Avioero: Raha, ositus, arvostus -Miten narsistin mieli toimii?

Oikeudenkäyntitarinoita. Täällä voit keskustella huoltajuuskiistoista, avioerotilanteista, perinnönjaoista yms., joissa mahdollinen persoonallisuushäiriöinen henkilö on ollut kiistan osapuolena.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Josefiina

Avioero: Raha, ositus, arvostus -Miten narsistin mieli toimii?

Viesti Kirjoittaja Josefiina »

Hei,

Olemme jättäneet eropaperit 13 vuoden avioliitosta. Puoliso on tienannut merkittävän omaisuuden sinä aikana, kun minä olen ollut kotiäitinä. Se että tämä omaisuus menee puoliksi, on ollut molemmille osapuolille melko lailla ok. Olen kuitenkin hankkinut juristin tätä hänen lähinnä osakkeista koostuvaa omaisuuden jakoa varten. Uusi tieto jota emme ole aiemmin huomioineet on, että myös puolisoni omistama kuolinpesä (hän on yksi neljästä kuolinpesän osakkaasta) kuuluu osituksen piiriin. Tämä tarkoittaa hänelle suurta taloudellista vahinkoa, sillä kuolinpesää ei voi vielä myydä tai muutoin muuttaa rahaksi, mutta hänen tulee kuitenkin maksaa minulle kuuluvasta osuudesta minulle. Koen tämän kuolinpesän hankalana asiana. Minusta Suomen laki on tässä kohtaa epäoikeudenmukainen, että minulla ylipäätään on oikeus edes tälläiseen kuolinpesään. Koska minulla se oikeus kuitenkin on, mietin, onko tässä tilanteessa parempi käyttää oikeus vai olla käyttämättä.

Olen ollut huomaavinani, että narsistipuolisoni arvostus minua kohtaan jollain lailla muuttui, kun hänelle valkeni, millaiseen taloudelliseen asemaan hän tulee joutumaan maksettuaan kaiken minulle kuuluvan. Jos en otakaan minulle kuuluvaa osuutta kuolinpesästä, alkaako hän taas katsoa minua halveksien. MIten narsistin mieli toimii tältä osin...? Meillä on kolme alakouluikäistä lasta, joten tulemme olemaan aika lailla aina runsaasti tekemisissä. Voisinhan ottaa kuolinpesässä tulevan osuuteni ja avata vaikka lapsillemme tilit, jonne laitan ne ja joihin he pääsevät käsiksi tullessaan täysi-ikäisiksi.

krassi

Re: Avioero: Raha, ositus, arvostus -Miten narsistin mieli toimii?

Viesti Kirjoittaja krassi »

Jos narsistilla olisi vastaava tilanne, hän varmaan ottaisi tämän osan. Aikoinaan minulla oli vähän vastaavanlainen tilanne. Pohdin sitä pitkään ja lopulta käytin lain antaman mahdollisuuden. Sain silloin hyvän neuvon. Minulle sanottiin, että jos et ota rahoja, jotka saisit, voit katua sitä jälkeenpäin. Varmaan olisin katunut, asia olisi jäänyt kaihertamaan.

krassi

Re: Avioero: Raha, ositus, arvostus -Miten narsistin mieli toimii?

Viesti Kirjoittaja krassi »

Vielä osituksesta. Sain myös sellaisen neuvon, että toimi siten, että voit elää vaatimustesi kanssa. Oli siis tehtävä sellaiset sopimukset, että omatunto on omasta mielestä puhdas.

Vastaa Viestiin