomaisille jos tuo ei lopu.
Kaikennähnyt

Viesti Kirjoittaja Kaikennähnyt »

Narsisti ei koskaan luovuta tai tee sopimusta,oli asia kuinka mitätön tahansa.Kannattaa itse vetäytyä takavasemmalle ja häipyä.On se kumma.kun asianajajat ei itse huomaa,kun ovat tekemisissä narsistin kanssa.Narsistit ovat todella hankalia asiakkaita ,jos häviävät syy on lakimiehen.Tilalle uus ja kaikki alusta!!!!
Notavictim

Viesti Kirjoittaja Notavictim »

Joo täälläkin narsku oli ilmeisesti yrittänyt saada meikäläisen palkkaamaa lakimiestä puolelleen, mutta onneksi lakimies omaa sen verran ammattiylpeyttä että pysyi kuitenkin mun puolella niin sanotusti. Siitähän mä hänelle maksankin. Ja missään en ole antanut periksi, en suostu mihinkään narskun ehdottamaan juttuun. Sillä on kyllä pokkaa tehdä vaikka ja mitä mutta se hakkaa päätään seinään jos luulee että mä annan periksi. Vain todella tyhmä mies kohtelee naista huonosti ja on päälle vieläpä ylimielinen. Varsinkin jos tämä nainen ei sitä suvaitse.
Hazy

Viesti Kirjoittaja Hazy »

Mitä olen tässä opiskellut ja tutkinut narsismia ja narsistin tunnistamista. Pahimmassa tapauksessa olen semmoisessa tilanteessa, missä on pakko saada asioita hoidettua tämän tyyppisen henkilön kanssa, jotta pääsee pois itse. Eli ei "tyypillisin" tilanne parisuhde/työpaikka. Narsistit tuntuvat olevan ihmisiä joille kiusanteko on nautinto. Mitä enemmän kiusaantuu tällaisen henkilön toiminnasta, sitä varmemmin hän haluaa oman tahtonsa läpi, oli siitä hyötyä hänelle tai oli hänellä mitään intressejä edes asian suhteen. Narsistin kanssa saa olla varmasti todella varovainen kun on lapset kyseessä. Narsisti käyttää heitä vain pelinappuloina. En tiedä mitenkä pystyy narsistin kanssa selviämään tuollaisesta tilanteesta. Välinpitämätöntä on vaikea esittää narsistille asiassa, jolla on suuri merkitys. He myös osaavat nähdä pienenkin tunteen lipsahduksen.
Vastaa Viestiin